2 reakcí na tento příspěvek Přestavba typu motorky :D
Edit: jinak ne, jestli to chceš přestavět celé, musíš mít schválení. Tam se dostáváš do úplně jiných finančních nákladů. Nezapomeň že tato úprava nebude nijak snadná. YZF nebo CBR mají úplně jinou geometrii rámu než motard. Vypadalo by to hodně divně. Jen na ráfkách s výpletem, pneu a vidlicemi jseš minimálně na 15 000kč. Nepočítám různé schvalování a chození po úřadech. Je tu ještě možnost si to na technickou hodit zpátky do původního stavu, ale jestli se stane nehoda, nepočítej, že něco dostaneš
Naposledy editováno 21.06.2022 17:50:36
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba typu motorky :D
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba typu motorky :D
Z mojí zkušenosti je na začátek nejlepší profláklý naháč a s padacím rámem. Před školou nebudeš s tou úzkou zadní pneu za frajera, ale věř mi, že na dobrých pneu a s trochou cviku by jsi byl schopný pojet i toho motarda.
Jestli chceš yzf 125 furt přestavět, tak hodně štěstí. Bude to boj nejen v garáži, ale i na úřadech. Přesto se bojím, že to bude vypadat zvláštně a nepatřičně. Já prostě tu módu nízkoobjemových motardů nechápu. Nevím proč bych kurvil podvozek, geometrii a celkové naladění jen kvůli tomu, aby to šlo lépe na zadní. Přidaná hodnota 000nic. Tohle není za mě klad motorky, ale to je i tím, že po zadním neumím (teda, na té yamaze to jde i přes plyn, ale nemám vůli to rvát přes spojku a jak to dosedne tak rvát ložiska řízení). Za mě nejlepší rada, podívej se na rozpočet, udělej autoškolu, projeď si různé motorky a pak si vyber. Stejně to pak na 90% prodáš
3 reakcí na tento příspěvek Přestavba typu motorky :D
Vyrobený na východě, kopíruje to motor Piaggio, co byl v Derbi, jeho dvojče je třeba Aprilia, nesere se to a výkon to má na hranici třídy & šestikvalt, takže když se snažíš, docela zvesela to jede.
Když spocitas základní stroj, díly, práci, papírování kolem přestavby, nedostaneš se o nic níž.
Akorát nevím, jestli se to dá letos sehnat.
1 reakcí na tento příspěvek Přestavba typu motorky :D
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba typu motorky :D
2 reakcí na tento příspěvek Přestavba typu motorky :D
Husu SM125, MZ 125 SM, Blata 125 SM, WR125X
A nebo se vykasli na reseni motardu, protoze po prednim, po zadnim, po koleni atd se da jezdit i na libovolnem nahaci, a usetrene penize investuj do toho aby ses jezdit naucil, a az budes starsi a vydelas vic penez, porid si ostryho motarda, kdyz te to bude dal drzet, nebo cokoli jinyho, protoze vkus se vyviji. Ja si treba kupoval nahace s polokapotou, ze budu uz jen cestovat a brouzdat po okoli, ze uz sem starsi klidnej pan A ted litam na supersportech na okruhu.
Buh vi kde skoncis ty
1 reakcí na tento příspěvek Přestavba typu motorky :D
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba typu motorky :D
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba typu motorky :D
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba typu motorky :D
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba typu motorky :D
Warth80 píše: Ozzy_> uh asi tak no třeba to bude naopak než u tebe budu chtít silnou motorku naháče nebo ss a skončím u cruiseru nebo cestovního endura
Hele treba. ALe proste kdyz ted "jeste nevis" tak si kup neco levnyho, co je na papirech a muzes to ridit, a misto spekulovani jezdi. Usetreny prachy za bud drazsiho motarda, a nebo jeste drazsi a nesmyslnou prestavbu projezdi v gumach a benzinu a pak uvidis co dal.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba typu motorky :D
Warth80 píše: puffybodie> máš pravdu no.... celkem jsem si to i myslel že tohle je spíš na ježdění jentak někde pro zábavu ne po silnici do školy.
Hele ani ve vyssim veku kolikrat nevime co chceme Ale jedna ze super veci na motorkach je to, ze v prubehu let jich vyzkousis vice a najdes co ti sedi. Myslet si, ze v 16 se trefis na prvni dobrou je proste cire scifi.
Rozpocet mas slusny. Vem to tak, ze dejme tomu od 25 nebo 30 tis. a vyse sezenes slusnou ojetinu japonskou, ktera ti poslouzi 2 roky nez si udelas A2. Za ty 2 roky se na tom hodne naucis, kdyz budes chtit, protoze to bude lehke, houby to bude zrat, dily jsou na to levne a servis jednoduchy. Za 70 tis. koupis uplne nove Honda CBF 125 jak ti tu daval i Kerut. Je to vyborny stroj, s nejakou kockou ze tridy te to na koupak nebo vikend pod stan doveze taky. Mozna nebudes kral diskoteky (nebo kam se ted vubec chodi ), ale budes moct jezdit, zatimco ostatni jelimani budou mit svoje KTM porad na stole v rozebranem stavu a basnit o tom jak z toho vyzdimaji nejakeho dalsiho mrtveho kone a budou doufat, ze ind nepomrvil jeste i neco dalsiho nez to co aktualne spravuji
Mit ale dneska 16 a nebyt dlouhy haban, tak bych sel do neceho hodne netradicniho (aspon tady v Evrope) a to Honda SuperCub 125 , pro dva to je, je to pekne (i kdyz otazka vkusu), je to na furt, moznosti uprav taky nekonecne a hlavne neuveritelne zabavne razeni jen nohou bez spojky, da se s tim dobre blbnout.
Vlastne ted je jeste jedna novinka postavena na zakladu Monkey/MSX/Grom/SuperCub (castecne) a to Honda ST125 Dax . Dalsi takovy stroj na furt no
Warth80 píše: SkotyCZ> Opět díky, ano máš pravdu je mi teprve 15 takže zatím jen vybírám abych věděl na co a kolik našetřit. Já to měl tak že jsem nejdříve chtěl ss, poté naháče a až potom jsem přemýšlel o motardu. A jak jsi psal že budu jezdit i dále, o tom jsem také uvažoval nebo taky o tom že motardy pod sedadlem nemají skoro žádný prostor narozdíl od skoro každé jiné motorky. O padacích rámech, no viděl jsem je ale spíše u choperů ale to jsou víc opěrky na nohy než padací rám a dále u cestovních endur. Takže říkáš že i když bych si kupoval nakeda nebo ss tak bych si ho nějakým způsobem měl na motorku obstarat? S padáním jsem si toho vědom že prostě každý i nejprofesionálnější moto závodník může spadnout. S tím yzf to zřejmě byla blbost no takže tuhle diskuzi asi smažu :D. S rozpočtem no nejdříve jsem uvažoval o 120 tisících jenže to bych musel makat snad víc jak 1000 hodin jenom na brigádě přičemž to je zase jiná věc ale že prý pokud makám na brigádě tak si můžu za měsíc vydělat snad jenom 10tisíc takže rok a měsíc plně každý den což je nemožný. Teď se tedy překláním spíše k 100tisícům a méně. Udělal jsem si seznam základních věcí a vyšlo mě to na nějakých 17 tisíc. Je to jen orientační zatím. Takže za motorku tak do těch 70-75 tisíc max. Raději však pod. Jenom tenhle komentář dopisuji asi a dvě hodiny později než jsem ho začal psát tak jenom sorry že jsem tak pomalej XD.
Padací rám se dává i na nějaké supersporty, ale na drtivou většinu naháčů padák seženeš. Za mě se jedná opravdu o silné plus a každý, komu motorka spadla jen ze stojánku mi to potvrdí. Peněz máš více než dost. Já se přikláním pro cbfko nebo nějaké cbrko, už za 50k Kč lze sehnat cbrko po "faceliftu", což je dle recenzí etalonem sportovních 125 dodnes. No, jak zde všichni píšeme, vyzkoušej si to, třeba ti sedne něco úplně jiného. Já mám slabost pro staré jednoduché motorky, které jsou ale univerzální a zvládnou město, dálnici, okresku i trochu polňačky. Tedkom jsem přešel na sportovně cestovní mašinu starou 31 let. Stálá mě pár korun a po doladění zatím velká spokojenost a bohatě mi stačí. Mám z ní dobrý pocit a jsem na ní hrdý. I o tom to je. A i když mám velké A, tak stále pokukuji po nějaké malorážce a mojí vysněnou motorkou není nějaká Ducati nebo tak něco, ale obyčejná Kawasaki z400 a dal bych sousedovic ledvinu za to, abych se na ní mohl alespoň svézt.
Edit: a vybírej něco levného. Nic leštěného a tak nekupuj. Určitě ti to spadne, provozem to ošoupeš a tak. Kup si něco, co ti nebude líto. A hlavně pneumatiky, nikdy na nich nešetřit. V případě pádu se ti ušetřené peníze velmi rychle vytratí (osobní a bolestivá zkušenost)
Naposledy editováno 22.06.2022 01:02:30
SkotyCZ píše: Proč všichni mlaďoši chtějí motarda?
Protože vidí na yůtube Querly! Takže chce být jako oni a na své udýchané 4T 125 mrdce "jezdit záda", ne?
Tazateli doporučuju nevymýšlet kraviny, našetřit si peníze a v 18 si spolu s řidičákem koupit už něco slušného. Klidně i ten vysněnej motard nebo enduro se silničníma kolama (mají v TP 6 - 12 kW).
Naposledy editováno 22.06.2022 06:21:18
Například: TZV - www.technicka-zkusebna.cz
TUV
DEKRA
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba typu motorky :D
Ozzy_ píše:
Husu SM125, MZ 125 SM, Blata 125 SM, WR125X
Ozzy, trochu jsi tím vystihnul nástrahy segmentu Hsq SM 125 je dneska velice problematická na shánění dílů, včetně spotřebáku, MZ jakbysmet, tam se dneska shání díly víceméně přes E-bay a přes kluby nadšenců, navíc MZ má kontrukčně blbě vyřešenou šachtu na rozvoďák, už při malým opotřebení pak frézuje odlitek válce a měl by se každých 12tis km měnit.
Blata je na tom s dílama už taky docela bledě a WR je celkem v pohodě, bohužel se nesmí zapomínat preventivně měnit gufero uvnitř motoru v mazacích systému, jinak nedojde olej na kritický místa a zadřeš.
jinak motard i v malý kubatuře může bavit. Člověku přijde, že to nemůže jet, že se to nezvedne atd atd a pak přijde nějakej šikula, co ukáže, že to je jen o pilotovi
coz jsou veci pro jizdni vlastnostui zcela nepodstatny
..a nebo spis toho ze to ma o 24mm vejs zadek (yss jsou delsi), jiny riditka,.. (jinou predni gumu, sekundarni prevod - to z tyhle fotky teda neuvidis, stejne jako kdyby to bylo - neni - prekitovany ze 125 treba na 165... )
Btw to kdyz zvedl zadek tak to vlastne snížil teziste ne?
Pokud je supermoto definováno jako motokrosova/enduro motorka na mensich silničních kolech tak nejspis z naháče supermoto udelat nejde. Stejne jako nejspis supermoto nejde udelat z Fabie nebo z bicyklu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba typu motorky :D
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Manualni spinani vetraku yzfr 125 Yamaha YZF-R125 | moonwell | 5 | 28.5.2024 v 15:51 Weisner |
Baterie/svíčka/obvod Yamaha YZF-R125 | P4py | 4 | 10.4.2024 v 22:51 P4py |
Koncovka výfuku Yamaha YZF-R125 | Kristian_Marek | 3 | 9.4.2024 v 19:57 Kristian_Marek |
Vyber motorky Yamaha YZF-R125, KTM RC 125, Kawasaki Ninja 125 | Tamhletam | 5 | 18.3.2024 v 12:19 Johny_Servis |
Tlak oleje Yamaha yzf r 125 Yamaha YZF-R125 | vencavw | 8 | 9.12.2023 v 16:24 Beranidlo |