globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Přestavba typu motorky :D
21.6.2022 v 17:37
Dobrej, mám takový zvláštní dotaz. Myslíte si, že je možné legálně s stk a tp přestavit motorku na kompletně jiný typ? Co tím myslím: přestavba nečeho jako yzf r125 nebo nějakého naháče na motard/supermoto. Ano zní to zvláště, ale z důvodu že za 125 motard, který není dovezený, čína nebo nemá naježděno nad 50k dám něco okolo těch 90-100 minimálně. Kdyby někdo dumal jak jsem na takovou kravinu přišel mám to od tady těch pánů kteří přestavili právě gsx rko na enduro které však nepotřebuje registraci ani technickou a proto se ptám. Za všechny dobré odpovědi děkuji.

2 reakcí na tento příspěvek Přestavba typu motorky :D

21.6.2022 v 17:47 | Nahoru | #1
Proč všichni mlaďoši chtějí motarda? Když už motard, tak bych si našel nějaké staré enduro na papírech a hodil bych na něho silniční pneu. Stále ale zůstane pružení na offroad. Chce to docela vysoké investice, které za mně za to nestojí. Jako druhá mašina proč ne, ale v 16 bych mnohem radši yzf125. O servisních nákladech (za mě motard 125ccm ve 4T ztrácí smysl) radši ani nemyslet. Kamarád má husqarnu 125 ve 2T a častěji ho vidím na starém mustangu (alias pincek). Asi není těžké domyslet si proč.
Edit: jinak ne, jestli to chceš přestavět celé, musíš mít schválení. Tam se dostáváš do úplně jiných finančních nákladů. Nezapomeň že tato úprava nebude nijak snadná. YZF nebo CBR mají úplně jinou geometrii rámu než motard. Vypadalo by to hodně divně. Jen na ráfkách s výpletem, pneu a vidlicemi jseš minimálně na 15 000kč. Nepočítám různé schvalování a chození po úřadech. Je tu ještě možnost si to na technickou hodit zpátky do původního stavu, ale jestli se stane nehoda, nepočítej, že něco dostaneš

Naposledy editováno 21.06.2022 17:50:36

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba typu motorky :D

21.6.2022 v 18:12 | Nahoru | #2
SkotyCZ> okeeej díkec, jenom na tvoji první otázku i když je možná řečnická, no motardy jsou podle všeho zábava, můžeš na nich dělat psí kusy a navíc jsou celý oplastovaný takže když to položíš skoro to nepoznáš, navíc jsou lehký a to je za mě tak všechno, k 2t vs 4t ja spíše chtěl 4t protože je to sice pomalejší ale přijde mi lepší zvuk a navíc v dnešní době je 4t ta větší skupina, o přestavbě z endura jsem taky přemýšlel jenže místo starého endura je dle mě lepší už si koupit starého motarda protože to vyjde tak na stejno navíc staré endura třeba ještě nemají el. zapalování a nakopávat to vždy když mi to chcípne... no nevím no. Když jsem se však koukal na novější endura vetšinou to byli pitbiky tak v nižší ceně spíše motorky pro děti a u normálních se ta cena blížila ceně motardů. No zkusím nad tou přestavbou z endura ještě zapřemýšlet a poohlídnout se po nějakém ale tedy zatím zůstávám na tom yzfu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba typu motorky :D

21.6.2022 v 19:38 | Nahoru | #3
Warth80> Hele, usuzuji, že v jedné stopě teprve začínáš. Já osobně bych si vybral nějaký levný krám, který jsem si schopen +- spravit sám a naučil bych se na něm. Hlavně ať je to uživatelsky příjemná motorka. Ono jezdit na motorce není těžké, těžší je si dávat pozor na provoz a odhadovat, kdo a co plánuje dělat. Taky se motorkář vyvíjí a ze začátku neví, co chce. Já doteď mám jako jediný dopravní prostředek motorku a podle toho se i odvíjí moje nároky. Já jsem chtěl ze začátku naháče, skončil jsem u jawy a ty staré krámy mě tak chytly, že jsem si koupil starou kapotovanou yamahu, která mi až na váhu vyhovuje. Ono se to nezdá, ale jak si člověk na tu svobodu zvykne, tak pak budeš jezdit i dále, než jen do školy a na to je za mě motard silně nevhodný. To i každá jiná 125, ale tam to bude asi lepší- A pozor na ty plasty, mnohem vhodnější je padací rám, ten se svařuje jednodušeji a je účinnější. Mám ho na jawě a asi už 10x mi zachránil nohy a hodně peněz na opravách. A věř mi, určitě spadneš. Na mokru to je hned a ani nevíš.
Z mojí zkušenosti je na začátek nejlepší profláklý naháč a s padacím rámem. Před školou nebudeš s tou úzkou zadní pneu za frajera, ale věř mi, že na dobrých pneu a s trochou cviku by jsi byl schopný pojet i toho motarda.
Jestli chceš yzf 125 furt přestavět, tak hodně štěstí. Bude to boj nejen v garáži, ale i na úřadech. Přesto se bojím, že to bude vypadat zvláštně a nepatřičně. Já prostě tu módu nízkoobjemových motardů nechápu. Nevím proč bych kurvil podvozek, geometrii a celkové naladění jen kvůli tomu, aby to šlo lépe na zadní. Přidaná hodnota 000nic. Tohle není za mě klad motorky, ale to je i tím, že po zadním neumím (teda, na té yamaze to jde i přes plyn, ale nemám vůli to rvát přes spojku a jak to dosedne tak rvát ložiska řízení). Za mě nejlepší rada, podívej se na rozpočet, udělej autoškolu, projeď si různé motorky a pak si vyber. Stejně to pak na 90% prodáš

3 reakcí na tento příspěvek Přestavba typu motorky :D

21.6.2022 v 20:43 | Nahoru | #4
Finančně nejlíp by té vyšlo něco takovýho Malaguti
Vyrobený na východě, kopíruje to motor Piaggio, co byl v Derbi, jeho dvojče je třeba Aprilia, nesere se to a výkon to má na hranici třídy & šestikvalt, takže když se snažíš, docela zvesela to jede.
Když spocitas základní stroj, díly, práci, papírování kolem přestavby, nedostaneš se o nic níž.

Akorát nevím, jestli se to dá letos sehnat.

(reakce na) Přestavba typu motorky :D

21.6.2022 v 21:11 | Nahoru | #5
callowsick> Tak to je pěkná motorka a dokonce se mi i líbí . Jestli jde taková koupit, tak nevidím důvod upravovat endura nebo nějaké silničky

1 reakcí na tento příspěvek Přestavba typu motorky :D

21.6.2022 v 21:21 | Nahoru | #6
Máš snad pocit, že jsou ti pánové z ČR? kup si nějaký první stroj, třeba cbr 125, absolvuj kolečko po úřadech na přihlášení, stk atd. Při te příležitosti se tam na to poptej a uvidíš, že nejpozději tehdy přestaneš řešit ptákoviny co jsou jen na efekt a třeba se začneš soustredit na to podstatné a to je jízda a zlepšování se v ní

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba typu motorky :D

21.6.2022 v 22:18 | Nahoru | #7
SkotyCZ> Opět díky, ano máš pravdu je mi teprve 15 takže zatím jen vybírám abych věděl na co a kolik našetřit. Já to měl tak že jsem nejdříve chtěl ss, poté naháče a až potom jsem přemýšlel o motardu. A jak jsi psal že budu jezdit i dále, o tom jsem také uvažoval nebo taky o tom že motardy pod sedadlem nemají skoro žádný prostor narozdíl od skoro každé jiné motorky. O padacích rámech, no viděl jsem je ale spíše u choperů ale to jsou víc opěrky na nohy než padací rám a dále u cestovních endur. Takže říkáš že i když bych si kupoval nakeda nebo ss tak bych si ho nějakým způsobem měl na motorku obstarat? S padáním jsem si toho vědom že prostě každý i nejprofesionálnější moto závodník může spadnout. S tím yzf to zřejmě byla blbost no takže tuhle diskuzi asi smažu :D. S rozpočtem no nejdříve jsem uvažoval o 120 tisících jenže to bych musel makat snad víc jak 1000 hodin jenom na brigádě přičemž to je zase jiná věc ale že prý pokud makám na brigádě tak si můžu za měsíc vydělat snad jenom 10tisíc takže rok a měsíc plně každý den což je nemožný. Teď se tedy překláním spíše k 100tisícům a méně. Udělal jsem si seznam základních věcí a vyšlo mě to na nějakých 17 tisíc. Je to jen orientační zatím. Takže za motorku tak do těch 70-75 tisíc max. Raději však pod. Jenom tenhle komentář dopisuji asi a dvě hodiny později než jsem ho začal psát tak jenom sorry že jsem tak pomalej XD.

(reakce na) Přestavba typu motorky :D

21.6.2022 v 22:20 | Nahoru | #8
callowsick> na malaguti jsem samosebou koukal no ale bohužel v čr nejsou k sehnání a jak se tady píše o papírování na úřadech tak např dovoz z Německa by asi nepřipadla v úvahu když ještě sice si tím nejsem na 100% jistý ale prý i v Německu jsou motorky zaškrcovaný.

(reakce na) Přestavba typu motorky :D

21.6.2022 v 22:22 | Nahoru | #9
callowsick> Co se dá však sehnat je ta zmiňovaná derbi, našel jsem několik inzerátů za přijatelnou cenu takže to by kdyžtak byla jedna z možností.

2 reakcí na tento příspěvek Přestavba typu motorky :D

21.6.2022 v 22:24 | Nahoru | #10
Usetrim ti dalsi namahu. Je to velice problematicky az "neresitelny" pokud to mas udrzet na znackach a prochazet technickou i kdyz mas znamy a neomezene penez. Jelikoz vzhledem k tomu jak se ptas nemas ani jedno, kup si neco co uz motard je, treba to co sem davali kluci nade mnou, nebo cokoli jinyho,

Husu SM125, MZ 125 SM, Blata 125 SM, WR125X

A nebo se vykasli na reseni motardu, protoze po prednim, po zadnim, po koleni atd se da jezdit i na libovolnem nahaci, a usetrene penize investuj do toho aby ses jezdit naucil, a az budes starsi a vydelas vic penez, porid si ostryho motarda, kdyz te to bude dal drzet, nebo cokoli jinyho, protoze vkus se vyviji. Ja si treba kupoval nahace s polokapotou, ze budu uz jen cestovat a brouzdat po okoli, ze uz sem starsi klidnej pan A ted litam na supersportech na okruhu.

Buh vi kde skoncis ty

1 reakcí na tento příspěvek Přestavba typu motorky :D

21.6.2022 v 22:24 | Nahoru | #11
...zajimalo by me jestli pri jizde poznas rozdil mezi nahacem a SM

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba typu motorky :D

21.6.2022 v 22:25 | Nahoru | #12
puffybodie> máš pravdu no.... celkem jsem si to i myslel že tohle je spíš na ježdění jentak někde pro zábavu ne po silnici do školy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba typu motorky :D

21.6.2022 v 22:27 | Nahoru | #13
Ozzy_> uh asi tak no třeba to bude naopak než u tebe budu chtít silnou motorku naháče nebo ss a skončím u cruiseru nebo cestovního endura

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba typu motorky :D

21.6.2022 v 22:29 | Nahoru | #14
kerut> no zatím to poznat nemůžu ale vždy mi naháči připadali takový težší i když to může být jenom tím že je vidět to železo rám jak je to celý oplechovaný a u sm je to celý plastový no to možná u mě vzbuzuje ten dojem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba typu motorky :D

21.6.2022 v 22:29 | Nahoru | #15

Warth80 píše: Ozzy_> uh asi tak no třeba to bude naopak než u tebe budu chtít silnou motorku naháče nebo ss a skončím u cruiseru nebo cestovního endura



Hele treba. ALe proste kdyz ted "jeste nevis" tak si kup neco levnyho, co je na papirech a muzes to ridit, a misto spekulovani jezdi. Usetreny prachy za bud drazsiho motarda, a nebo jeste drazsi a nesmyslnou prestavbu projezdi v gumach a benzinu a pak uvidis co dal.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba typu motorky :D

21.6.2022 v 22:35 | Nahoru | #16
Ozzy_> jojo díky moc

(reakce na) Přestavba typu motorky :D

21.6.2022 v 22:37 | Nahoru | #17
Warth80> hmm,.. tak schvalne, co je na obrazcich rozdilnyho ?

(reakce na) Přestavba typu motorky :D

21.6.2022 v 23:10 | Nahoru | #18

Warth80 píše: puffybodie> máš pravdu no.... celkem jsem si to i myslel že tohle je spíš na ježdění jentak někde pro zábavu ne po silnici do školy.



Hele ani ve vyssim veku kolikrat nevime co chceme Ale jedna ze super veci na motorkach je to, ze v prubehu let jich vyzkousis vice a najdes co ti sedi. Myslet si, ze v 16 se trefis na prvni dobrou je proste cire scifi.

Rozpocet mas slusny. Vem to tak, ze dejme tomu od 25 nebo 30 tis. a vyse sezenes slusnou ojetinu japonskou, ktera ti poslouzi 2 roky nez si udelas A2. Za ty 2 roky se na tom hodne naucis, kdyz budes chtit, protoze to bude lehke, houby to bude zrat, dily jsou na to levne a servis jednoduchy. Za 70 tis. koupis uplne nove Honda CBF 125 jak ti tu daval i Kerut. Je to vyborny stroj, s nejakou kockou ze tridy te to na koupak nebo vikend pod stan doveze taky. Mozna nebudes kral diskoteky (nebo kam se ted vubec chodi ), ale budes moct jezdit, zatimco ostatni jelimani budou mit svoje KTM porad na stole v rozebranem stavu a basnit o tom jak z toho vyzdimaji nejakeho dalsiho mrtveho kone a budou doufat, ze ind nepomrvil jeste i neco dalsiho nez to co aktualne spravuji

Přestavba typu motorky :D

21.6.2022 v 23:17 | Nahoru | #19
Mezi mladejma hodne treba leti (alespon v USA urcite) Honda MSX 125 (aneb Grom), ale musim rict, ze pro mne to je zklamani. Mam Honda Monkey a to je nebe a dudy proti MSX, ale je to jen pro jednoho a stoji to majlant z pohledu prvniho stroje pro nactileteho, ale to se kupuje uz naporad a vytunit si to pak muzes do aleluja, protoze japonci a thajci pro to delaji neuveritelne mnozstvi veci no.

Mit ale dneska 16 a nebyt dlouhy haban, tak bych sel do neceho hodne netradicniho (aspon tady v Evrope) a to Honda SuperCub 125 , pro dva to je, je to pekne (i kdyz otazka vkusu), je to na furt, moznosti uprav taky nekonecne a hlavne neuveritelne zabavne razeni jen nohou bez spojky, da se s tim dobre blbnout.

Vlastne ted je jeste jedna novinka postavena na zakladu Monkey/MSX/Grom/SuperCub (castecne) a to Honda ST125 Dax . Dalsi takovy stroj na furt no

(reakce na) Přestavba typu motorky :D

22.6.2022 v 00:58 | Nahoru | #20

Warth80 píše: SkotyCZ> Opět díky, ano máš pravdu je mi teprve 15 takže zatím jen vybírám abych věděl na co a kolik našetřit. Já to měl tak že jsem nejdříve chtěl ss, poté naháče a až potom jsem přemýšlel o motardu. A jak jsi psal že budu jezdit i dále, o tom jsem také uvažoval nebo taky o tom že motardy pod sedadlem nemají skoro žádný prostor narozdíl od skoro každé jiné motorky. O padacích rámech, no viděl jsem je ale spíše u choperů ale to jsou víc opěrky na nohy než padací rám a dále u cestovních endur. Takže říkáš že i když bych si kupoval nakeda nebo ss tak bych si ho nějakým způsobem měl na motorku obstarat? S padáním jsem si toho vědom že prostě každý i nejprofesionálnější moto závodník může spadnout. S tím yzf to zřejmě byla blbost no takže tuhle diskuzi asi smažu :D. S rozpočtem no nejdříve jsem uvažoval o 120 tisících jenže to bych musel makat snad víc jak 1000 hodin jenom na brigádě přičemž to je zase jiná věc ale že prý pokud makám na brigádě tak si můžu za měsíc vydělat snad jenom 10tisíc takže rok a měsíc plně každý den což je nemožný. Teď se tedy překláním spíše k 100tisícům a méně. Udělal jsem si seznam základních věcí a vyšlo mě to na nějakých 17 tisíc. Je to jen orientační zatím. Takže za motorku tak do těch 70-75 tisíc max. Raději však pod. Jenom tenhle komentář dopisuji asi a dvě hodiny později než jsem ho začal psát tak jenom sorry že jsem tak pomalej XD.


Padací rám se dává i na nějaké supersporty, ale na drtivou většinu naháčů padák seženeš. Za mě se jedná opravdu o silné plus a každý, komu motorka spadla jen ze stojánku mi to potvrdí. Peněz máš více než dost. Já se přikláním pro cbfko nebo nějaké cbrko, už za 50k Kč lze sehnat cbrko po "faceliftu", což je dle recenzí etalonem sportovních 125 dodnes. No, jak zde všichni píšeme, vyzkoušej si to, třeba ti sedne něco úplně jiného. Já mám slabost pro staré jednoduché motorky, které jsou ale univerzální a zvládnou město, dálnici, okresku i trochu polňačky. Tedkom jsem přešel na sportovně cestovní mašinu starou 31 let. Stálá mě pár korun a po doladění zatím velká spokojenost a bohatě mi stačí. Mám z ní dobrý pocit a jsem na ní hrdý. I o tom to je. A i když mám velké A, tak stále pokukuji po nějaké malorážce a mojí vysněnou motorkou není nějaká Ducati nebo tak něco, ale obyčejná Kawasaki z400 a dal bych sousedovic ledvinu za to, abych se na ní mohl alespoň svézt.
Edit: a vybírej něco levného. Nic leštěného a tak nekupuj. Určitě ti to spadne, provozem to ošoupeš a tak. Kup si něco, co ti nebude líto. A hlavně pneumatiky, nikdy na nich nešetřit. V případě pádu se ti ušetřené peníze velmi rychle vytratí (osobní a bolestivá zkušenost)

Naposledy editováno 22.06.2022 01:02:30

(reakce na) Přestavba typu motorky :D

22.6.2022 v 06:19 | Nahoru | #21

SkotyCZ píše: Proč všichni mlaďoši chtějí motarda?



Protože vidí na yůtube Querly! Takže chce být jako oni a na své udýchané 4T 125 mrdce "jezdit záda", ne?

Tazateli doporučuju nevymýšlet kraviny, našetřit si peníze a v 18 si spolu s řidičákem koupit už něco slušného. Klidně i ten vysněnej motard nebo enduro se silničníma kolama (mají v TP 6 - 12 kW).

Naposledy editováno 22.06.2022 06:21:18

Přestavba typu motorky :D

22.6.2022 v 08:17 | Nahoru | #22
pokud jde o tu přestavbu, v praxi je to tak, že provedeš úpravy, odvezeš upravené moto na STK, kde požádáš o vystavení technického protokolu s přílohou a o provedení technické prohlídky před schválením technické způsobilosti...provádí to technik typu K....zda je technik typu "K" obyčejné STK (zkušební stanice) schopen posoudit všechny změna a úpravy záleží jen na jejich rozsahu a vybavení STK ( ZS( která je dána zákonem....kdyby bylo nutné posoudit nebo změřit něco, k čemu nemá běžná ZS vybavení, musí se s tím do TECHNICKÉ ZKUŠEBNY:...

Například: TZV - www.technicka-zkusebna.cz
TUV
DEKRA

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba typu motorky :D

22.6.2022 v 09:04 | Nahoru | #23

Ozzy_ píše:

Husu SM125, MZ 125 SM, Blata 125 SM, WR125X



Ozzy, trochu jsi tím vystihnul nástrahy segmentu Hsq SM 125 je dneska velice problematická na shánění dílů, včetně spotřebáku, MZ jakbysmet, tam se dneska shání díly víceméně přes E-bay a přes kluby nadšenců, navíc MZ má kontrukčně blbě vyřešenou šachtu na rozvoďák, už při malým opotřebení pak frézuje odlitek válce a měl by se každých 12tis km měnit.
Blata je na tom s dílama už taky docela bledě a WR je celkem v pohodě, bohužel se nesmí zapomínat preventivně měnit gufero uvnitř motoru v mazacích systému, jinak nedojde olej na kritický místa a zadřeš.

jinak motard i v malý kubatuře může bavit. Člověku přijde, že to nemůže jet, že se to nezvedne atd atd a pak přijde nějakej šikula, co ukáže, že to je jen o pilotovi

(reakce na) Přestavba typu motorky :D

22.6.2022 v 09:06 | Nahoru | #24

callowsick píše: Ozzy, trochu jsi tím vystihnul nástrahy segmentu



Vsak mu taky radim at se na motarda vy...to Koupi "normalni" motorku pro svuj ridicak, a jezdi

(reakce na) Přestavba typu motorky :D

22.6.2022 v 12:38 | Nahoru | #25
Warth80> ja tu otazku myslel jako vazne, jestli si spis vsimnes ze to ma jiny kapoty prip. jinej vejfuk (z tyhle fotky asi neuvidis),..

coz jsou veci pro jizdni vlastnostui zcela nepodstatny

..a nebo spis toho ze to ma o 24mm vejs zadek (yss jsou delsi), jiny riditka,.. (jinou predni gumu, sekundarni prevod - to z tyhle fotky teda neuvidis, stejne jako kdyby to bylo - neni - prekitovany ze 125 treba na 165... )

Přestavba typu motorky :D

22.6.2022 v 21:43 | Nahoru | #26
Kerut udělal z naháče motarda prednim štítkem, delsima tlumicema a vyfukem?

Btw to kdyz zvedl zadek tak to vlastne snížil teziste ne?

Pokud je supermoto definováno jako motokrosova/enduro motorka na mensich silničních kolech tak nejspis z naháče supermoto udelat nejde. Stejne jako nejspis supermoto nejde udelat z Fabie nebo z bicyklu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavba typu motorky :D

24.6.2022 v 12:06 | Nahoru | #27
Warth80> ...a kdyz uz teda neco strelenyho .. na Benelli TNT 125 jsi se dival? Pokud teda nemas 2 metry...

(reakce na) Přestavba typu motorky :D

3.7.2022 v 21:04 | Nahoru | #28
Bubak-z-Nemecka> odpovidam po trosku delsi dobe, no koukal a mam zhruba 180 jenze no me se na tehlech motorkach(tnt, grom) nelibi ty male pneumatiky respektive nizke no ale diky
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Baterie/svíčka/obvod Yamaha YZF-R125 P4py 4 10.4.2024 v 22:51 P4py
Koncovka výfuku Yamaha YZF-R125 Kristian_Marek 3 9.4.2024 v 19:57 Kristian_Marek
Vyber motorky Yamaha YZF-R125, KTM RC 125, Kawasaki Ninja 125 Tamhletam 5 18.3.2024 v 12:19 Johny_Servis
Tlak oleje Yamaha yzf r 125 Yamaha YZF-R125 vencavw 8 9.12.2023 v 16:24 Beranidlo
Abs odvzdušnění Yamaha YZF-R125 Patrik83628 4 1.10.2023 v 21:05 Fueltank


TOPlist