Naposledy editováno 15.11.2021 21:53:06
Koukám, že buzík-písmák je plodný a jeho canc je za úplatu:
https://www.idnes.cz...82416_ekonomika_mato
Pokud dnes policejní hlídka zastaví motorku, která přehlušuje okolní provoz, nemá mnoho možností, jak jejího řidiče přinutit k nápravě. To by se v budoucnu mělo změnit. Na ministerstvu dopravy vzniká metodika, jak motorky s upravenými výfuky a jiná hlučná vozidla vytlačit ze silnic.
Zatím policisté mohli jen zkontrolovat homologační značky a zapojení výfukového potrubí. „Pokud odhalí případ, kdy jsou části systému tlumení hluku uvolněny, poškozeny, nesprávně osazeny, chybějí nebo jsou zjevně upraveny tak, že by to mohlo mít nežádoucí vliv na hlučnost, je takové protiprávní jednání řešeno jednak v rovině odpovědnosti za přestupek a jednak z pohledu technické silniční kontroly,“ říká mluvčí policejního prezidia Hana Rubášová.
Naposledy editováno 15.11.2021 22:07:51
1 reakcí na tento příspěvek Soumrak laděných výfuků v ČR
1 reakcí na tento příspěvek Soumrak laděných výfuků v ČR
Myslím, že je mylná představa, že kontrolami se dosáhne vytlačení hluku ze silnic. I homologovaný výfuk dělá solidní bordel pri vytočení jedničky a dvojky na vyšší otáčky. A víme všichni, že roztáhnout jedničku je otázka tří vteřin a je tam kilo.
2 reakcí na tento příspěvek Soumrak laděných výfuků v ČR
1 reakcí na tento příspěvek Soumrak laděných výfuků v ČR
Naposledy editováno 16.11.2021 00:23:47
1 reakcí na tento příspěvek Soumrak laděných výfuků v ČR
1 reakcí na tento příspěvek Soumrak laděných výfuků v ČR
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soumrak laděných výfuků v ČR
Gahan37 píše: Klika že na starý motorky ta metodika nebude úplně platit
No a tady chci právě navázat - koupil jsem nedávno stroj uvedený do provozu 15.3.2001 (tedy přihlášený před 1.7.2001) takže nemusí mít výfukový systém opatřený homologační značkou. Nicméně se domnívám, že i tak musí splňovat hluk uvedený v TP. Máte k tomu někdo obecně jakékoliv poznatky, postřehy, zkušenosti?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soumrak laděných výfuků v ČR
Baldric píše: Mne by zajimalo, jestli budou mit i stejnou zkusebnu na mereni, jako maji vyrobci, protoze jinak nemaji srovnatelne mereni.
Bude stačit nějaká homologace a každoroční ověření od ČMI. Jako u radarů.
1 reakcí na tento příspěvek Soumrak laděných výfuků v ČR
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soumrak laděných výfuků v ČR
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soumrak laděných výfuků v ČR
Takže výfuk je homologovaný k použití na mojí motorce.
Ale moje motorka není homologovaná k použití tohoto výfuku, jo?
17 let existence té motorky to ničemu nevadilo (nejen v ČR). Nasrat jim. Akorát další věc, co budu mít na salámu.
Čím víc pravidel, tím víc černých oveček. Za chvíli bude těch pravidel tolik, že černý ovce budou tvořit většinu. To bude sranda.
U nových motorek bych to chápal. Se zpětnou platností nikoliv.
Naposledy editováno 16.11.2021 09:40:05
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soumrak laděných výfuků v ČR
Baldric píše: Mne by zajimalo, jestli budou mit i stejnou zkusebnu na mereni, jako maji vyrobci, protoze jinak nemaji srovnatelne mereni.
jandaxx píše: Bude stačit nějaká homologace a každoroční ověření od ČMI. Jako u radarů.
Nejde o homologaci pristroje ktera probehne nekde v laboratori a ziska razitko. Hlavne pujde o tu metodu mereni v praxi, o podminky za kterych se bude merit. Nekde na odpocivadle u silnice kde kolem svisti auta, vedle na poli jezdi traktor, nebo se z lesa ozyva motorova pila. To vsechno jsou faktory ktere to mereni budou ovlivnovat natolik ze jakykoliv vysledek bude nevymahatelny. Treba jen blba rychlost vetru by se musela pri mereni zohlednovat. Vitr vytvari akusticky tlak na mikrofon a jelikoz mereni musi probihat v nejake predepsane vzdalenosti musi se do mereni take zapocitat.
Uz pred hodne lety jsem cetl clanek ze Rakusaci maji na mereni hluku motorek nejaky specialni odhlucneny kontejner ve kterem se meri. Zadny vitr, zadne rusive zvuky z okoli.
Nejakeho mereni u silnice se proto neobavam. Nejspis pujde jen o to aby na STK meli pristroje na mereni hluku a organ Vam mohl takovou kontrolu naridit, kdyz se mu vyfuk nebude libit a vy budete ve vzdalenosti tusim do 4km od STK.
3 reakcí na tento příspěvek Soumrak laděných výfuků v ČR
To meranie nebude až také jednoduché.
V techničákoch (resp. na výrobných štítkoch) je údaj pre stojacu mašinu dB(A) pri určitých otáčkach, teda čo nemá otáčkomer, potrebujú merať aj otáčky externým merákom. To všetko chce jeho certifikáciu a pravideľné overovanie.
Ktorá mašinka má otáčkomer, tam je otázne, nakoľko je presný a či nie je zmanipulovaný... Ak mi pri skutočných 3000 ukazuje už 4500, už som vyhral - takže určite príde na externé meranie aj tu. Problém to nie je, ale otáčkomer z Aliexpresu pre stanice STK asi nebude vyhovovať...
Údaj v techničáku dB(A) za jazdy zas nemá špecifikovanú ani zaradenú rýchlosť, ani rýchlosť jazdy, ako takú.
Tam, kde mi to na dvojke pri 100 km/h hučí, jak sviňa, tam mi na šestke pri 100 km/h ako keby len motýlik preletel...
Zabezpečiť okolnosti a podmienky, za akých prebehla homologizácia mašinky - teda za akých boli údaje v techničáku, s ktorými sa porovnáva, získané - tak to zabezpečiť všade rovnako bude absolútne nemožné...
Naposledy editováno 16.11.2021 10:21:28
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soumrak laděných výfuků v ČR
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soumrak laděných výfuků v ČR
bazin. píše: Nekde na odpocivadle u silnice kde kolem svisti auta, vedle na poli jezdi traktor, nebo se z lesa ozyva motorova pila. To vsechno jsou faktory ktere to mereni budou ovlivnovat natolik ze jakykoliv vysledek bude nevymahatelny.
Proto je tam ta formulace "Maximální přípustná hluková odchylka má být dle ministerského materiálu 5 dB."
Takže máš-li v TP statickej hluk 95 dB, tak mezní hodnota pro měření bude 100 dB. A subjektivní rozdíl mezi 95 a 100 dB je dost velkej. Na odfiltrování strojů, co maj místo vejfuku rouru od kamen, to nicméně asi bude stačit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soumrak laděných výfuků v ČR
Jakože časem asi ano.
Prostě změřej nějakým homologovaným měřákem při otáčkách, který budou na budících.. a pak se hádej.
Při soudním sporu by tyto argumenty projít mohly, ale kdo se bude soudit..
Předpokládám, že v Rakousku to už nějak frčí.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soumrak laděných výfuků v ČR
MartasUS píše: bazin.> Myslíš si, že zvuky se nějak sčítají nebo tak nějak? Kalibrovaný měřák dají na metr od laufu a opepří to do určitých otáček. Pochybuju, že v ten moment ten vejfuk přeřve traktor na poli.....
Ano, sčítají , i když ne tak, jako že 1+1=2
Ale proč neodkázat rovnou na začátek celé diskuse, která tu proběhla fundovaným způsobem na stejné téma už skoro před rokem. STK - chystaná novinka