bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA
 
6.12.2022 v 21:46
Narazil sem na článek, Yamaha začíná montovat ACC se všema možnejma doplňkovejma systémama do Traceru..
https://www.motorkar...vy-system-48427.html

Asistenty známe z aut, žejo.. Zapneš tempomat na dálnici, ono to i samo drží v pruhu, dáš levej a ono to předjede, samo brzdí, zastaví, rozjede se a vlastně to i samo kličkuje v pruzích ve městě mezi autama.. V nouzi to zastaví, samo to přidá před kopcem, ubere před zatáčkou, někerý poznaj cedule atd, atd.. Ale na mašině???

Já to znám leta, především z náklaďáků a ze skušeností napříč všema značkama v tom vidim vééélkej průser.. Hlavně teda ten brzdovej asistent.
První ročníky nám v zatáčkách zašlapávali brzdu, bez varování, kvůli lupení, stéblu trávy, značce.. Předjíždějící auto, typicky "na pražáka" ti taky vylilo kafe a protáhnout se mezírkou asi taky skončí zásahem. V autě to neřešíš ale na přechodu nebo na vodě tě to položí, myslim, že na sníh taky nemysleli, tam ti stačí že ti to kuckne Navíc nevíš co to udělá, může přibrzdit předkem, může víc zadkem, taky to může zrychlit když radar "ztratí kontakt" vepředu a pak hned fest brzda, to ti baťůžek hned vysvětlí A co to udělá ve skupině motorek, nebo když tě nějaká předjede, udělá myšku, když to zapneš omylem a nevíš o tom.. Taky to rádo šlapalo na brzdu při předjíždění, tzv. "když si ho nachystáš" a těsně před ním vybočíš, to bude supr

Já si o tom myslim svoje a není to nic dobrýho..

Ten radar tu na mašině asi eště nikdo nemá, to přide, ale jaký máte zkušenosti s dalšíma asistentama a co Vy na to, máme nějaký špeky? ABS na mašině sem nikdy neměl a určitě nejsem sám, možná ale budu, záleží co vyberu a takě zajimá na co dat bacha.. Nevim, například TC, chceš nadhodit předek, ono to hrábne, ubere a cvakneš ráfek nebo ABS a mokrý kostky atd...

Naposledy editováno 07.12.2022 09:51:57
Předchozí
1 2 3 4
Následující

Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA

6.12.2022 v 22:12 | Nahoru | #1
ABS mě nedávno zachránilo před položením motorky, kdy mi na mokrý silnici těsně před moto vjelo odbočující auto. Takže dobrý. ABS mlátí když při brzdách vezmu díru a prodlouží brzdou dráhu. To samé na mokrých kostkách. Hodně nepříjemný. Takže špatný. Vyber si.
TC při zvedání na zadní na GSX-S nevadí, resp. nevzniká žádná nebezpečná situace. Na trojku a dvojku (nejcitlivější režimy TC) prostě lehce ubere výkon a na zadní se zvednout nedá, jinak se ale nic neděje. Na jedničku už se dá jet po zadním, když to nepřeženeš s ostrostí puštění spojky a neproklouzne příliš zadní kolo. TC na jedničku lehký prokluz dovolí bez zásahu elektroniky. Jiný pomocníky GSX-S 1000 nemá. Aktivní radar, který by mi kecal do řízení /brzd fakt ne.

3 reakcí na tento příspěvek Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA

6.12.2022 v 22:38 | Nahoru | #2
Zeptám se, když máš TC zaplý na hodně, máš náklonový ABS(zkratku nevim) a asi to spolu spolupracuje, je mokro ty to položíš na koleno a přidáš.. když to něco ucejtí, asi to cukne a ubere že? Neletíš ven ze zatáčky místo lehkýho powerslidu?
Co totřeba udělá na světlech když to chceš odpálit? Zlehka to hrábne jak pustíš pojku, ubere to, chvilu to počká, zhompne se to na pérech a nepoletim pak na záda až se to chytne a zabere? Nebo to chcípne? Bo normálně tam mám za jedna a čekal bych černou čáru, kouř a prudký zrychlení..
Vim, extém, ale to je celá motorka

Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA

7.12.2022 v 05:18 | Nahoru | #3
jazdil som na KTM 1290 Adventure S s adaptabilným tempomatom a fungovalo to vynikajúco

1 reakcí na tento příspěvek Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA

7.12.2022 v 07:28 | Nahoru | #4
Nejlepší asistent je tvůj mozek - ten musí situaci vyhodnotit a zatím jej žádný počítač nepřekonal. To se ale dá lehce ošálit tvrzením, že třeba "naše" vozidlo je nejbezpečnější, protože má TO i ONO. Poté dostane řidič představu o svojí bezpečnosti, která se již blíží k nesmrtelnosti, a podle toho se na silnici chová.

Přitom by stačilo (a zcela beze slov a bez jakéhokoli komentáře) vystavit třeba na náměstí pár zdemolovaných vraků vozidel, aby si lidé uvědomili, že to není bezpečnostní sarkofág, ale pojízdná rakev i odjištěná zbraň.

Jenže v životě nelze zmačknout tlačítko RESET a zkusit to podruhé jinak...........život je jen jednosměrka bez možnosti si couvnout. A svěřit svůj život zcela stroji se mě trochu příčí, hlavně když to někteří dělají bezhlavě

Naposledy editováno 07.12.2022 07:29:34

(reakce na) Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA

7.12.2022 v 11:13 | Nahoru | #5
Brůča.>

Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA

7.12.2022 v 11:42 | Nahoru | #6
Myslím Brůčo, že obecně máš pravdu. Já vždycky říkám, že by se člověk měl kouknout, jestli má mozek v hlavě, než si na ni dá kokos, a že ve vteřině se změní život a už se nedá nic vrátit zpátky.

Ale technicky není mozek lepší asistent, než ABS, ESP atd. Protože tvoje ruka nebo noha není v krizové situaci, kterou jsi nezavinil (nebo i zavinil) schopna reagovat stejně rychle a precizně, jako elektronika. Mozek může částečně ovlivnit, aby jsi se do krizovky nedostal. Když už v ní jsi, elektronika má smysl. Poznal jsem nedávno.

Naposledy editováno 07.12.2022 11:43:13

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA

7.12.2022 v 11:45 | Nahoru | #7
Prouza88> si to nekde půjč, zjistis, ze to fakt funguje.
U motorek nejsou asistenti ale abs a kontrola trakce. Stroje co maji 180+ ps jsou bez toho v podstate neriditelne…

Naposledy editováno 07.12.2022 12:17:41

(reakce na) Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA

7.12.2022 v 12:05 | Nahoru | #8

assassin píše: Prouza88> si to nekde půjč, zjistis, ze to fakt funguje.
U motorek nejsou asistenti ale abs a kontrola trakce. Stroje co maji 180+ ps jsou z toho v podstate neriditelne…


Řekl bych, že tam má být místo "z" - "bez".

(reakce na) Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA

7.12.2022 v 12:09 | Nahoru | #9
Prouza88> "samo to přidá před kopcem"
To jsem ještě ani nečetl, že to samo přidá "před" kopcem. To podle map? A na kolik to přidá? "Holt ta elektronika už umí".

2 reakcí na tento příspěvek Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA

7.12.2022 v 12:12 | Nahoru | #10
Assassine, jako že bych neska naklusal do Yamahy ať mi něco pučej, že du testovat ABSku? Nevim no Já to vlastně ani testovat nechcu, hlavně po letech na to nebude spoleh..

Kluci srovnáno v hlavě mejt mužete jak chcete když vám to sáhne do řízení..

Tohle by měl pořádně a napříč testnout nějakej novinář, třeba takovej pepik sršeň, ten by jim to vysvětlil

Mito7: to sem popisoval asistenty u náklaďáků, ale je to stejný i u osobáků, záleží "jaký eco" si tam nastavíš..

Naposledy editováno 07.12.2022 12:21:59

(reakce na) Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA

7.12.2022 v 12:21 | Nahoru | #11
Prouza88> jak pisu, do rizeni to nema jak sahat. Na motorkach 180ps to funguje. Lidi to chtej i na levnejch krapech, tam nevim jak to funguje…

Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA

7.12.2022 v 12:34 | Nahoru | #12
Ja uz bez toho motorku nechci
Blby antiwheelie..Nevim,co bych delal,nemam na to,takhe se mi na vyjezdu prizvedne predek,ja muzu furt drzet plnej..

2 reakcí na tento příspěvek Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA

7.12.2022 v 12:39 | Nahoru | #13
Assassine, klasická ABS a TC asi ani tak ne, ale náklonový ABS ti už do toho asi kecne ne? A kde máš UBS nebo mechanický sdružený brzdy, tam neviš jak to dávkuje a slepě mačkáš obe brzdy a doufáš

Teď třeba sem řešil Ténérku, UBS, já to nemam rád, ale budiš, nepotápí se to pak tak jak když bereš jen za předek a šetří to kotouče. Bez ABS to mam na skůtru a kokotina na dvacátou, na blatě co mám k baráku každou jízdu zkoumám kerá páka co dělá a stejně si mínim nabít hubu, protože nejsem schopnej ty poměry trefit a tahám nohy po zemi rači..
No ale z5 k Ténérce, to UBS ti tam brzdí na obě páky všechno, poměr neznámí ale hlídá to obyč ABS, potud dobrý, takže na mokru v zatáčce už bacha, no ale co když se leknu? Jako bonus totiž když vemeš za brzdy a zmáčkneš dřív zadní tak UBS vyřadíš ze zadní brzdy a ovládáš jí jen zadní kolo. No a pak přišlápneš a máš to ve smyku Jak totiž poznáš co si zmáčkl dřív? No kokotina..

Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA

7.12.2022 v 12:48 | Nahoru | #14
Na Blackbirdu žádný pomocník nebyl. Ale ten měl "jen" 160PS. Jezdil jsem s ním 6 let. ABS jsem nepotřeboval nikdy, TC by se občas hodilo. Na mokru si při plným plynu hrábnul i na trojku.

(reakce na) Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA

7.12.2022 v 12:53 | Nahoru | #15
Prouza88> když to čtu, tak jsi trochu mimo jak to funguje a co to dělá.
Tohle nemá nic společného s drívějšími spojenými brzdami . Tady se hlídá plno věcí a každou to vyhodnocuje. Zkus si přečíst nějaké články o náklonovém ABS od Bosch

A hlavně, standartní ABS ti pomůže jen v přímém směru, v náklonu skoro vůbec.
Náklonové ABS vyhodnocuje úhel motorky, rychlost, kolik plynu, tlak přední, tlak zadní brzdy, deceleraci/akceleraci, prokluz přední, zadní kolo. Ono to už ví dřív než ty, že už gumy kloužou...

jedná nevýhoda asistentů je, že pokud na to sedne bezmozek, posune se do vyšších rychlostí a kde každý pád více bolí

(reakce na) Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA

7.12.2022 v 12:57 | Nahoru | #16
Prouza88> naklonovy abs funguje stejne jako normalni abs, jen tu svoji funkci přizpůsobuje i naklonu… tzn funguje i v zatáčce.

Hele nejlepsi je si to vyzkouset, nez vymyslet jak je to na hovno.

Lidi s tim jezdi na okruhu a umi to neuvěřitelný veci, kdybych si kupoval novou velkou motorku tak to tam chci taky.

1 reakcí na tento příspěvek Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA

7.12.2022 v 13:23 | Nahoru | #17
Já to chápu jak co funguje a co je co a k cemu.. asi sem to blbe napsal.. třeba tu je takovej "základní" článek:
https://www.motorkar...38555.html?kid=43203

Jako jo na nový mašině na okruhu, asi supr a ujedeš aj abájovi, človek s mozkem a v provozu to ale nebude mit aby byl superrychlej, ale kdyby náhodou a sem tam žejo. A teď si vem klasickýho našince s desetiletou "nabouchnou mašinou" jak mu svítí ABS.. To neva a nic to navíc nedělá, brzdí to, asi nějaký čidlo a pak jednou.. bum.. To samý když pak "ze zvyku" sedneš na mašinu bez toho.. Ale o to mi nešlo, mě se tam nelíbil hlavně ten brzdovej asistent, radar a sem tam nějakej extrém, nesouhra těch systémů a ne když jedeš podle příručky

(reakce na) Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA

7.12.2022 v 13:55 | Nahoru | #18
Prouza88> Ber to prostě jako fakt, se kterým nic nenaděláš. Jen budeš za remcala a podivína. Jako všude jinde platí, že to je dobrý sluha, ale zlý pán.

Vem si takové úplně obyčejné servo v autě. To tě při poruše také dokáže poslat do protisměru, což někde na jedničkové silnici při míjení dvou aut (každé v kilu), také zabije. Mě se naštěstí začal volant točit sám od sebe při pomalé jízdě ve vindlu, takže času na korekci bylo dost. Pak si přesedneš do auta bez posilovače a zjistíš, že tudy cesta nevede

(reakce na) Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA

7.12.2022 v 13:57 | Nahoru | #19
Prouza88> jenomže ty pises o kamionu a prenasis to na motorku kde nic takoveho neni.

Na motorkach je to z jineho duvodu nez v aute, takze se to neda moc srovnávat.

1 reakcí na tento příspěvek Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA

7.12.2022 v 14:20 | Nahoru | #20
Já sem za egzota furt Třeba sem četl ten článek a čet sem i mezi řádkama a trochu sem se i zamyslel, no a psali že to udržuje rozestup a to znamená že to dovede fest zabrzdit(nebo myslíš že to nezastaví?), pak tam psali o tom asistentovi na předjíždění a to už seš kousek od dalších eco-kokotin.. Takže ano je to i na mašinách, dej k tomu automat a odveze tě to samo
Třeba s přimhouřením oka to slavný náklonový ABS máme na kamionech leta ale funguje to jinak

Ten vilemx to docela trefil

Vám to tam teda nevadí? No já bych měl strach s tym jezdit po zkušenostech co mam..

Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA

7.12.2022 v 14:26 | Nahoru | #21
Naklonovy abs na kamionech? Asi mi neco uniká.

O udržování rozestupu jsem v tom článku nic nevidel, ke kteremu systemu to tam pisou? Zadnej ze systemu co jsem na motorce videl neumi sam brzdit…

Ja jsem s abs a trakci jezdil na ktm a super.

Naposledy editováno 07.12.2022 14:29:59

(reakce na) Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA

7.12.2022 v 14:30 | Nahoru | #22

Prouza88 píše: J to slavný náklonový ABS máme na kamionech leta ale funguje to jinak


Jezdíte s kamionama kolínko?

Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA

7.12.2022 v 14:38 | Nahoru | #23
... když to tak čtu... moderní systémy asi nebudou pro tebe... tak se netrap a jezdi na starej motorkách no... já bych že svoji nevyhodil zadnej z asistencnich systemu, kterej tam je...

1 reakcí na tento příspěvek Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA

7.12.2022 v 14:50 | Nahoru | #24
Za me dobra vec, mam ABS a TC. Akorat TC mam zapnuty na nejnizsi stupen kontroly. Na vyssi mi vadilo, ze to vypinalo plyn, misto aby to nechalo zvednout predni kolo. Jinak sem s tim zadnej problem nemel a parkrat to pomohlo.

2 reakcí na tento příspěvek Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA

7.12.2022 v 15:02 | Nahoru | #25
Asassine, hned v prvni kapitole "Adaptivni tempomat", pišou tam teda "jemně přibrzdí a v případě bla bla zobrazí na displeji hlášku požadující zásah řidiče" no a co to udělá pak? Nic?? No to určitě ne, sahne to na brzdy že neudržiš rodla Nic jinýho to ani udělat nemuže a věř že na náklaďáku to nevadilo jen neumětelum Právě proto nám to namontovali, kvůli nouzovymu brždění.. A opravdu nechceš v serpentýnách na sněhu řešit 50t ve smyku protože to uvidělo ducha..

Kolinko s LKW nejezdim ale kolikrát... No U náklaďáku de o stabilizaci návěsu kdy to při náklonu začne brzdit aby si to nelehlo a pak tam máme celej balík ESP, kde to neřeší naopak náklon ale natočení volantu.. To maj aj některý osobáky kvuli karavanum a tak Takže otázka času kdy amíci budou tahat za Goldwingama bržděnýho "páva" s ABS

MedWede, technika je moje, mám dokonce maturu z ajťárny

Naposledy editováno 07.12.2022 15:05:28

(reakce na) Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA

7.12.2022 v 15:21 | Nahoru | #26

Prouza88 píše: Asassine, hned v prvni kapitole "Adaptivni tempomat", pišou tam teda "jemně přibrzdí a v případě bla bla zobrazí na displeji hlášku požadující zásah řidiče" no a co to udělá pak? Nic?? No to určitě ne, sahne to na brzdy že neudržiš rodla Nic jinýho to ani udělat nemuže a věř že na náklaďáku to nevadilo jen neumětelum Právě proto nám to namontovali, kvůli nouzovymu brždění.. A opravdu nechceš v serpentýnách na sněhu řešit 50t ve smyku protože to uvidělo ducha..

Kolinko s LKW nejezdim ale kolikrát... No U náklaďáku de o stabilizaci návěsu kdy to při náklonu začne brzdit aby si to nelehlo a pak tam máme celej balík ESP, kde to neřeší naopak náklon ale natočení volantu.. To maj aj některý osobáky kvuli karavanum a tak Takže otázka času kdy amíci budou tahat za Goldwingama bržděnýho "páva" s ABS

MedWede, technika je moje, mám dokonce maturu z ajťárny



Hele, spousta lidi, co na takove motorce jezdi Ti tu rekla, ze je to super. Me fascinuje, jak nekdo s Virglem a historii starych malych mestskych motorek (soude dle Tveho profilu) napise hlasky typu " je mokro ty to položíš na koleno a přidáš.. když to něco ucejtí, asi to cukne a ubere.." Pak das rovnitko mezi naklonovy ABS soucasnejch motorek a ESP nakladaku...cloveku se chce jenom zvolat "Pane Boze, do ceho jsi tu dusi dal?!"

A jeste kdyz Ti lidi trpelive a slusne doporuci to zkusit, tak to okorenis hlaskou "Já to vlastně ani testovat nechcu, hlavně po letech na to nebude spoleh.."

Sorry, ale z pohledu cloveka, ktery jezdi na starsim sportovnim litru bez TC a docela casto na novym sportovnim jednobuchu s naklonovym TC muzu s cistym svedomim rict, ze je to super a umozni to mnohem vic vyuzit motorku. A vsechno ostatni jsou plky. Proc se vubec ptas, kdyz to nechces zkouset?

(reakce na) Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA

7.12.2022 v 15:23 | Nahoru | #27

Prouza88 píše: Asassine, hned v prvni kapitole "Adaptivni tempomat", pišou tam teda "jemně přibrzdí a v případě bla bla zobrazí na displeji hlášku požadující zásah řidiče" no a co to udělá pak? Nic?? No to určitě ne, sahne to na brzdy že neudržiš rodla Nic jinýho to ani udělat nemuže a věř že na náklaďáku to nevadilo jen neumětelum Právě proto nám to namontovali, kvůli nouzovymu brždění.. A opravdu nechceš v serpentýnách na sněhu řešit 50t ve smyku protože to uvidělo ducha..

Kolinko s LKW nejezdim ale kolikrát... No U náklaďáku de o stabilizaci návěsu kdy to při náklonu začne brzdit aby si to nelehlo a pak tam máme celej balík ESP, kde to neřeší naopak náklon ale natočení volantu.. To maj aj některý osobáky kvuli karavanum a tak Takže otázka času kdy amíci budou tahat za Goldwingama bržděnýho "páva" s ABS

MedWede, technika je moje, mám dokonce maturu z ajťárny



...jo tak proto sedis a tocis livancem... chapu...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA

7.12.2022 v 15:27 | Nahoru | #28

Prouza88 píše: Assassine, jako že bych neska naklusal do Yamahy ať mi něco pučej, že du testovat ABSku? Nevim no Já to vlastně ani testovat nechcu, hlavně po letech na to nebude spoleh..

Kluci srovnáno v hlavě mejt mužete jak chcete když vám to sáhne do řízení..

Tohle by měl pořádně a napříč testnout nějakej novinář, třeba takovej pepik sršeň, ten by jim to vysvětlil

Mito7: to sem popisoval asistenty u náklaďáků, ale je to stejný i u osobáků, záleží "jaký eco" si tam nastavíš..


A jak to pozná, že je před tebou kopec a kolik má přidat?

Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA

7.12.2022 v 15:41 | Nahoru | #29
ABS rozhodně nechat, teda aspoň za mě - a jestli se za asistenta dá považovat i např. jízdní režim, tak zcela jistě taky nechat - ten dešťovej obzvlášť. To jsou dvě věci, který na motorce nejsou od věci a svou práci mi určitě odvádějí dobře.

Naposledy editováno 07.12.2022 15:42:53

1 reakcí na tento příspěvek Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA

7.12.2022 v 15:42 | Nahoru | #30
Ale to sme to zas blbě uchopili
Já mám zkušenosti s těma systémama, leta sem je trpěl a jen sem si to představil na moto a hned se to tu svezlo na porovnání ESP u náklaďáku s ACC u moto A opravdu nechcu testovat ten adaptivni tempomat protože mam jisté zkušenosti a jen sem se dotázal jak to vlastně vidí ti, co to maj/budou mít..

Zajimá mě to a chci vědět co od toho čekat až se k tomu dostanu..
A to včetně ABS a dalších systémů..

Medwede

Kopec to pozná třea dle profilu trasy z GPS(třeba volvo, man) nebo dle náklonovejch čidel(mercedes).. Když vás ale jede 10 za sebou tak to nefunguje, furt to šlape na brzdu a naopak se to rozjíždí na horizontu a pod kopcem brzdí.. ale nechme LKW

Naposledy editováno 07.12.2022 15:47:53
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist