globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

(reakce na) Jawablázni

19.4.2022 v 20:10 | Nahoru | #97021

Jirka4137 píše: assassin> Když budu brzdit oběma stojím na fleku. Problém je klíč zadní bubnové brzdy který je nesehnatelný a na té bílé odvážně svařený ale funguje. .



muzem to zmerit jinak ja se rozhodne jako pilot nebrzdiciho japonce nehlasim. brzdit moc neumim a stejne jako ja na 110kg motorce brzdi kluci na 600ccm...

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

19.4.2022 v 20:21 | Nahoru | #97022
Ja se klidne hlasim. Brzdit taky neumim. Ale Čízu přebrzdím i s Golďasem pac tak dlouhy letiste, aby tam Ciza vytahla devadesatku u nas neexistuje. A navic ono to ukazuje sice 90 a clovek ma smrt v ocich, ale realna rychlost je asi 65. Tak ty predstavy o ucinku brzd jsou lehce zkresleny.

e: Jirko, sranda

Naposledy editováno 19.04.2022 20:39:51

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.4.2022 v 20:24 | Nahoru | #97023
Jirka4137> Na Mitu a Raptoru zabrzdím ještě dřív. Váha dost podobná, ale kola, pláště, brzdy, vidlice a rám o "něco" lepší.

(reakce na) Jawablázni

19.4.2022 v 20:49 | Nahoru | #97024
mito7> To je možné Cagiva Frejcia nebo jak se to píše brzdila slušně i jela. Já jen že Číza se co se týká brzd je na úrovni. No a když odhlídnu od toho že ten motor pamatuje přesličku jako strom tak špatně rozhodně nejede. Dokonnce se z něj dělaly závodní verze které v objemu 125 ccm jely podobně jako ta Cagiva.

Jawablázni

19.4.2022 v 21:07 | Nahoru | #97025
Dvouklíč na 175 brzdí dobře, zadek taky to je jasné. Ono i dnešní "nezávodní" vozidla by si vzadu vystačila s bubny ale nedává to pro výrobce ekonomický smysl.

Dynamika do 100km/h (dynamika nad 100 není ) taky v poho na malorážku, teda po tom co dá menší kolečko dopředu, ten sériový sekundární převod je hrůza. Nikdy jsem nepochopil proč tak už na 477 dali, v 70 tých letech byly asi každému emise u prdele, možná zase ta standartizace? Vyrábíme pouze 16z kolco a hotovo.

Naposledy editováno 19.04.2022 21:07:54

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

19.4.2022 v 21:22 | Nahoru | #97026
Bubny v zadu jsou zas v kurzu u elektroaut.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.4.2022 v 21:39 | Nahoru | #97027
PetrL3> Bubny mají i výhody. Například nezasírají kola . U těch elektroaut jsou bubny logické. K brždění se primárně používá rekuperace a brzdy se používají jen v krizovkách. Nepoužívané kotoučovky trpí víc, než bubnovky. Majitelé HSD mají problémy s věčně zatuhlými třmeny a předcházejí závadám občasným prudkým bržděním.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.4.2022 v 21:48 | Nahoru | #97028
Koudy01> V očích smrt při devadesáti na číze ? Proč ??? U 487.4.5. stabilní cestovní rychlost. Podvozek slušný. To není JAWA která se vlní jak had s kyvkou z rozplácnuté trubky. Díky bezkontaktnímu zapalování to jede líp jak 477.

Naposledy editováno 19.04.2022 21:51:33

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.4.2022 v 22:46 | Nahoru | #97029
SkotyCZ> Když mi bylo dvacet, jezdil jsem na vojně coby motospojka a VB mně nikdy nezastavila !
Letos jezdím 41 let, s pionýrem 44 let. Zastavili mně tak 10 krát v životě. Poslední roky - co zastavení, to pokuta a body pryč. Nato, že autem najezdím 3 až 4 tisíce kilometrů ročně mám "dobré" skore... První pokutu mi dali v roce 1979 a byla ve výši plných 20 korun. Jízda na pionýru bez povinných brýlí. To si pamatuju dodnes.
Poslední vloni v říjnu, byla 500 korun. Zastavil jsem Populara ve vsi a šel se podívat na hrad nad vsí. Za 14 dnů přišla obálka s pruhem, auto stálo na návsi na trávníku, což prý se nesmí, nebot' je to obecní pozemek. To jsem fakt nevěděl. Žádné upozornění tam nebylo, ale Policie auto i vyfotila, čímž operovali...na dotaz, jestli jsem tedy měl nechat auto na vozovce mi nebyla dána odpověd'. Prý obecní vyhláška...právnička mi poradila neplatit, ale soudit se kvůli pětistovce...zaplatil jsem ...jen mě štve, že to byla jasná buzerace a lehký příjem peněz do rozpočtu. Ale - to nebylo na zastavení orgány, ale až tím dopisem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.4.2022 v 22:48 | Nahoru | #97030

Borntobewild píše: PetrL3> Bubny mají i výhody. Například nezasírají kola . U těch elektroaut jsou bubny logické. K brždění se primárně používá rekuperace a brzdy se používají jen v krizovkách. Nepoužívané kotoučovky trpí víc, než bubnovky. Majitelé HSD mají problémy s věčně zatuhlými třmeny a předcházejí závadám občasným prudkým bržděním.



Hlavně ta bezudrzbovost. Na ty se nesahá třeba 15 let, nebo dokud neodejde ložisko.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

20.4.2022 v 06:50 | Nahoru | #97031

Jirka4137 píše: Koudy01> Na 487.4 zabrdím v 90ti dřív a na méně metrech. než ty na motokoze nebo Japonci.



Protože když ten budík ukazuje 90, realita je někde mezi 67 a 75....

Jawablázni

20.4.2022 v 09:12 | Nahoru | #97032
Jojo. Já si teď u jednoho auta, když jsem opravoval tachometr, seřídil rychloměr úplně přesně. To byste nevěřili, jak je to auto teď líný a pomalý.

6 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

20.4.2022 v 09:17 | Nahoru | #97033
Poradíte ? Psal jsem, že mi přestal brzdit předek u Adenia. Venku je mrznoucí mlha, dnes by se hodila dílna, ale což....dal jsem se do opravy. Po rozebrání systému u řídítek, což je jednoduché, jsem do obdélníkové černé nádržky nalil brzdovou kapalinu. Problém je, že z této nádržky ani po zmáčknutí páčky brzdy nic nevytéká. Proto nic nenateče do hadic vedoucích k brzdičům - a proto motorka nebrzdí. Co s tím ? Na dně nádržky jsou dva otvory, jeden větší, cca 2 mm a druhý cca půl milimetru. Podle mně tím větším by kapalina měla protéci, ale neproteče. Profoukl jsem to- a nic. Mechanicky zvenku jsem to jemně zkusil pročistit kovovou špejlí,( foto ) ale ta naráží-asi na pístek od páčky. Opravdu nevím, co s tím.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

20.4.2022 v 09:18 | Nahoru | #97034
Born: Já to sledoval nedavno na yamaze podle mnavigace a přeměřuje o 11-12 %.

Naposledy editováno 20.04.2022 09:18:47

(reakce na) Jawablázni

20.4.2022 v 09:20 | Nahoru | #97035
Edit: koukám na fotku a vidím, že sem nepochopil tvůj dotaz.

A když zaliješ nádobku celou, jsou bublinky (při mačkání páčky)? Podle mě ti odešlo těsnění pístku abudeš potřebovat opravnou sadu.

Naposledy editováno 20.04.2022 09:25:49

(reakce na) Jawablázni

20.4.2022 v 09:21 | Nahoru | #97036
Milan1963> Demontovat páčku, vyjmout pístek a pořádně pročistit tu dirku z nádržky k pístku.

(reakce na) Jawablázni

20.4.2022 v 09:23 | Nahoru | #97037
Milan1963> To bílé co ti vyteklo, je zpěněná brzdová kapalina. Po odstátí by se měla vrátit do původního stavu. A k problému který máš. Nemůže ti pořád páčka tlačit na pístek? Brzdový spínač nebo něco může blokovat úplnému navrácení páčky.

(reakce na) Jawablázni

20.4.2022 v 09:23 | Nahoru | #97038
Milan1963> Jak jsem psal, vrtas se do neceho u ceho ani netusis funkci - takhle se casto vic veci znici nez opravi. Zaklad je pochopit funkci. Pokud zmacknes packu, rozhodne nema nic volne vytekat - vytlaci to pouze kapalinu o objemu pracovni casti pumpy. Kapalina by mela vytekat pri nezmacknute pacce. Pokud nic neni ucpane tak se ti dostatecne nevraci pumpa - pist v krajni poloze, kdy je packa volne, otevre kanalek do nadrzky aby do systemu dotekla kapalina. Tzn pokud nedoteka je bud zacpanej kanalek nebo pist neprejede dost daleko aby kanalek otevrel.

Naposledy editováno 20.04.2022 09:24:13

(reakce na) Jawablázni

20.4.2022 v 09:28 | Nahoru | #97039
Milan1963> Přední brzda 660 je podobný oříšek, jako zadní u 650, kde je brzdič pro opačnou montáž a má odvzdušňovák níž, než zbytek brzdiče :)
Doma nemá smysl do toho vrtat - jak se to zavzdušní, tak se s tím nikdo dobrovolným dotékáním nedomluví. Zajeď do moto servisu, ať to tam vakuovačkou natáhnou přes brzdiče, a nebo taky opoačně. Bude to stát nejmíň nervů..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

20.4.2022 v 09:34 | Nahoru | #97040

PetrL3 píše: Born: Já to sledoval nedavno na yamaze podle mnavigace a přeměřuje o 11-12 %.


Mne Yamaha taky. Ale treba MG meri presne rychlost. Ale zase kilometry pocita pomaleji. Jednou jsem to porovnaval. Gps ujela 103.2 km, yamaha 107.5 km a mg 100 km. Kdyz jsem jel s brachou na dovcu, on na yamaze a ja mg, tak ja natocil 2898km a on 3115km. Obe motorky maji sice servisni interval 10000km, ale v mg vydrzi olej o 750km dyl ale zase gumy min

Naposledy editováno 20.04.2022 09:37:07

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

20.4.2022 v 10:16 | Nahoru | #97041
Milane, moc do teho nevrtej, vypucuj co se dá, nalej tam trošku kapaliny a při otevřeném deklu opatrně stlač páčku a na hladině kapaliny v nádobce se ti musí objevit buď bublinky a nebo být patrný pohyb hladinky, jak proudí kapalina do nádobky než se ďůrka zavře - přejede přes ňu gumička pístku.
Když nic takového nenastane, je ta ďůrka zacpaná a nebo ju máš překrytů tým pístkem, je blbě seštelovaný spínač.
Stává se to, když páčka nemá dostatečnou vůli a u některých systémů je spínač přední brzdy udělaný tak blbě, že se može stat, že při štělování oného spínače se pístek brzdy posune přes tento otvor a si v řiti.
Krom různýc patálií si taky možeš rozbit tlamu, páč jak pakny pořád šudlí o kotouč, može narůst tlak v systému a to potom pokračuje velice rychle...
Jo, když se s tým budeš párat, tak si předem nachystej kýbl s vodů a kus hadry.
Páč jak se ti dostane brzdovka na lakovaného neco a hned ju neopláchneš vodů, rozeptá ti to lack...a výsledkem jest poskvrněný lesk.

Naposledy editováno 20.04.2022 10:25:52

(reakce na) Jawablázni

20.4.2022 v 10:38 | Nahoru | #97042
Koudy01> U červené 639, co jsem míval, ukazoval tacháč o 20 až 30 km/h víc, ale ujetou vzdálenost měřil téměř přesně. Byl tam už nějaký novodobý (asi čínský) budík.

(reakce na) Jawablázni

20.4.2022 v 11:07 | Nahoru | #97043
Zdenalbenal> a Assasin : tu páčku ještě vyndám a uvidím.Bublinky tam po zmáčknutí páčky jdou, ale tak tři, čtyři malinké a potom už nic. S páčkou ani pístkem ani ničím dalším jsem nehýbal.
Bohužel to ale nakonec vidím jak píše hrnous...nepodaří-li se to, musím najít nějaký servis, nebo motorku dát do Týnce...
Když jsem měl 650 Style, chtěl jsem vyměnit kapalinu v zadním kole. Po nalití jsem systém nemohl odvzdušnit. Přizval jsem kolegu zkušeného motorkáře ( ale měl BMW 1100 GS ) a ani on nic nezmohl. Nakonec po vyslechnutí kolegů majitelů Jawy 650 jsem zjistil, že se jedná o jakousi konstrukční vadu a doma si nikdo brzdu běžným způsobem neodvzušní. Motorku jsem nakonec dal do Týnce a tam mi tehdy ještě pánové Reiner a Němec brzdu zprovoznili. Pokud si pamatuju, museli použít vakuovačku.
No, pokud je to u 660 stejně blbě zkonstruované jako u 650 tak tomu kdo to vymyslel pěkně děkuju...

Naposledy editováno 20.04.2022 11:09:21

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

20.4.2022 v 11:08 | Nahoru | #97044
Tak mi držte palce.

(reakce na) Jawablázni

20.4.2022 v 11:10 | Nahoru | #97045

Jirka4137 píše: Koudy01> V očích smrt při devadesáti na číze ? Proč ??? U 487.4.5. stabilní cestovní rychlost. Podvozek slušný. To není JAWA která se vlní jak had s kyvkou z rozplácnuté trubky. Díky bezkontaktnímu zapalování to jede líp jak 477.



I hovno. 487.4.5 jsou nejlínější a reálně se to na to kilo není schopno dohrabat a reálně to jede tak 95 v maximálním vypětí. Bakelitka je nejhorší motor. Když zkrátíš převod, tak tomu sice trochu pomůžeš, ale ten tachometr, který sám o sobě lže jak cikán ve sběrně, lze ještě víc, protože je hnán z převodovky, nikoli od kola 477 se byla schopna dohrabat na nějakých 110 při nejvyšším týrání a v zálehu, v sedě reálné kilo a víc ani hovno. Že tou dobou bylo na tachometru klidně 130, na tom nic nemění....

(reakce na) Jawablázni

20.4.2022 v 11:12 | Nahoru | #97046
Milan1963> To je ta nespravedlnost a štěstí nešťastníka..... Milan, silniční pirát, samá pokuta

(reakce na) Jawablázni

20.4.2022 v 11:13 | Nahoru | #97047

PetrL3 píše: Hlavně ta bezudrzbovost. Na ty se nesahá třeba 15 let, nebo dokud neodejde ložisko.



To se dřív, než chcípne ložisko, zabukuje prasátko...

(reakce na) Jawablázni

20.4.2022 v 11:15 | Nahoru | #97048

Milan1963 píše: Poradíte ? Psal jsem, že mi přestal brzdit předek u Adenia. Venku je mrznoucí mlha, dnes by se hodila dílna, ale což....dal jsem se do opravy. Po rozebrání systému u řídítek, což je jednoduché, jsem do obdélníkové černé nádržky nalil brzdovou kapalinu. Problém je, že z této nádržky ani po zmáčknutí páčky brzdy nic nevytéká. Proto nic nenateče do hadic vedoucích k brzdičům - a proto motorka nebrzdí. Co s tím ? Na dně nádržky jsou dva otvory, jeden větší, cca 2 mm a druhý cca půl milimetru. Podle mně tím větším by kapalina měla protéci, ale neproteče. Profoukl jsem to- a nic. Mechanicky zvenku jsem to jemně zkusil pročistit kovovou špejlí,( foto ) ale ta naráží-asi na pístek od páčky. Opravdu nevím, co s tím.



To se mi stalo u Roadstera, pumpu vyčistit i v pracovní části, brzdiče rozebrat na prvočinitele, všechno vyčistit, nové hadice, všechna těsnění a smontovat zpátky.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

20.4.2022 v 11:19 | Nahoru | #97049
Ono to stejně moc nemá smysl plnit, když je tam nejspíš něco špatně. Samo od sebe to brzdit nepřestane.
A taky by to chtělo rozebrat a vyčistit kromě pumpy ještě i třmen. Obzvlášť pokud ti z toho vytekl nějakej kekel.

e: pech byl rychlejší

Naposledy editováno 20.04.2022 11:21:44

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

20.4.2022 v 12:11 | Nahoru | #97050
Koudy01> Tak jsem sedal do pumpy. Rozebrána, ale byla celkem čistá,nic zvláštního jsem nenašel. Pístek pístkuje bezproblémově, těsnění těsní, vše je průchozí. Bublinky jsou taky. Jak psal Zdenál - funguje to tedy dobře. Přesto nebrzdím...
Nejspíš to vyhraje hrnous a budu volat servis...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist