1 reakcí na tento příspěvek Světýlko v autě
Naposledy editováno 15.06.2022 15:07:59

BTW ja bych to premostil a srat na to.. a nebo tam holt strkat pokazdy 4007 kdyz vodejde..
E: Mito no me to prijde taky divny, ale je fakt ze zadny skutecne racionalni duvod me tedy taky nenapada..

E2: resp... nebylo tam puvodne neco jinyho a tu diodu tam nekdo nenacpal sekundarne ? mas to auto od novyho nebo je z druhy ruky ? a ma stejny svetlo i u ridice nebo jinde ?

Naposledy editováno 15.06.2022 15:39:26
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Světýlko v autě
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Světýlko v autě
karavanista píše: gerrik> to jako fakt? Myslím že má bránit nějakému zpětnému proudu..
Kde by se tam vzal nějaký "zpětný proud"?
A proč se přerušila?
Naposledy editováno 15.06.2022 15:42:21
+ kazdopadne by bylo fain vyloucit moznost ze tam tuhle diodu narval nekdo pri nejaky proviorni oprave

1 reakcí na tento příspěvek Světýlko v autě
Duvodem tam byla s nejvetsi pravdepodobsti detekce otevreni kufru pomoci BCM.
Zapojeni vypadalo takto:
Anoda te dioda v lampicce byla pres mensi pojistku pripojena rovnou k mistnimu Ub (+12V) pricemz pojistka byla sdilena s dalsimi svetly. Katoda diody tedy sla na vlakno zarovky. (Cili dioda zapojena ve smyslu sviceni v propustnem smeru v serii s zarovkou jako u tebe).
Druha strana vlakna zarovky sla na spinac otevreni kufru a zaroven na prislusny vstup BCM.
Spinac tedy spina lampicce zem.
Prislusny vstup BCM je pres interni pull up zvednuty na Ub BCM, nikoliv na 5V nebo 3V3 Vcc BCM.
Na vstupu je krom jinych ochran taky zapojena dioda propustne tak, aby slo na tom vstupu snimat stav, kdy spinac otevreni kufru stahne k zemi ten pull up.
To vse by slo i bez te diody ve svetle.
Ale protoze Ub BCM muze byt podstatne vys nez mistni Ub za tou sdilenou pojistkou a metry kabelu, tak by ve chvili, kdy neni spinac otevreni kufru sepnuty, ale sviti jina svetla, tekl urcity maly, ale v case promenny proud pres zarovku smerem od Ub BCM do mistniho Ub spotrebicu za pojistkou a tim stahoval na vstupu BCM napeti pod Ub BCM. Tim by se propisoval veskery impulzni i jiny sum na signalovou cestu BCM, coz je nezadouci z hlediska EMC (vedene emise).
Proto je tam nejspis ta dioda (pro tento stav orientovana v zavernem smeru) , aby kolisani napeti spotrebicu pod urovni Ub BCM nezpusobovalo takove ruseni.
Nazyva se to v podobnych pripadech decoupling diode (oddelujici dioda?).
Ten popis neni asi moc srozumitelny, nekde mam asi schema, kdyby bylo potreba. Ale musel bych ho pohledat.
Naposledy editováno 15.06.2022 20:38:15
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Světýlko v autě
1 reakcí na tento příspěvek Světýlko v autě
2 reakcí na tento příspěvek Světýlko v autě
Co třeba snížení napětí na žárovce pro zvýšení její životnosti a zmenšení ohřevu světla? Dioda má konstantní úbytek napětí kolem 1V, je jí jedno, jestli je tam žárovka 5W nebo 20W a stojí 2 Kč. To s rezistorem nikdo nedokáže.
1 reakcí na tento příspěvek Světýlko v autě
Mimísek píše: Je to oddělovací dioda,jak píše Dawe, napájení je společné pro více světel, kostra je přes komfortní jednotku nebo některé v okruhu spínačem, pokud se vypne napájení tak by se ale přes žárovky dostala kostra na vše.
Prosil bych příkladné schéma.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Světýlko v autě
Ariete píše: Mně se zdá, že čím složitější důvod tady kdo vymyslí, tím míň to má něco společného s fungováním elektrických obvodů. Ale nejenom tady, na zahraničních forech takto vymýšlí už od doby, kdy se tam ta dioda poprvní objevila. Přitom to funguje i bez diody a nebo při nahrazení žárovky LEDkou.
Co třeba snížení napětí na žárovce pro zvýšení její životnosti a zmenšení ohřevu světla? Dioda má konstantní úbytek napětí kolem 1V, je jí jedno, jestli je tam žárovka 5W nebo 20W a stojí 2 Kč. To s rezistorem nikdo nedokáže.
Tohle zduvodneni je ale hodne pritazene za vlasy.
Nemyslis, ze by bylo daleko vyhodnejsi zkratka zvolit zarovku ve stejne T10 patici, ale o nizsim nominalnim vykonu? Nez komplikovat/prodrazovat svetlo, pridavat dalsi komponent pro snizeni napeti o nejakych 7%, validovat to ... a nakonec na te diode o centimetr vedle ten rozdilny vykon stejne protopit?
Nevim jestli se to zde tyka koncernu, Hondy nebo jineho auta, tak dam priklad ktery znam. Prastara Honda Civic '98, svetlo kufru s integrovanou seriovou diodou - stejny koncept jako se resi tady.
Na nejvetsi trhy se osazovaly W3.4W T10 zarovka + dioda 1N400x. Nemyslis, ze by bylo daleko snazsi osadit namisto toho W3W bez diody, kdyby tam dioda byla jen z duvodu tepla/zivotnosti?
Protoze to by pak predstavovalo prakticky ekvivalentni reseni. Orientacne:
zarovka W3.4W -odpor 42 Ohm, proud 0.283A --> 3.4W
zarovka W3.4W + dioda 1N400x (0.81V drop) : 0.265A --> 2.98W (+0.2W na diode)
alternativni zarovka W3W - odpor 48 Ohm proud 0.25A --> 3W
Ledaze by ovsem pro ne predstavovaly ty dve setiny Wattu svetelneho vykonu naprosto zasadni rozdil...?!
Pak by ovsem bylo dost divne ze se od te magicke hodnoty 2.98W odchylli na jinych trzich, kam osazovali W5W zarovky s diodou.
Ty jim totiz topily a svitily podstatne vic:
W5W - odpor 29 Ohm, proud 0.417A --> 5W
W5W + dioda 1N400x (0.79V drop) : 0.387A --> 4.34W (+0.3W na diode)
Snad je z prikladu dostatecne jasne, ze kvuli tomu snizeni spotreby a teploty tam ty diody opravdu nedavali.
V tomhle konkretnim pripade je ucel te diody videt hned, protoze tam nefiguruje BCM, ale postaru jeste kontrolky v podobe zarovky v palubce. Tu za normalnich okolnosti prizemnuje a rozsveci ten stejny spinac vika kufru.
Predstav si ted ale treba situaci, kdy tam odejde jedna z pojistek (F43) pri rozsvicenem stropnim svetle.
Znamena tam ted ta diskutovana dioda ve svetle funkcni rozdil, nebo ne?


Naposledy editováno 16.06.2022 04:45:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Světýlko v autě
kerut píše: mito7> hele tak tam vraz vyvodovou 1N4007 a basta.. prip. ze zvedavosti projdi zapojeni v manualu (pokud k tomu je) a treba se dozvis jakou tam ma funkci.. (o tepelny ochrane taky silne pochybuju)
Vždyť tam byla vývodová. Hned jsem tam dal nějakou KY 130 co jsem našel v šupliku. Světlo funguje.
720102 píše: Čau máš poškozené zamykání dveří co je uvnitř pod tapecirunkem,v tom ovládací zámku jsou mikrospinace a ten je cudu , měl jsem to samé na Octavii
Asi reaguješ na jiné vlákno, ale ten zámek nejde otevřít ani mechanicky, to nebudou mikrospínače. Jak otevřít dveře, které jsou mechanicky zamčené a zámek poškozený?
3 reakcí na tento příspěvek Světýlko v autě
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Světýlko v autě
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Světýlko v autě
Ariete píše: mito7> Opravdu víme, proč tam ta dioda je?
My jo. Ty ne.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Světýlko v autě
Ariete píše: Dawe02> Stačilo to schéma a bez těch keců. ...
Polib mi prdel.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Světýlko v autě
Dawe02 píše: Polib mi prdel.
Tak ju vystrč.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Světýlko v autě
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
vyvaření rozpraskané vložky 2T Cagiva Planet 125, Cagiva Mito 125, Cagiva Raptor 12... | kokoška. | 6 | 7.4.2025 v 10:28 kokoška. |
Typy retezu [1, 2] Cagiva Mito 125 EVO | Davud | 32 | 5.7.2022 v 12:03 Properitus |
Neodemknutelné auto [1, 2] Cagiva Mito 125 EVO | mito7 | 38 | 19.6.2022 v 13:04 Hitak128CZ |
Kde kupujete brzdové hadice Cagiva Mito 125 EVO | mito7 | 18 | 3.6.2022 v 16:05 mariano |
Snížení spodního objemu u 2T. Cagiva Mito 125 EVO | mito7 | 6 | 12.10.2021 v 00:42 zbynda125288 |