konkrétně má problém se správnou pozicí vaček, pístu a ventilů neví jak to má být a na netu jsem nic nenašel a zkoušet to pokus omil by nedopadlo dobře
Děkuju za pomoc
Návody: https://www.motorka...-cg-125.html#manualy
.
1 reakcí na tento příspěvek Problém se správnym nasazením rozvodového řetězu 156fmi
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém se správnym nasazením rozvodového řetězu 156fmi
ja1 píše: Úplně jednoduše, vacky do střihu, poloha kdy se ventily střídají a píst v horní uvrati, to nejde poplest
A taková poloha se pozná náramě jednoduše pač jestli je to 157FMI tak sací začíná otvírat 35° před horní úvratí a zavírá 57° po dolní úvrati a výfukovej otevírá 56°před dolní a zavírá 24° po horní úvrati.....
Ne každej má tohle v oku takže bych si spíš pozjišťoval jak maj bejt rysky na tý vačce při TDC.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém se správnym nasazením rozvodového řetězu 156fmi
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém se správnym nasazením rozvodového řetězu 156fmi
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém se správnym nasazením rozvodového řetězu 156fmi
ja1 píše: combust> no vždyť 56 a 57 stupňů je právě ta poloha střihu
Pokud se tím "střihem ventilů" rozumí "doba překrytí" (doba kdy jsou oba ventily otevřený a nastává to okolo TDC během přechodu z fáze výfuku do sání) tak pak je to u 157FMI ta doba mezi 35° před TDC a 24° po TDC. Jsou to dvě různý polohy kliky a nevypovídá to o poloze vačky.
Těch 56 a 57 je obdobně vztaženo k dolní úvrati takže to prostě použít nejde.
Co z toho lze odvodit že nosy těch vaček budou v momentě překrytu v poloze sací 79° před a výfukový 74° od polohy kdy dochází k maximálnímu zdvihu ventilů což by mohlo bejt cca v ose válce (případně + 180° v TDC na konci kompresního zdvihu). Ani to není zrovna nějak použitelnej údaj pokud si človek nebude hrát s úhloměrem a dělat nějaký rysky.
Montuje se to bez vahadel (ty jsou v horním deklu takže je nejde nainstalovat a něco zkoušet) a aby si to sedlo správně tak ta vačka musí bejt v +-5° správný poloze jinak to bude "o zub" na řetězovým kole což udělá 11° chybu.
Jako nastavit TDC, nastavit řetězový kolo tak aby rysky na kole a nebo vačce seděly s hranama hlavy a kolík co adjustuje vzájemnou polohu vačky a řetězovýho kola byl tam kde má bejt a zašroubovat dva šrouby s půlkruhem (+loctite) mi přijde snazší než lovit nějaký polohy vaček.
Takže tady máš obrázek vačky ze 157fmi a teď popiš nabo nakresli v jaký poloze to má teda bejt. (něco jako např. kam maj při TDC směřovat nosy vaček a kde maj bejt otvory a řetězový kolo při TDC)
obr.1
obr.2
Naposledy editováno 15.04.2023 16:05:18
1 reakcí na tento příspěvek Problém se správnym nasazením rozvodového řetězu 156fmi
Kódování je tuším 1-jednovalec 57-vrtání F- vertikálně orientovaný válec M-chlazení vzduchem I-objemová třída. Rozvod tam kódovaný není a může to být jak kopie Honda, tak kopie Suzuki (motory podle Suzuki se taky někdy značí pridanym K před kód).
(reakce na) Problém se správnym nasazením rozvodového řetězu 156fmi
Původně je 156FMI Honda CG125 s OHV a nebo stará XL125 s OHC (oboje vrtání 56,5) a 157FMI je Suzuki GN/DR125 s OHC (vrtání 57). Zmíněná YUKI Cross 125 má podle všeho 57mm a OHC.
Jenže ve finále je to fuk, buď tam má něco s OHV, pak nemá co nastavovat pokud jen sundal hlavu nebo tam má něco s OHC a pak má rech že, ehm, cituji " zkoušet to pokus omil by nedopadlo dobře" (patrně jako jeho pokus-omyl i/y).
Vzájemná poloha řetězovýho kola a vačky prakticky nejde dát blbě ale poloha toho celku vůči klice už zpackat jde. Jak u hondy tak u suzuki jsou tam otvory a rysky podle kterejch se to nastavuje a kontroluje. Ale dokud sem tazatel nepřihodí nějakou další informaci tak skončíme u "střihu ventilů" a TDC
1 reakcí na tento příspěvek Problém se správnym nasazením rozvodového řetězu 156fmi
(reakce na) Problém se správnym nasazením rozvodového řetězu 156fmi
ja1 píše: Vždyť na ty vacce snad pozná kdy vrcholy budou stejně daleko od osy, hledáte problém kde není
Pokud sací otvírá 24° před TDC a výfuk zavírá 35°po, tak asi nemůžou být vrcholy stejně daleko od osy při TDC
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Velikost výpletů - Yuki SM 125 Yuki Cross 125 | Lukáš_Szabo | 0 | 24.8.2023 v 11:52 Lukáš_Szabo |
plasty yuki cross/TR 125 Yuki Cross 125 | frds1206 | 0 | 17.5.2023 v 19:51 frds1206 |
Vůle na spojkovém koši 156fmi Yuki Cross 125, Yuki SM 125, Yuki TR 125, Shineray X... | slunce526 | 0 | 6.4.2023 v 21:09 slunce526 |
tachometr Yuki Cross 125 | frds1206 | 4 | 9.11.2022 v 08:28 frds1206 |
Při ubrani plynu Honda CBR 125R, Yuki Cross 125, Honda XR 600, Siamot... | Blackwhitee | 3 | 8.11.2022 v 10:13 Marcel69 |