Téma: Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA
 
6.12.2022 v 21:46
Narazil sem na článek, Yamaha začíná montovat ACC se všema možnejma doplňkovejma systémama do Traceru..
https://www.motorkar...vy-system-48427.html

Asistenty známe z aut, žejo.. Zapneš tempomat na dálnici, ono to i samo drží v pruhu, dáš levej a ono to předjede, samo brzdí, zastaví, rozjede se a vlastně to i samo kličkuje v pruzích ve městě mezi autama.. V nouzi to zastaví, samo to přidá před kopcem, ubere před zatáčkou, někerý poznaj cedule atd, atd.. Ale na mašině???

Já to znám leta, především z náklaďáků a ze skušeností napříč všema značkama v tom vidim vééélkej průser.. Hlavně teda ten brzdovej asistent.
První ročníky nám v zatáčkách zašlapávali brzdu, bez varování, kvůli lupení, stéblu trávy, značce.. Předjíždějící auto, typicky "na pražáka" ti taky vylilo kafe a protáhnout se mezírkou asi taky skončí zásahem. V autě to neřešíš ale na přechodu nebo na vodě tě to položí, myslim, že na sníh taky nemysleli, tam ti stačí že ti to kuckne Navíc nevíš co to udělá, může přibrzdit předkem, může víc zadkem, taky to může zrychlit když radar "ztratí kontakt" vepředu a pak hned fest brzda, to ti baťůžek hned vysvětlí A co to udělá ve skupině motorek, nebo když tě nějaká předjede, udělá myšku, když to zapneš omylem a nevíš o tom.. Taky to rádo šlapalo na brzdu při předjíždění, tzv. "když si ho nachystáš" a těsně před ním vybočíš, to bude supr

Já si o tom myslim svoje a není to nic dobrýho..

Ten radar tu na mašině asi eště nikdo nemá, to přide, ale jaký máte zkušenosti s dalšíma asistentama a co Vy na to, máme nějaký špeky? ABS na mašině sem nikdy neměl a určitě nejsem sám, možná ale budu, záleží co vyberu a takě zajimá na co dat bacha.. Nevim, například TC, chceš nadhodit předek, ono to hrábne, ubere a cvakneš ráfek nebo ABS a mokrý kostky atd...


Naposledy editováno 07.12.2022 09:51:57

Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA

7.12.2022 v 15:55 | Nahoru | #31
měl jsem motorky bez ničeho, teď mám ABS a elektronické vstřikování paliva a už bych nechtel zpátk.
Obojí funguje k plné spokojenosti

(reakce na) Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA

7.12.2022 v 16:38 | Nahoru | #32
mito7> kamiony mají v sobě 3D mapy které se pořád aktualizují i na dálku takže ví že je pod kopcem nebo před horizontem a podle toho auto reaguje tak aby ušetřilo co nejvíce paliva. Moc dobře znám systém FleetBoard od mercedesu. Jako PHMák a technik sem jezdil na školení do mercedesu. Super věc. Hlídá ti to jak brzdíš jak používáš motorovku a jaký stupeň, jak na to šlapeš atd atd. pak tě to známkuje a i tě to zjebe když třeba pustíš plyn a hned ostře brzdíš bez motorovky. Dokonce Mercedes má v příručce o tom fleetboardu napsáno, že pokud má řidič průměrné hodnocení pod 8.0 tak by měl zaměstnavatel zvážit další působnost řidiče ve firmě. Jezdil sem před tím 2 roky a hodnocení vždy kolem 9,7. Ze 150 řidičů vždy v první pětce. Bavilo mne to s tím autem závodit.
e: když si měl nad 9,5 tak bylo k výplatě 3.000,- ale většinou na to dosáhlo tak 10 řidičů . Většina pak měla bodování mezi 8,5-9,5 a totální dementi pod 8 kteří vůbec nechápali co mají dělat. Někteří jezdili i na nohu celý den bo nevěděli jak zapnout tempomat. Moje práce byla je to učit, ale nedával sem to. Mám velice nízkou hladinu trpělivosti pro dementní lidi
Na motorkách ABS je už asi nutností a na ostatní asistenty se dá asi zvyknout, ale nechtě bych je tam. Možná na nějakým velkým cruiseru by se mi třeba líbil adaptivní tempomat, ale jinak ne.

Naposledy editováno 07.12.2022 16:47:15

(reakce na) Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA

7.12.2022 v 16:49 | Nahoru | #33
Prouza88> jo sorry ja cetl ten článek co jsi linkoval o par příspěvku vyse, ten zacina s ABS. Uz mi došlo, ze jde o úvodní prispevek.

