globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

(reakce na) Jawablázni

14.4.2022 v 14:13 | Nahoru | #96901

Sema píše: Milan1963> Já ti nevím, ale matně si pamatuju, že Akuma u nás ukončila výrobu už před lety. Jinak Varta Funstart Gel mi v GS vydržela přes 9 let.



To je ten problém. Vydržela 9 let, to znamená, že víme, že před 9-10 lety to byla kvalitně vyrobená baterka.

(reakce na) Jawablázni

14.4.2022 v 14:37 | Nahoru | #96902

Milan1963 píše: Odbočím a možná varuju: večer jsem přišel k autu podívat se na vodu v chladiči, jednou za 3 měsíce musím tak litr dolívat - kudy utíká nevím, nezjištěno.


Buď máš prasklé těsnění pod hlavou, uniká ti to hadicemi a přípojkami nebo ti teče topení. Při těsnění pod hlavou máš emulzi v expanzní nádobce vody a olej je zbarven do "kakaova". Pokud ti chčije radiátor, tak máš v autě louži a smrdí to jako po octu.
Staly se mi všechny 3 závady a nebyl jsem z toho nadšen.

Jinak se valím tak 2 krát do roka. Vždy buď voda nebo štěrk/písek. Poslední křižovatka před mým barákem má na mokru fakt extrémně kluzký asfalt. Jak je to mokré, tak na starých mitaskach to šlo do smyku i při jízdě blízké chůzi. Na té křižovatce jsem se vymlel 2 krát. Naposledy v srpnu. Co mám teď nové pneu, tak tam furt jezdím opatrně, ale zatím bez problémů. Vlastně na těch nových pneu jsem se ještě nevymlel a to jsem už pár krizovek měl. Od té doby na pneu nešetřím a mitasku jedině na kolo (mám a jsou super, kdysi rubena).

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

14.4.2022 v 15:09 | Nahoru | #96903
V tomto dílu měl pan Hála jawí návštěvu (50. minuta).

(reakce na) Jawablázni

14.4.2022 v 16:23 | Nahoru | #96904
Vlasťák1973> Nejedu nikam jsem K.O.
Kehaj-Já ne jen vyválel ale i se proletěl.
Milan-Tak ve fáčku je baterka 2014 ale Mirek do ní pustil to kouzlo co může použít jen jednou za 100 let .

Naposledy editováno 14.04.2022 16:25:12

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

14.4.2022 v 16:40 | Nahoru | #96905
PetrL3> Ta videa sleduju. Zajímavé a navíc je to šikovný člověk. Espětek moc nejezdí, tak dělá záslužnou činnost.
A já jdu na první praktickou hodinku svařování. Začínáme zostra - autogenem.

(reakce na) Jawablázni

14.4.2022 v 18:06 | Nahoru | #96906
Milan1963> jedinou široko daleko pojízdnou S5T mám v ulici. Žádná leštěnka a jezdí s ní pantáta bezmála 80 let a ještě loni obsluhoval široké okolí dovozem čehokoliv. Autogen to jdeš fakt zostra. Já z něho měl vždy respekt, za to triodyna, nebo trafo doma to mě bavilo a finský svářeč Jari Lepenen jsem nebyl a COčko mě už nic neříká, hodně zdaru.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

14.4.2022 v 18:32 | Nahoru | #96907
Jako kulturní povyražení možná dobré, jinak ztráta času učením dávno překonané metody. Autogen mám, předělaný na propan/kyslík, na nahřívání a řezání není acetylen třeba.

(reakce na) Jawablázni

14.4.2022 v 18:40 | Nahoru | #96908
Milan1963> Tak to já dnešek světím zeleným pivem. Mají ho točit na kruháči.

(reakce na) Jawablázni

15.4.2022 v 01:00 | Nahoru | #96909

Milan1963 píše: pech.> Majitel prodejny v níž jsem dnes baterku kupoval mi říkal, že autoVartu už nechce ani vidět. Prý se hodně zhoršili a má na ně několik reklamací. Motobaterie Varta mu už nesmí přes práh prodejny. To doslova cituju.
Tu naší Akumu mi doporučil.
Kalasnikov : jak jsem psal, mně baterka odešla ve Škodě 120. Elektriku mám v pořádku, ale stejně se pro jistotu objednám v autoelektroservisu , aby mi auto proměřili. Nečekám však žádné překvapení. V tom servisu jsem před časem měl Populara. Zgenerálkovali mi dynamo, seřídili vše tak, že auto dobíjí snad 7,2 V. Samozřejmě - ve dne nesvítím , nebo jen když jedu malou vzdálenost.



Milane.... Nakrmil tě, aby prodal, co měl zrovna skladem a neležela mu tam dlouho potom, co si vymyslíš, že chceš nějaké extra buřty, co by musel objednávat....
Stejně tak místní nadával tu na to a tu na ono, aby prodal to, co se mu zrovna povedlo za dobře sehnat....

Mmj. Akuma autobaterie nevyrábí už více než deset let.... Akuma funguje jen jako další prodejní značka v koncernu Fiamm, který v Itálii tu baterku, co jsi si koupil, skutečně vyrábí.... Akuma vyrábí v čechách různé elektrovybavení pro automotive a baterie zálohovací. Baterie do aut, tu už hodně dlouho nedělá vůbec.

Já si u něj, jako obvykle objednal Vartu a věděl jsem proč...

Varta, Bosch a Exide, jsou poměrně stabilně, taková svatá trojice baterek, na které se můžeš opravdu spolehnout a budou stále ještě za rozumné peníze....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

15.4.2022 v 01:01 | Nahoru | #96910

Kalasnikov píše: Milan1963: No předpokládám že regulátor ve 120 není nastavitelný a bude dobíjet max 14,4V což je na klasickou autobaterii správně ale Ca/Ca a Ca/Ag baterie chtějí 14,8V takže je ve 120 nikdy pořádně nenabiješ a ničí se tím. Řešil jsem to loni a nedokázal jsem dohledat jestli se ještě nějaké obyč baterie vůbec vyrábí. (Je dost možné že ne v rámci standartizace výroby.)



V užovce bude mít patrně ještě regulátor kontaktní, který bude rád, když vytlačí 13,2-13,5.... Já jsem ho ve stejné užovce měnil na elektronický z eMka, protože s tím releovým to dobíjelo nahovno a s tím elektronickým citelně lépe....

(reakce na) Jawablázni

15.4.2022 v 01:04 | Nahoru | #96911

Kalasnikov píše: Milan1963: No předpokládám že regulátor ve 120 není nastavitelný a bude dobíjet max 14,4V což je na klasickou autobaterii správně ale Ca/Ca a Ca/Ag baterie chtějí 14,8V takže je ve 120 nikdy pořádně nenabiješ a ničí se tím. Řešil jsem to loni a nedokázal jsem dohledat jestli se ještě nějaké obyč baterie vůbec vyrábí. (Je dost možné že ne v rámci standartizace výroby.)



Co jsem koukal, tak zcela obyčejná baterie, se stále koupit dá, ale z takových zdrojů, že v ní úplně důvěru mít nebudeš..... Běžné je dnes to, že i základní baterie jsou dělané v CA-CA technologii, ty slušnější jsou většinou EFB a ty drahé AGM...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

15.4.2022 v 01:07 | Nahoru | #96912

Kalasnikov píše: Jako kulturní povyražení možná dobré, jinak ztráta času učením dávno překonané metody. Autogen mám, předělaný na propan/kyslík, na nahřívání a řezání není acetylen třeba.



NO takhle... Ono na autogenu se nejlíp vysvětluje, co má v té loužičce roztaveného kovu vidět, sledovat a docílit, aby to drželo a neupadlo, jak držáky a stojan, z rámu J660....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

15.4.2022 v 07:09 | Nahoru | #96913
pech.> Tak u mě Varta v motorce vydržela rok pak nastartovala jen po odpojení z nabíječky nebo jízdě. Po týdnu K.O. a znovu nabít. Pořídil jsem Exide podobný příběh.
Pak mě tady Standa doporučil Yuasu a asi třetí rok bez problémů. V autě to může být jiné ale jak psal Kehaj že prostě veme první baterku v supermarketu za nejlevnější peníz udělal jsem to v zimě stejně s tím že Vartu ani Exide už nechci. O Exide vyprávěl Mirek co má Triumpha jaká je to emerická značka s tradicí že viděl dokument a jsou jedničky-prd velebnosti možná tak za velkou louží a tady kupujeme tu co se dělá za velkou zdí.

Naposledy editováno 15.04.2022 07:11:48

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

15.4.2022 v 07:48 | Nahoru | #96914
Jirka4137> varty jsou dávno sračky, tady taky dávno otřepané téma po 156

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

15.4.2022 v 08:11 | Nahoru | #96915
Na motorkach mam Yuasy a treba na tripade ji je 12 let. Mam na vsem vape, tak neni potreba extra vykon, ale dve minuty svetla porad udrzi bez beziciho motoru, tak uplne po smrti neni. Nikdy nebyla venku z motorky, jen ji dobijim alespon jednou za mesic, pokud nejezdi, stejne jako zbytek baterek. Po hromade nabijecek, co staly vic ci mene zaprd jsem koupil Ctek MXS 5 a pohoda.

Edit: Link

Naposledy editováno 15.04.2022 08:18:08

(reakce na) Jawablázni

15.4.2022 v 08:33 | Nahoru | #96916
Verdom> Já dobíjím přes zimu cca co šest týdnů i motorky co jsou u nás přes zimu zagarážované. Kamarád kupoval CBF jako novou Hondu a baterka mu vydržela 12 let a to ji v zimě nechával v moto a nedobíjel je jen někdy na jaro.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

15.4.2022 v 09:01 | Nahoru | #96917

Jirka4137 píše: pech.> Tak u mě Varta v motorce vydržela rok pak nastartovala jen po odpojení z nabíječky nebo jízdě. Po týdnu K.O. a znovu nabít. Pořídil jsem Exide podobný příběh.
Pak mě tady Standa doporučil Yuasu a asi třetí rok bez problémů. V autě to může být jiné ale jak psal Kehaj že prostě veme první baterku v supermarketu za nejlevnější peníz udělal jsem to v zimě stejně s tím že Vartu ani Exide už nechci. O Exide vyprávěl Mirek co má Triumpha jaká je to emerická značka s tradicí že viděl dokument a jsou jedničky-prd velebnosti možná tak za velkou louží a tady kupujeme tu co se dělá za velkou zdí.



Pokud ti rychle chcíply dvě baterky po sobě a za tejden byla vybitá na kaši, hledal bych chybu spíš v tom werglu, kde byly po sobě namontované a že ta třetí to přežila je buď zázrak, nebo velká náhoda.... Yuasu jsem taky jednou měl, vyrržela taky dlouho, ale ve 477 s Vape, kde jediný její úkol, byl sepnout cívku chcíprelé, takže nulové nároky... Já jsem taky jednou chtěl vyhazovat baterii Exide, protože Honda startovala jen tak tak..... Nakonec byla příčina úplně jiná a to ta, že po 30 letech se unavily gumové jehličky v karbcích, válce se zalejvaly benzínem a když je tam místo aerosolu špamprle beznínu, tak stoupne kompresní poměr na hodnotu takovou, že startér už ten hrnec prostě nepřehodí...

Kde to kdo dělá, to je otýzkou zkoumání, ale z ameriky se to sem určitě nevozí, může se to dělat relativně kdekoli... Varta a Bosch má fabriku na severu čech, původně to byla fabrika AFA, která prodávala baterky pod svojí značkou a krom toho tam jedou Varty a Boschky na jedné lince, jen do jinak barevných pixel... Exide se vyrábí snad ve Francii....

(reakce na) Jawablázni

15.4.2022 v 09:05 | Nahoru | #96918
Milan1963> ahoj rád bych si ho vzal, ale už jsem druhou sezónu mimo sedlo, tedy pokud se nepočítá látka s pohonem na ruce a na tý bych tam asi hned tak nedojel, snad za rok
On se určitě někdo přihlásí a zastaví

(reakce na) Jawablázni

15.4.2022 v 09:22 | Nahoru | #96919

pech. píše: V užovce bude mít patrně ještě regulátor kontaktní, který bude rád, když vytlačí 13,2-13,5.... Já jsem ho ve stejné užovce měnil na elektronický z eMka, protože s tím releovým to dobíjelo nahovno a s tím elektronickým citelně lépe....


Já tady ten elektronickej regulátor měl v třindě a teď ho mám i v Suzuce. Fungují na jedničku za cca 250 Kč. Kontaktní stojí 10x a ... je kontaktní. Ten mám sice taky. A dokonce novej. Ale v šuplíku.

Jinak já značku baterky neřeším. V každé motorce mám něco jinýho. Přes zimu nabíjím jednou nebo vůbec. A ještě nikdy jsem baterku v motorce neměnil za jinou. Se kterou jsem koupil, s tou jsme i za nějakej ten rok prodal. Ale jezdím jen 12 let a nejdéle jsem měl motorku 8 roků.

Až teď budu měnit baterku na MG. Za lehčí LiFe. Nikoliv z důvodu, že by to bylo potřeba. Je tam od 2013 a dostává sakra na prdel. Bo roztočit ten motor 1,2kW startérem něco stojí a nechytá úplně na hned.

Naposledy editováno 15.04.2022 09:33:21

(reakce na) Jawablázni

15.4.2022 v 11:17 | Nahoru | #96920
pech.> Nevím no, koupit řádnou kuklu ať je na to vidět (Predator za 2,5 tis je bomba za ty peníze). Ale já jsem se naučil i s kuklou s tankovým průzorem. Plus si nemyslím že by tam bylo moc přenositelných zkušeností. Jak vypadá svarová lázeň natavující okolní materiál se může podívat i na x videiích na youtube. K řádnému vedení elektrody mu to podle mně nepomůže vůbec.

(reakce na) Jawablázni

15.4.2022 v 17:09 | Nahoru | #96921
pech.> Ten vergl jsem nechal proměřit jednou v elektro servisu -kolik dává a jednou to měřil borec od kterého jsem koupil tu baterii Exide (speciálka na baterie než člověk dorazí do Přerova po pravé ruce). Obé měření verdikt vše naprosto O.k. Yuasu mám taky od nich. Vysvětlení mám dvě 1. Budˇ tam byla závada která se opravila sama nebo a to 2.ty dvě jmenované značky jsou v něčem horší u provedení na moto. Možná se k tomu vyjádří nějaký elektrikář. Dřív jsem do auta jinou baterii než vartu nikdy nedal. Nýčkon už nemám takovou důvěru. Možná mě přesv. někdo kdo má jinou zkušenost. Nejsem zaujatý jen vždycky hledám pravdu, vycházím z vlastních zkušeností ale beru i názory druhých.

Jawablázni

15.4.2022 v 21:44 | Nahoru | #96922
Dnes provedena výměna náhonu tacho u panelky. Říkal jsem si, že za půl hodiny bude hotovo. Trvalo to skoro 2 hodiny. Rozebrat držák houkačky, vyndat lanko brzdy, průchodku ve spodní masce atd. Zpátky to bylo horší, než rozebírání. Ale podařilo se.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

15.4.2022 v 22:44 | Nahoru | #96923
Jinak projekt Staďák je u konce. Zaběhnuto, ještě jsem ho trochu učesal a doretušoval po stránce výzoru a může se expedovat. Je to sice pořád patiňák, ale už to není koule rzi....



Naposledy editováno 15.04.2022 22:46:40

(reakce na) Jawablázni

15.4.2022 v 23:30 | Nahoru | #96924
pech.> dnes jsem byl navštívit maníka, co má stodolu zatahanou jen patinovkama a je to krása. Lepší, jak lesk jako blesk.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

16.4.2022 v 12:04 | Nahoru | #96925
Přemýšlím, že vyrazim dnes...

https://www.kudyznud...aktoru-ma-otevreno-o

(reakce na) Jawablázni

16.4.2022 v 14:06 | Nahoru | #96926
PetrL3> Museum je hezké, byl jsem tam předloni.
Dnes jsem zahájil "veterán"sezonu. V Táboře. Jel jsem se spíš podívat,protože Š 120 za veterána nikdy neuznám. Přesto jsem na náměstí mezi těch 30 aut a 5 motorek vjel. Proč ? Protože tam byli samí joungtajmři, Trabanty, Wartburgy, embéčka, ale i Favorit a auta z 90. let. Normálně bych se za svoje auto styděl, ale tam nakonec vcelku zapadlo...jediný opravdu veterán tam byl kamarád s DKW F 7 a motorky Indian z roku 25 a ČZ z roku 53.
Jela se jenom "spanilá " jízda. Měřila asi 90 až 100 km, což je hodně. Hlavní pořadatel ve sportovním Renaultu ji pojal dosti svérázně a od startu jel - no dost rychle. My vzadu jsme prostě nestíhali, až nám ty nejrychlejší sport'áky ujely...a asi 15 aut i motorky zůstaly na trati bez vedení. Kolega s DKW už potom nevěděl kudy, zabloudili jsme a tak jsem to vzdal a jel podle sebe. Stádlecký most, jistebnický židovský hřbitov, prostě nakonec hezký výlet. 200 km, potom už v klidu a jsem doma.
Pár fotek...
Indian rok výroby 1925. Typ určete...

První embéčko

I Favorit...

Most Stádlec

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

16.4.2022 v 15:31 | Nahoru | #96927
cmiral> Někde jsem slyšel že Chinˇan vyrobí baterku a prodejce si pak řekně jestli to má být Varta, Adidas nebo jiná značka. No každopádně je možné že Yuasu tam ještě nikdo moc nezná a je tak větší pravděpodobnost koupit origoš. Plagiátoři se vždy zaměřují na známé značky. Druhá možnost je že je dělali předtím špatně protože vydrželi moc dlouho tak zkouší různé kurvítka jako u všeho.
Pech -Každá baterka vydržela tak sezonu.

Naposledy editováno 16.04.2022 20:09:38

(reakce na) Jawablázni

16.4.2022 v 16:53 | Nahoru | #96928
Jirka4137> takto to bylo na Fiammu, když sem tam pracoval. Cca 20 let zpět.

Naposledy editováno 16.04.2022 16:54:12

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

16.4.2022 v 16:57 | Nahoru | #96929

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

16.4.2022 v 19:01 | Nahoru | #96930
PetrL3> Trošku přejawováno.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist