2 reakcí na tento příspěvek Šrouby na uchyceni předních brzdičů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Šrouby na uchyceni předních brzdičů
(nepíšem 100% pretože nepoznám všetky a niektoré malé čínske stroje môžu byť výnimkou)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Šrouby na uchyceni předních brzdičů
Väčšina bŕzd (na motorkách) je na M8x1.25 s uťahovacím momentom 40-45 Nm, aj podľa toho sa dá určiť, že pevnosť 8.8 je málo.
Tak hlavne po tom osobnom zážitku by som sa bál na brzdy použiť čokoľvek pod 10.9
...ale môžeš sa vysrať na moje reči. Pracujem na vývoji&výskume bŕzd na autá. Tak je to trošku inak, nezdravo zdeformovaný trh.
1 reakcí na tento příspěvek Šrouby na uchyceni předních brzdičů
nicmene pochybuju ze by 40-45Nm prezil zavit v hlinikovy slitine,.. ja mam predepsany na M8 v brzdicich 25Nm (to +- odpovida 8.8), a hlavne to realne odpovida moznostem vnitrniho zavitu, ucili nas vnitrni zavit zvladne o jednu pevnostni tridu niz, tzn u Al kde bude mez pevnosti nekde mezi 250 a 400,.. OK, u certalů skoro k 500Mpa s mezi kluzu cca -10%, to odpovida na tu 8.8 s vodrenejma usima, a nebo ne na krev dotazenou 10.9 max.. 12.9 ma papirove 1200/1080Mpa, to ma smysl davat jedine do oceli (at uz matice nebo masiv)..
BTW ses si jistej ze tech 40-45 nebyly M10-ky ? to je fakt hodne moc... hod screen toho manualu..
Naposledy editováno 27.08.2022 01:01:18
Budu počítat naloženou motorku, 400 kg, a veškerá váha se přenese na přední kolo při součiniteli tření 1 - na obvodě pneumatiky je brzdná síla 4000 N.
Kotouče mají zhruba poloviční průměr, než má přední kolo, ale zase jsou dva - dáme tak 5000 N na jeden kotouč
Šrouby jsou dva, a kdyby jeden přenášel větší sílu, tak to bude asi 3000 N
Součinitel tření ve spoji třmen - vidlice (špinavý hliník - hliník) může být 0,5, potřebná osová síla bude 6000 N
Jádro závitu šroubu M8 má asi 40 sq.mm, když to podělím s 6000 N, vychází napětí 150 MPa. 6000 N by mohlo odpovídat dotažení na nějakých 10 Nm, natož u jemnějšího závitu.
Takže i šrouby 5.8 hravě obstojí. Spíš bych si dělal starosti s povolováním, když to někdo prasácky utáhne a ono to v tom hliníku zaroste.
Naposledy editováno 27.08.2022 08:15:08
2 reakcí na tento příspěvek Šrouby na uchyceni předních brzdičů
1 reakcí na tento příspěvek Šrouby na uchyceni předních brzdičů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Šrouby na uchyceni předních brzdičů
kerut píše: stacili by i 8.8 (predpokladma ze nemas oelovy vidle takze je to do Al slitiny ) pro klid duse 10.9... kazdopadne tak jako tak urcite novy, zadny "jsou bazarovy ale origo", nevis kdo je jak pretahoval..
dyť to vidlí jen prochází a šroubuje se do třmenu, ne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Šrouby na uchyceni předních brzdičů
Zkušenost s tím popsal Anti .
Naposledy editováno 27.08.2022 15:43:24
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... | pajovka | 101 | 14.6.2023 v 06:32 t_freedom |
Neválí se někomu doma guma k blinkr... Kawasaki ZX-6R Ninja, Kawasaki ZX-9R Ninja, Kawasaki... | enusim2 | 11 | 22.4.2023 v 21:04 Lech |
Moje nová mašina - supersport kdo p... Kawasaki ZX-6R Ninja, Kawasaki ZX-9R Ninja, Ducati 1... | jásumotorkář | 28 | 21.4.2023 v 21:47 Phajatos |
ZX9R F1 rv 2002 - madla spolujezdce Kawasaki ZX-9R Ninja | Phajatos | 8 | 21.4.2023 v 21:01 Phajatos |
Písty ZX9R Kawasaki ZX-9R Ninja | Radovanh1 | 1 | 16.12.2022 v 02:27 hondaman1 |