globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: kolik by mela mít nabita baterka
18.12.2022 v 07:43
Mam motorku z roku 2017 koupenou v 2018, je tam původní baterka. Nabijel jsem ji nějaké ty dva týdny zpátky, následně den pote jsem ji změřil a ukázalo to 12,7 V. Je to ještě dobry? Nenabijel jsem ji tedy celou noc, jenom par hodin. A proste vždycky když ji hodim na nabíječku, tak se tam nerozsvíti ten zeleny čtverecek.
Kolik let ted vydrzi baterky v novych motorkach?
Je to Yuasa YTZ 14S.

Jak pripadne poznam, ze ona uz odchazi? Snazim se ji nabijet nekolikrat rocne. Nechci, aby mi ale odešla, az budu několik tisíc km od civilizace

2 reakcí na tento příspěvek kolik by mela mít nabita baterka

22.12.2022 v 09:37 | Nahoru | #1
Pokud by bylo potřeba větší U při startování tak by ty akumulátory musely být vyráběny jinak.
Za předpokladu že se používají metodiky jako DIN,EN, SAE. tak ostatní součásti v autě, moto musí spolupracovat při těchto hodnotách.

(reakce na) kolik by mela mít nabita baterka

22.12.2022 v 09:49 | Nahoru | #2

kratkej01 píše: Pokud by bylo potřeba větší U při startování tak by ty akumulátory musely být vyráběny jinak.
Za předpokladu že se používají metodiky jako DIN,EN, SAE. tak ostatní součásti v autě, moto musí spolupracovat při těchto hodnotách.


Prostě věř tomu, že těch 9 - 10 V je limitní hodnota, pod kterou motorka nenastartuje, protože přestane házet jiskru. A je pak vcelkju jedno, jestli kvůli indukčkám nebo mrtvé ECU/TCI. Empiricky je ověřeno, že kdxyž Honda v devadesátkách přecházela z CDI na TCI, tak začaly mít faceliftované motorky problémy se stratováním v zimě nebo po delší odstávce - právě kvůli tomu, že motor točil ještě tak nějak normálně, ale už to nedávalo jiskru. Takže to člověk pak většinou ulil (proto ta pověst o NGK, že jsou náchylné na ulití) v domění, že je chyba v benzínu a bylo po žížalkách :(

Naposledy editováno 22.12.2022 09:52:26

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kolik by mela mít nabita baterka

22.12.2022 v 10:29 | Nahoru | #3
kratkej01> Ta metoda, kterou popisuji, byla autoelektrikáři používána už v dobách, kdy lidstvo ještě neznalo EU, natož Google a motory nebyly vybaveny složitou elektronikou. Dokonce se na "starých olovech", které měly články propojené olověnými můstky, dalo voltmetrem se zátěžovým odporem měřit napětí jednotlivých článků a určit, zda některý z nich není vadný. Ten pak baterkáři uměli vyměnit. Při tom neutíkali s baterkou do mrazáku. On pak ale kleknul většinou záhy některý další, takže vítězství to bylo většinou jen krátkodobé. Ono totiž to, že motor nenastartuje, má zjednodušeně, zpravidla pouze dvě příčiny: buď tam nemá co hořet, nebo to není čím zapálit.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou spojkovou sadu a Africa Twin ... Honda CRF1000L Africa Twin Yurii 11 7.3.2024 v 21:52 T4C0
Bliká kontrolka ABS Honda CRF1000L Africa Twin Davidrak 7 1.3.2024 v 19:50 Davidrak
Africa Twin CRF1000 odstín barvy Honda CRF1000L Africa Twin Drak-09 2 27.2.2024 v 19:50 Drak-09
připojení kabelu [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin šlauch0 69 26.2.2024 v 16:33 LiborGSXR
Rovnání / oprava ráfku Honda CRF1000L Africa Twin Scottpalda 26 6.2.2024 v 21:49 Drak-09


TOPlist