globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

(reakce na) Jawablázni

22.4.2022 v 15:25 | Nahoru | #97171
Sema> ty sme měli taky
Ale středový panel s rádiem už táta kupoval myslím sám.

Naposledy editováno 22.04.2022 15:26:02

Jawablázni

22.4.2022 v 15:39 | Nahoru | #97172

Něco na rámu pod sedlem je jinak


Koukám na fotky a máš pravdu. Trubky podsedlovky jsou ohnutý nahoru. Tak já nevím, co jsem měl za bastl. Ale ohnutý jsem měl ty trubky nahoru taky. Co koukám na fotky. Tak buď to někdo ohnul a nebo někdo vzal 640 rám a přerazil číslo. Páč doklady byly 638. Byl tam v době koupě pevnej kotouč z 639 a ne plovoucí atd...nějaká složenina. Ale pěkně poskládaná. Jako musím uznat, že motorka to byla dost pěkná. Ale když to měl člověk jako jedinou motorku, tak tomu začal po čase chybět výkon.
Kdo ví, kde je jí konec. Prodal jsem ji někam do Krkonoš. Pak vím, že jezdila chvilku v Brně. A pak už nevím.

Naposledy editováno 22.04.2022 15:40:54

(reakce na) Jawablázni

22.4.2022 v 15:47 | Nahoru | #97173
SkotyCZ> Nevím proč mám furt zafixovaný, že máš 640... 638 má určitě jinej rám než 634 a dál se to asi taky liší, jak píšou kluci...tím pádem bych se na ty plasty vykašlal a radši to poléčil kitem a sprejem
co se týče toho krku - já s ním zatím problémy nemám, ale vím, že někteří kluci si to nějak předělávají na kuželový ložiska...což by pro tebe možná mohla být cesta. Detaily ale neznám..

Jawablázni

22.4.2022 v 15:54 | Nahoru | #97174

(reakce na) Jawablázni

22.4.2022 v 16:33 | Nahoru | #97175
Franky> tam by měl zajet na obhlídku Milan .

Jawablázni

22.4.2022 v 17:15 | Nahoru | #97176
Někdy vám na motosraz přivezu Mirka-(Milan ho zná z Motoroute) Udělá hodinovou přednášku o stodvácách. Je v tom fakt dobrý a rozumí jim . I proč to jelo nejelo atp. Jeho šáde trhala asfalt. Rapid mě nikdy nevařil tak bych asi měl pořídit stodvácu bo Forman taky nevaří. No nic nerad bych se dostal z hrany na šikmou plochu.
Scoty -já jsem měl na 487.4.5 na řídítkách navigaci a věř že vím moc dobře kolik jede. Určovat rychlost podle tachometru se dá jen rámcově když víš kolik kecá.

(reakce na) Jawablázni

22.4.2022 v 19:18 | Nahoru | #97177

Borntobewild píše: pech.> Já jsem pár 120ác poznal, měl to v okolí kdekdo. A nevím o žádné, která by chladila správně a nevařila. Dokonce i v autoškole učil lektor. "Tenhle vypínač má každá škodofka svépomocí dodělanej a zapíná se vždy, když jedeš v koloně"
Přitom to byl fakt úplně zbytečnej šlentrián. V 90tých letech, kdy tu začala jezdit opravdová auta, jsem v autodílech koupil teplotní spínač sahary z nějakýho VW, či co za asi stokorunu a namontoval do fotrovy 120ácy a od té doby to už vařilo jen z jiných důvodů, než přehřátí chladiče . Těch důvodů tam bylo spousta, páč to vymejšlel (resp. převymejšlel z embéčka a 100vky) nějakej totální debil.



Ten systém normálně fungoval, ale 99,5% lidí nikdy nepochopí jak, tudíž se o to nedovede postarat a má to v bordelu. Dost lidí také jezdilo a jezdí s načatým těsněním pod palicí a místo aby vyřešili závadu, radši začnou dělat kroky, jako odstranění podtlakového a přetlakového ventilu z víčka, vypínače, flašky v podbězích, zapnuté topění v létě a další debility..

Nevymýšlel to debil, ale debilové v tom jezdili a hrabali se v tom, ačkoli rozumí hovno, jak to funguje, co, jak a proč tam je.... Výtku bych dal jen k tomu, že ten teplotní spínač, měl být spíš než na chladiči, něhde hned za termostatem. To že je až na chladiči má za následek to, že má ten systém značnou setrvačnost, skutečně celkem zbytečně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.4.2022 v 19:22 | Nahoru | #97178

PetrL3 píše: Borntobewild> Naše stodváca nikdy nevařila v kolonách ani ve 30 stupních a žádný spínač neměla. Pak jednou zapadla vložka válce nebo co a od té doby vařila. To se opravilo a zase byla v pohodě, už teda s preventivně dodělaným spínačem, ale nikdy nebylo nutné ho použít.

A to sme s ní tahali 400 kg v káře, jezdila v zácpách po praze ve vedrech...
My měli dobrej kus. Tichej, úspornej, spolehlivej... Asi tak do těch 80-100 tisíc km (prvních 15 let) to šlo. Pak to byl už trochu křáp (hlavně v porovnání s tátovo složebníma autama v té době, ty byly nový).



To je právě ono. To že to nefunguje, není tím, že by to byl debilní systém, ale proto, že je na autě nějaká závada, kterou je zapotřebí odstranit, aby sytém fungoval.... A ta závada je většinou na motoru. Vyhnilé těsnění, co zavzdušňuje systém, nebo nějaá uvolněná spona, nebo jiný problém, který způsobuje ztráty média, nebo zavzdušnění... Většina lidí ani neví, že se to musí odvzdušnit, kde a jak.... Ale místo aby si nastudovali, jak ten systém funguje, budou radši tvrdit, že je to sráč... To auto bez chyby nebylo, ale když bylo v pořádku, tak fungovalo, startovalo v mrazu, chladilo, topilo a ani moc nežralo.

(reakce na) Jawablázni

22.4.2022 v 19:38 | Nahoru | #97179

Kalasnikov píše: Elevator: zajímalo by mě jak dlouho to homologační měření emisí trvá jestli by tam nemohli dát 1:200 protůrovat a hodit motor do stoupy.
Když projdou ty moderní 4T šroty kde výrobce povoluje spotřebu oleje 1L/1000km.



Problém je jinde.

Oni na to šli, tradičně po Jawsku, stylem "Pojď na mně z boku"...

Ten motor, který vznikal ještě za Janečka, jen mu co deset let trochu změnili dekly a zvýšili otáčky, nebo trochu překopali převody a na závěr mu přidali jedno ložisko navíc, je furt motor který pamatuje Janečka... Tj, motor, který byl v 50 letech vlastně docela dobrý, v 60. letech již trochu zastaralý, ale pro prostý dopravní prostředek ještě uspokojivý, v 70. letech beznadějně zastaralý....

A motor, který vznika v době, kdy se emise neřešily, má surové emise mizerné. Kvůli jednoduchému karburátoru i značně proměnlivé....

Takže pokud chtěli prodávat dál, měli udělat jiný motor. Motor se slušnými surovými emisemi, lepším výkonem a nemusel by být nutně složitý jak orloj...

Místo toho vzali toho Janečka a napáchali na něj kat.... Kat který to nezvládne pro složení surových emisí a obsah nespáleného oleje...

On to i Čejchan v jednom ze svých článků hodnotil a diobral se podobného výsledku... Jawa svoje motorky sice pomalu, ale stále a průběžně inovovala, ale vždycky se na něco zapomnělo a zpravidla to byl motor....

Ten motor má svoje pozitiva, ale emise mezi ně nepatří

Ve Škodovce také zkoušeli podvádět s emisemi, pak si to v Kanadě změřili sami a průser byl na světě, že vozidlo nové sice ještě splní, ale už mírně ojeté nesplní....

Dokopalo to Škodováky k tomu, že udělali do Favoritu nový motor.... Sice stejné koncepce, ale vlastně úplně nový s odstraněnými vlastnostmi, kvůli kterým starý motor vždycky trochu bral olej a nebyl to úplně vzor životnosti... Kdo se o něj staral ujel 200 000km, kdo ne, tak ho zabil i mnohem dřív... Favorit a následníci měli životnost více než dvojnásobnou, která byla schopna i převyšovat některé své konkurenty...

Naposledy editováno 22.04.2022 19:42:48

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.4.2022 v 19:45 | Nahoru | #97180
pech.> Jenže pokud takové závady, jako těsnění apod vznikaj na autě, které má najeto 60 tis. je blbě. U jiných aut takovéhle závady řešíš po 400 tis.
A ten teplotní spínač na saharu nefungoval ani ne, kvůli umístění, ale protože to byl šmejd.Ostatní auta ho mají taky na chladiči.

Jawablázni

22.4.2022 v 19:53 | Nahoru | #97181
Bohužel, kdyby se v 80. letech podařilo dostat do sériové výroby nové 2T motory 250/400 ccm, mohlo to vypadat úplně jinak. Nebo dopadnout úplně stejně špatně

(reakce na) Jawablázni

22.4.2022 v 19:53 | Nahoru | #97182

Franky píše: Nedávnou jsem se stavil na prodejně v Žebráku.
Prodává tam Jawy pěkná a zažraná holka.
A ta mi málem zbila, když jsem se pohrdlivě vyjádřil o Kraftovi jako sedmilháří a o zlodějské týnecké bandě.

Kraft je prolhaný, neschopný a až na morek vylízaný velezmrd, co buď prvoplánově lže a nebo je tak šílený, že to myslí vážně.... je na zvážení, zda je blíže hospotalizaci v Dobřanech, nebo na Borech.....

1) Prý - abych si zajel do Týnce = prý už zvládli lisovnu a tudíž vyrábějí (lisované věci pro Shineray Scramblery....). A nebylo jí, když jsem úžasem neomdlel :)

Myslí to, co dovede každý klempíř, který má alespoň signovačku, kladivo a kopyto? No tím bych se nechlubil, když na zvládnutí práce pro klempířského učedníka, potřebovali celá léta....

2) Dále k Indiánovi - prý co koupím s takovým jedinečným charakterem za 150 - 170 000,-Kč....?!! Takže cena je podle ní oukey.

Třeba dvouválcového, padesátkoňového a celkem slušně zpracovaného retro Inda, který šlape na paty W650 a ta je mezi retro mašinami uznávanou ikonou?

3) Málem omdlela, když jsem navrhnul, že si tedy vezmu deset Indiálů v kývačce, ale jsem s kamarády ochoten zaplatit nejvýše 115 000,-Kč bez DPH (max. 140 000,-Kč s DPH). Dostalo se mi ujištění, že jsme všichni stejní a chtěli bychom vše zadarmo! .
To jsem teprve koukal - při obchodu za 1,5 mega je problém s 6% slevou ...

Výmluvy jako firemní kodex........ A ještě nerozumí kšeftu.....

Ale krámek Jawa Žebrák pěkný a takto zažraný fanda značky v sukni, se hned tak nevidí .



Fandovství je dobré, ale je třeba znát i pravdu.... Mám staré české wergly rád, ale že jsou to wehementy se spoustou šotků, je třeba mít na paměti a neočekávat neočekávatelné.... Například že z toho nikdy nekápne nebo si nikdy neklekneš s šroubovákem na asfalt, až si to postaví hlavu a něco se někde ucpe, nebo upadne drát, protože těsněné autokonektory, které to řeší, se do toho nikdy nedostaly...

Naposledy editováno 22.04.2022 20:15:33

(reakce na) Jawablázni

22.4.2022 v 19:56 | Nahoru | #97183

SkotyCZ píše: O těchto úpravách jsem už někde četl. No katalyzátor v 2T, nevím nevím. Jako, já bych si úplně novou a celou 350 nekoupil. Jen bych si vzal rám s kapotáží, nádrží a zadní kyvku ve stylu 640. Vidlice, kola, brzdy a motor bych si přehodil z mojí 639. Stáří už lze na ní poznat a kdybych si mohl za dejme tomu 30-40k kč takhle "vylepšit" motorku, tak proč ne? Motorově je na tom moje 639 velmi dobře, maximálku jsem zkoušel na dálnici a těch 130-140 dala. Mám to změřené autem (golf IV), takže reálných 125. Bylo to ale za deště, a když prší nebo je vlhko, tak třiapůla jede úplně jinak. Za horka bych dal stěží 120-130 (tachometrových na jawě).
Jinak k diskuzi přesnosti tachometrů. Na 350 ukazuje tachometr velmi přesně. Měřím to dle map a cesta do FM-Brno je dle nich 155 km (stará cesta přes přerov, kojetín a vyškov). Jawa naposledy ukázala 152. Rychloměr je nejpřesnější mezi 60-100 (odchylka do 3km/h, měřím dle radarů u vesnic). Těsně pod 60 se schová celá rychlost od 50-58 a to samé u 100km/h. Jestli jedu 100 nebo 110 nevím, rychloměr ukazuje furt 100. Až když přesáhnu těch 110, tak zas ukazuje přesně. Když attakuji maximálku, tak ručička lítá mezi 130-140. Když jedu z Bílé na plný plyn, tak ručička lítá mezi 140-160km/h.
Nejpřesněji mi ale ukazuje kolo, jak km tak rychlost



Ono jde o to, že budík je poněkud optimista a pohyb ručky krom otáčení náhonu, dosti ovlivňuje i kadence vibrací, což jsou přesně ty stavy, kdy se rychlost změní a a rafika stojí na místě, dokud ho ta rezonance okolí, do kterého je namontován, zase nepustí....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.4.2022 v 19:58 | Nahoru | #97184

Romulus. píše: Normální to není. Moc často to regeneruje DPF. Krátké trasy za studena, což pro D5 je špatně. Na cukačky po městě si kup benzín a nebudeš trápit motor.



Nutno dodat nepřímovstřikový.... Přímovstřikový benzín na to chcípne ještě dřív, než ten dehet....

Nepřímovstřikovému to sice taky neprospěje, ale taky ho to nezabije...

Na postrky je nejlepší elektrika, ale tam je trochu problém s pořizovací cenou werglu...

(reakce na) Jawablázni

22.4.2022 v 19:59 | Nahoru | #97185

Koudy01 píše: A nemyslela si po předchozích dotazech a hodnoceních pana Krafta, že jen prudíš?



Njn, pořadí sdělení nebylo zvoleno úplně diplomaticky....

(reakce na) Jawablázni

22.4.2022 v 20:02 | Nahoru | #97186

Borntobewild píše: Tvl DPF v Jawavlákně. Nechci vidět ten pojeb.



Všichni kdo tu jsou, už své Jawa-Čz wergly znají, a tudíž jim jen zřídka připraví technické překvapení, a navíc to s Jawou vlastně souvisí, když se snažila z dědka, co hulí startky bez filtru, udělat vílu amálku, co voní po konvalinkách......

(reakce na) Jawablázni

22.4.2022 v 20:08 | Nahoru | #97187

PetrL3 píše: Milan1963> správně, za 5kvalt táta připlácel cca 2700.



Já ho do užovky zastavěl až když jí bylo 20 let... KOupil jsem padlou 5q převodovku ze 120 GLS-1986, opravil, namontoval do auta a namotal na ní dalších 150 000km. Celkem měla ujeto tři kila, motor něco přes dvě a ke konci, už byla dost mizerná... Synchrony v prdeli na 2 a skoro i na 3..... Ale to auto s ní bylo o třídu lepší... Nebylo tak zdechlé do kopců, protože 4ka byla kratší a na dálnici se s ním dalo celkem žít.....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.4.2022 v 20:15 | Nahoru | #97188

Borntobewild píše: pech.> Jenže pokud takové závady, jako těsnění apod vznikaj na autě, které má najeto 60 tis. je blbě. U jiných aut takovéhle závady řešíš po 400 tis.
A ten teplotní spínač na saharu nefungoval ani ne, kvůli umístění, ale protože to byl šmejd.Ostatní auta ho mají taky na chladiči.



POkud to někomu lehlo po 60 000km, tak ot někdo ve výrobě posral... Mně schíplo těsnění až těsně za 200000km.... Ostatní auta mají sice spínač na chladiči, ale nemají ten chladič na druhé straně auta.... To umístění na chladiči je prostě zbytečně špatně...

Jde právě o to, že auto nevaří proto, že má tenhle sytém chlazení, ale proto, že má závadu a zpravidla na motoru, nebo v jeho těsné blízkosti....

Spíš než spínač, se sral větrák... Auta co jezdily kolem komína, neměly nikdy důvod tu saharu sepnout, zatuhnul ve futrech pak děda vyjel k balatonu a spínač sepnul, věrák se netočil, šel do kraťáku a utavil i ten spínač....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.4.2022 v 20:27 | Nahoru | #97189
pech.> Můj děda uvařil fungl novou škodárnu cestou na Rujanu v Drážďanech.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.4.2022 v 21:13 | Nahoru | #97190

pech. píše: Nutno dodat nepřímovstřikový.... Přímovstřikový benzín na to chcípne ještě dřív, než ten dehet....

.



Pačemu??

(reakce na) Jawablázni

22.4.2022 v 21:22 | Nahoru | #97191

Borntobewild píše: pech.> Můj děda uvařil fungl novou škodárnu cestou na Rujanu v Drážďanech.



Jakej pán....

(reakce na) Jawablázni

22.4.2022 v 21:23 | Nahoru | #97192

Romulus. píše: Pačemu??



Nepřímovstřikový motor, snáší mnohem lépe krátké jízdy, kdežto přímovstřikový to přímo zabíjí....

Chceš to navázat na konkrétní motory, konkrétních automobilek?

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

22.4.2022 v 21:28 | Nahoru | #97193
Tak se nás sjelo pětOlda, Verdon, ghrone, zdenál a já

(reakce na) Jawablázni

22.4.2022 v 21:34 | Nahoru | #97194
Miraz250> No fotografie se moc nepovedla ,ale i tak vám závidím.

Jawablázni

22.4.2022 v 21:37 | Nahoru | #97195

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

22.4.2022 v 21:38 | Nahoru | #97196
Je nevim proč to nejde tak pošlu až z domova

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.4.2022 v 21:40 | Nahoru | #97197
Miraz250> Pozdravuj zbytek a dejte si jedno za mne.

(reakce na) Jawablázni

22.4.2022 v 21:43 | Nahoru | #97198
Béďa17> OK

Jawablázni

22.4.2022 v 21:44 | Nahoru | #97199
napasování 634 a 640 sem psal na jawamanii
právě řeším přeskládání 639 na fungl novej rám 640 a žádný divočiny tam prostě nejsou od 634 až do 640... viz:

to široký a úzký uložení by neměl bejt problém. Díry tam sou a jenom odbrousíš to úzký uložení (navařenej ohnutej plocháč) výfuky budeš muset sehnat první držák a převařit, to bude téměř jistě trochu jiný, zadní držák (stupačka) by měla bejt ok
s výfukama ještě záleží který na co budeš pasovat- jaký kolena, jaký úchyty výfuku. (rovný, v ose kola, nad osou ?)
Filtrbox - 640 tam nemá takovej vingl na kterym filtr sedí, (634/8/9 ano) takže zase podle toho co kam budeš dávat - navařit nebo uříznout
A 634 rám asi nemá dost dlouhej držáček zadního blatníku - takovej cancour co je na půlkulatý příčce pod sedlem.
A co budeš dávat za nádrž - 638 má u krku navařený kolečka na který dáš gumu a nasuneš nádrž, origo 634 to asi nemá

Jawablázni

22.4.2022 v 22:05 | Nahoru | #97200
Taky vás zdravím. Sraz je zřejmě u rybníku Brčálníku.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist