https://www.motorkar...vy-system-48427.html
Asistenty známe z aut, žejo.. Zapneš tempomat na dálnici, ono to i samo drží v pruhu, dáš levej a ono to předjede, samo brzdí, zastaví, rozjede se a vlastně to i samo kličkuje v pruzích ve městě mezi autama.. V nouzi to zastaví, samo to přidá před kopcem, ubere před zatáčkou, někerý poznaj cedule atd, atd.. Ale na mašině???
Já to znám leta, především z náklaďáků a ze skušeností napříč všema značkama v tom vidim vééélkej průser.. Hlavně teda ten brzdovej asistent.
První ročníky nám v zatáčkách zašlapávali brzdu, bez varování, kvůli lupení, stéblu trávy, značce.. Předjíždějící auto, typicky "na pražáka" ti taky vylilo kafe a protáhnout se mezírkou asi taky skončí zásahem. V autě to neřešíš ale na přechodu nebo na vodě tě to položí, myslim, že na sníh taky nemysleli, tam ti stačí že ti to kuckne Navíc nevíš co to udělá, může přibrzdit předkem, může víc zadkem, taky to může zrychlit když radar "ztratí kontakt" vepředu a pak hned fest brzda, to ti baťůžek hned vysvětlí A co to udělá ve skupině motorek, nebo když tě nějaká předjede, udělá myšku, když to zapneš omylem a nevíš o tom.. Taky to rádo šlapalo na brzdu při předjíždění, tzv. "když si ho nachystáš" a těsně před ním vybočíš, to bude supr
Já si o tom myslim svoje a není to nic dobrýho..
Ten radar tu na mašině asi eště nikdo nemá, to přide, ale jaký máte zkušenosti s dalšíma asistentama a co Vy na to, máme nějaký špeky? ABS na mašině sem nikdy neměl a určitě nejsem sám, možná ale budu, záleží co vyberu a takě zajimá na co dat bacha.. Nevim, například TC, chceš nadhodit předek, ono to hrábne, ubere a cvakneš ráfek nebo ABS a mokrý kostky atd...
Naposledy editováno 07.12.2022 09:51:57
e: když si měl nad 9,5 tak bylo k výplatě 3.000,- ale většinou na to dosáhlo tak 10 řidičů . Většina pak měla bodování mezi 8,5-9,5 a totální dementi pod 8 kteří vůbec nechápali co mají dělat. Někteří jezdili i na nohu celý den bo nevěděli jak zapnout tempomat. Moje práce byla je to učit, ale nedával sem to. Mám velice nízkou hladinu trpělivosti pro dementní lidi
Na motorkách ABS je už asi nutností a na ostatní asistenty se dá asi zvyknout, ale nechtě bych je tam. Možná na nějakým velkým cruiseru by se mi třeba líbil adaptivní tempomat, ale jinak ne.
Naposledy editováno 07.12.2022 16:47:15
S adaptivním tempomatem v motorce zkušenost nemam a v motorce bych ho nechtel. Nepouzivam tempomat ani v aute.
Traceru s pluskem bych se vyhnul obloukem
Naposledy editováno 07.12.2022 16:53:14
Jedine na aute, keď je ľad či vrstva snehu, sa ABS zíde. Bez tempomatu /a vyhrievaných rukovätí/ zas by som si nevedel predstaviť ani moto, ani auto /v auto to budú asi vyhrievané sedačky/.
1 reakcí na tento příspěvek Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA
V lednu sem byl nejhorší šofér a začlo to, v květnu sem odešel po roztržce s expertem na fleetboard. Řval jak nebrzdím retardérem na autě na operák kde sem po 3 letech měl 80%, jezdím 90, a nemám spotřebu do 32l/100 přes Alpy se 40t na Bionaftu.. Expert jak sviňa, bo neuměl jezdit tak mu dali funkci, za 10let nikdo nekouk na gumy, spojlery, trasy a pod a hned řešil 83km/h.. Tak mi to stáh, neušetřil nic, já nestih vykládku ale systém řek a já taky.. Už mi 2x volali ale už ne.. sem v lese a doma..
Tím chci říct že to byl systém pro ovce, jako to ACC..
Na tempomat nas taky nutili, bo to pak fleetboard vyhodnocuje lepe, jenže z Rossenheimu do Modeny to máš 450km v koloně a v zákazu předjíždění a to nejde aby ti to šlapalo po brzdách(tady fleet OK )..
Na mašině bys to nechcel
Sorry za OT..
Assassine, vidiš, já taky ne
Naposledy editováno 07.12.2022 18:05:35
abs mě několikrát zachránilo - typicky po leknutí člověk zahamstnul předek a...neupadl. na motorkách bez abs se mi to párkrát stalo. ale abs na zadku mě občas štve. typicky "jedeš z kopce, váha na předku, začneš před zatáčkou brzdit a zadek nebrzdí"... štve mě častěji, než mi pomohlo, ale nikdy jsem kvůli tomu nelehnul.
na nejnovější motorce - adaptivní tempomat je na dálnici super. ale jen na ní a nic jiného (osobně se snažím dálnicím vyhýbat...pokud není slejvák a nutnost jet). i na silnici nižší třídy to fungovalo, ale raději jsem to vypnul a řídil sám. protiprokluz nevnímám, ale umožní to nevyježděným osedlat "hektolitra" s minimem zkušeností. abs se dá na zadku vypnout a jezdím s vypnutým
zkrátka "jak si to nastavíš"...
2 reakcí na tento příspěvek Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA
Já sem to teda nechtěl rozvádět, ale.. ACC bude podmíněnej dalšíma systémama a ty zas elelktronickým plynem. Kurňa to to neukroutíte zápěstim nebo naco máte u stříkačky tempomat
Jako to že jedete na mašině 200km rovně tak je to pohodlnější? No tak to jedu taxikem a né na motorce kde se chcu svízt, a když se chcu svízt, tak za to musim tahat ne Jet 200km rovně a držet celou dobu 110km/h to bych asi ten tempomat chtěl taky, abych se prospal
3 reakcí na tento příspěvek Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA
2 reakcí na tento příspěvek Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA
Sory za OT ale muže za to Marťas
Kluci nestyďte se a hrňte sem nějaký zážitky s nedobržděním nebo tapomenutým antiwheelie
Jandax, to přesně myslim, akorát obráceně teda
Naposledy editováno 07.12.2022 21:03:26
1 reakcí na tento příspěvek Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA
2 reakcí na tento příspěvek Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA
Opravdu mě baví tvoje logika - asistenty nechci, bo se bojim, že když motorku na mokru položim na koleno a přidám, nevyhodnotí situaci správně a pošlou mě do pangejtu. Chtěl bych k tomu podotknout, že pokud takovou píčovinu uděláš na motorce bez elektroniky, tak v tom pangejtu skončiš taky, takže kde je kurva rozdíl?!?
Nemluvě už radši o tom, že umí-li někdo poslat motorku na mokru na koleno, bude nejspíš dost vyježděnej na to, aby se u toho vyvaroval školáckejch chyb jako náhly prudký přidání plynu...
Na motorce s realtivně složitou elektronikou mam naježděno 50.000 km a nikdy se mi nestalo, že by mi jakejkoliv asistenční systém šáhnul do řízení způsobem, kterej by neodpovídal situaci, nikdy neudělal nic, co by pro mě bylo jakkoliv nebezpečný. Na silnici se mi asi 3x stalo, že mi TC stáhla výkon. Kdybych elektroniku neměl, pravděpodobně bych ty sitauce byl schopnej vyřešit sám, nebyly to žádný krizovky, ale elektronika dokázala "přivřít" plyn citlivě hlavně rychlejš, než jsem toho byl shopnej sám svojí pravačkou.
S adaptivním tempomatem zkušenost nemam ani osobní, ani zprostředkovanou. Pokud bych si dneska kupoval novou motorku, nechtěl bych ho z toho prostýho důvodu, že je to realtivně drahá sranda a při svým stylu ježdění bych pro něj neměl moc využití. Až se za pár let stane součástí standartní elektronický výbavy, vyhybat se mu určitě nebudu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA
Kubák píše: Koukam,ze TC bude ruzna vyrobce od vyrobce,mnohde sofistikovanejsi nez jen on/off
V track modu si taky muzes naklikat ruzny urovne tc a ostatnich veci, ne?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA
Guzo píše: Za mňa osobne, ABS áno,na aute aj na motorke,ideálne s možnosťou vypnutia. TC na motorke možno pre nejakých borcov. Ostatné je šit.
Asi tak. ABS mi jednou pomohlo. Když jsem zvažoval koupi Monstra, tak jsem si ho půjčil. Trochu to rozhulákal a za zatáčkou stojící kolona. Bez ABS bych to do nich nabořil.
Naposledy editováno 08.12.2022 07:56:41
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA
Brejlovec píše: Asi tak. ABS mi jednou pomohlo. Když jsem zvažoval koupi Monstra, tak jsem si ho půjčil. Trochu to rozhulákal a za zatáčkou stojící kolona. Bez ABS bych to do nich nabořil.
Vidiš to. A stejně dobře fungují i ty další věci. Jen o tom nevíš, páč ti ještě nezachránily prdel jako to ABS.
Naposledy editováno 08.12.2022 07:58:18
Prouza88 píše: Marťas, techniku, než nás od tut vyhodí, vzal sis někdy další náklaďák a jel za jedním, dvěma takovejma vašejma dravcama? Za prvý ti praskne a za druhý ti z Říma do Berlína nadělim celej den, bo tam s takovou za dvě šichty nedojedeš. Tam a z5 a mám o fůru navic, tys ušetřil 2l/100km, já vydělal o 1000€ víc Krát 150aut, no to se vyplatí ten technik
Sory za OT ale muže za to Marťas
Jinak zpět k tématu. Musel sem se mrknout na tvůj věk a pokud ti je opravdu 34 tak čumim na tvé názory. Jak 70 letej co jezdil celej život na Čezetě a bude hodnotit různé systémy na moderních motorkách
Naposledy editováno 08.12.2022 14:43:01
Napsal doslova:
Protože ten neměl žádný abs, kontrolu trakce, rychlořazení a další kokotiny. Prostě to řídím jen já. Veškerý ty věci okolo dělají z pilotu lidi co hloupnou při řízení. To jste i líní řadit a všude řazení nahoru dolu bez spojky ?....Kam se ten svět obrátil. Proto si tyto nové motorky s těmato všema elektro srancema nechci ani projet.
Pak psal do diskuze ještě další perly, to už jsem nechal bez odpovědi, protože rozumná odpověď by byla házení hrachu na zeď.
Jinak koukám že s tym máte všici celkem dobrý zkušenosti, ne teda z ACC a tak ale povětšinou by ste další systémy ani už nechceli
Škoda že na YT nejsou nějaký videa s těma systémama pokročilejma, sou tam jen propagační videa a nikde se nic nedovíš