Poslední měsíce mi něco leží v hlavě.. krize středního věku? ..nevim.. ale zajímá mě názor ostatních na nový motorky.
"plastování" nebo jak to mám nazvat tu není krátce.. děje se už dlouho.. začalo to u aut a dneska je to na motorkách..
už se nedělaj karosérie z plechu a plast se sere všude kam jen může. (tímto jsem také rád, že můžu na platformu motorkari.cz napsat slovo "sere" a nedostnau ban jako na sociálních sítích :D )
Ale zpět k tématu.. přibylo hodně "novejch" motorkářů co si prostě ve 40,50 koupili motorku a asi tohle moc neřešej protože je to normál.. ale co lidi co prostě jezděj odmala? co říkáte na to, že se dneska všude dávádigitální elektronika, abs a na všechno se dává plast ..
(neádvno tu byla recenze novýho harleje a ublinkl jsem si do pusy).
U sportu to chápu .. beru to jako uplně jinou třídu a sport už nejezdím.
Ale co ostatní motorky? Přijde mi hnusnej i neanalogovej tachometr nebo otáčkoměr.. všude plasty.. hnus..
Já teď v podstatě repasuju intrudera dokud jsou díly.. už jsem do toho nacpal hodně peněz a moře času a utrpení.. ale mam z toho radost.
Co vy na to? Akceptovatelnej progres nebo si raději necháváte starší motorky...?
1 reakcí na tento příspěvek "Plastování" - nová dobanázory
Nechci obhajovat plasty, ale v některých případech ta materiálová evoluce prostě nastala už před drahnými lety...
soccer píše: Alane ?? A kartáček na zuby máš dřevěnej nebo z nerezu a chlupy na něm z koňského ocasu??
Nechci obhajovat plasty, ale v některých případech ta materiálová evoluce prostě nastala už před drahnými lety...
je pravda, že mam rád tradiční věci.. ale ten odpor k plastům je podle mě něco trochu jinýho..
Když si pořídím zmrzlinu, určitě nebudu plácat nic o plastech.. ale naháč, cruiser, cafe.. reaguju spíš na ty nový cruisery.. ten harlej mě vážně nakopnul.. indiány si kupujou podnikatelé co v životě neseděli na motorce a celkově je to prostě .. já nevim čoveče.. plast je lacinej prostě.. na místech kde není potřeba bych ho nedával 8)
1 reakcí na tento příspěvek "Plastování" - nová dobanázory
Čo sa týka motorky, ako píše Medwed - čím novšia tým lepšia, navyše už ABS modul neváži 8kg ako v 90-tych rokoch na BMW K75/100 dnes je to malá kompaktná krabička ktorá ponúka ohromnú bezpečnosť
Nechápu ten železno-chromovej fetiš, cím jsem stařší, tím chci manipulovat s lehčí motorkou. Za týden jdu složit zálohu na skůtr. Automat, úložný prostory, ochrana před nepřízni počasí, více poloh pro nohy (s věkem taky důležitá věc), ABS, když to bude zaprasený tak ty plasty vezmu bez obav wapkou...
Nebo nářadí. Hrábě, sekyrková topůrka, rukojeti od všeho možného - samá umělá hmota. A drží to jako prase, neláme, nehnije, já si nemůžu stěžovat.
A to úplně nejhlavnější - cena. Myslím si, že pokud by Guzzi vyráběla vše z duralu, oceli, atd., tak bych si tu funglovku z loňska mohl tak maximálně pověsit na zeď jako plakát . Taky jsem to tady s obavou řešil se zkušenějšíma, a byl jsem ujištěn, že řeším blbosti. Dnes jim dávám plně za pravdu, a při ježdění vůbec nevnímám, že motorka je samá umelina.
Takže já hlasuju: "je mi to buřt"
Edit: pouze dodám, že analogové budíky jsou i pro mě TOP, motorkam prostě sluší. Ale opět musím dát bod i digitálu - je plně uživatelsky vyhovující, perfektně slouží a hlavně to dává mnohem více informací. Jsem s tím spokojenej.
Naposledy editováno 27.04.2022 09:32:29
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Plastování" - nová dobanázory
Mňojo píše: přemejšlel´s někdy kolik by stálo dneska vyrobit analogovej tachometr s náhonem? přemejšlel´s kolik asi tak dá práce vylisovat z plechu půlku nádrže? to by potom ty spotřební motorky nestály 150-200 ale spíš tak 300-400 t., s přibejvajícíma fičurama nemluvím o váze motorky
Kde ti indové udělali chybu? Můj Classic u nás stojí 130 (v Indii asi polovinu) a nádrž, oba blatníky a kryty vidlice jsou plechový, podle verze třeba i chromovaný, a "kaplička" kolem světla by snad měla být rovnou odlitek.
Podle mě dá vylisování blatníku nebo nádrže z plechu asi stejně práce jako její výroba z plastu - ručně už to nikdo nevyklepává.
Jestli je plast vhodnější materiál je druhá věc ale opravdu si nemyslím že by to byl rozhodující byly zrovna náklady. Spíš jde o hmotnost a možnost tvarovat plasty podle přání designéra.
2 reakcí na tento příspěvek "Plastování" - nová dobanázory
BTW zubni kartacek nemam ani plastovej, ani z nerezu, ani vubec.. a zženštělí tvorove co jsou schopny si cistit zuby i uprostred hor na tejdenim cundru me dycky absolutne fascinujou..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Plastování" - nová dobanázory
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Plastování" - nová dobanázory
jinak me pak doslo ze kecam, kartacky mam vlastne dva, jeden "spinavej" na retezy atd.. a druhej "cistej" na T drazky.. ale jestli se jim da rikat zubni, kor kdyz nikdy v zivote nebyly v nici hube....
1 reakcí na tento příspěvek "Plastování" - nová dobanázory
kerut píše: dewwil> tyjo, ten je fakt luxusni ..kvuli necemu takovymu bych mozna i prehodnotil vztah k dentalni hygiene
jinak me pak doslo ze kecam, kartacky mam vlastne dva, jeden "spinavej" na retezy atd.. a druhej "cistej" na T drazky.. ale jestli se jim da rikat zubni, kor kdyz nikdy v zivote nebyly v nici hube....
kartáček je boží.
1 reakcí na tento příspěvek "Plastování" - nová dobanázory
1 reakcí na tento příspěvek "Plastování" - nová dobanázory
Už jako dítě jsem v časopise VTM ( pro mladé sopláně - věda a technika mládeži) četl, že bajerovic kluci vyrobili motorku, kde bylo snad k 80% plastů, např rozeta...
Dnes, v předapolatyptické době, máme 3D tiskárny, takže to bzde žůžo
Viděl jsem tu legendární sendvičovou koloběžku - tuhost jak prase a vážila jak moravský vrabec v hospodě u Śpičáka
Ale i plasty stárnou...
Nále když si tak vzpomenu, jak jsem na vlastní oči a hmat vnímal legendární takřka plně kovový ručně tepaný Vortep, blah? paměti.... kdož ví, čí kobereček dnes zdobí
Radek2107 píše: Podobné vlákno tu před zhruba třemi měsíci založil Nostalgik. Nejsi to náhodou ty? Protože mně to přijde docela stejné.
Počkej až se do toho vloží Bimbam, co se vrtá v parních lokomotivách
Tam užije plastu snad jen na rukojetích šroubováků a kombinaček, pokud při tom neslópe pivo z PETek neb nemá lžičky z endéerrr
1 reakcí na tento příspěvek "Plastování" - nová dobanázory
Nejdůležitějším faktorem je ale vždy cena. A bohužel ruku v ruce s ní jde i kvalita, respektive životnost výrobku. Nové motorky třeba budou mnohem lepší v mnoha ohledech, ale životnost budou mít s největší pravděpodobností výrazně nižší, než starší stroje. Je to tím, že se čím dál tím více používají recykláty. Když jsem byl ještě na výšce, vtloukali do nás, že do nového materiálu lze obecně přimíchat nanejvýš 12 % recyklátu, aby byly zajištěny procesní, mechanické a jiné vlastnosti. Kolik se přidává recyklátu dnes... netuším, ale míň to podle mě nebude. Možná to bude kvůli ceně, možná kvůli nařízením EU aj., pravdou ale je, že recyklované materiály mají zpravidla horší vlastnosti. S každým dalším a dalším tepelným procesem materiál degraduje, takže se recyklace nedá dělat doaleluja. Můžu dát příklad z praxe - rok starý Transit a už podruhé se nám zkroutila/zvlnila palubní deska. Známí mají Transita o měsíc staršího a palubka se jim kroutí taky. To nemluvím o dalších problémech, které tam jsou. Elektronika je kapitola sama o sobě. A když to porovnám s Transitem z roku 2005, který jsme taky měli od novoty... Tak se to ani v podstatě porovnávat nedá
Ahoj.. černýho kozla zrovna piju a díky za zajímavý příspěvek..
Toto je samozřejmě vše třeba brát v potaz.. ale to téma bylo spíše v rámci estetiky..
Viděl jsem pár novejch strojů typu cruiser/naháč a prostě jsem viděl hromadu ošklivých plastů..
Jak jsme zmínil.. když se řekne zmrzlina, plasty jdou stranou to je jasný..
ale u těch naháčů.. kafáčů.. cruiserů.. prostě čekám železo.. ty motorky nemaj nutně závodit.. ale ten pocit.. že všechno co máš pod sebou je ze železa je fajn.
Naposledy editováno 02.05.2022 04:01:44