Kolik let ted vydrzi baterky v novych motorkach?
Je to Yuasa YTZ 14S.
Jak pripadne poznam, ze ona uz odchazi? Snazim se ji nabijet nekolikrat rocne. Nechci, aby mi ale odešla, az budu několik tisíc km od civilizace
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kolik by mela mít nabita baterka
Zde je pak jeden rozdíl, jakmile v režimu "auto" (3.6A) dosáhne koncového napětí, tak automaticky sníží proud na motocyklovou hodnotu (0.8A) a jede celý cyklus ještě jednou. To znamená že napětí spadne na svorkové napětí aku (v tu chvíli něco přes 13,5V), nahodí proud 0.8A a opět se začne napětí pozvolna zvedat až do ukončovací ho napětí. Tobě nabíječka pořád indikuje že má režim auto, ale ve skutečnosti už může jet to druhé kolo na "moto proud" opět až do koncového napětí.
Takže na režim auto se jedná vlastně o dvou stupňové nabíjení vyšším a následně nižším proudem, což mi připadá jako docela chytře vymyšlené za ty prachy co to stálo.
Vločku jak jsem říkal jsem nezkoumal, ani jak pak funguje udržovací režim, protože jsem to zatím nepotřeboval
Naposledy editováno 21.12.2022 12:53:51
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kolik by mela mít nabita baterka
Ale jde. Stačí změřit na ní napětí při startování. Má-li pod 10V, je to špatně. Z ničeho se nemá dělat věda, ani z vědy ne, natož ze života. To řekl pan Werich a měl pravdu.
Naposledy editováno 21.12.2022 20:06:37
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kolik by mela mít nabita baterka
Jak moc jsi si jistý 10 V? když o tom máš chabé znalosti tak radši nic nepiš.
Metodika zjišťování startovacího proudu dle EN předepisuje ochladit
akumulátor na mínus 18 C a zatížit jej vybíjecím proudem po dobu 10
sekund. Napětí akumulátoru nesmí na konci testu při daném vybíjecím
proudu klesnout pod 7,5V. Pak se odběr proudu na 10 sekund přeruší a
akumulátor se následně zatíží proudem o velikosti 60% původní hodnoty do
poklesu napětí na hladinu 6V. Dle DIN se vybíjí po dobu 30 s, přičemž
koncové napětí nesmí klesnout pod 9V. Dle IEC se vybíjí po dobu 60 s a
napětí nesmí klesnout pod 8,4V, kdežto dle SAE se vybíjí po dobu 30 s a
napětí nesmí klesnout pod 7,2V. Různé metodiky tak dávají různé, značně
rozdílné, výsledky. Například akumulátor s vybíjecím proudem zjištěným dle
EN o velikosti 100A, bude mít stejnou hodnotu dle metodiky DIN jen asi
60A.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kolik by mela mít nabita baterka
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kolik by mela mít nabita baterka
Ten pokles by měla pokrejt kondíky v ŘJ.
A spousta starších moto žádnou nemá.
Ono totiž v praxi jde o to, jestli se nastartuje a rychlé zjištění možnosti proč to nejde a ne o vědecký přístup evropské metodiky.
Naposledy editováno 22.12.2022 09:36:19
2 reakcí na tento příspěvek kolik by mela mít nabita baterka
Za předpokladu že se používají metodiky jako DIN,EN, SAE. tak ostatní součásti v autě, moto musí spolupracovat při těchto hodnotách.
kratkej01 píše: Pokud by bylo potřeba větší U při startování tak by ty akumulátory musely být vyráběny jinak.
Za předpokladu že se používají metodiky jako DIN,EN, SAE. tak ostatní součásti v autě, moto musí spolupracovat při těchto hodnotách.
Prostě věř tomu, že těch 9 - 10 V je limitní hodnota, pod kterou motorka nenastartuje, protože přestane házet jiskru. A je pak vcelkju jedno, jestli kvůli indukčkám nebo mrtvé ECU/TCI. Empiricky je ověřeno, že kdxyž Honda v devadesátkách přecházela z CDI na TCI, tak začaly mít faceliftované motorky problémy se stratováním v zimě nebo po delší odstávce - právě kvůli tomu, že motor točil ještě tak nějak normálně, ale už to nedávalo jiskru. Takže to člověk pak většinou ulil (proto ta pověst o NGK, že jsou náchylné na ulití) v domění, že je chyba v benzínu a bylo po žížalkách :(
Naposledy editováno 22.12.2022 09:52:26
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kolik by mela mít nabita baterka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kolik by mela mít nabita baterka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kolik by mela mít nabita baterka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kolik by mela mít nabita baterka
Naposledy editováno 22.12.2022 11:11:33
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kolik by mela mít nabita baterka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kolik by mela mít nabita baterka
Ono aby do baterky tekl pri 14,5V proud 5A znamena, ze tam jeste musi byt pomerne velky rozdíl napětí. Tzn pokud nabijecka v posledni fázi neprepne na U charakteristiku tak rozhodne nebude naplno nabitá.
Pokud dojde baterie na 14,5V a proud klesne reknu 4,5A a nabijecka vypne protoze uz nedokaze dosáhnout nastaveny proud, tak se tam U charakteristikou jeste nacpe docela dost energie.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kolik by mela mít nabita baterka
assassin píše: Johny_Servis> hele myslim si, ze nemas tak uplne pravdu, protoze vetsina lepších nabijecek nabijí nejdriv I a pak U charakteristikou. ...
Ne, ty lepší jdou I-W-U, přesněji IWUoU.
U toho je minimální "plynování". Zpravidla přecházej na W okolo 13,8-14 a po dosažení těch 14,4-6 (14,8 v zimním), kdy už ten proud je pod 50% původní hodnoty, držej napětí (U chaka - Uo) do poklesu proudu pod 5-10% hodnoty co to mělo na začátku, pak udržujou 13,5 (U fáze).
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kolik by mela mít nabita baterka
P = U x I., ale výkon nabíječky nic neříká o její charakteristice.
Naposledy editováno 22.12.2022 13:54:44
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kolik by mela mít nabita baterka
W charakteristika se označuje kdyz se zvyšuje napětí a klesá proud. V nabijeckove terminologiii jsou tyhle kombinace a jejich označováni pomerne zabehla vec.
Combust ma znalosti ktere daleko přesahují ty moje a i ja se snazim psat tak aby to pochopila vetsina lidi, protoze vim, ze i beznej ohmuv zakon je pro vetsinu populace nepřekonatelnej problem.
Naposledy editováno 22.12.2022 15:52:14
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kolik by mela mít nabita baterka
Milos1 píše: combust>Máš v tom malinko gulášek. Proud, značka "I", jednotka Ampér (A). Napětí, značka "U", jednotka Volt (V). W je Watt, je jednotka výkonu (P), což tam nemá co dělat,
P = U x I., ale výkon nabíječky nic neříká o její charakteristice.
No jasně že v tom je guláš
Od tý doby co změnili definici Ampéru v soustavě SI a přestalo se to odvozovat od magnetický síly mezi dvěma vodiči mi nový ampéry s wattama nesmí do baráku.
Zásadně používám C.s^-1 nebo J.s^-1 (což se podle nový definice dá vyjádřit taky jako kg.m^2.s^-2 protože kg je po novu vztaženej k planckově konstantě a metr od rychlosti světla ve vakuu) a ampéry ze zvyku používám pro magn. napětí aby se to nepletlo
Takže teď můžem všecky měřáky a nabíječky vyrobený před 2019 kdy to vešlo v platnost zahodit protože to měří a ukazuje voloviny
A ten vzorec pro výkon ....vektorovej součin? To nebude fungovat, výkon je v podstatě skalární veličina.
to assassin : Když nechápou Ohmův zákon tak by to třeba šlo přes maxwellovky . On ten Ohmův zákon je jen speciální případ.
Naposledy editováno 22.12.2022 18:23:05
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jakou spojkovou sadu a Africa Twin ... Honda CRF1000L Africa Twin | Yurii | 11 | 7.3.2024 v 21:52 T4C0 |
Bliká kontrolka ABS Honda CRF1000L Africa Twin | Davidrak | 7 | 1.3.2024 v 19:50 Davidrak |
Africa Twin CRF1000 odstín barvy Honda CRF1000L Africa Twin | Drak-09 | 2 | 27.2.2024 v 19:50 Drak-09 |
připojení kabelu [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin | šlauch0 | 69 | 26.2.2024 v 16:33 LiborGSXR |
Rovnání / oprava ráfku Honda CRF1000L Africa Twin | Scottpalda | 26 | 6.2.2024 v 21:49 Drak-09 |