https://www.motorkar...vy-system-48427.html
Asistenty známe z aut, žejo.. Zapneš tempomat na dálnici, ono to i samo drží v pruhu, dáš levej a ono to předjede, samo brzdí, zastaví, rozjede se a vlastně to i samo kličkuje v pruzích ve městě mezi autama.. V nouzi to zastaví, samo to přidá před kopcem, ubere před zatáčkou, někerý poznaj cedule atd, atd.. Ale na mašině???
Já to znám leta, především z náklaďáků a ze skušeností napříč všema značkama v tom vidim vééélkej průser.. Hlavně teda ten brzdovej asistent.
První ročníky nám v zatáčkách zašlapávali brzdu, bez varování, kvůli lupení, stéblu trávy, značce.. Předjíždějící auto, typicky "na pražáka" ti taky vylilo kafe a protáhnout se mezírkou asi taky skončí zásahem. V autě to neřešíš ale na přechodu nebo na vodě tě to položí, myslim, že na sníh taky nemysleli, tam ti stačí že ti to kuckne Navíc nevíš co to udělá, může přibrzdit předkem, může víc zadkem, taky to může zrychlit když radar "ztratí kontakt" vepředu a pak hned fest brzda, to ti baťůžek hned vysvětlí A co to udělá ve skupině motorek, nebo když tě nějaká předjede, udělá myšku, když to zapneš omylem a nevíš o tom.. Taky to rádo šlapalo na brzdu při předjíždění, tzv. "když si ho nachystáš" a těsně před ním vybočíš, to bude supr
Já si o tom myslim svoje a není to nic dobrýho..
Ten radar tu na mašině asi eště nikdo nemá, to přide, ale jaký máte zkušenosti s dalšíma asistentama a co Vy na to, máme nějaký špeky? ABS na mašině sem nikdy neměl a určitě nejsem sám, možná ale budu, záleží co vyberu a takě zajimá na co dat bacha.. Nevim, například TC, chceš nadhodit předek, ono to hrábne, ubere a cvakneš ráfek nebo ABS a mokrý kostky atd...
Naposledy editováno 07.12.2022 09:51:57
1 reakcí na tento příspěvek Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA
Jinak nevim jak se to pozna, ze uz umim jezdit…
Naposledy editováno 09.12.2022 18:18:19
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA
Hotove,vyrizene
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA
Ikdyz vlastne na motardu je prepinac s napisem TC … ale tam zas nemam poserprouzky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA
Prouza88 píše: Mariano, simtě, jak se to teda chová ten adapt? Můžeš to zkusit, ve vší opatrnosti, dát mu třeba 130 a dojet auto který jede 70? Takovej malej testík že by si nám tu střihl
Já sem to teda nechtěl rozvádět, ale.. ACC bude podmíněnej dalšíma systémama a ty zas elelktronickým plynem. Kurňa to to neukroutíte zápěstim nebo naco máte u stříkačky tempomat
Jako to že jedete na mašině 200km rovně tak je to pohodlnější? No tak to jedu taxikem a né na motorce kde se chcu svízt, a když se chcu svízt, tak za to musim tahat ne Jet 200km rovně a držet celou dobu 110km/h to bych asi ten tempomat chtěl taky, abych se prospal
funguje to jako v autě...nastavíš vzdálenost, naťukáš rychlost a jedeš. nejdřív ti tu ubere či zavře plyn, pak ti to samo přibrzdí. na loňském 1290sas vše jemně, předvídatelně. pak se to s tebou zase jemně (ale důrazně) rozjede na navolenou rychlost. nicméně protože dálnice moc nejezdím, z letošních ca 8 tkm jsem jej měl zapnutý tak 200 km (ve slejváku na dálnici jsem jej nezapnul...ani jsem si na to nevzpomněl).
jo a musíš mít navolený nějaký jízdní režim s funkčním abs na obou kolech...jinak tempomat nezapneš
Guzo píše: Za mňa osobne, ABS áno,na aute aj na motorke,ideálne s možnosťou vypnutia. TC na motorke možno pre nejakých borcov. Ostatné je šit.
naopak. moderní motorky mají tolik zbytečného výkonu, že tc bych doporučil snad všem. osobně se jej snažím sundat na minimum, ale na prokluz zadního kola v dešti mi stačilo půl plynu na h9...a to byla motorka se super jemným (byť důrazným) motorem
Guzo píše: jandaxx- neviem,no. Mám slabú motorku s TC a nepomohlo to. Na výjazde zo zákruty som trocha pridal a ...bol som na zemi.
trocha přidal...a co bylo příčinou, že ti tc nepomohlo?
myslíš, že bez tc bys "trochu přidal" a nic se nestalo?
1 reakcí na tento příspěvek Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA
Prouza88 píše: Marťas, techniku, než nás od tut vyhodí, vzal sis někdy další náklaďák a jel za jedním, dvěma takovejma vašejma dravcama? Za prvý ti praskne a za druhý ti z Říma do Berlína nadělim celej den, bo tam s takovou za dvě šichty nedojedeš. Tam a z5 a mám o fůru navic, tys ušetřil 2l/100km, já vydělal o 1000€ víc Krát 150aut, no to se vyplatí ten technik
Sory za OT ale muže za to Marťas
Kluci nestyďte se a hrňte sem nějaký zážitky s nedobržděním nebo tapomenutým antiwheelie
Jandax, to přesně myslim, akorát obráceně teda
12 let jsem dělal na importu jedné značky náklaďáků do republiky. reálný rozdíl denního kilometrového výkonu kamionu byl do 20 km/den mezi "jedu na omezovč co to dá" (alias 88) a "jedu ekonomicky s omezovačem na 85". rozdíl v naftě ca 2-3 lt/100.
když začínaly automatizované převodovky - ca 22 let zpátky - si jedna větší nejmenovaná českobudějovická firma vyzkoušela, že ca 10% řidičů jede na manuál levněji, ca 30% jede za stejně a ca 60% hůř. tak komplet naskákali do automatizovaných, páč v průměru ušetřili 2 lt
1 reakcí na tento příspěvek Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA
Sem tu řikal že ty Ecokokotiny sou pro neumětely
Tady sem před lety dělal takovej testík spotřeby v závislosti na rychlosti a Ecotempomatu na 340km.. mám tam i grafy rychlosti a hádej..
https://truck-forum....p;hilit=Test#p730781
2l neušetříš když spomalíš o 3km Vlasntě je tam pak dál aj nějakej ten kilometrovej rekord..
Nikde sem se nedočet, ale má to náklonový ABS i čidlo úhlu natočení řidítek nebo to zanedbávaj? Pak by tam byl docela rozdíl při stylu pokládání motorky(koleno/motokros)
3 reakcí na tento příspěvek Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA
V lehkém enduru by mě sralo i ABS, protože občas chci zaflekovat kolo při jízdě mimo asfalt. U čtvrttunového silničního cesťáku vidím jen přínosy.
Jak funguje první generace těchto asistentů v motorkách, s tím nemám žádné zkušenosti. Mohu jen říct, že stabilizační systém ve 20 let starém autě mě vůbec nenadchl. Ten je snad lepší preventivně vypnout. Chci se rozjet na podzimním hnusu, kolo hrábne, DSC stáhne plyn tak moc, že motor skoro chcípne, otáčky příliš klesnou a motor se nezvládne svižně roztočit. Ještě horší je rozjezd do kopce na šotolině - kolo si hrábne, asistent stáhne plyn úplně, kolo se zastaví, motor zcela chcípne. Nastartovat a znovu to samé, dokud to člověk nevypne. Vychytanější systémy snad chápou, že mírný prokluz kola je v nízkých rychlostech v pořádku.
Ale auta a motorky se nedaji moc srovnat. Motorky do terénu kdyz uz abs maji tak jde vypnout.
Zase u Volva (2009) nemuzu nemuzu na esp a trakci rict jediny křivý slovo. Na snehu to reguluje prokluzu lip nez dokazu ja kdyz to vypnu a esp dokaze auto srovnat i ze situaci kdy uz se tomu nechce ani věřit…
u motorek mám zkušenost jen s ABS - u 2011 BMW sertaa - ABS nic moc, na silnici dobrý, ale nedá se vypnou jen zadek...takže do terénu plně off
u 701/2018 - ABS fungoje znatelně líp, ale taky se nedá vypnou jen zadek - po doplnění offroad donglu - vyplý zadek, předek trochu potlačená rekace - a nikdy už jsem neměl potřebu to vypínat komplet, parkrát jsem cítil tuknutí v páčce přední brzdy většinou v prudkém sjezdu když to skočilo přes kořen nebo velký šutr ale jinak to fungovalo výborně - v terénu me to neomezuje a na silnici pomůže a nemusím na to vůbec myslet abych při každém vypnutí líčku vypínal ABS
- montována na základě EU nařízení...to se dá lehce nastudovat v nařízení 858 nebo 168/2013 a v prováděcích regulačních aktech
- montovaná výrobcem v přesvědčení, že je to něco , co zákazník ocení
pokud tady budete podobné systémy dál vychvalovat, chytnou se toho i další značky začnou montovat do motorek kdeco...řidič si pak bude připadat jako v kokpitu vesmírné lodi enterprice
Naposledy editováno 14.12.2022 13:06:50
řidič si pak bude připadat jako v kokpitu vesmírné lodi enterprice
Pecka! To bych chtěl
Takže já to sice nemám ani v motorce ani v autě (když nepočítám ABS a nějaký opravdu historicky ESP). Ale chválím, vychvaluju. Haló, slyšíte mě!! Chválím.
Naposledy editováno 14.12.2022 11:31:53
Prouza88 píše: Mariano Eště by mě zajimalo co ten ACC u tý KTM udělá když ti tam někdo vjede, nebo prudce přibrzdí, typicky nejlépe, najede ti tam a prudce přibrzdí?
Sem tu řikal že ty Ecokokotiny sou pro neumětely
Tady sem před lety dělal takovej testík spotřeby v závislosti na rychlosti a Ecotempomatu na 340km.. mám tam i grafy rychlosti a hádej..
https://truck-forum....p;hilit=Test#p730781
2l neušetříš když spomalíš o 3km Vlasntě je tam pak dál aj nějakej ten kilometrovej rekord..
Nikde sem se nedočet, ale má to náklonový ABS i čidlo úhlu natočení řidítek nebo to zanedbávaj? Pak by tam byl docela rozdíl při stylu pokládání motorky(koleno/motokros)
motorka důrazně, ale velmi kontrolovatelně přibrzdí...nicméně se mi to stalo jen jednou, jel jsem kolem 150 a auto se tam nasypalo ca 20 metrů přede mnou rychlostí ca 120.
samozřejmě to není na "nechám to na tempomatu a budu si číst", ale aktivně kolem sebe koukám.
2 reakcí na tento příspěvek Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA
1 reakcí na tento příspěvek Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA
Před časem jsem lehnul s šestkou bez ABS. V malé rychlosti 25-30km/h, nebyl jsem soustředěnej a na kruháku předemnou zastavilo auto. Byl jsem ještě trochu v naklonu doleva a vzal jsem za přední brzdu, nijak natvrdo. Pak už jen cvaknutí brejlí o doraz a já dva metry od motorky, oba ležící na zemi. Asfalt na kruháku, byl totiž od kamionú "vyleštěnej" zrovna ve stopě kterou jsem si debil vybral. Otázka: Zachrálilo by mě ABS, kdybych ho měl?