Ale napadlo mě, hypoteticky, kdybych neměl k dispozici druhé auto a bylo to někde v pustině, kde by nešlo nikoho stopnout, tak šlo by nastartovat auto kabelama z motorky? Motorka má daleko menší baterku a určitě i slabší alternátor, ale kdyby se to nechalo propojené o to delší dobu, nabila by se nakonec autová baterka dost na to, aby to šlo nastartovat? Anebo motorka není na takový odběr stavěná, takže by se něco odpálilo ve chvíli, kdy bych ty kabely propojil?
1 reakcí na tento příspěvek Jde nastartovat auto kabelama z motorky
Normálně to spoj kabelama a zkus auto nastartovat. Pokud to bude nějaká benzínová 1.4 co jinak chytá na drc a motobaterka ve slušném stavu, tak si myslím že sice tak tak ale chytnout by to mělo
1 reakcí na tento příspěvek Jde nastartovat auto kabelama z motorky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jde nastartovat auto kabelama z motorky
K téhle otázce mě přivedlo to, že to moje novější auto má eko “inteligentní” nabíjení a když jsem z něj naposled startoval sousedovo auto, tak jsme to měli propojené a moje nastartované cca hodinu, než se jeho baterka nabila aspoň tak, aby to společnýma silama s mým nastartovaným alternátorem chytlo. Takže mě napadlo, jestli by se to nakonec nenabilo rychleji nastartovanou motorkou, která má sice daleko slabší alternátor, ale zato pokud vím má hloupé inteligentní nabíjení.
Naposledy editováno 06.03.2023 20:11:34
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jde nastartovat auto kabelama z motorky
Ono o tom v mém případě stejně rozhodne to, že zítra ráno má být zase +1 C, takže nebudu mrznout na motorce a pojedu to zachránit druhým autem.
2 reakcí na tento příspěvek Jde nastartovat auto kabelama z motorky
Tipuju že si měl káble v háji, nebo ste to blbě napojili..
Pokud to neměl soused uplně mrtvý tak muselo stačit jen to propojit s nabitou baterkou přes slušný káble a auto chytne..
Když máš káble k ničemu(malej průřez) tak tam můžeš stát tejden a přes ten kábl nedostaneš do druhý baterky nic(úbytek napětí na vodiči v závislosti na odporu)
Takže zahoď starline káble, kup si 16mm? svářečský káble z neoprénu, např Eproflex H01N2-D, kleště atd., ve 2-3m a mužeš startovat šestnáctilitrový Volvo mobilem
Naposledy editováno 06.03.2023 21:01:18
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jde nastartovat auto kabelama z motorky
Ty moje kabely asi nejsou zrovna kulatina tlustá jak prst, koupil jsem je kdysi někde na benzince, jediné co tam tenkrát měli, protože jsem je akutně potřeboval, takže nebyl čas ptát se kdo je kdo. A mám je už asi 15 let a za tu dobu jsem je použil 4krát nebo 5krát a vždycky to bylo tak, že jsem propojil auta, pár minut nechal nabíjet, aby se aspoň trochu oživila vybitá baterka, a pak to společnýma silama chytlo. To jsem měl Oktávku a pak Mondeo, bez inteligentního nabíjení. To, co jsme nabíjeli tu hodinu, bylo poprvé a zatím naposled s mým Sharanem s inteligentním nabíjením, takže si myslím, že rozdíl je v tom. A jestli není rozdíl v inteligenci, tak jedině že by měl Sharan slabší alternátor. Anebo to taky mohlo být tím, že jsme to tam cpali přes kontakty v motoru a ne rovnou do baterky.
Já si start-stop udržuju neaktivní tím, že čas od času zapnu v nabíječku rovnou na baterku, což se podle návodu nemá dělat, auto je pak zmateny, že má baterka vyšší napětí než kolik do ní nabilo, neví proč, tak pro jistotu start-stop deaktivuje. Vydrží to na pár tisíc km, než to zase začne start-stopovat.
2 reakcí na tento příspěvek Jde nastartovat auto kabelama z motorky
Nevyznám se teda v BMW, ale starter bejvá na motoru, a jestli ste nechceli jen nabíjet baterku ale startovat, byly kontakty na motoru téměř nejlepší řešení
To inteligentni nabíjení.. jak který auto, některý auto nabíjí normál při tlumených, některý při vyhřívání zadního okna.. Změř si to multimetrem, ale myslim že snad každý auto dobíjí na plno, když otevřeš kapotu..
Takže zahoď káble, páč ten hlinik s vrstvou mědi už je v háji, minimálně v kleštích, nebo sou polámaný, případně dostali kouř posledním pokusem a přepálili se vejpůl
Ještě mě napadlo… je možny, že inteligentní nabíjení tu baterku odpojuje, aby “zbytečně” nezatěžovala alternátor, a ten přitom dává normální napětí? Mám v zapalovačové zásuvce USB nabíječku s voltmetrem, aliexpres za 4 dolary takže si nedělám iluze o jeho přesnosti, ale aspoň orientačně asi funguje. Ve chcípnutém autě ukazuje klidně 11,8 V, jak nastartuju tak je tam přes 14V, i na volnoběh, před tím než se rozjedu. Jestli je tam pak 14V i celou cestu, nebo jenom z kopce, to nevím, to jsem nikdy nesledoval. Ale baterka má klidně po 200 km jízdy zase 12,0V. Je možny, že alternátor dává do palubní sítě těch 14V, ale baterka se odpojuje, aby se nenabila? Nebo to dává 14V jen chvilku po nastartování, aby se dobilo zpátky to co se spotřebovalo na start? Kdyby se baterka odpojovala, tak by asi bylo potřeba při startování jinýho auta cvaknout ty kabely někam jinam než na odpojenou baterku, která nemá ani 12V. Možná se nakonec na startování kabelama vyseru, baterku vymontuju a vezmu ji domů nabít z 230V
Snowball píše: nemako> Fakt jsi startoval náklaďák přes kabely z motorky?
Ono o tom v mém případě stejně rozhodne to, že zítra ráno má být zase +1 C, takže nebudu mrznout na motorce a pojedu to zachránit druhým autem.
Naposledy editováno 07.03.2023 08:42:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jde nastartovat auto kabelama z motorky
Naposledy editováno 07.03.2023 10:09:52
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jde nastartovat auto kabelama z motorky
Po 1/4 hodině nové auto přestalo nabíjet, napětí kleslo na 13,2 V. Ať jsem zapínal a vypínal co chtěl (vyhřívání skla, světla, topení, propojení s druhým autem), ať jsem se snažil tůrovat motor (což moc nejde, když je převodovka na P nebo N, motor se při plném pluny nevytočí víc než na nějaké 2400ot/m), napětí pořád 13,2 V.
Po 3/4 hodině už na sterém autě aspoň cvakl pastorek starteru a motor se dvakrát převalil. Super úspěch. Pokusně jsem zkusil rozpojit transfuzi a napětí na baterce šlo před očima dolů, z těch 13 až na nějakých 8,6 V. Po 3/4 hodině nabíjení. Takže jsem se na to vysral a jel koupit novou baterku, odpoledne ji tam dám.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jde nastartovat auto kabelama z motorky
nemako píše: Johny_Servis> spíš bych řekl,že baterky jsou míň kvalitní a že dřív nejlepší značky stojí nejvíc za hovno,například varta. ve stejný věci vydrží třetinu
Varta Automotive byla prodána v roce 2002 a ano, pak začínala jít do kopru. Ale je dost jiných, stále dobrých značek. Jen holt je doba spotřební, výdrž a kvalitu si zaplatíš...
panTerek píše: Varta Automotive byla prodána v roce 2002 a ano, pak začínala jít do kopru. Ale je dost jiných, stále dobrých značek. Jen holt je doba spotřební, výdrž a kvalitu si zaplatíš...
už to neřeším,umře baterka,koupím novou a jedu. to bych furt jen sledoval,co kde šlo do kopru1 reakcí na tento příspěvek Jde nastartovat auto kabelama z motorky
Čau, Tom
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jde nastartovat auto kabelama z motorky
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jde nastartovat auto kabelama z motorky
Čau, Tom
1 reakcí na tento příspěvek Jde nastartovat auto kabelama z motorky
To by mě teda zajimalo, kde byl zakopán pes
Asi to nechceš pitvat viď? Že bys nám ukázal ty zaručený káble, případně zkusil nastartovat jiný auto, nebo jiným autem, nebo zkusit start bez baterie.. No jednou by se to mohlo někomu hodit