S adaptivním tempomatem v motorce zkušenost nemam a v motorce bych ho nechtel. Nepouzivam tempomat ani v aute.

Traceru s pluskem bych se vyhnul obloukem

Naposledy editováno 07.12.2022 16:53:14

Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA

7.12.2022 v 17:45 | Nahoru | #34
Iste niečo mám na motorkách, ale ani o tom neviem. Jazdím s rozumom a preto mi to nemá prečo kecať do riadenia.
Jedine na aute, keď je ľad či vrstva snehu, sa ABS zíde. Bez tempomatu /a vyhrievaných rukovätí/ zas by som si nevedel predstaviť ani moto, ani auto /v auto to budú asi vyhrievané sedačky/.

1 reakcí na tento příspěvek Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA

7.12.2022 v 18:01 | Nahoru | #35
Martas, ájé, další systém, kterej je k ničemu Vlastně ne, neumětel ho využije Hele to je jak s tym EBS a UBS, na firmě sme to 10let nepouživali, 9let sem tam byl za top a k poslednim vánocum sem dostal jako nej 30 tušim bundu, no a pak přišli k augustinovi experti z duvenblejtu a hned koukli na ten fleetboard..
V lednu sem byl nejhorší šofér a začlo to, v květnu sem odešel po roztržce s expertem na fleetboard. Řval jak nebrzdím retardérem na autě na operák kde sem po 3 letech měl 80%, jezdím 90, a nemám spotřebu do 32l/100 přes Alpy se 40t na Bionaftu.. Expert jak sviňa, bo neuměl jezdit tak mu dali funkci, za 10let nikdo nekouk na gumy, spojlery, trasy a pod a hned řešil 83km/h.. Tak mi to stáh, neušetřil nic, já nestih vykládku ale systém řek a já taky.. Už mi 2x volali ale už ne.. sem v lese a doma..
Tím chci říct že to byl systém pro ovce, jako to ACC..
Na tempomat nas taky nutili, bo to pak fleetboard vyhodnocuje lepe, jenže z Rossenheimu do Modeny to máš 450km v koloně a v zákazu předjíždění a to nejde aby ti to šlapalo po brzdách(tady fleet OK )..
Na mašině bys to nechcel

Sorry za OT..

Assassine, vidiš, já taky ne

Naposledy editováno 07.12.2022 18:05:35

Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA

7.12.2022 v 19:48 | Nahoru | #36
mám terénnní motorky bez asistentů, starší motorku s abs a loňskou motorku se vším...

abs mě několikrát zachránilo - typicky po leknutí člověk zahamstnul předek a...neupadl. na motorkách bez abs se mi to párkrát stalo. ale abs na zadku mě občas štve. typicky "jedeš z kopce, váha na předku, začneš před zatáčkou brzdit a zadek nebrzdí"... štve mě častěji, než mi pomohlo, ale nikdy jsem kvůli tomu nelehnul.

na nejnovější motorce - adaptivní tempomat je na dálnici super. ale jen na ní a nic jiného (osobně se snažím dálnicím vyhýbat...pokud není slejvák a nutnost jet). i na silnici nižší třídy to fungovalo, ale raději jsem to vypnul a řídil sám. protiprokluz nevnímám, ale umožní to nevyježděným osedlat "hektolitra" s minimem zkušeností. abs se dá na zadku vypnout a jezdím s vypnutým

zkrátka "jak si to nastavíš"...

2 reakcí na tento příspěvek Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA

7.12.2022 v 20:09 | Nahoru | #37
Mariano, simtě, jak se to teda chová ten adapt? Můžeš to zkusit, ve vší opatrnosti, dát mu třeba 130 a dojet auto který jede 70? Takovej malej testík že by si nám tu střihl

Já sem to teda nechtěl rozvádět, ale.. ACC bude podmíněnej dalšíma systémama a ty zas elelktronickým plynem. Kurňa to to neukroutíte zápěstim nebo naco máte u stříkačky tempomat
Jako to že jedete na mašině 200km rovně tak je to pohodlnější? No tak to jedu taxikem a né na motorce kde se chcu svízt, a když se chcu svízt, tak za to musim tahat ne Jet 200km rovně a držet celou dobu 110km/h to bych asi ten tempomat chtěl taky, abych se prospal

(reakce na) Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA

7.12.2022 v 20:11 | Nahoru | #38
Prouza88> hele vzdyt te nikdo nenutí … me by zase nikdo nedostal do kamionu

(reakce na) Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA

7.12.2022 v 20:18 | Nahoru | #39
Efrax> mám to naprosto stejně. Na první stupeň TC se dá jezdit po zadním, dvojka a trojka už nedovolí. Při velkým prokluzu elektronika zasáhne i na stupeň jedna.

3 reakcí na tento příspěvek Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA

7.12.2022 v 20:29 | Nahoru | #40
Za mňa osobne, ABS áno,na aute aj na motorke,ideálne s možnosťou vypnutia. TC na motorke možno pre nejakých borcov. Ostatné je šit.

(reakce na) Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA

7.12.2022 v 20:33 | Nahoru | #41
Prouza88> jj to byla moje práce taky. Jebat řidiče, ale měl sem svou politiku. Neřešil sem spotřebu nafty ale pouze hodnocení, protože je mi jasné že jednou auto jede s peřiím 16t (15+1) a po druhé se železem 40t (15+25) . Lehké auto spotřeba 20 hodnocení 8 je horší než těžké auto spotřeba 30 a hodnocení 9,8 . Kdybych otočil řidiče v těchto dvou případech tak lehké pojede za 18 hodnocení 9,8 a těžké za 40 hodnocení 8. Je to náhodou chytrý systém a měli jsme 150 souprav kde proteklo miliony litrů nafty. Při takovém množství to je celkem ušetřená raketa když má firma chápavé řidiče. Asi tak 30 bylo celkem super a volali mi ať se jim podívám na grafy a radil jim jak vše zlepšit. Ten zbytek byli idioti co si mysleli že maj C/E tak se každý posere. Největší průser byl vždy v brždění do zastavení. Člověk musel mít i odhad s váhou a víc předvídat. Nejlepší je vždy dojíždět kdy si auto i vyřadí a pluje bez rychlosti a ty jen dobrzdíš ale trvá to a člověk nemá vždy náladu se courat zvlášť když za tebou blikaj osobáky. Dobré je i vypnout tempomat a chvilku plout. Po chvilce delší než 3 vteřiny dát první motorovku. Počkat zase chvilku a dát druhou motorovku. Tu nechat do skoro zastavení. Vypnout motorovku a brzdit brzdou a zastavit. Je to kumšt a někdy zábava jak sem psal. Sorry za OT

(reakce na) Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA

7.12.2022 v 21:00 | Nahoru | #42
Guzo> TC naopak spíš pomůže začátečníkovi. Ale i zkušenému. Takovej prokluz zadního kola na zebře nebo jiným podobným svinstvu nic moc. Na to nemusíš mít ani silnou motorku. Před mnoha lety se mi takhle protočilo zadní kolo na mokru a zebře asi v osmdesáti a motorku jsem rovnal snad 100 metrů. Nic moc. Zadkem jsem štípal hřebíky.

2 reakcí na tento příspěvek Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA

7.12.2022 v 21:02 | Nahoru | #43
Marťas, techniku, než nás od tut vyhodí, vzal sis někdy další náklaďák a jel za jedním, dvěma takovejma vašejma dravcama? Za prvý ti praskne a za druhý ti z Říma do Berlína nadělim celej den, bo tam s takovou za dvě šichty nedojedeš. Tam a z5 a mám o fůru navic, tys ušetřil 2l/100km, já vydělal o 1000€ víc Krát 150aut, no to se vyplatí ten technik
Sory za OT ale muže za to Marťas

Kluci nestyďte se a hrňte sem nějaký zážitky s nedobržděním nebo tapomenutým antiwheelie
Jandax, to přesně myslim, akorát obráceně teda

Naposledy editováno 07.12.2022 21:03:26

1 reakcí na tento příspěvek Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA

7.12.2022 v 21:16 | Nahoru | #44
Koukam,ze TC bude ruzna vyrobce od vyrobce,mnohde sofistikovanejsi nez jen on/off

2 reakcí na tento příspěvek Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA

7.12.2022 v 21:43 | Nahoru | #45
jandaxx- neviem,no. Mám slabú motorku s TC a nepomohlo to. Na výjazde zo zákruty som trocha pridal a ...bol som na zemi.

Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA

7.12.2022 v 23:32 | Nahoru | #46
Prouza88, kdo chce psa bít, hůl si najde, viď?

Opravdu mě baví tvoje logika - asistenty nechci, bo se bojim, že když motorku na mokru položim na koleno a přidám, nevyhodnotí situaci správně a pošlou mě do pangejtu. Chtěl bych k tomu podotknout, že pokud takovou píčovinu uděláš na motorce bez elektroniky, tak v tom pangejtu skončiš taky, takže kde je kurva rozdíl?!?
Nemluvě už radši o tom, že umí-li někdo poslat motorku na mokru na koleno, bude nejspíš dost vyježděnej na to, aby se u toho vyvaroval školáckejch chyb jako náhly prudký přidání plynu...

Na motorce s realtivně složitou elektronikou mam naježděno 50.000 km a nikdy se mi nestalo, že by mi jakejkoliv asistenční systém šáhnul do řízení způsobem, kterej by neodpovídal situaci, nikdy neudělal nic, co by pro mě bylo jakkoliv nebezpečný. Na silnici se mi asi 3x stalo, že mi TC stáhla výkon. Kdybych elektroniku neměl, pravděpodobně bych ty sitauce byl schopnej vyřešit sám, nebyly to žádný krizovky, ale elektronika dokázala "přivřít" plyn citlivě hlavně rychlejš, než jsem toho byl shopnej sám svojí pravačkou.

S adaptivním tempomatem zkušenost nemam ani osobní, ani zprostředkovanou. Pokud bych si dneska kupoval novou motorku, nechtěl bych ho z toho prostýho důvodu, že je to realtivně drahá sranda a při svým stylu ježdění bych pro něj neměl moc využití. Až se za pár let stane součástí standartní elektronický výbavy, vyhybat se mu určitě nebudu.

(reakce na) Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA

8.12.2022 v 03:27 | Nahoru | #47
mito7> Podle GPS. Jsou v tom nahrané mapy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA

8.12.2022 v 06:03 | Nahoru | #48

Kubák píše: Koukam,ze TC bude ruzna vyrobce od vyrobce,mnohde sofistikovanejsi nez jen on/off


V track modu si taky muzes naklikat ruzny urovne tc a ostatnich veci, ne?

(reakce na) Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA

8.12.2022 v 06:41 | Nahoru | #49
Guzo> ono bude záležet, jak to bude mít který výrobce "chytré" a naladěné. S GSX-S můžeš v TC módu 3 a i 2 (to už se trošku bojím) úmyslně nechat v zatáčce na bordelu nebo mokru proklouznout kolo a nic se neděje. Zabliká kontrolka a jedeš na pohodu dál. Novější motorky budou mít určitě ještě ještě lépe vychytané, GSX-S je taková rozpočtovka technicky a s elektronikou někdy z roku 2015. I když novější modely mají elektroniku a sw třeba kvůli reakci plynu upravenou.

(reakce na) Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA

8.12.2022 v 06:45 | Nahoru | #50
Koudy01> prave,ze muzu a na jakykoliv muzu porad vyuzivat zbytek veci a i na nejvyssi stupen kontroly vidim spis jen rozblikanou kontrolku,nez ze bych si uvedomoval zasah elektroniky..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA

8.12.2022 v 07:46 | Nahoru | #51

Guzo píše: Za mňa osobne, ABS áno,na aute aj na motorke,ideálne s možnosťou vypnutia. TC na motorke možno pre nejakých borcov. Ostatné je šit.


Asi tak. ABS mi jednou pomohlo. Když jsem zvažoval koupi Monstra, tak jsem si ho půjčil. Trochu to rozhulákal a za zatáčkou stojící kolona. Bez ABS bych to do nich nabořil.

(reakce na) Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA

8.12.2022 v 07:56 | Nahoru | #52
Ty asistenty jsou nebezpečný. Jen ne jejích nefunkčností. Ale naopak tím, jak skvěle fungují. Je s nima o dost jednodušší porychlit. A ve vyšší rychlosti pak víc bolí, když se něco nepovede.

Naposledy editováno 08.12.2022 07:56:41

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA

8.12.2022 v 07:57 | Nahoru | #53

Brejlovec píše: Asi tak. ABS mi jednou pomohlo. Když jsem zvažoval koupi Monstra, tak jsem si ho půjčil. Trochu to rozhulákal a za zatáčkou stojící kolona. Bez ABS bych to do nich nabořil.


Vidiš to. A stejně dobře fungují i ty další věci. Jen o tom nevíš, páč ti ještě nezachránily prdel jako to ABS.

Naposledy editováno 08.12.2022 07:58:18

Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA

8.12.2022 v 08:20 | Nahoru | #54
Nebyl jsem zastáncem těchto elektronických udělátek, ale jen do doby než jsem to vyzkoušel na Tuonu V4 2021 s full výbavou, funguje to, jedeš jak vyndanej a dáváš si litry bez fičur s prstem v nose. Jediný problém to je, když to bude tvoje první motorka a pak vlezeš na litra bez fičur, to je na krchov...

(reakce na) Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA

8.12.2022 v 09:08 | Nahoru | #55

Prouza88 píše: Marťas, techniku, než nás od tut vyhodí, vzal sis někdy další náklaďák a jel za jedním, dvěma takovejma vašejma dravcama? Za prvý ti praskne a za druhý ti z Říma do Berlína nadělim celej den, bo tam s takovou za dvě šichty nedojedeš. Tam a z5 a mám o fůru navic, tys ušetřil 2l/100km, já vydělal o 1000€ víc Krát 150aut, no to se vyplatí ten technik
Sory za OT ale muže za to Marťas

Není pravda. Nic co si napsal a nebudu ti to vysvětlovat. Snad jen malý hint. 90kmh vs. 85kmh je rozdíl pouze 45 km na 9hodinové jízdě pokud není za den žádné zúžení nebo stau. Většinou ten pomalejší v těchto úsecích dohání toho rychlejšího a pokud ne tak za celý den je pouze o 30 minut pomalejší. 30 minut za celý výkon rozumbrado Ono je to ale známé snad všude, že zaměstnanec je chytřejší než vedení firmy
Jinak zpět k tématu. Musel sem se mrknout na tvůj věk a pokud ti je opravdu 34 tak čumim na tvé názory. Jak 70 letej co jezdil celej život na Čezetě a bude hodnotit různé systémy na moderních motorkách

Naposledy editováno 08.12.2022 14:43:01

Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA

8.12.2022 v 09:34 | Nahoru | #56
dnesni eketronicke asistencni systemy jsou uz tak vychytane, ze opravdu zasahnou jen v pripade hroziciho pruseru a mnohdy jen tak decentne, ze si pilot ani nevsimne. jednu vec vsak porad neumi. neumi pofoukat urazene ego "nejdokonalejsich jezdcu", ktere pritomnost teto elektroniky v motorce primo urazi

Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA

8.12.2022 v 10:00 | Nahoru | #57
O jednom tady bych věděl. Nebudu jmenovat, nechci zbytečný flame.

Napsal doslova:

Protože ten neměl žádný abs, kontrolu trakce, rychlořazení a další kokotiny. Prostě to řídím jen já. Veškerý ty věci okolo dělají z pilotu lidi co hloupnou při řízení. To jste i líní řadit a všude řazení nahoru dolu bez spojky ?....Kam se ten svět obrátil. Proto si tyto nové motorky s těmato všema elektro srancema nechci ani projet.



Pak psal do diskuze ještě další perly, to už jsem nechal bez odpovědi, protože rozumná odpověď by byla házení hrachu na zeď.

(reakce na) Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA

8.12.2022 v 12:01 | Nahoru | #58
Koudy01> No vždyť já proti ABS nic nemám. Ostatní systémy taky nemám a upřímně nevím na co by mi na mé motorce byly.

Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA

8.12.2022 v 12:53 | Nahoru | #59
Martas nemusis vysvětlovat, ono na někerý věci dojdete vy technici třeba jednou taky 870km sem dal za šichtu v pátek po A7, a třeba na tý trase Neapol-Berlin a pak na plac sem "úspornejm dvojkařum" nadělil den, protože už pak v Berlíně nenaložili Jo jo, osumaosumdesátej ročník a mám dost najeto no

Jinak koukám že s tym máte všici celkem dobrý zkušenosti, ne teda z ACC a tak ale povětšinou by ste další systémy ani už nechceli

Škoda že na YT nejsou nějaký videa s těma systémama pokročilejma, sou tam jen propagační videa a nikde se nic nedovíš

Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA

8.12.2022 v 12:58 | Nahoru | #60
To jsou zase moudra tady?, ja uz mam na moto odjezdino celkem dost si myslím a motorku bez tech elektro berlicek bych uz nechtěl.Nejde o to ze te to ma porychlit i kdyz podvědomě jo, ze můžeš za to vic vzit, ale jak tu psali jiny, ma te to vytáhnout z průseru. Jestli ses kreten tak ve skarpe skoncis stejne jen to nebude smykem?. Navic kdykoliv si muzes v nastavení na riditku ubrat nebo přidat kontrolu, takže se nazerou puritani i geekove. Ja kdyz se vracim po celým dnu ježdění a člověk uz je unavenej a nesoustredi se tolik tak zapnu rezim mrdal, min to zere gumu, nevisi to na plynu jak pittbul na burtu a jedu si na pohodu....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist