Téma: "Plastování" - nová dobanázory
 
27.4.2022 v 01:32
Čáu
Poslední měsíce mi něco leží v hlavě.. krize středního věku? ..nevim.. ale zajímá mě názor ostatních na nový motorky.
"plastování" nebo jak to mám nazvat tu není krátce.. děje se už dlouho.. začalo to u aut a dneska je to na motorkách..
už se nedělaj karosérie z plechu a plast se sere všude kam jen může. (tímto jsem také rád, že můžu na platformu motorkari.cz napsat slovo "sere" a nedostnau ban jako na sociálních sítích :D )
Ale zpět k tématu.. přibylo hodně "novejch" motorkářů co si prostě ve 40,50 koupili motorku a asi tohle moc neřešej protože je to normál.. ale co lidi co prostě jezděj odmala? co říkáte na to, že se dneska všude dávádigitální elektronika, abs a na všechno se dává plast ..
(neádvno tu byla recenze novýho harleje a ublinkl jsem si do pusy).
U sportu to chápu .. beru to jako uplně jinou třídu a sport už nejezdím.
Ale co ostatní motorky? Přijde mi hnusnej i neanalogovej tachometr nebo otáčkoměr.. všude plasty.. hnus..
Já teď v podstatě repasuju intrudera dokud jsou díly.. už jsem do toho nacpal hodně peněz a moře času a utrpení.. ale mam z toho radost.

Co vy na to? Akceptovatelnej progres nebo si raději necháváte starší motorky...?

Anketa: Plastovat či neplastovat
Líbí se mi to, je to moderní.
21%
5
fujtajxl.. radši bych zpátky kov a analog.
42%
10
je mi to buřt, hlavně že to jede
38%
9

1 reakcí na tento příspěvek "Plastování" - nová dobanázory

1.5.2022 v 22:14 | Nahoru | #1
Plasty mi na motorce nevadí, spíš naopak. Jde jen o to na co jsou použity, respektive co je z nich vyrobeno. Některé díly lze bez problémů nahradit plastem, pak jen záleží konkrétně jakým. Některé díly nahradit nejspíš plastem nikdy nepůjde, např. kliková hřídel a jiné díly náročné nejen na mechanické namáhání, ale i přesnost atd. A pak jsou díly, kde to třeba jednou půjde, ale zatím se nepřišlo na to jak to udělat. Každý materiál má svá pozitiva i negativa a je jen na výrobci/konstruktérovi, aby zvážil, který materiál je pro daný díl nejvýhodnější, přičemž musí brát v potaz nejen nějaké mechanické vlastnosti, ale i výrobní náklady, sériovost výroby, výrobní možnosti, které má k dispozici fabrika, dodavatel anebo obecně, které jsou vůbec v dnešní době k dispozici, vývoj výrobku a ještě spoustu dalších faktorů které ani mě momentálně nenapadají. V dnešní době je na velkosériové výrobky, jako jsou motorky, výhodné plasty používat, protože z nich lze vyrobit z hlediska tvaru prakticky cokoliv, mají velmi nízkou měrnou hmotnost (laicky řečeno jsou lehké), mohou být velmi pružné, dají se do jisté míry jednoduše recyklovat atd. Dnes už existují technologie, kdy ze vstřikovací formy "vypadne" díl už i s vrstvou laku, existuje vicekomponentni vstřikování, kdy lze vyrobit část dílu tvrdou a druhou třeba pružnou a nemusí se díl skládat ze dvou různých komponent, čímž se často ušetří spousta nákladů na výrobu (místo dvou forem jedna atd.).
Nejdůležitějším faktorem je ale vždy cena. A bohužel ruku v ruce s ní jde i kvalita, respektive životnost výrobku. Nové motorky třeba budou mnohem lepší v mnoha ohledech, ale životnost budou mít s největší pravděpodobností výrazně nižší, než starší stroje. Je to tím, že se čím dál tím více používají recykláty. Když jsem byl ještě na výšce, vtloukali do nás, že do nového materiálu lze obecně přimíchat nanejvýš 12 % recyklátu, aby byly zajištěny procesní, mechanické a jiné vlastnosti. Kolik se přidává recyklátu dnes... netuším, ale míň to podle mě nebude. Možná to bude kvůli ceně, možná kvůli nařízením EU aj., pravdou ale je, že recyklované materiály mají zpravidla horší vlastnosti. S každým dalším a dalším tepelným procesem materiál degraduje, takže se recyklace nedá dělat doaleluja. Můžu dát příklad z praxe - rok starý Transit a už podruhé se nám zkroutila/zvlnila palubní deska. Známí mají Transita o měsíc staršího a palubka se jim kroutí taky. To nemluvím o dalších problémech, které tam jsou. Elektronika je kapitola sama o sobě. A když to porovnám s Transitem z roku 2005, který jsme taky měli od novoty... Tak se to ani v podstatě porovnávat nedá

(reakce na) "Plastování" - nová dobanázory

2.5.2022 v 04:01 | Nahoru | #2
jan-kozel>
Ahoj.. černýho kozla zrovna piju a díky za zajímavý příspěvek..
Toto je samozřejmě vše třeba brát v potaz.. ale to téma bylo spíše v rámci estetiky..
Viděl jsem pár novejch strojů typu cruiser/naháč a prostě jsem viděl hromadu ošklivých plastů..
Jak jsme zmínil.. když se řekne zmrzlina, plasty jdou stranou to je jasný..
ale u těch naháčů.. kafáčů.. cruiserů.. prostě čekám železo.. ty motorky nemaj nutně závodit.. ale ten pocit.. že všechno co máš pod sebou je ze železa je fajn.

Naposledy editováno 02.05.2022 04:01:44
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist