globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

13.3.2022 v 19:56 | Nahoru | #96031
Milan: A má ten Populár vůbec startér ? Co kdyby ti někdo ukrad kliku, co pak ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

13.3.2022 v 19:59 | Nahoru | #96032

Milan1963 píše: Borntobewild> Ty způsoby jsou různé. Nastartovat Škodu Rapid nebo Tatru 75 by už z dnešních řidičů asi neuměl nikdo. Já Pop. startuju zásadně klikou.



Můžeme to zobecnit na cokoli co má manuální sytič, takže vše co bylo před Favoritem a jeho konkurenty z jeho doby....

(reakce na) Jawablázni

13.3.2022 v 19:59 | Nahoru | #96033

P911 píše: Milan: A má ten Populár vůbec startér ? Co kdyby ti někdo ukrad kliku, co pak ?



Má, ale pán je masochista

4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

13.3.2022 v 20:09 | Nahoru | #96034

pech. píše: Můžeme to zobecnit na cokoli co má manuální sytič, takže vše co bylo před Favoritem a jeho konkurenty z jeho doby....


Pouze zde, ve východním bloku. Já měl Audi 100 z roku 1978. Mělo to automatický sytič a startovalo se to stejně jako jakékoli dnešní auto.

Naposledy editováno 13.03.2022 20:15:45

(reakce na) Jawablázni

13.3.2022 v 20:30 | Nahoru | #96035
Borntobewild> cos v tom měl za motor?

(reakce na) Jawablázni

13.3.2022 v 20:52 | Nahoru | #96036
[quote=Borntobewild]Pouze zde, ve východním bloku. Já měl Audi 100 z roku 1978. Mělo to automatický sytič a startovalo se to stejně jako jakékoli dnešní auto.
Tak automatiku mělo i 1000MB hodně dlouho před Audi z roku 78. Díky šetřílkům - mělo to o něco větší spotřebu se od toho upustilo. Vlastně i v lepším provedení u Favoritu se pak dělala mechanická náhrada. Na západě si s tím nikdo hlavu nedělal.

Jawablázni

13.3.2022 v 20:52 | Nahoru | #96037
Startování klikou si kdysi udělal taťka i na Fiatu 500. A byl to asi nejlepší tuning, co na tom autě v mládí napáchal. Dost krát to využil.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

13.3.2022 v 20:53 | Nahoru | #96038

Borntobewild píše: Pouze zde, ve východním bloku. Já měl Audi 100 z roku 1978. Mělo to automatický sytič a startovalo se to stejně jako jakékoli dnešní auto.



Tak automatiku mělo i 1000MB hodně dlouho před Audi z roku 78. Díky šetřílkům - mělo to o něco větší spotřebu se od toho upustilo. Vlastně i v lepším provedení u Favoritu se pak dělala mechanická náhrada. Na západě si s tím nikdo hlavu nedělal.

Jawablázni

13.3.2022 v 20:56 | Nahoru | #96039
Kliku měl i Žiguli...měli jsme ho doma..jako děcko jsem to zkoušel, leč neuspesne

Jawablázni

13.3.2022 v 21:04 | Nahoru | #96040
I na oktavce sme měli kliku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

13.3.2022 v 21:05 | Nahoru | #96041
Milan1963> Díval jsem se dnes i na stránky Geneze a C5. C3 s kterou už leta jezdím je ale stále v pohodě. Tak uvidíme.
Motorek dnes jezdilo hafo já jsem jel mrknout Formanem asponˇ k Trempovi-Buchláky. Původně jsem se chystal na lyžovačku ale zítra jedu nad Mělník tak jsem si dal den na pohodu. U trempa jsem potkal 3 motorkáře. V lese ale docela ještě kosa.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

13.3.2022 v 21:08 | Nahoru | #96042
Borntobewild> Audi 100 jsme přivezli v devadesátkách z NSR. Nejdřív jsem měl docela strach že je to moc velké ale řídilo se to samo. Padlo do ruky perfektně.

(reakce na) Jawablázni

13.3.2022 v 21:13 | Nahoru | #96043
Jirka4137> Jedinou nevýhodu to mělo, že to žralo i trávu kolem silnice. 12 litrů benzínu.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

13.3.2022 v 21:19 | Nahoru | #96044

MartinED250 píše: Tak automatiku mělo i 1000MB hodně dlouho před Audi z roku 78. Díky šetřílkům - mělo to o něco větší spotřebu se od toho upustilo. Vlastně i v lepším provedení u Favoritu se pak dělala mechanická náhrada. Na západě si s tím nikdo hlavu nedělal.


Řekl bych, že to prostě jenom bylo blbě zkonstruované, jako spousta jiných věcí. Ta audina měla na karburátoru bimetal, který ovládal klapku a do něj šla hadicí voda. Otočením se dala nastavit závislost. Neměl jsem s tím problém. U favoritů se dodělávalo táhlo, které se k tomuto účelu normálně vyrábělo, páč slavný karburátor piergurg s automatickým sytičem fungoval na baterky.

(reakce na) Jawablázni

13.3.2022 v 21:32 | Nahoru | #96045

P911 píše: Milan: A má ten Populár vůbec startér ? Co kdyby ti někdo ukrad kliku, co pak ?


To bych musel mít kliku náhradní. Startérem studeného Populara nenastartuješ...ale mám ho jen 39 let, třeba se to časem zlepší.

(reakce na) Jawablázni

13.3.2022 v 21:39 | Nahoru | #96046
Jirka4137> Tu Schubertku C 5 jsem si ve Zlínské Genezi vyzkoušel. Je asi opravdu dobrá. Mám C 4 PRO, barva reflex Magnitudo, není špatná, ale na hlavě mi nesedí na 100 % správně, řekl bych na 95 %. Zato C 5 jsem si dal na hlavu a okamžitě poznal rozdíl. Sedla mi jak p.del na hrnec, tedy perfektně. Uvažuju svoji C 4 prodat a novou C 5 koupit. Mám tu čtyřku druhým rokem, ale lepší je lepší. Jen se mi moc nezdají ty barvy,které se pro C 5 dělají. Rozhoduju se.
Adenium mám rozházené, během pár dnů přijde řetěz, tak to potom budu dávat dohromady , počítám týden. Pokud se rozhodnu pro C 5, pojedu do Zlína. Snad tato....https://www.geneze.cz/vyklapeci-prilba-schuberth-c5-master-yellow

Naposledy editováno 13.03.2022 21:45:20

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

13.3.2022 v 21:41 | Nahoru | #96047
Borntobewild> Automatickej sytic melo pred 80tym rokem kde co, ja to mel na golfu prvni generace.
Nedavno jsem ladil karbec na cadillacu de ville z roku tusim 67 a taky mel automatickej sytic…

Naposledy editováno 13.03.2022 21:43:13

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

13.3.2022 v 23:23 | Nahoru | #96048
assassin> No a fungovalo to, narozdíl od toho favorita.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

14.3.2022 v 06:17 | Nahoru | #96049
Borntobewild> měl sem pěknejch pár let fáčko rv 89 a se startama nikdy problém nebyl. Buď kus od kusu, nebo problém mezi volantem.... ;)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

14.3.2022 v 06:42 | Nahoru | #96050
Akamu> ano zase story o jednom kusu a možná ještě na LPG . Taky jsem měl prvního favorita z ověřovací série "88" pro podniky s origo Pierburgem a spoustou devizových dílů a pak další auta už s licenčním karburátorem tuzemské výroby u "92" a nikdy se starty nebyl problém ani u po face "93". Mechaniku sytiče si tam cpali jen kolenovrti, aby "ušetřili".
Jsem rád, že si někdo vzpoměl i na 1000MB, kde jsem už neviděl systém sytiče v chodu a funkční, ale jen jeho zbytky na výfulovém potrubí a těle karburátoru, protože to asi naši uživatelé a opraváři nezvládali stejně jak u panelky, kde sytič všichni vyhazovali, přitom se stačilo držet pokynů v manuálu, které i dnes nikdo nečte a dodržovat to. Mě funguje sytič naprosto OK.

Naposledy editováno 14.03.2022 08:01:48

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

14.3.2022 v 09:18 | Nahoru | #96051
Může na 638 nějak odejít sytič? Dneska jsem v 1 stupni startoval a ne a ne naskočit. Nakonec chytla, ale chtěla aspoň minutu na to, aby se vůbec rozjela. Ani nesyčí. Nic jsem s karburátorem nedělal, jen seřídil hladinku. Že by ucpaná sytičová tryska?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

14.3.2022 v 09:32 | Nahoru | #96052
SkotyCZ> jak je tam řešen sytič? Jak u 559? U pomsty soudruhů z NDR jsem často řešil pístek ze kterého jen vyskočila gumička

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

14.3.2022 v 09:58 | Nahoru | #96053

cmiral píše: Akamu> ano zase story o jednom kusu a možná ještě na LPG . Taky jsem měl prvního favorita z ověřovací série "88" pro podniky s origo Pierburgem a spoustou devizových dílů a pak další auta už s licenčním karburátorem tuzemské výroby u "92" a nikdy se starty nebyl problém ani u po face "93". Mechaniku sytiče si tam cpali jen kolenovrti, aby "ušetřili".
Jsem rád, že si někdo vzpoměl i na 1000MB, kde jsem už neviděl systém sytiče v chodu a funkční, ale jen jeho zbytky na výfulovém potrubí a těle karburátoru, protože to asi naši uživatelé a opraváři nezvládali stejně jak u panelky, kde sytič všichni vyhazovali, přitom se stačilo držet pokynů v manuálu, které i dnes nikdo nečte a dodržovat to. Mě funguje sytič naprosto OK.



Máš úplnou pravdu. Stejně tak se vyhazoval z Jaw a ČZ Oimaster... Prostě lidi. Posílám foto MBG

Naposledy editováno 14.03.2022 09:59:14

(reakce na) Jawablázni

14.3.2022 v 10:02 | Nahoru | #96054

Borntobewild píše: Řekl bych, že to prostě jenom bylo blbě zkonstruované, jako spousta jiných věcí. Ta audina měla na karburátoru bimetal, který ovládal klapku a do něj šla hadicí voda. Otočením se dala nastavit závislost. Neměl jsem s tím problém. U favoritů se dodělávalo táhlo, které se k tomuto účelu normálně vyrábělo, páč slavný karburátor piergurg s automatickým sytičem fungoval na baterky.



Pierburg byl v prvních kusech.

Já měl Jikov Lekr, který byl potom a fungovalo to úplně krásně, akorát lidi, kteří jsou dementní, chromí, nemají sebemenší ponětí o tom, jak ten systém funguje, co ten motor pro plynulý studený provoz skutečně potřebuje, do toho zasahovali a systém zkurvili...

Je to o tom aby to bylo v pořádku a správně seřízeno. Když dement místo netěsnící hadičky, namontoval táhlo, tak tím svoji demenci povýšil na neobyčejnou a systém zkurvil.

V Lekru je bimetal taky, taky do něj jde voda a ještě se o ten sytič stará několik dalších věcí.

Před studeným startem se přivře přívěra (na přesně stanovenou mezeru) a vačka pootevře škrtící klapku. Motor nahodíš, během prvních vteřin běhu, beží časák, který ovlivňuje udržení přívěry v jiném vztahu, než potom, potom převezme ovládání klapky podtlaková membrána, která podle zatížení motoru ovlivňuje přivření klapky aby motor neškubal, i když ho bude řídit ženská, co včera udělala zkoušky díky tomu, že měla velkej výstřih a krátkou sukni. Klapka se o to stará do chvíle, než se začne ohřívat voda a teprve tehdy, přebírá vliv na přívěru bimetal tak, že ovlivňuje základní pozici, odkud ji ovlivňuje podtlak... Motor po nahození 1500 ot, hned jsi mohl jet ať byla zima nebo léto a motor nezaškubal nikdy a jak se to ohřívalo, volnoběžné otáčky postupně padaly, až k normálnímu volnoběhu. Fungovalo to dokonale. Spotřeba normální.

Kdo ví jak to funguje, tak pochopí, že pokud to nefunguje správně, má to nějakou závadu (zpravidla netěsnost v podtlakách, povolený šroubek vačky, nebo prasklá membránka za tři stovky a je třeba závadu odstranit a ne velmi dobrý karburátor, který v jeho původní podobě jako Pierburg montovala většina německých atomobilek po dobu více než deseti let, degraduje na úroveň žigulíka....

V litru to bylo nahovno, protože tam byl pouze bimetal a byl na vejfuku... Takže to reagovalo spíš brzy, než pozdě, vazba na vodu, nebo teplotu hlavy je lepší.

Systém Pierburgv / Lekr je patrně nejlepší možné řešení toho, jak mít auto s karburátorem a "bez sytiče", tedy takové, které neškube, nepotřebuje ohledy za studeného provozu a může s ním jezdit i dnešní absolvent autoškoly).

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

14.3.2022 v 10:02 | Nahoru | #96055
cmiral> páčkou. Vytáhnu páčku a zapne se sytič, není tam clonka na táhlu jako na starých jawach. Jak přesně funguje sytič na 638 nevím. Jen jestli je možná jeho porucha, ucpání nebo tak něco. Zkusím vyčistit trysku, ale pochybuji, jawka hůře startovala delší dobu. Teď je to docela extrém. Aspoň se zahřeju před jízdou

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

14.3.2022 v 10:05 | Nahoru | #96056
Ja jsem nastesti favorita nikdy nemel

(reakce na) Jawablázni

14.3.2022 v 10:07 | Nahoru | #96057

MartinED250 píše: Máš úplnou pravdu. Stejně tak se vyhazoval z Jaw a ČZ Oimaster...



S oilmasterem jsem na ČZ175 najezdil cca 100 000km, během 15 let... Neznal jsem pojmy jako karbon, špinavá svíčka, mokrej vejfuk...

Jenom to opět muselo být v pořádku a správně seřízené a v nádrži dost oleje, což dementi nebyli schopni pochopit a seřízení (poměrně jednoduché) vykonat...

Jediná chyba na celé systému bylo to, že byl nízko olejoznak, vzhledem k tomu, kde se nacházel výstup z nádržky a protože jsi tahal za dvě věci, šla rukojeť plynu poněkud ztouž....

(reakce na) Jawablázni

14.3.2022 v 10:08 | Nahoru | #96058
SkotyCZ> To startovani je divny. Hledej chybu. Co si vybavuju, tak mne to chytalo v horku v zime na hned. Karbec byl origo.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

14.3.2022 v 10:13 | Nahoru | #96059

assassin píše: Ja jsem nastesti favorita nikdy nemel



Favorit byl dobrej... Proti dnešním autům je to samozřejmě pravěk, ale proti svým předchůdcům byl o tři galaxie a 5 tříd lepší jak co do prostoru v kabině, ergonomii, praktičnosti, výkonu, jízdních vlastnostech.... Stejně jako ta dnešní auta jsou proti němu...

To auto nebylo horší, než jeho západní konkurence ve svých základních verzích, kterým měl konkurovat... Ale s dvoulitrem sis ho objednat nemohl no... To zase ty západní šly... Proti základnímu autu té doby byl i lepší, protože za svoji cenu to byl pětidveřový, 1,3-65k, pětikvalt a Golf 1,3 byl třídveřový čtyřkvalt , o deset koní slabší... U golfa když jsi chtěl silnější, objednal sis 1,6, 1,8, 2,0.... Tak neměli potřebu šponovat koně z 1,3...

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

14.3.2022 v 10:29 | Nahoru | #96060
Dnes člověku ty výkony přijdou úsměvné. Já si pamatuju, když sme jizdili na jawách 350, jak měli rodiče strach, že se na tom zabijeme, prototže to už je přeci ta silná motorka, na který se zrakvil nejeden dospělej chlap....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist