globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA
 
6.12.2022 v 21:46
Narazil sem na článek, Yamaha začíná montovat ACC se všema možnejma doplňkovejma systémama do Traceru..
https://www.motorkar...vy-system-48427.html

Asistenty známe z aut, žejo.. Zapneš tempomat na dálnici, ono to i samo drží v pruhu, dáš levej a ono to předjede, samo brzdí, zastaví, rozjede se a vlastně to i samo kličkuje v pruzích ve městě mezi autama.. V nouzi to zastaví, samo to přidá před kopcem, ubere před zatáčkou, někerý poznaj cedule atd, atd.. Ale na mašině???

Já to znám leta, především z náklaďáků a ze skušeností napříč všema značkama v tom vidim vééélkej průser.. Hlavně teda ten brzdovej asistent.
První ročníky nám v zatáčkách zašlapávali brzdu, bez varování, kvůli lupení, stéblu trávy, značce.. Předjíždějící auto, typicky "na pražáka" ti taky vylilo kafe a protáhnout se mezírkou asi taky skončí zásahem. V autě to neřešíš ale na přechodu nebo na vodě tě to položí, myslim, že na sníh taky nemysleli, tam ti stačí že ti to kuckne Navíc nevíš co to udělá, může přibrzdit předkem, může víc zadkem, taky to může zrychlit když radar "ztratí kontakt" vepředu a pak hned fest brzda, to ti baťůžek hned vysvětlí A co to udělá ve skupině motorek, nebo když tě nějaká předjede, udělá myšku, když to zapneš omylem a nevíš o tom.. Taky to rádo šlapalo na brzdu při předjíždění, tzv. "když si ho nachystáš" a těsně před ním vybočíš, to bude supr

Já si o tom myslim svoje a není to nic dobrýho..

Ten radar tu na mašině asi eště nikdo nemá, to přide, ale jaký máte zkušenosti s dalšíma asistentama a co Vy na to, máme nějaký špeky? ABS na mašině sem nikdy neměl a určitě nejsem sám, možná ale budu, záleží co vyberu a takě zajimá na co dat bacha.. Nevim, například TC, chceš nadhodit předek, ono to hrábne, ubere a cvakneš ráfek nebo ABS a mokrý kostky atd...

Naposledy editováno 07.12.2022 09:51:57

3 reakcí na tento příspěvek Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA

11.12.2022 v 19:44 | Nahoru | #1
Za mě je to otázka, v čem a jak to funguje.
V lehkém enduru by mě sralo i ABS, protože občas chci zaflekovat kolo při jízdě mimo asfalt. U čtvrttunového silničního cesťáku vidím jen přínosy.
Jak funguje první generace těchto asistentů v motorkách, s tím nemám žádné zkušenosti. Mohu jen říct, že stabilizační systém ve 20 let starém autě mě vůbec nenadchl. Ten je snad lepší preventivně vypnout. Chci se rozjet na podzimním hnusu, kolo hrábne, DSC stáhne plyn tak moc, že motor skoro chcípne, otáčky příliš klesnou a motor se nezvládne svižně roztočit. Ještě horší je rozjezd do kopce na šotolině - kolo si hrábne, asistent stáhne plyn úplně, kolo se zastaví, motor zcela chcípne. Nastartovat a znovu to samé, dokud to člověk nevypne. Vychytanější systémy snad chápou, že mírný prokluz kola je v nízkých rychlostech v pořádku.

(reakce na) Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA

11.12.2022 v 19:55 | Nahoru | #2
Deadman> u bawa bylo asc+t nepoužitelný … nebo teda jo, ale ne rozjezd na snehu nebo zdolání kopce. Na nasnezeny dalnici to omezovalo vykon i na 4ku pri 80kmh.. to se celkem hodi, ze se auto neroztoci kdyz to nečekas, nebo s tim jezdi i horsi řidič…

Ale auta a motorky se nedaji moc srovnat. Motorky do terénu kdyz uz abs maji tak jde vypnout.

Zase u Volva (2009) nemuzu nemuzu na esp a trakci rict jediny křivý slovo. Na snehu to reguluje prokluzu lip nez dokazu ja kdyz to vypnu a esp dokaze auto srovnat i ze situaci kdy uz se tomu nechce ani věřit…

(reakce na) Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA

11.12.2022 v 22:46 | Nahoru | #3
Deadman> na rozjezd má funkci TC, stabilizace až když je auto v pohybu. U minulého auta šlo vypnout vše ve dvou stupních. První stupeň vypnuté TC, druhý stupeň komplet ESP. TC právě kvůli rozjezdu. A zůstalo vypnuté, dokud jsem neaktivoval, nebo nevypnul a nezapnul zapalování. U současného auta se vypne jen vše najednou. Ale při dosažení určité rychlosti se zase samo zapne.

(reakce na) Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA

12.12.2022 v 10:56 | Nahoru | #4
Deadman> zrovna u elektroniky je každý rok/generace hodně znát

u motorek mám zkušenost jen s ABS - u 2011 BMW sertaa - ABS nic moc, na silnici dobrý, ale nedá se vypnou jen zadek...takže do terénu plně off

u 701/2018 - ABS fungoje znatelně líp, ale taky se nedá vypnou jen zadek - po doplnění offroad donglu - vyplý zadek, předek trochu potlačená rekace - a nikdy už jsem neměl potřebu to vypínat komplet, parkrát jsem cítil tuknutí v páčce přední brzdy většinou v prudkém sjezdu když to skočilo přes kořen nebo velký šutr ale jinak to fungovalo výborně - v terénu me to neomezuje a na silnici pomůže a nemusím na to vůbec myslet abych při každém vypnutí líčku vypínal ABS
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist