globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

2.1.2023 v 09:56 | Nahoru | #101941

Koudy01 píše: Mne nevadi, ze Jirka vyjmenoval srace pro pozery. Ale proc se v tom vyctu evropskych znacek zcela vyhnul Italii?



Třeba proto, že chtěl zachovat "Kvalitu á-la Jawa"

Tzn. záměrně vyjmenoval sráče, se kterými se budeš jebat, trápit a draho napravovat konstrukční vady a v Itálii to přeci jen dělají trochu líp, když tedy tak trochu zapomeneme na Ducati, která je skleníková květina z jiných důvodů....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

2.1.2023 v 09:58 | Nahoru | #101942

pech. píše: Oni lidi prostě neví...

To je stejné, že si lidi dodnes myslí, že ČZ dělala motorky, s koncem motorek skončila fabrika a teď tam je urbex...... No není.....


Kdyby Jawa prestala delat motorky a delala misto nich treba vytahy, pochybuju, ze by si na ni mel podobny nazor jako na ČZ. Mas v sobe proste zakoreneny, ze CZ super, Jawa nasrat a to i kdyby se na hlavu staveli. At udelaji cokoliv, vsechno je spatne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

2.1.2023 v 10:05 | Nahoru | #101943

pech. píše: Třeba proto, že chtěl zachovat "Kvalitu á-la Jawa"

Tzn. záměrně vyjmenoval sráče, se kterými se budeš jebat, trápit a draho napravovat konstrukční vady a v Itálii to přeci jen dělají trochu líp, když tedy tak trochu zapomeneme na Ducati, která je skleníková květina z jiných důvodů....


Ja uz se jednoho toho srace v cene tri Jawasracu nemuzu dockat
Asi proste furt nabizi neco vic, jak to sterilni a o dost levnejsi japko. Kdyz to lidi tolik kupuji.

Naposledy editováno 02.01.2023 10:05:40

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

2.1.2023 v 10:05 | Nahoru | #101944

Koudy01 píše: Kdyby Jawa prestala delat motorky a delala misto nich treba vytahy, ...



To by byla dobrá prdel, číst od Milana, jak se v něm zasekl, strávil v něm několik hodin, musel v něm vykonat potřebu atd..., ale jelikož se s ním nezřítil dolů a lano neprasklo, tak je to určitě kvalitní výtah, u kterého se jen musí po montáži hned vyměnit elektronika a kabeláž, jinak je skvělej (když si tam namontuješ vlastní ložiska)

(reakce na) Jawablázni

2.1.2023 v 10:06 | Nahoru | #101945
PetrL3>

(reakce na) Jawablázni

2.1.2023 v 10:06 | Nahoru | #101946

Koudy01 píše: Kdyby Jawa prestala delat motorky a delala misto nich treba vytahy, pochybuju, ze by si na ni mel podobny nazor jako na ČZ. Mas v sobe proste zakoreneny, ze CZ super, Jawa nasrat a to i kdyby se na hlavu staveli. At udelaji cokoliv, vsechno je spatne.



Podsouváš.

Kdyby Jawa dělala něco dobře, neměl bych problém to uznat...

Už proto, že jsem si jednu z nich chtěl kdysi koupit, ale odradila mne svojí obludnou nekvalitou....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

2.1.2023 v 10:10 | Nahoru | #101947

Koudy01 píše: Ja uz se jednoho toho srace v cene tri Jawasracu nemuzu dockat
Asi proste furt nabizi neco vic, jak to sterilni a o dost levnejsi japko. Kdyz to lidi tolik kupuji.



To je dáno paretovým pravidlem.

Dělají to jinak, ale ne moc dobře....

Takže kdo chce vyměnit dokonalost, za záměrně odfláklý design, který působí kosmicky a umí šokovat za to, že to bude mít masařky, trh mu to umožňuje...

(reakce na) Jawablázni

2.1.2023 v 10:11 | Nahoru | #101948

PetrL3 píše: To by byla dobrá prdel, číst od Milana, jak se v něm zasekl, strávil v něm několik hodin, musel v něm vykonat potřebu atd..., ale jelikož se s ním nezřítil dolů a lano neprasklo, tak je to určitě kvalitní výtah, u kterého se jen musí po montáži hned vyměnit elektronika a kabeláž, jinak je skvělej (když si tam namontuješ vlastní ložiska)



Pokud by změnili repertoár, ale nezměnili svůj přístup k věci a kvalitu, tak by to tak dopadlo....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

2.1.2023 v 10:17 | Nahoru | #101949

pech. píše: To je dáno paretovým pravidlem.

Dělají to jinak, ale ne moc dobře....

Takže kdo chce vyměnit dokonalost, za záměrně odfláklý design, který působí kosmicky a umí šokovat za to, že to bude mít masařky, trh mu to umožňuje...


Někdy se na tom BMW nebo KTM projeď. Ať poznáš, kde končí ta japonská dokonalost

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

2.1.2023 v 10:24 | Nahoru | #101950

Koudy01 píše: Někdy se na tom BMW nebo KTM projeď. Ať poznáš, kde končí ta japonská dokonalost



On je zaměřenej na jinej typ motorek, takže to neocení. Ono když se omezíme na nějakou střední třídu, tak v čem je lepší KTM než třeba yamaha? Objektivně asi v ničem. Ale když to omezíme na "chci naháč, aby to jelo jako prase..." tak tam holt není taková konkurenece. Proč taky dělat něco, s čím můžou být potíže, když můžu vyrobit a prodat 20x víc motorek v jiné třídě, které mi naopak zlepší reputaci....

Kdo chce něco jako diavel, taky nemá moc kam jinam sahnout.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

2.1.2023 v 10:28 | Nahoru | #101951

Koudy01 píše: Někdy se na tom BMW nebo KTM projeď. Ať poznáš, kde končí ta japonská dokonalost



Já jsem na tom jezdil.... A právě proto to nechci.

BMW:

Podvozek by sice pobral talutu naštorc, ale odezva nula.

Na hektolitra to ani moc nejede...

Furt se to mrdá doleva a doprava, musíš s tím počítat.

Traktoroidní projev motoru.

A to jsem nezačal o tom, jak to jednou stranou olej žere, z druhé z toho zase teče....

To není motorka, to ze zemědělský stroj..... To nechci....

KTM:

To si před každou vyjížďkou rozmyslíš, jestli pojedeš, protože je to tak často rozbité, že máš strach, že budeš zpátky tlačit... Jednoválce obzvlášť.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

2.1.2023 v 10:33 | Nahoru | #101952
PetrL3> Tak nemusime se omezovat na SDR. ADV 790, 890, 1290, Duke 890, Tuono, svyho casu Caponord, boxerovy Rka od BMW, Nine-T,.....tam se Afriky, MTcka, CBcka, Tenerky,... nechytaji. Na jezdeni do prace nebo po svete pecka. Ale kdyz se chci povozit, maji ty evropsky masiny neco vic.

Ale jo, je to vykoupeny tim, co pech oznacuje za dokonalost. Jenze oni uz ani ti dnesni japonci nejsou bez chyb.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

2.1.2023 v 10:36 | Nahoru | #101953

PetrL3 píše: On je zaměřenej na jinej typ motorek, takže to neocení. Ono když se omezíme na nějakou střední třídu, tak v čem je lepší KTM než třeba yamaha? Objektivně asi v ničem. Ale když to omezíme na "chci naháč, aby to jelo jako prase..." tak tam holt není taková konkurenece. Proč taky dělat něco, s čím můžou být potíže, když můžu vyrobit a prodat 20x víc motorek v jiné třídě, které mi naopak zlepší reputaci....

Kdo chce něco jako diavel, taky nemá moc kam jinam sahnout.



Přesně.

A BMW mi nemá co nabídnout....

Protože Rko je prostě lokomotiva křížená s traktorem a podle toho se chová... To nechci...
Menší osmikilo je sráč na motor až hanba a ještě je to mrdka z Loncinu...
Tříkilo je malé,slabé a indické.....

KTM?

Tam je jediná věc, která vlastně existuje, osmikilo Duke... Ale to ačkoli je to asi nejlepší, co KTM dělá, tak není lepší, než konkurenční produkty, které nemají štráfky za kompromisní spolehlivost..... takež M9sto Duka si můžeš koupit třeba Horneta, nebo MT7 a budu na tom líp....

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

2.1.2023 v 10:39 | Nahoru | #101954

.. takež M9sto Duka si můžeš koupit třeba Horneta, nebo MT7 a budu na tom líp....


Aha, už chápu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

2.1.2023 v 10:41 | Nahoru | #101955

Koudy01 píše: PetrL3> Tak nemusime se omezovat na SDR. ADV 790, 890, 1290, Duke 890, Tuono, svyho casu Caponord, boxerovy Rka od BMW, Nine-T,.....tam se Afriky, MTcka, CBcka, Tenerky,... nechytaji. Na jezdeni do prace nebo po svete pecka. Ale kdyz se chci povozit, maji ty evropsky masiny neco vic.

Ale jo, je to vykoupeny tim, co pech oznacuje za dokonalost. Jenze oni uz ani ti dnesni japonci nejsou bez chyb.



Je to jednoduché. Nekritičtí vyznavači označují závady, konstrukční nedokonalosti a podivné jízdní projevy a nepohodlí za charakter, jenže on to není charakter, ale nedokonalosti, přestože oni to prezentují jinak....

To že motorka vibruje jak kráva, škube sebou, má mouchy, hrubý jízdní projev, musí se oprašovat jak zámecká paní, to není charakter.... To jsou prostě chyby...

(reakce na) Jawablázni

2.1.2023 v 10:42 | Nahoru | #101956

Koudy01 píše: Aha, už chápu



No konečně... Proč se srát s Dukem, když jsou lepší stroje..

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

2.1.2023 v 10:44 | Nahoru | #101957

Protože Rko je prostě lokomotiva křížená s traktorem a podle toho se chová...


By me zajímalo, v jaké kondici to eRko, na kterým si jel, bylo. Páč na řízení je to o moc snadnější a ovladatelnější jak třeba malej Bandit. Natož velkej.

Ty problémy osmikil BMW byly v začátcích toho motoru. Už dávno je to spolehlivej dělník.

Naposledy editováno 02.01.2023 10:46:56

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

2.1.2023 v 10:48 | Nahoru | #101958
pech.> No, já bych to úplně negeneralizoval. Na BMW sem jel z těch, co byly nové za posledních 5-6 let asi na všech, od 310 po 1250GS, projel sem i nineT a ne, že bych to chtěl, ale jezdí to samo. Samozřejmě jde o to, jestli chceš dát za něco 2x víc peněz, abys měl motorku, která je lepší sice ve všem, (mimo úniků oleje), ale jen o 5-10 %.

Pro někoho je těch pár procent výkonu a pohodlí tak důležitých, že zaplatí dvojnásobek.

Já bych třeba nechtěl něco, co máš ty (CB500). To si myslím, že si "zasloužím" ve čtyřiceti letech trošku víc komfortu a výkonu. A chápu, že někdo chce KTM, i když ví, jaký jsou s tím někdy problémy. Prostě jsou pro něj nejdůležitější ty jizdní vlastnosti.

(reakce na) Jawablázni

2.1.2023 v 10:49 | Nahoru | #101959

pech. píše: Je to jednoduché. Nekritičtí vyznavači označují závady, konstrukční nedokonalosti a podivné jízdní projevy a nepohodlí za charakter, jenže on to není charakter, ale nedokonalosti, přestože oni to prezentují jinak....

To že motorka vibruje jak kráva, škube sebou, má mouchy, hrubý jízdní projev, musí se oprašovat jak zámecká paní, to není charakter.... To jsou prostě chyby...



Tohle nový báwa nedělají. Naopak, je to velice pohodlný.

(reakce na) Jawablázni

2.1.2023 v 11:07 | Nahoru | #101960
pech.> hele nevim jak jezdis a na cem, ale z aktuálních hektolitrů od bmw jde az strach a to jsem vlastne nikdy nejezdil nic jineho nez litry… takze, to ze to moc nejede je pro me zajimave tvrzení…

Jo a na jednovalcich ktm uz několik let “zavodim”
, prošlo mi jich dost rukama a v mem okoli na supermotu zavodi skoro vsichni a v podstate bez problemu.

Naposledy editováno 02.01.2023 11:09:58

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

2.1.2023 v 11:12 | Nahoru | #101961
Pech: a srovnávat 890duka s mt7 apod je jasná znamka, ze vubec netusis…

KTM jsou motorky ktere jsou stavěné na základech nebo alespoň s filozofii závodních stroju. Da se rict, ze ve sve třídě konkurenci ani nemají …

Naposledy editováno 02.01.2023 11:22:31

(reakce na) Jawablázni

2.1.2023 v 12:32 | Nahoru | #101962

Koudy01 píše: By me zajímalo, v jaké kondici to eRko, na kterým si jel, bylo. Páč na řízení je to o moc snadnější a ovladatelnější jak třeba malej Bandit. Natož velkej.

Ty problémy osmikil BMW byly v začátcích toho motoru. Už dávno je to spolehlivej dělník.



Nasrat jim. To je stejné jako VW... 15 let dělali motory nahovno a pak začnou tvrdit, že od rojku 2013-15 je to lepší? A´t si to strčí do prdele, když byli neschopni udělat
pořádně předcházející verze a dát to lidu a ještě se k tomu stavět zády, tak s takovými zmrdy už nikdy nechci nic mít a BMW, to je stejná kategorie.... Motory s urvanými ojnicemi, upadlé vidlice, fridex v oleji, protože dají plastovou pumpu na vačku? Takový hovadský krumpl ať si nechají od cesty a je dost blbé, že jízdně to bylo to nejlepší, co z nich kdy vypadlo, proto to není kirovec ve fraku jako erko ani liná mrdka, jako tříkila...

Jezdil jsem na 1150-1200 a ani vidět, hrozné krámy.

(reakce na) Jawablázni

2.1.2023 v 12:38 | Nahoru | #101963

PetrL3 píše: pech.> No, já bych to úplně negeneralizoval. Na BMW sem jel z těch, co byly nové za posledních 5-6 let asi na všech, od 310 po 1250GS, projel sem i nineT a ne, že bych to chtěl, ale jezdí to samo. Samozřejmě jde o to, jestli chceš dát za něco 2x víc peněz, abys měl motorku, která je lepší sice ve všem, (mimo úniků oleje), ale jen o 5-10 %.

Pro někoho je těch pár procent výkonu a pohodlí tak důležitých, že zaplatí dvojnásobek.

Já bych třeba nechtěl něco, co máš ty (CB500). To si myslím, že si "zasloužím" ve čtyřiceti letech trošku víc komfortu a výkonu. A chápu, že někdo chce KTM, i když ví, jaký jsou s tím někdy problémy. Prostě jsou pro něj nejdůležitější ty jizdní vlastnosti.



A já to chci, motorka drobnější, lehká, dobře ovladatelná, naprosto spolehlivá, jede až dost, když to rozdráždíš, ale ne tak, abych se jí musel bát, což taky nechci... Chci si rychle, ale v pohodě jezdit, nikoli bojovat s tříhlavou saní a řešit zbytečné problémy, když jiní to umí vyrobit bez nich... Pro mně je důležitější spolehlivost, ticho, rychlost a komfort... Do komfortu jde i absence vibrací... Ano BMW se možná po století existence konečně odnaučilo ničit karpály jezdců, ale ostatní markanty, které nechci přetrvaly a to je jako s tím VW, už jim prostě nevěřím.... A dávat 2x více peněz za věc, která je v 95% parametrů horší, už tuplem prostě nebudu.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

2.1.2023 v 12:40 | Nahoru | #101964

assassin píše: Pech: a srovnávat 890duka s mt7 apod je jasná znamka, ze vubec netusis…

KTM jsou motorky ktere jsou stavěné na základech nebo alespoň s filozofii závodních stroju. Da se rict, ze ve sve třídě konkurenci ani nemají …



Já nejsem závodník...

U závodních strojů jsou jiné priority parametrů a má to svoje dopady, které nehodlám akceptovat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

2.1.2023 v 13:17 | Nahoru | #101965

pech. píše: Já nejsem závodník...

U závodních strojů jsou jiné priority parametrů a má to svoje dopady, které nehodlám akceptovat.



pak je ale trochu mimo tvrdit, ze je KTM na nic…

Protoze jsou zase lidi, kterym jsou ukradeny ty tvoje priority a ja bych treba cb500 bral asi jen v elektrocentrale.. a odpustim si sem psat, ze je to motorka pro holky a pro dedky a ty vlastne nemaj na silnici co delat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

2.1.2023 v 13:37 | Nahoru | #101966

pech. píše: Já nejsem závodník...

U závodních strojů jsou jiné priority parametrů a má to svoje dopady, které nehodlám akceptovat.



To já taky nejsem závodník, ale i jen tak pro potěšení si někdo může skočit přes kládu a to s tvým CB asi nebudu ani zkoušet, s těžkým nadlitrovým cendurem to dám opatrně když má kláda do 10 cm a na vše ostatní jsou vlastně skoro jen speciály (lehký endura, trialky).

