rozhodla jsem se pro řidičák na A2 a v autoškole jezdím na Kawasaki er-5, ale mám problém, že se svými 50kg mám problém motorku v kritických situacích udržet... zkrátka se převáží a ležíme obě na zemi. Doposud jsem na žádné motorce nejezdila, takže jsem bez zkušeností. Jsou prosím nějaké tipy, jak motorku v případě převážení udržet, nebo jsem si prostě do začátku vzala velké sousto a bude rozumnější zvolit řidičák na A1? Díky.
1 reakcí na tento příspěvek Autoškola - těžká motorka
A až když zvládnou komplet cvičák na malé, tak jdou na pětikilo a pak 650ccm..
Jinak osmička je hodně o pohledu, zbytečně si nezavírat oblouk, držet dobrou stopu, uvolnit se a trochu pracovat s těžištěm.
To samé u otočení o 180°..
Nejdřív se točí hlava, s ní pak trup, ramena a řidítka a jede se za pohledem.
Na YT je spousta videí, hledej, koukej, přenášej do praxe..
Třeba trochu pomůže např. toto:
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autoškola - těžká motorka
1 reakcí na tento příspěvek Autoškola - těžká motorka
nicmene pracovat se spojkou ji to nenauci.. a ona (i kdyz si to mysli) nema problem s tim ze by to bylo tezky, ma problem s tim ze nema rutinu v rozjezdu/zastaveni.. a tu si holt musi vyjezdit/zazit..
E: dobre, tak jeste oprava, NSR nebo jiny polozavodni nacini, treba Mito
Naposledy editováno 24.08.2021 09:52:28
1) děláš ŘP = učíš se a žádný učený z nebe nespadl
2) 200 kg motorka dá na místě zabrat více ženě 50kg než velkému chlapovi 100kg, vydrž a ono se to poddá
3) mluv a hledej řešení se svým instruktorem v autoškole
4) přečti si pořádně příspěvek níže od GALa, neznám ho, ale nejspíš dokáže poradit a naučit
Gal píše: Mejm žákům v autoškole to ponejvíc padá v nulový rychlosti, když si na konci brždění zapíchnou moc prudce přední brzdu a zatáčí u toho. Jak se jim ta motorka zhoupne do vidlí a vyjede nahoru, nakloní se a oni jí už neudrží. Rychlost zhroucení je pak závislá na síle a ochotě řidiče se s ní poprat. Jestli se válíš s ní, máš alespoň snahu jí udržet. Spousta lidí z ní spíš uteče.
Bejt tebou, požádám svojeho instruktora, aby ti vzal na další hodinu menší motorku. Je legální odjet část výcviku na nižší skupině. Mohlo by ti to pro tu manipulaci v pomalé rychlosti pomoct, abys dostala trochu grif do těla.
Jinak už ti tu ostatní radili, tak jen zopakuju. Při dobrždění motorku rovně, snažit se na konci spíš ubírat brzdu než domačkávat, zpevněný ramena a lokty, při pomalý jízdě přibržďovat spíš zadní (nerozhazuje to tolik rovnováhu).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autoškola - těžká motorka
Hančaa píše: To je ale dost středověký názor.. Vždy se dřív či později objeví pomoc, která ráda zvedne a optá se, jestli je vše ok. Když na autě nebude vědět, jak otevřit ani hauptnu, tak si ho taky nemá pořídit? Od toho jsou na světě právě ti normalní lidi kolem, že bez keců a blbých poznámek pomohou
... Hanule, Ty ještě věříš na prince na bílém hrebci??
Ne? Já jen, že věříš na normální lidi ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autoškola - těžká motorka
MedWed píše: ... Hanule, Ty ještě věříš na prince na bílém hrebci??
Ne? Já jen, že věříš na normální lidi ...
Už sem se bála, že nepřicváláš!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autoškola - těžká motorka
Hančaa píše: Už sem se bála, že nepřicváláš!
...ja jsem spíš bilej vul :)))
Jeslti máš natrénováno z kola, víš jak se co chová, zkoušej si vodit na místě, stavět z centralu jestli to má, pomáhá když z ní dosáhneš oběma nohama na zem, pak celkem rychle zjistíš kdy a jak ji ještě udržíš a jak se narovnáš a co už je nebezpečné. A hlavně na ni mosíš trochu získat jistotu. Ty osmičky slalom apod. se přece trénují na velkých obloukách, ne? Tak dělej velké oblouky ob kuželku nebo dvě je to fuk. A trénuj co nejpomalejší jízdu. Až získáš nějakou jakous takous jistotu budeš postupně spomalovat a cítit jak se na tom udržet a stejně tak budeš postupně i zkracovat oblouky a zvládat ostřejší. Ob kouželku nebo třeba každou. Nemá cenu ale hned cílit vykroužit osmičku na kterou se necítíš. A nemá cenu také se toho bát a ležet na zemi. Musíš se s motorkou sžít a ty návyky získat postupně, holt to trvá. Jen se neboj.
Jo a ER5 je do začátku hodně lehká, v tom by až tak nepřekonatelný problém neměl být. Ono je to totiž skoro jedno - pokud to není vyloženě nějaký pitbike jak tu radili tak jsou motorky plus minus drobné rozdíly stejně vždy těžší jak Ty. Čili stejně nic na zvládnutí hrubou silou když nevíš jak na to. Pokud se převážíš tak letíš i tak i na lehčí i na těžší a neuděláš s tím moc nic. Pokud nevíš jak na to nezvedneš ani lehčí. Pokud se to naučíš tak pak zvládneš i těžší, neboj :)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autoškola - těžká motorka
vilemx píše: Nedávno manželka brzy ráno složila Afriku přímo před barákem, když nasedala a chtěla odjet do práce. Prostě jak zvedla motorku z bočáku, pravou nohou blbě došlápla na hranu obrubníku, takže motorku přehodila na druhou stranu a zůstala pod ní. Protože tady máme středověk , tak než aby volala či troubila o pomoc nebo si jinak udělala v ulici ostudu, tak se z pod motorky nějak vysoukala. No a než aby mě šla vzbudit, což moc brzy ráno nemám rád, tak se s tím nějak poprala, zvedla ji sama a práskla to na sebe až při večeři.
Ale je pravdou, že když asi týden před porodem jela pánovi tvorstva nakoupit nějaké zásoby potravin, aby nezůstal o hladu, než se vrátí z porodnice, tak se jí při parkování chytla nohavice za stupačku a flákla s tím na parkovišti před obchodem. Aby nemusela rodit hned tam, tak od padající motorky raději zbaběle utekla a nechala si ji zvednout od někoho, kdo zrovna šel kolem. Dotyčný si ten náběh na kýlu přivodil i přes to, že vzhledem k pokročilé fázi gravidity mu bylo jasné, že je druhej a tady by mu pšenka ještě dlouho nepokvetla, takže dělat ramena nepřinese kýžený efekt v ulovení samičky.
no to sou story
1 reakcí na tento příspěvek Autoškola - těžká motorka
Nicméně, co pomohlo mě... za prvé, řekl jsem instruktorovi, že chci přitlačit na osmičky a manévry v pomalé rychlosti, tedy ty věci na cvičáku. Pokud padáš na klasické osmičce, co je u zkoušek, začal bych dělat větší osmičky, či jiné obraty, které ti dělají problém - prostě to nedělej na 10 metrech, ale na 30 metrech, pak na 25 metrech, uč se pracovat s tělem, s plynem, se spojkou a zkus využít i zadní brzdu. Jestli to zašlápneš přední brzdou v otočce při osmičce, tak logicky spadneš. Postupně bych pak zmenšoval poloměry kruhů a manévrů. Je velmi důležité věřit si v pomalých manévrech, budeš to v provozu velmi potřebovat. V reálu totiž pojedeš někam na výlet a obracečka do prudkého stoupání nebo klesání by pak mohla být problém v provozu a tam to pokládat nechceš. To samé třeba kolona, jsi si jistá, že dokážeš jet v koloně, kterou nemůžeš předjet stylem krátké rozjezdy a rychlé zastavení krokovou rychlostí? To jsou opravdu reálie a je potřeba, aby jsi tu motorku zvládala i v těchto rychlostech. Pak ti to dá totiž pocit větší jistoty a jízdu si pak užiješ i v situacích, kde by jsi to dnes složila.
Jinak, je to o hlavě, v létě jsem byl na kurzu, kde to malý 6ti letý kluk frčel na BMW1250GS a dělal na něm osmičky... máme to jen v hlavách a to se dá vytlouct jen tréninkem.
Moje doporučení:
1) Připlatil bych si zrovna několik hodin jízd jen na cvičáku (jezdit v provozu ti dle tvých slov jde). Nevím co na to tvůj instruktor.... byť bych měl jet s jiným instruktorem či kamarádem, který mi to tam třeba vysvětlí jinak nebo třeba budeš s někým jiným v menším stresu.
2) Dělal bych ty manévry, které ti nejdou do aleluja stylem větší obraty a postupně bych je zmenšoval až na finální zkouškovou velikost - budeš si tak zvykat na otáčení, práci s tělem, práci s plynem, brzdou... stejně tak postupně snižuj rychlosti, začni prostě pro tebe na bezpečné velikosti osmičky a na pohodlné rychlosti a postupně se zlepšuj.
3) Existuje celá řada věcí, jak tu motorku můžeš stabilizovat (jen nevím, zda to víš teoreticky a hlavně, zda jsi to různě zkoušela v praxi, co ti jak sedí) a to by jsi mohla různě vyzkoušet, co ti prostě bude sedět. Můžeš spojkovat, můžeš jet s mírným plynem a trochu si dobržďovat zadní brzdou, můžeš vyvažovat tělem...
4) Také bych cvičil zastavení a rozjezd na krátkou vzdálenost, stylem na metr s přehmatávání nohou, ať si zvykáš na jemné rozjetí a hned zastavení, postupně bych přidával i zastavování s jemný natáčením řidítek, až budeš mít jistotu, že bez pádu zastavíš i s natočenými koly. V reálu se to vše hodí, taková kolona, která nejde předjet, to člověka procvičí...
Hele, já vlastně před rokem a něco začínal také... instruktor mě ani nenaučil používat zadní brzdu, nic, prostě věděl, že jsem řidič a poraď si. Udělal jsem papíry, tehdy jsem si koupil naháče Hondu CB650R, s tím, že pro mě to byla velká motorka... no, dnes mám velké cestovní enduro, které je obrovské a původní motorka mi přijde jako sranda.
Takže hlavu vzhůru a hurá na cvičák!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autoškola - těžká motorka
Jinak já na ER5 začínala. A dopadla jako ty, věčně jsem se válela, tak jsem na první sezónu a půl milou ER5 prodala a jezdila na CBR125. Takový kolo, ale naučila mě právě ty základy ovládání motorky. Jak se chová, dostaneš do podvědomí řazení atd., strašně mi to pomohlo. I jak byla lehoučká, tak to udělalo taky svý. Pak jsem znovu přesedlala na ER5 a už to bylo v pohodě.
Za mě pokud jde o tyhle jízdy pomalu, kličkování atd., zkus si po absolvování řidičáku najít motoškolu, kde tohle trénují. Ideálně třeba zde Krejza, Maty (Kolín), oba jezdí motogymkhanu a to je na tohle fakt dobrý. U Matyho jsem třeba já tehdy začínala a dalo mi to moc. Umí učit a dobře to vysvětlí.
Jo a neboj, když se motorka nakloní přes určitej úhel, tak jde k zemi i kulturista nasypanej steroidama To se fakt stane každýmu, z toho si hlavu nedělej. I na zvedání motorky zas na kola je grif. Nicméně když se mi tohle stalo, tak je fakt, že jsem na to nikdy nebyla sama, vždycky se někdo přihnal mi pomoct a motorka obvykle stála dřív než já
Držím palce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autoškola - těžká motorka
MedWed píše: ...ja jsem spíš bilej vul :)))
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autoškola - těžká motorka
PlusOne píše:
Dík!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autoškola - těžká motorka
To jde u vstřikování čtyřválce, ale u ER-5 ne.
Ideál jednička volnoběh a učit se, učit se, učit se..
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autoškola - těžká motorka
MedWed píše:
Dík!
Není zač... až jsem se divil, kde se v tobě tolik sebereflexe vzalo.....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autoškola - těžká motorka
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kawasaki ER5 Kawasaki ER 5 | Pavel500 | 13 | 26.4.2024 v 04:32 Ubrus1 |
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... | sasasasa | 29 | 25.3.2024 v 17:59 mRKEF |
Karbce Kawasaki ER 5 | ostrava | 1 | 10.3.2024 v 16:53 ja1 |
Kde brát náhradní díly Kawasaki ER 5 | kastanbabeťťák | 4 | 8.2.2024 v 12:45 Pedl |
Nefunkční tachometr Kawasaki ER 5 | XkovixCZ | 3 | 6.10.2023 v 19:22 Ozzy_ |