Téma: Neodemknutelné auto
15.6.2022 v 15:37
Dnes jsem řešil problém s Fabií II.
Mechanický zámek u řidiče rozbitý v poloze zamčeno a nic s ním nejde. Na jiných dveřích zámek není. Do auta se vlezlo přes spolujezdce (dálkový centrál funguje) a jelo se. Po vystoupení přes dveře spolujezdce zůstaly rozsvícené světla, protože pípák na ně upozorňuje jen při otevření dveří řidiče.
A teď auto zamčené, baterka vybitá a co teď?
Mechanický zámek u řidiče rozbitý v poloze zamčeno a nic s ním nejde. Na jiných dveřích zámek není. Do auta se vlezlo přes spolujezdce (dálkový centrál funguje) a jelo se. Po vystoupení přes dveře spolujezdce zůstaly rozsvícené světla, protože pípák na ně upozorňuje jen při otevření dveří řidiče.
A teď auto zamčené, baterka vybitá a co teď?
1 reakcí na tento příspěvek Neodemknutelné auto
.
Naposledy editováno 17.06.2022 22:22:03
Naposledy editováno 17.06.2022 22:22:03
PetrMatys> Přesně tím bazmekem točíš když strčíš dovnitř klíč, tak čemu by mělo pomoct odvrtat vložku? Akorát k tomu aby pak měl dva klíče.. Pokud je opravdu v safe tak to bez elektroniky nelze odemknout. Předpokládám že klíčem mu točit normálně jde, jen to nic nedělá.
Naposledy editováno 17.06.2022 06:47:45
Naposledy editováno 17.06.2022 06:47:45
1 reakcí na tento příspěvek Neodemknutelné auto
Klíčem šlo točit normálně v rámci rozsahu, jen zámek se neodemknul. Až po větší síle se klíč začal protáčet. To znamená, že ani otočení bílého bazmeku neodemkne zámek. Co dál?
Ten nápad s tou příklepovkou se mně líbí. Již jsem takhle jednou u Superba I dobře mířenou ránou kladivem přes tyčku prodloužení z goly otevřel zaseklé přední dveře spolujezdce od otevřených zadních. Byl zašpiněný komutátor motorku, a ten se netočil. Po ráně se chytil a odemkl. Po vyčištění funguje již několik let bez problémů.
Ten nápad s tou příklepovkou se mně líbí. Již jsem takhle jednou u Superba I dobře mířenou ránou kladivem přes tyčku prodloužení z goly otevřel zaseklé přední dveře spolujezdce od otevřených zadních. Byl zašpiněný komutátor motorku, a ten se netočil. Po ráně se chytil a odemkl. Po vyčištění funguje již několik let bez problémů.
1 reakcí na tento příspěvek Neodemknutelné auto
Očividně sem nemá cenu psát funkční řešení,odemkni si to příklepovou vrtačkou, třeba se to podaří.
PetrMatys píše: Očividně sem nemá cenu psát funkční řešení,odemkni si to příklepovou vrtačkou, třeba se to podaří.
Vždyť ti píšu, že ani po otočení tím kolečkem se zámek neodemkne - je rozbitý uvnitř. Tak to nemůžu udělat podle "funkčního řešení", když je to jiná závada. Někdy se vyskytne i jiná, než běžná závada!
mito7 píše: Klíčem šlo točit normálně v rámci rozsahu, jen zámek se neodemknul. Až po větší síle se klíč začal protáčet. To znamená, že ani otočení bílého bazmeku neodemkne zámek. Co dál?
Ten nápad s tou příklepovkou se mně líbí. Již jsem takhle jednou u Superba I dobře mířenou ránou kladivem přes tyčku prodloužení z goly otevřel zaseklé přední dveře spolujezdce od otevřených zadních. Byl zašpiněný komutátor motorku, a ten se netočil. Po ráně se chytil a odemkl. Po vyčištění funguje již několik let bez problémů.
V případě, že přestane fungovat motorek v zámku z toho důvodu, že mu výrobce zasral komutátor nějakým sajrajtem, tak aby si majitel auta musel koupit po uplynutí záruky celý nový zámek (když si ho nedokáže opravit - vyčistit komutátor a kartáče), není nutné si hrát na surovce a mlátit do toho kladivem, popřípadě rozbrušovačkou zničit celé dveře, stačí pro nouzové odemknutí pustit do motorku vyšší napětí, než je provozní, zkusit 20 V, 30 V, 40 V a pokud nezabere ani 50 V, potom zkusit kondenzátor pár tisíc mikroFaradů, nabitý na 100 až 150 V a to už by se měl ten sajrajt spolehlivě rozprsknout a motorek zabrat. Je potřeba správná polarita, vědět kde hledat druhé konce vodičů napájení motorku toho konkrétního zámku a tento postup se dá použít jen u zámků, které v sobě nemají žádnou elektroniku, jen pár mikrospínačů a motorek je napájen přímo z komfortní jednotky nebo jednotky centrálního zamykání. Podařilo se mi už několikrát odemknout zasafefovanej nefunkční zámek pouhým zvýšením palubního napětí na asi 16 V pomocí nabíječky, bez pracného hledání a napojování přívodů k motorku a hlavně bez jakéhokoli násilí.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Typy retezu [1, 2] Cagiva Mito 125 EVO | Davud | 32 | 5.7.2022 v 12:03 Properitus |
Světýlko v autě [1, 2, 3] Cagiva Mito 125 EVO | mito7 | 61 | 21.6.2022 v 08:56 mito7 |
Kde kupujete brzdové hadice Cagiva Mito 125 EVO | mito7 | 18 | 3.6.2022 v 16:05 mariano |
Snížení spodního objemu u 2T. Cagiva Mito 125 EVO | mito7 | 6 | 12.10.2021 v 00:42 zbynda125288 |
Cagiva mito 125 Cagiva Mito 125, Cagiva Mito 125 EVO | martin9926 | 11 | 13.9.2021 v 11:28 mito7 |