Naposledy editováno 15.11.2021 21:53:06
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soumrak laděných výfuků v ČR
Baldric píše: Mne by zajimalo, jestli budou mit i stejnou zkusebnu na mereni, jako maji vyrobci, protoze jinak nemaji srovnatelne mereni.
jandaxx píše: Bude stačit nějaká homologace a každoroční ověření od ČMI. Jako u radarů.
Nejde o homologaci pristroje ktera probehne nekde v laboratori a ziska razitko. Hlavne pujde o tu metodu mereni v praxi, o podminky za kterych se bude merit. Nekde na odpocivadle u silnice kde kolem svisti auta, vedle na poli jezdi traktor, nebo se z lesa ozyva motorova pila. To vsechno jsou faktory ktere to mereni budou ovlivnovat natolik ze jakykoliv vysledek bude nevymahatelny. Treba jen blba rychlost vetru by se musela pri mereni zohlednovat. Vitr vytvari akusticky tlak na mikrofon a jelikoz mereni musi probihat v nejake predepsane vzdalenosti musi se do mereni take zapocitat.
Uz pred hodne lety jsem cetl clanek ze Rakusaci maji na mereni hluku motorek nejaky specialni odhlucneny kontejner ve kterem se meri. Zadny vitr, zadne rusive zvuky z okoli.
Nejakeho mereni u silnice se proto neobavam. Nejspis pujde jen o to aby na STK meli pristroje na mereni hluku a organ Vam mohl takovou kontrolu naridit, kdyz se mu vyfuk nebude libit a vy budete ve vzdalenosti tusim do 4km od STK.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soumrak laděných výfuků v ČR
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soumrak laděných výfuků v ČR
bazin. píše: Nekde na odpocivadle u silnice kde kolem svisti auta, vedle na poli jezdi traktor, nebo se z lesa ozyva motorova pila. To vsechno jsou faktory ktere to mereni budou ovlivnovat natolik ze jakykoliv vysledek bude nevymahatelny.
Proto je tam ta formulace "Maximální přípustná hluková odchylka má být dle ministerského materiálu 5 dB."
Takže máš-li v TP statickej hluk 95 dB, tak mezní hodnota pro měření bude 100 dB. A subjektivní rozdíl mezi 95 a 100 dB je dost velkej. Na odfiltrování strojů, co maj místo vejfuku rouru od kamen, to nicméně asi bude stačit.