Pokud by tu chtěl někdo nášivky Jawabláznů s žabákem,
tak není problém. Nechal je udělat Luboš Burda,
za což mu velký dík a za 80Kč/ks vám je po domluvě pošle.
Ideálně to nějak poskupit, pokud vás je víc poblíž,
případně namísto štafety si to porozvozit, alespon je důvod někam vyjet.
Email na něj: lubosburda(zavináč)seznam.cz
Vše o domluvě. jsou 10cm průměr, viz foto.
Luboš nechá dělat i 20cm průměr, ty si s ním domluvte sami.
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.
AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 25.06.2024 07:12:24
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
A ke skútru : dnes jsem si zamluvil Piaggio X 9, je to dvoustovka, vstřikování, hezký stav, na courání po okolí snad bude lepší než pionýr. Tím nechci říct, že pionýr je špatný, ale do bláta a třeba i soli už ho brát nechci. Ani 20, ani 21, prostě pionýra už jen v létě.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 12.09.2022 12:53:26
Milan1963 píše: kehaj> Mám na mysli pouze zeměpisné názvy - London, Paris, Benátky atd. Ty sjíždíš i obce s dvojsmyslnými názvy atd. To u mně nebude.
A ke skútru : dnes jsem si zamluvil Piaggio X 9, je to dvoustovka, vstřikování, hezký stav, na courání po okolí snad bude lepší než pionýr. Tím nechci říct, že pionýr je špatný, ale do bláta a třeba i soli už ho brát nechci. Ani 20, ani 21, prostě pionýra už jen v létě.
U nás tu máme Mnichov a Hradec, kousek od vsi a hned vedel sebe
PetrL3 píše: Milan1963> Po úvahách o MG, XT1200 a nakonec nové jawě se oklikou dostaneš ke skůtru... Už se těším, co přijde příště... HD electraglide, munch mamut nebo manet korado. Nebo něco mezi tím.
Electra se mi hnusí.... Ale kurva dvoulitrovej Münch, to je dobrá píčovina... Nicméně také patřičně drahá.... Nebo sehnat prototyp šestiválec FGR....
Nebo Goldwing? Nevo Hayabuzna? Nebo Boss Hoss? Motor z Corvetty, osm litrů, 500 koní... To už by mělo tahat i do kopce ve dvou...
hrnous píše: Milan1963> To máš za to, že na tom jezdíš Milane Většina lidí to pochopila a motorky štosuje doma vedle televize..
Přesně.... Tam, je dobrej fakt jen ten motor a to proto, že to není jejich výrobek, protože si motory vždycky kupovali...
CO je ztělesnění největšího zla? Antikrist, Satan, Lucifer, Ďábel na dvou kolech?
Jawa 90?
Jawa 650?
Jawa 660?
Indická Jawa?
Čínská Jawa?
Jawa 20-21-23?
Babetta 210?
Já už mám vybráno.... Dotklo se mne to přímo, osobně a zplna si to užívám
K otázce japonec vs jawa je za mně naprosto jasná a k vzhledem dnešním cenám to ani nemá smysl řešit. Yamahu mám stejně starou jako jawa a jo, teď se měnil termostat, čidlo ventilátoru a půjde na seřízení karburátorů, ale už spolu máme naježděno 8000km za 4 měsíce a jezdí furt bezproblémově. Výkon, brzdy a takové ty příjemnosti jako nemuset se starat o kohoutek, startér, nesmrdím olejem, nikde nic neteče apod. Už jde jet i po dálnici rychleji než 110 a netrpí stroj ani jezdec. Jediná nevýhoda je, že jawa je o dost zábavnější v nízkých rychlostech. Na jawě se prostě vyřádím i ve městě. Teda, to i na yamaze, ale to už je za hranou zákona i bezpečnosti. FZ patří na rychlé okresky, kde je mu nejlépe. Zážitek je taky jiný. Jawa zase více uveze, je pohodlnější pro spolujezdce a po městě radši tahám jawu, ale ta momentálně přisává falešný vzduch, tak odpočívá na garáži, kde je jí vlastně nejlépe. Ale tuto zimu ji mám v plánu přelakovat, mrknout na motor a nechat si ji. Objektivně je to horší motorka ve všem, ale jízda mě na ní baví a nechám si ji na kochačky po okolí.
Servis mluví pro yamahu, cenově +- stejně. Rozdíl je v času. Na jawce se sere vše, takové drobnosti, ale každý týden jsem trávil čas na garáži a něco ladil a spravoval. Na yamahu jsou díly 10x dražší, ale sere se mnohem méně a celkově strávím na garáži mnohem méně času. Ona ta yamaha taky nějak funguje, nemá v podstatě žádné "vyjebávky" jako má jawa, provoz je opravdu bezstarostný a když si na to člověk zvykne, tak se pak těžko vrací zpět. Yamaha má u mě bonus, že vypadá jako nějaká neškodná 400, takový neagresivní kukuč a zvuk na volnoběh, který není kdovíjaký, stačí ji přitom vytočit a hned je jasné, že je to supersport z 80. který konkuroval a dokonce v testu i porazil GSX-R 750 v 85. roce. Odkaz na test zde můžu hodit, je ale v AJ.
Milan1963 píše: hrnous> Vedle televize asi ne, ale faktem je, že druzí ( nebo další ) majitelé Jaw 650 /660 už na nich nejezdí. Mají je vesměs lidé, kteří je koupili jako sběratelský kus. A "štosují" je někde doma. A tak nás na srazy jezdí méně....
Když vidím, že např. na srazu Hond je tisíc motorek a nás přijede 11, je to nepoměr. Ale výhodu tomá - všichni se známe a parta je vždycky dobrá.
Edit : jojo, jezdím a jezdit budu. Vysypané ložisko kola není nic závažného. Pavlovi se u Klasika odporoučelo po 25 tisících kilometrech, mně vydrželo poprvé přes 40 tisíc, ted' to levé tedy brzo, ale není to tragédie. Prostě - spotřebák...
To je tím, že Hondy fungují, tak je mají lidé v oblibě a když už někam vyrazí, tak tam taky dojedou a taky se vrátí
Ostatní majitelé už pochopili, že daní za vlastnictví jednorožce je to, že je prostě úplně nahovno a je s ním pořízení jak s kozou na ledě...
Ale těch 11 je mimořádně sveřepých, nekritických a notně sebemrskačských osobností, kteří navzdory faktům a zkušenostem, se na tom jednorožci jezdit neustále pokoušejí...
Je dost možné, že mám na Hondě všechny ložiska původní..... 30 let a skoro dvě kila na hrbu... Ono když ta ložiska dokážou těsnit tak, aby do nich nenalezl bordel, vydrží dost dlouho.... Kdyby tam byly nějaký mimina ložiska jak na Stadionu nebo Babettě, kde jsou jen o málo větší než ta, která máš ve větráčku v počítači, dá se to pochopit, ale na dvoumetrákové motorce by měla být ložiska poněkud jiného kalibru... Jenže to je tak, že se vezmou náboje z motorky, která vážila něco málo přes metrák, prdne se na to ještě jeden kotouč navíc, ještě jeden metrák váhy navíc a hybaj.... To pak nevydrží....
Dan250 píše: sharp> Moneta jsem měl. Nainstaloval jsem do něj agregát z tatrana 125 a jezdilo to hezky svižně. Akorát jsem byl nerozvážný a prodal ho. Škoda .
No ony ty Slovenské skůtry nebyly nijak zázračné, ale pořád lepší než prase, protože to je navzdory výkonu lepšího mopedu, fakt nebezpečná věc co do chování podvozku...
Mito -jsem stejného názoru a mám stejnou zkušenost. Nevím jak někdo může mluvit o zonové rychlosti když je značená norm. svislou značkou. Myslím že je to zmatené
a právně nepodložené. Řekl bych že slušný právník by to rosekal jak nic. Za 4 roky jsem na podobném úseku ale neviděl nikoho měřit rychlost. Proč asi.....
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Až ta Honda bylo něco, na čem se dalo slušně jezdit.
Na přesuny bezva věc. Nefuní tolik na člověka, uveze to co potřebuješ, žere to dva a půl litru benzínu a letí to i ve dvou přes kilo.
https://verdom.rajce.idnes.cz/PCX/
Je to takřka nezničitelný při nějaké údržbě.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
kuba350 píše: Verdom> Ten motor z prasete mas navíc?
Navíc úplně né. Byl plánovaný do takovýho domosamohybu do lesa díky tomu,
že měl z boku tu nástavbu na nucené chlazení.
Samohyb skončil u šváry a motor je snad ještě u mě, protože se mě to tam nechtělo ještě vyklízet.
Nicméně počítám, že to asi bude chtít dát švára dohromady a motor si vezme taky.
Pokud ne, ozvu se.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 13.09.2022 12:08:05
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 Kývačka Jawa 250/353 Kývačka Jawa ČZ | Tom350354 | 6 | Dnes v 10:06 krokoš |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |