paolo_novy Přidat reklamu

Téma: S4R Odstranění katalyzátoru spark svody
Ahoj.
Mám S4R do provozu v 2005, 83 KW, s origo svody, katalyzatorem a od něj pak otevřený laufy. Katalyzátor bych chtěl odstranit, resp. vyměnit za Spark svody - je v tomto případě potřeba dělat něco s ECU?
Dík
Předchozí
1 2 3
Následující

S4R Odstranění katalyzátoru spark svody

25.4.2022 v 13:10 | Nahoru | #1
napsal bych sem

S4R Odstranění katalyzátoru spark svody

25.4.2022 v 13:14 | Nahoru | #2
Ahoj, určitě to bude potřeba doladit, kdyby tě to zajímalo víc, tak napiš SZ, já tyhle úpravy dělám

S4R Odstranění katalyzátoru spark svody

26.4.2022 v 15:46 | Nahoru | #3
Detaily neznám ale obvykle se po takovýmhle zásahu dost nabohacuje směs.
S4Rko mám. Bez katu. Je tam upravená mapa. Žere 13l / 100 km při normálním tempu.

S4R Odstranění katalyzátoru spark svody

26.4.2022 v 16:02 | Nahoru | #4
Se mi zda, ze na takovouhle starou hajtru je nejlepsi to poskladat z Ducati Performance dilu z ebay. Na otevreny system (filtr + dekat) prodavaji jednotku... tady ji maj novou , ale urcite se da i na ebay..

..bazarova ECU + ramecek na otevrenej filtr a KNko bude za min, ze to odbrzdit. Navic bych se bal takhle starou motorku honit na brzde, abys nedopadl, jako honzabiker...motorka v krabicich a spotreba 13l piva na kazdych 100km presunu vlakem...

Edit: Jeste dodam, ze v pripade bazarove ECU bude treba vypnout v jednotce immo..jen at je to kompletni

Naposledy editováno 26.04.2022 16:30:19

1 reakcí na tento příspěvek S4R Odstranění katalyzátoru spark svody

26.4.2022 v 18:35 | Nahoru | #5
Tak DP filtr a KN se až tak nelyšej, bych řekl. Otevřený roury budou otevřený jak DP, tak spark. Sehnat tu mapu a přehrát origo jednotku a musí to běhat... Brzdu bych už asi neřešil...

1 reakcí na tento příspěvek S4R Odstranění katalyzátoru spark svody

26.4.2022 v 21:15 | Nahoru | #6
Řeším teď teda, jestli výjde líp jak pro šrajtofli tak motorku power commander, a odladit ji na brzdě, nebo rovnou performance ECU.
Jak vlastně ta origo performance funguje, nevíte? Nejde mi o žádné honění výkonů, prioritou je co nejlepší chod motoru při odstranéní katalyzatoru.

P.S. DrDNA: ta jednotka je stejna pro S4Rs 998 a S4R 996?! Viděl jsem, že někdo prodává sterší z S4Rs původně koupenou v Termignoni kitu. To by fungovalo?

Naposledy editováno 26.04.2022 21:21:50

S4R Odstranění katalyzátoru spark svody

26.4.2022 v 22:57 | Nahoru | #7
Power Commander ne, drahý a naprd, brzdu taky nepotřebuješ pro naladění optimálního chodu. ECU Ducati Performance je stejná jednotka, akorát s jinou mapou pro výfuky Termignoni, ale nemusí to s tvejma vejfukama fungovat dobře...
Jednotka pro S4Rs 998 a S4R 996 je stejná, ale mapování v nich je odlišné...jistotu, že to bude fungovat, nemáš...

S4R Odstranění katalyzátoru spark svody

26.4.2022 v 23:14 | Nahoru | #8
Dobře, co tedy navrhuješ? Dokazal by jsi mi s tím pomoct? A hlavně jak konkretně? Rád bych se vyhnul tomu, abych měl v jednotce nahodnou mapu z internetu nastavenou kdovi na co.

Btw. Spark udává, že není nutno m?nit origo nastaveni ECU. Je to uvěřitelné?

https://www.sparkexh...06-s4r-03-06/gdu8501

"In addition, the racing collector (GDU8501) can be combined to Spark or to the original silencers so as to eliminate the catalyst. Aisi 304 stainless steel manifold must be installed by keeping the original connection to the cylinders. Diameters and design have been studied to optimize delivery without any modification to the original ECU."

Naposledy editováno 26.04.2022 23:17:52

S4R Odstranění katalyzátoru spark svody

Skvělá odpověď, děkuji! 26.4.2022 v 23:24 | Nahoru | #9
Dokázal. Máš to kousek, můžeš se stavit a můžu ti o tom říct víc.
Nahrávání náhodných map dělá jen ten, kdo nedokáže prověst tzv. datalogging (záznam dat) a zjistit, jak motorka funguje a na základě toho optimálně upravit mapování.
Uvádí to hodně výrobců, že není potřeba žádná úprava, ale z praxe vím, že realita je trošku jinde...

1 reakcí na tento příspěvek S4R Odstranění katalyzátoru spark svody

27.4.2022 v 07:43 | Nahoru | #10
Pokud nenaháníš koně do ohrady, tak proč to? jasně, kila dolů, ale stojí to za "rozjebání" motormanagementu? Nebo ti přijde, že to s otevřenejma koncovkama málo řve? Bez katu je to až nepříjemně hlasitý. Vědí o tobě dvě auta před tebou. I v kile....A skáčou do pangejtu.
Když to nastavujou ve fabrice, tak samozřejmě musí brát v potaz i hlediska jako emise a hlučnost. To ty následně "nemusíš". Ale řekl bych, že ten motor znají mnohem líp a jsou schopni najít rozumnej kompromis pro namapování. Takovej, jakej na brzdě nejspíš nikdy nenajdeš (pokud nemáš balík peněz na mechanika a desítky měření).
Dovoluji si odhadnout, že to skončí tak, že tam polejete benzín horem dolem ( tuším, že originálně to jede spíš chudší). A výslednej efekt bude na úrovni assassinovy definice tuněnýho motoru: " víc to žere, míň to jede".
Tyhle řádky ber jako "skorofotrovský" moralizování. Jen můj názor a zkušenosti. Před patnácti lety bych do toho šel stejně jako ty Budu Ti držet palce.
Apropo: Neuděláme obchod? Karbonový koncovky arrow (pravda ne v top kondici ale řešitelný), de-kat svody arrow, molitanovej sportovní filtr, jednotka s mapou naladěnou na tohle všechno za tvý spark koncovky, katalyzátor a origo jenotku? Jen bysme přišli o immo...

S4R Odstranění katalyzátoru spark svody

27.4.2022 v 07:56 | Nahoru | #11
Na tyhle hajtry to jde ještě docela lehce...
Nabouchej otevřenější vejfuk a saní...přes diagnostiku nebo Rexxer tam nahraj DP mapu a pokud to tak nějak sedne, bude to asi ok.

Důležitý je udělat dobře podtlaky a dotrimovaní směsi...

Moje S4RS 998, s tím tak jezdí už asi 40tkm... celkově 80tkm a vše je cajk.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S4R Odstranění katalyzátoru spark svody

27.4.2022 v 08:13 | Nahoru | #12
honzabiker> O Immo by se nemuselo přijít, stračí to je umět spárovat, což není tak složitý... (teda aspoň pro mě )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S4R Odstranění katalyzátoru spark svody

27.4.2022 v 08:16 | Nahoru | #13

X-tra-X píše: honzabiker> O Immo by se nemuselo přijít, stračí to je umět spárovat, což není tak složitý... (teda aspoň pro mě )


...otestujeme, hned jak vysvobodim ECU z toho italskeho hlavolamu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S4R Odstranění katalyzátoru spark svody

27.4.2022 v 08:18 | Nahoru | #14
X-tra-X> To je ta černá magie s codekartama a červenejma klíčema ?

(reakce na) S4R Odstranění katalyzátoru spark svody

27.4.2022 v 08:21 | Nahoru | #15
honzabiker> sparovat to pres cerveny klice atd to jde az kdyz mas jednotku ve "virgin" stavu... me to ceka na duc, mam nahradni jednotku a snad to vyresi muj problem s vetrakem...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S4R Odstranění katalyzátoru spark svody

27.4.2022 v 08:27 | Nahoru | #16
assassin> Přesně jak píšeš. Code kartu nepotřebuješ, ten červený Master klíč se dá vytvořit podle dat z budíku, nebo si tam nahrát jakýkoliv jiný dle libosti

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S4R Odstranění katalyzátoru spark svody

27.4.2022 v 08:55 | Nahoru | #17
X-tra-X> Ta píčovina s červeným klíčem co tenkrát vymysleli, to musela bejt hlava co na to přišla...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S4R Odstranění katalyzátoru spark svody

27.4.2022 v 08:57 | Nahoru | #18
t_freedom> Tech hlav se v italii seslo vic… a vymysleli ducati

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S4R Odstranění katalyzátoru spark svody

27.4.2022 v 09:07 | Nahoru | #19
assassin> A když se zamyslím a vzpomenu si, tak je i vyjmenuju. Narozdíl od zástupů bezejmených inženýrů japonské konkurence.
A právě to mám rád...

Naposledy editováno 27.04.2022 09:08:20

(reakce na) S4R Odstranění katalyzátoru spark svody

27.4.2022 v 09:26 | Nahoru | #20

honzabiker píše: assassin> A když se zamyslím a vzpomenu si, tak je i vyjmenuju. Narozdíl od zástupů bezejmených inženýrů japonské konkurence.
A právě to mám rád...



..ano ano...nuda nuda, šeď šeď ...

hele, chápu, že to tak nemá každej, ale já si fakt nestěžuju...a to mám asi v ČR Ducati s největšíma přiznanejma nájezdama ...na jako S4R 996 po 18letech s 43tkm...

(reakce na) S4R Odstranění katalyzátoru spark svody

27.4.2022 v 10:53 | Nahoru | #21

X-tra-X píše: honzabiker> O Immo by se nemuselo přijít, stračí to je umět spárovat, což není tak složitý... (teda aspoň pro mě )



Tak to jsem jedno velky ucho. Me se podarilo najit jen vypnuti immo v ECU. Nakonec jsem poridil z vyprodeje virgin immo a sparoval to s jednotkou, abych mel motorku v originalu i s immo. Jestli to jde editovat, to je pro me novinka..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S4R Odstranění katalyzátoru spark svody

27.4.2022 v 10:56 | Nahoru | #22

honzabiker píše: Tak DP filtr a KN se až tak nelyšej, bych řekl. Otevřený roury budou otevřený jak DP, tak spark. Sehnat tu mapu a přehrát origo jednotku a musí to běhat... Brzdu bych už asi neřešil...



To je asi nejekonomictejsi reseni. Jen teda nektery jednotky nesly prehrat. Musi clovek kouknout na cislo ECU. Na webu jsou seznamy cisel, co jdou prehrat a co nejdou prehrat.. Teda delal jsem to pred dvema lety a na S4. Mozna se zas neco posunulo..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S4R Odstranění katalyzátoru spark svody

27.4.2022 v 15:24 | Nahoru | #23
DrDNA01> Úplně každá jednotka jde přehrát, věř mi Dá se udělat prakticky cokoliv, dej mi ECU z jedný motorky, z druhý přístrojovku a z třetí klíče a já ti to spáruju

(reakce na) S4R Odstranění katalyzátoru spark svody

27.4.2022 v 18:32 | Nahoru | #24

X-tra-X píše: DrDNA01> Úplně každá jednotka jde přehrát, věř mi Dá se udělat prakticky cokoliv, dej mi ECU z jedný motorky, z druhý přístrojovku a z třetí klíče a já ti to spáruju



Dobry vedet. Si te poznacim do notysku na horsi casy..

3 reakcí na tento příspěvek S4R Odstranění katalyzátoru spark svody

27.4.2022 v 23:00 | Nahoru | #25
Pár let nazpět jsem nějakého Monstera S4 dělal, není to náhodou ten typ co se tady řeší? Moc se v těch modelech neorientuju.


Později jsem dělal i novější S4Rs, to už si pamatuji přesněji, každopádně jednotky sice vypadají stejně, ale každá má jiný hardware a tudíž i jiný software, mapování z jedné nejde přehrát na tu druhou a nedají se ani zaměňovat.
Systém immobilizeru Ducati se také v průběhu vývoje měnil, někdy do 2005 byl kód uložený v jednotce, později pak už v přístrojové desce a tady se dá jednotka libovolně vyměňovat za jinou (stejného HW typu).
A ještě ke spotřebě - pokud litrový dvouválec jezdí za 13L/100 km, tak je mapování totálně mimo, normální je 6-8L i při bohatosti nastavené "na výkon".

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S4R Odstranění katalyzátoru spark svody

28.4.2022 v 06:53 | Nahoru | #26
geloš> Monster na fotce je s největší pravděpodobností S4R 996ccm desmoquattro, takže jo, je to on. Těch 13l/100 km bylo při projíždce, kde bylo 15 a míň stupňů, oslizlo, takže většinu cesty studenej motor v režimu "sytič"... Naproti tomu těch tvejch 6L/100km je, podle mě a pokud se stále bavíme o derivátech Ducati 4 ventilů, hodně optimistickejch...

(reakce na) S4R Odstranění katalyzátoru spark svody

28.4.2022 v 07:33 | Nahoru | #27
honzabiker> me to taky prijde dost. TL 97 jezdi bez upravy taky casto na studenou mapu a zere cca o litr vic nez podobne stroje ve stejnem rezimu, ale bez zateze 13 je podle me nejaka bota. Ja jezdim 8-10 a 10 kdyz uz to opravdu trapim. devitky mi zerou o neco mene, ale tem jsem ani nikdy tolik za usi nedaval, kdyz maji pneu z roku 2009 a remeny z roku 2003

(reakce na) S4R Odstranění katalyzátoru spark svody

28.4.2022 v 08:48 | Nahoru | #28
geloš> 6l /100km ..."na výkon" ... je nesmysl... za šet to nejezdilo ani na dálku a nový...

V době kdy měl můj najetejch cca 7000km jsme s přítelkyní jeli Rakousko a Itálii, ona na svý motorce a jezdila opravdu na pohodu. Nejlepší výkony byly lehce pod 7l... a to byla ještě originální mapa...a ta byla( pokud se nepletu ) spíš chudá

Nicméně 7-10 zní realističtěji

Naposledy editováno 28.04.2022 08:51:09

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S4R Odstranění katalyzátoru spark svody

28.4.2022 v 10:02 | Nahoru | #29

geloš píše: Systém immobilizeru Ducati se také v průběhu vývoje měnil, někdy do 2005 byl kód uložený v jednotce, později pak už v přístrojové desce a tady se dá jednotka libovolně vyměňovat za jinou (stejného HW typu).



Ja teda mam jeste zvlast immo pod brejlema. Ale stejne to vyzaduje sladeni kombinace ECU, Immo (immo zvlast nebo budiky) a klicku. Nasel jsem k tomu i nejaky pamflet primo od Ducati. Nemyslim, ze by existovala kombinace, kde by slo jen vymenit jednotku a jet dal (bez vypnuti immo, nebo sladeni, co o nem mluvi X-tra-X).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S4R Odstranění katalyzátoru spark svody

28.4.2022 v 10:05 | Nahoru | #30
DrDNA01> Pri vymene za DP jednotku, tzn za vsechny ty jednotky k termix vyfukum atd by to melo jit bez magie okolo - ty DP jednotky maji immo vypnute defaultne
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ducati S4R, olej a viskozita Ducati Monster S4R mumlos 4 22.7.2024 v 11:36 Vojtech193
Identifikace konektoru Ducati Monster S4R honzabiker 10 4.12.2021 v 14:32 assassin
Ducati 996 - třídění pístů Ducati 996, Ducati Monster S4R honzabiker 21 26.8.2021 v 11:40 honzabiker
Monster s4r po výměně oleje svítí č... Ducati Monster S4R Kleta81 28 2.7.2020 v 12:56 t_freedom
S4R tech dotaz laika Ducati Monster S4R JehlikCz 6 30.5.2020 v 09:27 t_freedom

TOPlist