Při jaké venkovní teplotě může dojít k zadření/uvaření vzduchem chlazeného motoru?
Ptám se proto, že minulý rok mi kamarád řekl, že jeho známej jel na HD Road King do Turecka, kde panovala teplota okolo 50 stupně Celsia. Týpci co tam byli na Japonských vodnicích, měli buď sucho v chladiči, nebo zadřený motor, ale s Road Kingem jel furt bez zastavení.
Mám Triumph Bonneville z roku 1978, a Enfield Bullet 500 rok 2004. S Enfieldem vím že i v teplotách skoro 40 stupně Celsia ten motor furt jede aniž by cítil únavu. Ale u Bonnieho si nejsem jistý. I když pojedu třeba na pohodu tak 100 km/h po rovinkách, nerad bych zažil moment, kdy se mi vzducháč upeče, protože kamarád mi řekl "Žádná Anglie není do teplot nad 30 stupně Celsia". To proč Harleye nemají problém s provozem v horku, je ten že má větší vůle v pístech a válcích.
Pokud má někdo zkušenosti, rád se s nimi podělím.
2 reakcí na tento příspěvek Vzduchem chlazený dvouválec
1 reakcí na tento příspěvek Vzduchem chlazený dvouválec
1 reakcí na tento příspěvek Vzduchem chlazený dvouválec
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vzduchem chlazený dvouválec
1 reakcí na tento příspěvek Vzduchem chlazený dvouválec
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vzduchem chlazený dvouválec
Apo-Rider píše: HornisGSX> Jak říkám, příjde mi to jako píčovina. I když starý Bonneville má možná jiné vůle v motoru než ostatní novější motorky nebo mopedy :)
Kolikrát chceš ještě ujistit, že se tomu nic nestane? Si myslíš, že to nikam nevyváželi a že to v sedmdesátých letech jezdilo jen po Anglii když bylo 10 stupňů?
A starý Bonneville z roku 78 bude mít určítě jiné vůle než novější motorky, větší.
1 reakcí na tento příspěvek Vzduchem chlazený dvouválec
Při jaké venkovní teplotě může dojít k zadření/uvaření vzduchem chlazeného motoru?
Při venkovní teplotě 200°C.
A to jsme jeli v Budvě krokem na nově položeném rozpáleném asfaltu.
Naposledy editováno 09.03.2023 13:11:53
1 reakcí na tento příspěvek Vzduchem chlazený dvouválec
1 reakcí na tento příspěvek Vzduchem chlazený dvouválec
1 reakcí na tento příspěvek Vzduchem chlazený dvouválec
Zato som mal obavy, či mi v zime na severe na diaľnici nezamrzne...
Nezamrzla...
Kdyby se jim v anglické zkušbně kousl motor při třeba 50°C, tak tomu dají okamžitě štempl "neprodejné".
U nás zkoušíme blbé světla na vozidla. Slepené lepidlem z plastů a plné lelktroniky. A musí si zachovat všechny funkce, tvar i fotometrické vlastnosti běžně v okolní teplotě 85°C. A dělají se i testy s většími teplotami. A to jsou jen světla. Motor se zkouší určitě pod mnohem větší tepelnou zátěží.
Je fakt, že na poušti, kde si na blatníku usmažíš volí oko, to musí být záhul pro ten motor, ale měl by to vydržet.
Ale taky je otázka v jaké kondici je ten motor. Jestli funí z posledního i při komfortním počasí, tak....
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Triumph Classics [1 ... 4, 5] Triumph Thruxton 900, Triumph Bonneville 800, Triump... | WildOne | 138 | 10.8.2024 v 19:30 kratkej01 |
Sháním Harley Davidson XLH 883 Sportster | Haryk1990 | 1 | 2.8.2024 v 20:10 PSanec |
Sportster,problem s převodovkou Harley Davidson XLH 883 Sportster | neken | 6 | 10.7.2024 v 15:27 vilem_i_am |
Jak udělat změnu pneu a ráfku v TP Harley Davidson XLH 883 Sportster | KarlHulk | 2 | 19.2.2023 v 22:28 Frantas |
Mechanik Harley Davidson XLH 883 Sportster | Gonzales4978 | 9 | 14.6.2022 v 18:31 Kalep |