globalmoto_duben_nolan





Téma: Jde nastartovat auto kabelama z motorky
 
6.3.2023 v 18:32
Vzal jsem na výlet svoje staré auto, které nevypíná samo světla, a zapomněl jsem zhasnout světla. Takže jsem domů jel busem a zítra tam pojedu svým normálním autem to nastartovat přes kabely.

Ale napadlo mě, hypoteticky, kdybych neměl k dispozici druhé auto a bylo to někde v pustině, kde by nešlo nikoho stopnout, tak šlo by nastartovat auto kabelama z motorky? Motorka má daleko menší baterku a určitě i slabší alternátor, ale kdyby se to nechalo propojené o to delší dobu, nabila by se nakonec autová baterka dost na to, aby to šlo nastartovat? Anebo motorka není na takový odběr stavěná, takže by se něco odpálilo ve chvíli, kdy bych ty kabely propojil?
Anketa: Šlo by nastartovat auto kabelama z motorky?
šlo
83%
10
nešlo
17%
2

2 reakcí na tento příspěvek Jde nastartovat auto kabelama z motorky

6.3.2023 v 21:58 | Nahoru | #1
Tak ty káble vem a zahoď, nebo je nech proměřit a zahoď je pak

Nevyznám se teda v BMW, ale starter bejvá na motoru, a jestli ste nechceli jen nabíjet baterku ale startovat, byly kontakty na motoru téměř nejlepší řešení

To inteligentni nabíjení.. jak který auto, některý auto nabíjí normál při tlumených, některý při vyhřívání zadního okna.. Změř si to multimetrem, ale myslim že snad každý auto dobíjí na plno, když otevřeš kapotu..

Takže zahoď káble, páč ten hlinik s vrstvou mědi už je v háji, minimálně v kleštích, nebo sou polámaný, případně dostali kouř posledním pokusem a přepálili se vejpůl

(reakce na) Jde nastartovat auto kabelama z motorky

6.3.2023 v 23:05 | Nahoru | #2
Prouza88> Ok, začnu tím že si půjčím klešťovej ampermetr a změřím, kolik tam fakt při propojení aut teče. A budu u toho experimentovat se světlama vyhříváním skla.

Ještě mě napadlo… je možny, že inteligentní nabíjení tu baterku odpojuje, aby “zbytečně” nezatěžovala alternátor, a ten přitom dává normální napětí? Mám v zapalovačové zásuvce USB nabíječku s voltmetrem, aliexpres za 4 dolary takže si nedělám iluze o jeho přesnosti, ale aspoň orientačně asi funguje. Ve chcípnutém autě ukazuje klidně 11,8 V, jak nastartuju tak je tam přes 14V, i na volnoběh, před tím než se rozjedu. Jestli je tam pak 14V i celou cestu, nebo jenom z kopce, to nevím, to jsem nikdy nesledoval. Ale baterka má klidně po 200 km jízdy zase 12,0V. Je možny, že alternátor dává do palubní sítě těch 14V, ale baterka se odpojuje, aby se nenabila? Nebo to dává 14V jen chvilku po nastartování, aby se dobilo zpátky to co se spotřebovalo na start? Kdyby se baterka odpojovala, tak by asi bylo potřeba při startování jinýho auta cvaknout ty kabely někam jinam než na odpojenou baterku, která nemá ani 12V. Možná se nakonec na startování kabelama vyseru, baterku vymontuju a vezmu ji domů nabít z 230V

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jde nastartovat auto kabelama z motorky

7.3.2023 v 10:08 | Nahoru | #3
Prouza88> právě že auta nedobiji na plno ani náhodou. Proto také podle mě v posledních letech tak často a "záhadně;" odchází baterky do 4 let věku, když dřív vydrželi klidně 10. Na baterkách bývá připojen BMS senzor, který měří proud, napětí a teplotu. Plně nabitá olověná baterka má mít v klidu 12,5V nebo více. Tihle žebráci baterku udržují záměrně někde kolem 12V, protože ten 0.5g emisí na 100km planetu určitě spasí. Mě to fungovalo tak, že baterka na prázdno měla třeba 12,2V na volnoběh to bylo nějakých 13,8V, při rozjíždění to spadlo na těch cca 12 a při brzdění motorem klidně 15,5V. Opravdu skvělá péče o baterku. Po odpojení této sracky to ve všech režimech dává konstantně 14,4 bez ohledu na režim motoru a baterka má v klidu těch svých 12,5V a už slouží 7. rok a zatezak pořád ukazuje že je OK

Naposledy editováno 07.03.2023 10:09:52
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist