globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Autoškola - těžká motorka
Zdravím,
rozhodla jsem se pro řidičák na A2 a v autoškole jezdím na Kawasaki er-5, ale mám problém, že se svými 50kg mám problém motorku v kritických situacích udržet... zkrátka se převáží a ležíme obě na zemi. Doposud jsem na žádné motorce nejezdila, takže jsem bez zkušeností. Jsou prosím nějaké tipy, jak motorku v případě převážení udržet, nebo jsem si prostě do začátku vzala velké sousto a bude rozumnější zvolit řidičák na A1? Díky.

1 reakcí na tento příspěvek Autoškola - těžká motorka

24.8.2021 v 13:47 | Nahoru | #1
K dotazu: chápu správně, že provoz ti nedělá problém, problém jsou osmičky a obecně manipulace se zatáčením v krokové rychlosti. Já to měl také, sice jsem nepadal, ale byl to problém, myslím, že jej má hodně i zkušených kluků, jak vidím na kurzech

Nicméně, co pomohlo mě... za prvé, řekl jsem instruktorovi, že chci přitlačit na osmičky a manévry v pomalé rychlosti, tedy ty věci na cvičáku. Pokud padáš na klasické osmičce, co je u zkoušek, začal bych dělat větší osmičky, či jiné obraty, které ti dělají problém - prostě to nedělej na 10 metrech, ale na 30 metrech, pak na 25 metrech, uč se pracovat s tělem, s plynem, se spojkou a zkus využít i zadní brzdu. Jestli to zašlápneš přední brzdou v otočce při osmičce, tak logicky spadneš. Postupně bych pak zmenšoval poloměry kruhů a manévrů. Je velmi důležité věřit si v pomalých manévrech, budeš to v provozu velmi potřebovat. V reálu totiž pojedeš někam na výlet a obracečka do prudkého stoupání nebo klesání by pak mohla být problém v provozu a tam to pokládat nechceš. To samé třeba kolona, jsi si jistá, že dokážeš jet v koloně, kterou nemůžeš předjet stylem krátké rozjezdy a rychlé zastavení krokovou rychlostí? To jsou opravdu reálie a je potřeba, aby jsi tu motorku zvládala i v těchto rychlostech. Pak ti to dá totiž pocit větší jistoty a jízdu si pak užiješ i v situacích, kde by jsi to dnes složila.

Jinak, je to o hlavě, v létě jsem byl na kurzu, kde to malý 6ti letý kluk frčel na BMW1250GS a dělal na něm osmičky... máme to jen v hlavách a to se dá vytlouct jen tréninkem.

Moje doporučení:

1) Připlatil bych si zrovna několik hodin jízd jen na cvičáku (jezdit v provozu ti dle tvých slov jde). Nevím co na to tvůj instruktor.... byť bych měl jet s jiným instruktorem či kamarádem, který mi to tam třeba vysvětlí jinak nebo třeba budeš s někým jiným v menším stresu.
2) Dělal bych ty manévry, které ti nejdou do aleluja stylem větší obraty a postupně bych je zmenšoval až na finální zkouškovou velikost - budeš si tak zvykat na otáčení, práci s tělem, práci s plynem, brzdou... stejně tak postupně snižuj rychlosti, začni prostě pro tebe na bezpečné velikosti osmičky a na pohodlné rychlosti a postupně se zlepšuj.
3) Existuje celá řada věcí, jak tu motorku můžeš stabilizovat (jen nevím, zda to víš teoreticky a hlavně, zda jsi to různě zkoušela v praxi, co ti jak sedí) a to by jsi mohla různě vyzkoušet, co ti prostě bude sedět. Můžeš spojkovat, můžeš jet s mírným plynem a trochu si dobržďovat zadní brzdou, můžeš vyvažovat tělem...
4) Také bych cvičil zastavení a rozjezd na krátkou vzdálenost, stylem na metr s přehmatávání nohou, ať si zvykáš na jemné rozjetí a hned zastavení, postupně bych přidával i zastavování s jemný natáčením řidítek, až budeš mít jistotu, že bez pádu zastavíš i s natočenými koly. V reálu se to vše hodí, taková kolona, která nejde předjet, to člověka procvičí...

Hele, já vlastně před rokem a něco začínal také... instruktor mě ani nenaučil používat zadní brzdu, nic, prostě věděl, že jsem řidič a poraď si. Udělal jsem papíry, tehdy jsem si koupil naháče Hondu CB650R, s tím, že pro mě to byla velká motorka... no, dnes mám velké cestovní enduro, které je obrovské a původní motorka mi přijde jako sranda.

Takže hlavu vzhůru a hurá na cvičák!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autoškola - těžká motorka

24.8.2021 v 19:21 | Nahoru | #2
Kulinek> zadní brzdu u 2valce kterej je ucukanej v nízkých otáčkách nemá smysl používat.
To jde u vstřikování čtyřválce, ale u ER-5 ne.
Ideál jednička volnoběh a učit se, učit se, učit se..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kawasaki ER5 Kawasaki ER 5 Pavel500 13 26.4.2024 v 04:32 Ubrus1
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... sasasasa 29 25.3.2024 v 17:59 mRKEF
Karbce Kawasaki ER 5 ostrava 1 10.3.2024 v 16:53 ja1
Kde brát náhradní díly Kawasaki ER 5 kastanbabeťťák 4 8.2.2024 v 12:45 Pedl
Nefunkční tachometr Kawasaki ER 5 XkovixCZ 3 6.10.2023 v 19:22 Ozzy_


TOPlist