Mám S4R do provozu v 2005, 83 KW, s origo svody, katalyzatorem a od něj pak otevřený laufy. Katalyzátor bych chtěl odstranit, resp. vyměnit za Spark svody - je v tomto případě potřeba dělat něco s ECU?
Dík
..bazarova ECU + ramecek na otevrenej filtr a KNko bude za min, ze to odbrzdit. Navic bych se bal takhle starou motorku honit na brzde, abys nedopadl, jako honzabiker...motorka v krabicich a spotreba 13l piva na kazdych 100km presunu vlakem...
Edit: Jeste dodam, ze v pripade bazarove ECU bude treba vypnout v jednotce immo..jen at je to kompletni
Naposledy editováno 26.04.2022 16:30:19
1 reakcí na tento příspěvek S4R Odstranění katalyzátoru spark svody
1 reakcí na tento příspěvek S4R Odstranění katalyzátoru spark svody
Jak vlastně ta origo performance funguje, nevíte? Nejde mi o žádné honění výkonů, prioritou je co nejlepší chod motoru při odstranéní katalyzatoru.
P.S. DrDNA: ta jednotka je stejna pro S4Rs 998 a S4R 996?! Viděl jsem, že někdo prodává sterší z S4Rs původně koupenou v Termignoni kitu. To by fungovalo?
Naposledy editováno 26.04.2022 21:21:50
Jednotka pro S4Rs 998 a S4R 996 je stejná, ale mapování v nich je odlišné...jistotu, že to bude fungovat, nemáš...
Btw. Spark udává, že není nutno m?nit origo nastaveni ECU. Je to uvěřitelné?
https://www.sparkexh...06-s4r-03-06/gdu8501
"In addition, the racing collector (GDU8501) can be combined to Spark or to the original silencers so as to eliminate the catalyst. Aisi 304 stainless steel manifold must be installed by keeping the original connection to the cylinders. Diameters and design have been studied to optimize delivery without any modification to the original ECU."
Naposledy editováno 26.04.2022 23:17:52
Nahrávání náhodných map dělá jen ten, kdo nedokáže prověst tzv. datalogging (záznam dat) a zjistit, jak motorka funguje a na základě toho optimálně upravit mapování.
Uvádí to hodně výrobců, že není potřeba žádná úprava, ale z praxe vím, že realita je trošku jinde...
1 reakcí na tento příspěvek S4R Odstranění katalyzátoru spark svody
Když to nastavujou ve fabrice, tak samozřejmě musí brát v potaz i hlediska jako emise a hlučnost. To ty následně "nemusíš". Ale řekl bych, že ten motor znají mnohem líp a jsou schopni najít rozumnej kompromis pro namapování. Takovej, jakej na brzdě nejspíš nikdy nenajdeš (pokud nemáš balík peněz na mechanika a desítky měření).
Dovoluji si odhadnout, že to skončí tak, že tam polejete benzín horem dolem ( tuším, že originálně to jede spíš chudší). A výslednej efekt bude na úrovni assassinovy definice tuněnýho motoru: " víc to žere, míň to jede".
Tyhle řádky ber jako "skorofotrovský" moralizování. Jen můj názor a zkušenosti. Před patnácti lety bych do toho šel stejně jako ty Budu Ti držet palce.
Apropo: Neuděláme obchod? Karbonový koncovky arrow (pravda ne v top kondici ale řešitelný), de-kat svody arrow, molitanovej sportovní filtr, jednotka s mapou naladěnou na tohle všechno za tvý spark koncovky, katalyzátor a origo jenotku? Jen bysme přišli o immo...
Nabouchej otevřenější vejfuk a saní...přes diagnostiku nebo Rexxer tam nahraj DP mapu a pokud to tak nějak sedne, bude to asi ok.
Důležitý je udělat dobře podtlaky a dotrimovaní směsi...
Moje S4RS 998, s tím tak jezdí už asi 40tkm... celkově 80tkm a vše je cajk.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S4R Odstranění katalyzátoru spark svody
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S4R Odstranění katalyzátoru spark svody
X-tra-X píše: honzabiker> O Immo by se nemuselo přijít, stračí to je umět spárovat, což není tak složitý... (teda aspoň pro mě )
...otestujeme, hned jak vysvobodim ECU z toho italskeho hlavolamu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S4R Odstranění katalyzátoru spark svody
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S4R Odstranění katalyzátoru spark svody
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S4R Odstranění katalyzátoru spark svody
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S4R Odstranění katalyzátoru spark svody
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S4R Odstranění katalyzátoru spark svody
A právě to mám rád...
Naposledy editováno 27.04.2022 09:08:20
honzabiker píše: assassin> A když se zamyslím a vzpomenu si, tak je i vyjmenuju. Narozdíl od zástupů bezejmených inženýrů japonské konkurence.
A právě to mám rád...
..ano ano...nuda nuda, šeď šeď ...
hele, chápu, že to tak nemá každej, ale já si fakt nestěžuju...a to mám asi v ČR Ducati s největšíma přiznanejma nájezdama ...na jako S4R 996 po 18letech s 43tkm...
X-tra-X píše: honzabiker> O Immo by se nemuselo přijít, stračí to je umět spárovat, což není tak složitý... (teda aspoň pro mě )
Tak to jsem jedno velky ucho. Me se podarilo najit jen vypnuti immo v ECU. Nakonec jsem poridil z vyprodeje virgin immo a sparoval to s jednotkou, abych mel motorku v originalu i s immo. Jestli to jde editovat, to je pro me novinka..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S4R Odstranění katalyzátoru spark svody
honzabiker píše: Tak DP filtr a KN se až tak nelyšej, bych řekl. Otevřený roury budou otevřený jak DP, tak spark. Sehnat tu mapu a přehrát origo jednotku a musí to běhat... Brzdu bych už asi neřešil...
To je asi nejekonomictejsi reseni. Jen teda nektery jednotky nesly prehrat. Musi clovek kouknout na cislo ECU. Na webu jsou seznamy cisel, co jdou prehrat a co nejdou prehrat.. Teda delal jsem to pred dvema lety a na S4. Mozna se zas neco posunulo..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S4R Odstranění katalyzátoru spark svody
X-tra-X píše: DrDNA01> Úplně každá jednotka jde přehrát, věř mi Dá se udělat prakticky cokoliv, dej mi ECU z jedný motorky, z druhý přístrojovku a z třetí klíče a já ti to spáruju
Dobry vedet. Si te poznacim do notysku na horsi casy..
3 reakcí na tento příspěvek S4R Odstranění katalyzátoru spark svody
Později jsem dělal i novější S4Rs, to už si pamatuji přesněji, každopádně jednotky sice vypadají stejně, ale každá má jiný hardware a tudíž i jiný software, mapování z jedné nejde přehrát na tu druhou a nedají se ani zaměňovat.
Systém immobilizeru Ducati se také v průběhu vývoje měnil, někdy do 2005 byl kód uložený v jednotce, později pak už v přístrojové desce a tady se dá jednotka libovolně vyměňovat za jinou (stejného HW typu).
A ještě ke spotřebě - pokud litrový dvouválec jezdí za 13L/100 km, tak je mapování totálně mimo, normální je 6-8L i při bohatosti nastavené "na výkon".
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S4R Odstranění katalyzátoru spark svody
V době kdy měl můj najetejch cca 7000km jsme s přítelkyní jeli Rakousko a Itálii, ona na svý motorce a jezdila opravdu na pohodu. Nejlepší výkony byly lehce pod 7l... a to byla ještě originální mapa...a ta byla( pokud se nepletu ) spíš chudá
Nicméně 7-10 zní realističtěji
Naposledy editováno 28.04.2022 08:51:09
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S4R Odstranění katalyzátoru spark svody
geloš píše: Systém immobilizeru Ducati se také v průběhu vývoje měnil, někdy do 2005 byl kód uložený v jednotce, později pak už v přístrojové desce a tady se dá jednotka libovolně vyměňovat za jinou (stejného HW typu).
Ja teda mam jeste zvlast immo pod brejlema. Ale stejne to vyzaduje sladeni kombinace ECU, Immo (immo zvlast nebo budiky) a klicku. Nasel jsem k tomu i nejaky pamflet primo od Ducati. Nemyslim, ze by existovala kombinace, kde by slo jen vymenit jednotku a jet dal (bez vypnuti immo, nebo sladeni, co o nem mluvi X-tra-X).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S4R Odstranění katalyzátoru spark svody
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Ducati S4R, olej a viskozita Ducati Monster S4R | mumlos | 4 | 22.7.2024 v 11:36 Vojtech193 |
Identifikace konektoru Ducati Monster S4R | honzabiker | 10 | 4.12.2021 v 14:32 assassin |
Ducati 996 - třídění pístů Ducati 996, Ducati Monster S4R | honzabiker | 21 | 26.8.2021 v 11:40 honzabiker |
Monster s4r po výměně oleje svítí č... Ducati Monster S4R | Kleta81 | 28 | 2.7.2020 v 12:56 t_freedom |
S4R tech dotaz laika Ducati Monster S4R | JehlikCz | 6 | 30.5.2020 v 09:27 t_freedom |