Zrovna tak si na cb500 nevychutnám to, že když dojedu auto, co jede stovkou, tak ho předjedu během chvilky a nebrzdí mě zbytečně dlouho, žádný velký taktizování.

To pak nezbývá nic jiného, než mít víc motorek a ty jsou trošku specifické ve srovnání s různýma V-stromama a dvouválcovýma 30 let straýma pětistovkama a pod.

Naposledy editováno 02.01.2023 13:38:25

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

2.1.2023 v 13:47 | Nahoru | #101967
Kazdej ma stroj podle svych financich schopnosti a jinych potreb. To je v poho. Ale zaslepene hodnotit a psat o o dve tridy lepsich motorkach, ze to jsou srace, to divny je.

Desing je subjektivni. Ale to jak to jezdi, jak se ovlada, jak funguje podvozek ,.. objektivne zhodnotit celkem jde. Nemuze to ale hodnotit nekdo, kdo postavi MT07 nad Duka 890.

Stejne tak mi prijde divny nadavat na BMW, kdyz melo u prvni generace jednoho modelu nekdy v roce 2007-2010 problem s motorem.

To si tak muzes neco najit u kazde znacky. I u Hondy.

Naposledy editováno 02.01.2023 13:58:50

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

2.1.2023 v 14:18 | Nahoru | #101968

assassin píše: pak je ale trochu mimo tvrdit, ze je KTM na nic…

Protoze jsou zase lidi, kterym jsou ukradeny ty tvoje priority a ja bych treba cb500 bral asi jen v elektrocentrale.. a odpustim si sem psat, ze je to motorka pro holky a pro dedky a ty vlastne nemaj na silnici co delat



To že je to motorka pro holky a pro dědky je mindset, který mi byl znám, když jsem si to na základě zjištění, že je to zároveň stroj dokonale naplňující moje požadavky.

Takže jsem dědek a možná trochu holka, ale mám skvělou motorku...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

2.1.2023 v 14:21 | Nahoru | #101969

PetrL3 píše: To já taky nejsem závodník, ale i jen tak pro potěšení si někdo může skočit přes kládu a to s tvým CB asi nebudu ani zkoušet, s těžkým nadlitrovým cendurem to dám opatrně když má kláda do 10 cm a na vše ostatní jsou vlastně skoro jen speciály (lehký endura, trialky).

Zrovna tak si na cb500 nevychutnám to, že když dojedu auto, co jede stovkou, tak ho předjedu během chvilky a nebrzdí mě zbytečně dlouho, žádný velký taktizování.

To pak nezbývá nic jiného, než mít víc motorek a ty jsou trošku specifické ve srovnání s různýma V-stromama a dvouválcovýma 30 let straýma pětistovkama a pod.



Na co taktizovat, dva kvalty dolů a plnej... To je úkon na 5 vteřin... Já se rozhodoval mezi CB750 a CB500... Volil jsem CB 500 protože ta 750 není vlastně nijak dynamičtější, ale je zásadně težší a po městě už je to s ní trochu opruz. Půllitr je agilnější a mimo město jede dost... Stovka za 5s a maximum 200, to není žádná ostuda...

(reakce na) Jawablázni

2.1.2023 v 14:24 | Nahoru | #101970

Koudy01 píše: Kazdej ma stroj podle svych financich schopnosti a jinych potreb. To je v poho. Ale zaslepene hodnotit a psat o o dve tridy lepsich motorkach, ze to jsou srace, to divny je.

Desing je subjektivni. Ale to jak to jezdi, jak se ovlada, jak funguje podvozek ,.. objektivne zhodnotit celkem jde. Nemuze to ale hodnotit nekdo, kdo postavi MT07 nad Duka 890.

Stejne tak mi prijde divny nadavat na BMW, kdyz melo u prvni generace jednoho modelu nekdy v roce 2007-2010 problem s motorem.

To si tak muzes neco najit u kazde znacky. I u Hondy.



To je jednoduchý. Ztráta důvěry u mne vždycky proběhne jen jednou. První sráč a konec.

To o dvě třídy vyšší BMW je jízdně natolik otupělé, že ho nechci a to co je jen o třídu mělo problémy s motorem, které nehodlám riskovat. Tzn. VAG - už nikdy, BMW, už nikdy.

Když tě někdo zradí, nedá se to odpustit. A když tě zradí stroj, je to dost podobné....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist