globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

12.9.2022 v 10:23 | Nahoru | #99991
Milan1963> No to bude docela štrapáce, jenom měst a států mám v evidenci v ČR minimálně 60 a co se týče sprostých a dvojsmyslných názvů tak nafocených už mám 87 a minimálně jednou tolik mě ještě čeká.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

12.9.2022 v 12:47 | Nahoru | #99992
kehaj> Mám na mysli pouze zeměpisné názvy - London, Paris, Benátky atd. Ty sjíždíš i obce s dvojsmyslnými názvy atd. To u mně nebude.
A ke skútru : dnes jsem si zamluvil Piaggio X 9, je to dvoustovka, vstřikování, hezký stav, na courání po okolí snad bude lepší než pionýr. Tím nechci říct, že pionýr je špatný, ale do bláta a třeba i soli už ho brát nechci. Ani 20, ani 21, prostě pionýra už jen v létě.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

12.9.2022 v 12:52 | Nahoru | #99993
Milan1963> Po úvahách o MG, XT1200 a nakonec nové jawě se oklikou dostaneš ke skůtru... Už se těším, co přijde příště... HD electraglide, munch mamut nebo manet korado. Nebo něco mezi tím.

Naposledy editováno 12.09.2022 12:53:26

(reakce na) Jawablázni

12.9.2022 v 13:09 | Nahoru | #99994
PetrL3> Skútr není místo větší motorky. Ten je jaksi navíc, na courání po okolí, místo pionýra.

(reakce na) Jawablázni

12.9.2022 v 14:47 | Nahoru | #99995
Milan1963> Jasně jak jsem psal já vím o minimálně 60ti místech. Poslal jsem ti zprávu.

(reakce na) Jawablázni

12.9.2022 v 16:03 | Nahoru | #99996

Milan1963 píše: kehaj> Mám na mysli pouze zeměpisné názvy - London, Paris, Benátky atd. Ty sjíždíš i obce s dvojsmyslnými názvy atd. To u mně nebude.
A ke skútru : dnes jsem si zamluvil Piaggio X 9, je to dvoustovka, vstřikování, hezký stav, na courání po okolí snad bude lepší než pionýr. Tím nechci říct, že pionýr je špatný, ale do bláta a třeba i soli už ho brát nechci. Ani 20, ani 21, prostě pionýra už jen v létě.



U nás tu máme Mnichov a Hradec, kousek od vsi a hned vedel sebe

(reakce na) Jawablázni

12.9.2022 v 16:07 | Nahoru | #99997

PetrL3 píše: Milan1963> Po úvahách o MG, XT1200 a nakonec nové jawě se oklikou dostaneš ke skůtru... Už se těším, co přijde příště... HD electraglide, munch mamut nebo manet korado. Nebo něco mezi tím.



Electra se mi hnusí.... Ale kurva dvoulitrovej Münch, to je dobrá píčovina... Nicméně také patřičně drahá.... Nebo sehnat prototyp šestiválec FGR....

Nebo Goldwing? Nevo Hayabuzna? Nebo Boss Hoss? Motor z Corvetty, osm litrů, 500 koní... To už by mělo tahat i do kopce ve dvou...

(reakce na) Jawablázni

12.9.2022 v 16:12 | Nahoru | #99998

hrnous píše: Milan1963> To máš za to, že na tom jezdíš Milane Většina lidí to pochopila a motorky štosuje doma vedle televize..



Přesně.... Tam, je dobrej fakt jen ten motor a to proto, že to není jejich výrobek, protože si motory vždycky kupovali...

CO je ztělesnění největšího zla? Antikrist, Satan, Lucifer, Ďábel na dvou kolech?

Jawa 90?
Jawa 650?
Jawa 660?
Indická Jawa?
Čínská Jawa?
Jawa 20-21-23?
Babetta 210?

Já už mám vybráno.... Dotklo se mne to přímo, osobně a zplna si to užívám

Jawablázni

12.9.2022 v 16:12 | Nahoru | #99999
Milane, eště k tem krytým ložiskám...v kolech.
Do nich přidávám omastek jak sem říkal - co tam vleze.
Ale enom na jednu stranu - opatrně (malým šrůbovákem) odundám krytku, doplním vazelínu a zavřu.

Jawablázni

12.9.2022 v 16:17 | Nahoru | #100000
No, dneska se vedle mě zařadil nějaký velký piaggio skůtr a musel jsem yamahu dost vytočit, abych mu stačil. Předjel jsem ho až kolem kila. Měl jsem pomalejší rozjezd, ale i tak, akceleraci měl velmi slušnou. Neházel bych všechny skůtry do jednoho pytle, jak jsem se dnes přesvědčil, některé jsou fakt svižné. Jen je mi proti srsti chování skůtrařů, někdy to je na přes hubu. Ale za to nemohou stroje.
K otázce japonec vs jawa je za mně naprosto jasná a k vzhledem dnešním cenám to ani nemá smysl řešit. Yamahu mám stejně starou jako jawa a jo, teď se měnil termostat, čidlo ventilátoru a půjde na seřízení karburátorů, ale už spolu máme naježděno 8000km za 4 měsíce a jezdí furt bezproblémově. Výkon, brzdy a takové ty příjemnosti jako nemuset se starat o kohoutek, startér, nesmrdím olejem, nikde nic neteče apod. Už jde jet i po dálnici rychleji než 110 a netrpí stroj ani jezdec. Jediná nevýhoda je, že jawa je o dost zábavnější v nízkých rychlostech. Na jawě se prostě vyřádím i ve městě. Teda, to i na yamaze, ale to už je za hranou zákona i bezpečnosti. FZ patří na rychlé okresky, kde je mu nejlépe. Zážitek je taky jiný. Jawa zase více uveze, je pohodlnější pro spolujezdce a po městě radši tahám jawu, ale ta momentálně přisává falešný vzduch, tak odpočívá na garáži, kde je jí vlastně nejlépe. Ale tuto zimu ji mám v plánu přelakovat, mrknout na motor a nechat si ji. Objektivně je to horší motorka ve všem, ale jízda mě na ní baví a nechám si ji na kochačky po okolí.
Servis mluví pro yamahu, cenově +- stejně. Rozdíl je v času. Na jawce se sere vše, takové drobnosti, ale každý týden jsem trávil čas na garáži a něco ladil a spravoval. Na yamahu jsou díly 10x dražší, ale sere se mnohem méně a celkově strávím na garáži mnohem méně času. Ona ta yamaha taky nějak funguje, nemá v podstatě žádné "vyjebávky" jako má jawa, provoz je opravdu bezstarostný a když si na to člověk zvykne, tak se pak těžko vrací zpět. Yamaha má u mě bonus, že vypadá jako nějaká neškodná 400, takový neagresivní kukuč a zvuk na volnoběh, který není kdovíjaký, stačí ji přitom vytočit a hned je jasné, že je to supersport z 80. který konkuroval a dokonce v testu i porazil GSX-R 750 v 85. roce. Odkaz na test zde můžu hodit, je ale v AJ.

(reakce na) Jawablázni

12.9.2022 v 16:17 | Nahoru | #100001

Milan1963 píše: hrnous> Vedle televize asi ne, ale faktem je, že druzí ( nebo další ) majitelé Jaw 650 /660 už na nich nejezdí. Mají je vesměs lidé, kteří je koupili jako sběratelský kus. A "štosují" je někde doma. A tak nás na srazy jezdí méně....
Když vidím, že např. na srazu Hond je tisíc motorek a nás přijede 11, je to nepoměr. Ale výhodu tomá - všichni se známe a parta je vždycky dobrá.
Edit : jojo, jezdím a jezdit budu. Vysypané ložisko kola není nic závažného. Pavlovi se u Klasika odporoučelo po 25 tisících kilometrech, mně vydrželo poprvé přes 40 tisíc, ted' to levé tedy brzo, ale není to tragédie. Prostě - spotřebák...



To je tím, že Hondy fungují, tak je mají lidé v oblibě a když už někam vyrazí, tak tam taky dojedou a taky se vrátí

Ostatní majitelé už pochopili, že daní za vlastnictví jednorožce je to, že je prostě úplně nahovno a je s ním pořízení jak s kozou na ledě...

Ale těch 11 je mimořádně sveřepých, nekritických a notně sebemrskačských osobností, kteří navzdory faktům a zkušenostem, se na tom jednorožci jezdit neustále pokoušejí...

Je dost možné, že mám na Hondě všechny ložiska původní..... 30 let a skoro dvě kila na hrbu... Ono když ta ložiska dokážou těsnit tak, aby do nich nenalezl bordel, vydrží dost dlouho.... Kdyby tam byly nějaký mimina ložiska jak na Stadionu nebo Babettě, kde jsou jen o málo větší než ta, která máš ve větráčku v počítači, dá se to pochopit, ale na dvoumetrákové motorce by měla být ložiska poněkud jiného kalibru... Jenže to je tak, že se vezmou náboje z motorky, která vážila něco málo přes metrák, prdne se na to ještě jeden kotouč navíc, ještě jeden metrák váhy navíc a hybaj.... To pak nevydrží....

(reakce na) Jawablázni

12.9.2022 v 16:19 | Nahoru | #100002

Dan250 píše: sharp> Moneta jsem měl. Nainstaloval jsem do něj agregát z tatrana 125 a jezdilo to hezky svižně. Akorát jsem byl nerozvážný a prodal ho. Škoda .



No ony ty Slovenské skůtry nebyly nijak zázračné, ale pořád lepší než prase, protože to je navzdory výkonu lepšího mopedu, fakt nebezpečná věc co do chování podvozku...

Jawablázni

12.9.2022 v 16:29 | Nahoru | #100003
Ono taky dost záleží na ložiskách.
Když tam dáš nejaké KIN (logo, co bylo na kancelářských potřebách), tak to patří - do kanceláře. Né nekam jinam.

Jawablázni

12.9.2022 v 17:05 | Nahoru | #100004
35,90Kč , Právě jsem tankoval za 38,20 optimal na EuOil.
Mito -jsem stejného názoru a mám stejnou zkušenost. Nevím jak někdo může mluvit o zonové rychlosti když je značená norm. svislou značkou. Myslím že je to zmatené
a právně nepodložené. Řekl bych že slušný právník by to rosekal jak nic. Za 4 roky jsem na podobném úseku ale neviděl nikoho měřit rychlost. Proč asi.....

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

12.9.2022 v 20:12 | Nahoru | #100005
Technický dotaz na Bimbama. K čemu slouží to listové pero, když je uchycené do stejného šasi?

Jawablázni

12.9.2022 v 20:18 | Nahoru | #100006
Náhradní?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

12.9.2022 v 20:20 | Nahoru | #100007

falco43r píše: Technický dotaz na Bimbama. K čemu slouží to listové pero, když je uchycené do stejného šasi?


Tlumič vibrací?

(reakce na) Jawablázni

12.9.2022 v 20:37 | Nahoru | #100008
Borntobewild> To mě taky napadlo, tak čekám na odpověď odborníka.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

12.9.2022 v 20:50 | Nahoru | #100009
Kdyby to tlumilo vibrace, tak by to mělo volnou hmotnou část.

(reakce na) Jawablázni

12.9.2022 v 20:52 | Nahoru | #100010
PetrL3> Myslím, že to prostě napruží tu plotnu, která by jinak vibrovala.

Jawablázni

12.9.2022 v 22:03 | Nahoru | #100011
Když nejsů vidět všechny tři konce - jejich uchycení a k čemu - tož to by se muselo hádat .

Jawablázni

12.9.2022 v 22:27 | Nahoru | #100012
Tam může betj nějaký táhlo za něco...

Jawablázni

12.9.2022 v 22:53 | Nahoru | #100013

Tady to vypadá, že jsou to péra od nápravy spojena přes nějakou tlačnou tyč skrz ten plech dírou.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

13.9.2022 v 08:06 | Nahoru | #100014
Co se týče skůtrů, tak měl jsem maneta, prase (z něj se ještě doma válí myslím i motor) a Hondu PCX 125 s 150ccm kitem.
Až ta Honda bylo něco, na čem se dalo slušně jezdit.
Na přesuny bezva věc. Nefuní tolik na člověka, uveze to co potřebuješ, žere to dva a půl litru benzínu a letí to i ve dvou přes kilo.
https://verdom.rajce.idnes.cz/PCX/
Je to takřka nezničitelný při nějaké údržbě.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

13.9.2022 v 08:08 | Nahoru | #100015
Verdom> Ten motor z prasete mas navíc?

Jawablázni

13.9.2022 v 10:48 | Nahoru | #100016
Falco a ostatní k lokomotivním pérům - listové pero je uchycené různými způsoby na dvou koncích jak je vidět z obrázků k rámu lokomotivy, Uprstřed je takzvaný opasek. To ve vidět pěkně. Pod tím opaskem vede skrz rám svisle dolů na ložiskový či kluzný domek osy soukolí zdvihací tyč. Ten domek je uložený v rámu mašiny tak, že se může pohybovat svisle relativně volně v kluznicích, které jsou po jeho stranách, čili vpravo a vlevo od něj. Mají také vzájemně udělané vybrání ( něco jako rybinu ) aby domek nemohl cestovat bočně, čili do rámu a ven z rámu. To všechno je udělané proto, že lokomotivní soukolí musí být vnitřní stranou relativně blízko rámu a listové pero kdyby se dalo mezi disk kola a rám by tam dělalo neplechu, rám by musel být o to užší a mašina by se pak víc vrtěla . Hlavně by se špatně seřizovalo vlastní vyvážení jednotlivých soukolí - prostě adhezní přítlak lokomotivy vůči kolejnicím. Takhle je péro dobře přístupné a seřizuje se přítlak buď těmi maticemi na šroubech které prochází krajem péra ( jako je to vidět dobře u fotky Heligóna v Lužné ) anebo jsou uloženy před pérem a za ním a péro je opřené pomocí žlábkových podložek. Je ještě několik jiných způsobů usazení péra k rámu mašiny ( třeba do závěsek ) ale systém fungování je stejný - pomocí zdvihací tyče se přenáší tlak domku soukolí na pružnici. Ta zdvihací tyč samozřejmě není z obyčejného černého železa ale z dobré houževnaté oceli. Každá mašina musí po jakékoli opravě na pojezdu na " váhu " podle hmotnosti vyzbrojené mašiny se spočítá potřebný tlak hmotnosti na jednotlivá soukolí a pak se seřizuje právě pomocí těch matic případně i podložkama ( ty jsou asi tak cenťák silné ). Na kolové váze stojí vždycky lokomotiva jedním soukolím a je tam převodní mechanismus který ukazuje jaká ta hmotnost zrovna je a to zvlášť na pravé a na levé straně. U hnacího soukolí se nastavuje "váha" vždycky o něco větší než u spřažených os, běhouny ji mají zase nižší. Každá lokomotivní řada to má dané v tabulkách od výrobce. V případě nově vyráběné lokomotivy se to samozřejmě musí spočítat, jsou na to jednoduché vzorce. Z hlavy je ale neznám, jsou v příručkách.

Jawablázni

13.9.2022 v 10:57 | Nahoru | #100017
Zrovna u toho Heligóna na obrázku je například hmotnost připadající na jednu nápravu 14 tun ( ovšem to je průměrná a přibližná veličina pro přechodnost na tratích ). U naší malé pidičoudy je to šest a půl tuny.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

13.9.2022 v 11:01 | Nahoru | #100018
Ještě dotaz na Falca když už to tu plevelím - co je to za mašinku, Princ Erich ?

(reakce na) Jawablázni

13.9.2022 v 12:02 | Nahoru | #100019

kuba350 píše: Verdom> Ten motor z prasete mas navíc?



Navíc úplně né. Byl plánovaný do takovýho domosamohybu do lesa díky tomu,
že měl z boku tu nástavbu na nucené chlazení.
Samohyb skončil u šváry a motor je snad ještě u mě, protože se mě to tam nechtělo ještě vyklízet.
Nicméně počítám, že to asi bude chtít dát švára dohromady a motor si vezme taky.
Pokud ne, ozvu se.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

13.9.2022 v 12:06 | Nahoru | #100020
Bimbam> Docela by mě zajímalo kdo vymejšlel jména pro ty lokomotivy, vesměs jsou ty jména hezký a řekl bych i romantický: Matylda, Velký bejček, Všudybylka, Ušatá, Krausska, Rosnička, Papoušek, Princ Erich atd.atd, teda většina, třeba taková Zamračená moc romantická není.

Naposledy editováno 13.09.2022 12:08:05
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist