globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Problém se správnym nasazením rozvodového řetězu 156fmi
12.4.2023 v 14:53
Ahoj kamarád se vrtal v motorce a chtěl zabrousit ventily když dokonal tak už ale nezijstil jak to všechno smontovat do hromady
konkrétně má problém se správnou pozicí vaček, pístu a ventilů neví jak to má být a na netu jsem nic nenašel a zkoušet to pokus omil by nedopadlo dobře
Děkuju za pomoc

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém se správnym nasazením rozvodového řetězu 156fmi

14.4.2023 v 18:50 | Nahoru | #1
combust> no vždyť 56 a 57 stupňů je právě ta poloha střihu

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém se správnym nasazením rozvodového řetězu 156fmi

14.4.2023 v 21:18 | Nahoru | #2
ja1> Střih můžeš zkoušet na někoho, kdo má v motoru jeden vačkový hřídel.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém se správnym nasazením rozvodového řetězu 156fmi

14.4.2023 v 22:00 | Nahoru | #3

ja1 píše: combust> no vždyť 56 a 57 stupňů je právě ta poloha střihu


Pokud se tím "střihem ventilů" rozumí "doba překrytí" (doba kdy jsou oba ventily otevřený a nastává to okolo TDC během přechodu z fáze výfuku do sání) tak pak je to u 157FMI ta doba mezi 35° před TDC a 24° po TDC. Jsou to dvě různý polohy kliky a nevypovídá to o poloze vačky.
Těch 56 a 57 je obdobně vztaženo k dolní úvrati takže to prostě použít nejde.
Co z toho lze odvodit že nosy těch vaček budou v momentě překrytu v poloze sací 79° před a výfukový 74° od polohy kdy dochází k maximálnímu zdvihu ventilů což by mohlo bejt cca v ose válce (případně + 180° v TDC na konci kompresního zdvihu). Ani to není zrovna nějak použitelnej údaj pokud si človek nebude hrát s úhloměrem a dělat nějaký rysky.
Montuje se to bez vahadel (ty jsou v horním deklu takže je nejde nainstalovat a něco zkoušet) a aby si to sedlo správně tak ta vačka musí bejt v +-5° správný poloze jinak to bude "o zub" na řetězovým kole což udělá 11° chybu.

Jako nastavit TDC, nastavit řetězový kolo tak aby rysky na kole a nebo vačce seděly s hranama hlavy a kolík co adjustuje vzájemnou polohu vačky a řetězovýho kola byl tam kde má bejt a zašroubovat dva šrouby s půlkruhem (+loctite) mi přijde snazší než lovit nějaký polohy vaček.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Velikost výpletů - Yuki SM 125 Yuki Cross 125 Lukáš_Szabo 0 24.8.2023 v 11:52 Lukáš_Szabo
plasty yuki cross/TR 125 Yuki Cross 125 frds1206 0 17.5.2023 v 19:51 frds1206
Vůle na spojkovém koši 156fmi Yuki Cross 125, Yuki SM 125, Yuki TR 125, Shineray X... slunce526 0 6.4.2023 v 21:09 slunce526
tachometr Yuki Cross 125 frds1206 4 9.11.2022 v 08:28 frds1206
Při ubrani plynu Honda CBR 125R, Yuki Cross 125, Honda XR 600, Siamot... Blackwhitee 3 8.11.2022 v 10:13 Marcel69


TOPlist