globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: kolik by mela mít nabita baterka
18.12.2022 v 07:43
Mam motorku z roku 2017 koupenou v 2018, je tam původní baterka. Nabijel jsem ji nějaké ty dva týdny zpátky, následně den pote jsem ji změřil a ukázalo to 12,7 V. Je to ještě dobry? Nenabijel jsem ji tedy celou noc, jenom par hodin. A proste vždycky když ji hodim na nabíječku, tak se tam nerozsvíti ten zeleny čtverecek.
Kolik let ted vydrzi baterky v novych motorkach?
Je to Yuasa YTZ 14S.

Jak pripadne poznam, ze ona uz odchazi? Snazim se ji nabijet nekolikrat rocne. Nechci, aby mi ale odešla, az budu několik tisíc km od civilizace

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kolik by mela mít nabita baterka

21.12.2022 v 12:43 | Nahoru | #1
assassin> ano přesně tak. To je charakteristika "I". Její výhodou je, že dokáže nabít baterku rychleji než charakteristika "U" (konst. napětí) a také to, že zplynovaciho napětí obecně nad 14,4 V dosahuje až v samotném závěru, takže teoreticky nehrozí nikdy vyvaření baterky. Teoreticky proto, protože aby to fungovalo dobře, tak řízení nabíječky musí bezpodmínečně a přesne znát aktuální napětí baterky, aby věděla kdy vypnout - a to bylo předmětem te mojí úpravy. Při nízkém koncovém napětí se baterka nedobije do plna a při vysokém může vyvrit. Takže "I" charakteristika obecně vyžaduje neustálé hlídání (automatiku), proto se objevila až s příchodem chytrejsich nabíječek. Klasické komunistické samodomo trafa byly udělané tak, že se nechalo nastavit konst. napětí, třeba 14V, hodila se na to baterka. Nejprve si sama cuca větší proud a jak se dobíjí, tak proud samočinné klesá prakticky až do nuly. Výhoda této metody je, že stačilo zapnout, dát na baterku a zapomenout. Baterka se zregulovala sama. Nevýhodou byl delší čas potřebný k nabití typicky posledních 20% kapacity coz mohlo trvat i desítky hodin

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kolik by mela mít nabita baterka

22.12.2022 v 11:31 | Nahoru | #2
Johny_Servis> hele myslim si, ze nemas tak uplne pravdu, protoze vetsina lepších nabijecek nabijí nejdriv I a pak U charakteristikou. Protoze pokud bys držel I treba 5A a končil po dosazení 14,5V tak nabijecka ktera bude držet konstantnich 14,5V nabije do stejného stavu baterku driv, jen s tim, ze zpočátku do baterky poteče vetsi proud (v závislosti na tom jak tvrdej zdroj ta nabijecka je)

Ono aby do baterky tekl pri 14,5V proud 5A znamena, ze tam jeste musi byt pomerne velky rozdíl napětí. Tzn pokud nabijecka v posledni fázi neprepne na U charakteristiku tak rozhodne nebude naplno nabitá.

Pokud dojde baterie na 14,5V a proud klesne reknu 4,5A a nabijecka vypne protoze uz nedokaze dosáhnout nastaveny proud, tak se tam U charakteristikou jeste nacpe docela dost energie.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou spojkovou sadu a Africa Twin ... Honda CRF1000L Africa Twin Yurii 11 7.3.2024 v 21:52 T4C0
Bliká kontrolka ABS Honda CRF1000L Africa Twin Davidrak 7 1.3.2024 v 19:50 Davidrak
Africa Twin CRF1000 odstín barvy Honda CRF1000L Africa Twin Drak-09 2 27.2.2024 v 19:50 Drak-09
připojení kabelu [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin šlauch0 69 26.2.2024 v 16:33 LiborGSXR
Rovnání / oprava ráfku Honda CRF1000L Africa Twin Scottpalda 26 6.2.2024 v 21:49 Drak-09


TOPlist