Poridil jsem si Ducati Monster+ (2021) a potreboval bych vedet, jestli se pri zajizdeni ma/nema pouzivat quickshifter, pripadne od kolika km?
Co se tyce zajizdeni tak jsem pobral informace ze:
- Nevytacet motor nad 5500 prvnich 1000km
- Nejezdit konstantni rychlosti
- Radit casto nahoru a dolu
- Brzdit hodne motorem
- Dat si pozor na kluzke gumy
Diky
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajeti motocyklu - quickshifter
pkkaca píše: Maxipes_Fík> Tak to musíš být na silnici často nasranej..Neserou tě taky dědové ve fabiích plazící se s věncem na hřbitov,spousty cyklistů,pobíhající děti a psi a nebo třeba že ptáci moc řvou??Možná bys na to dostal nějaký prášky..Nebo jezdi vlakem...Miluju lidi co pičujou na celej svět Nebo jenom na čopráky?Takže ti starou vojel čoprák?Se nestyď ty závodníku
Nejsem žádný závodník, ale vždycky jedu tak, abych nikomu nepřekážel a neomezoval plynulost provozu zejména bezdůvodně pomalou jízdou (a pomalým zrychlováním, jako naložený nákladní vlak, jak má spousta blbců v oblibě) a bohužel jsem asi naivní, když totéž očekávám od ostatních, taky proto, že vzájemnou ohleduplnost účastníků provozu přikazuje zákon o provozu na pozemních komunikacích. Dědové s platem vajíček a věncem se neplazí po silnici, protože jsou dědové, ale protože neuměli řídit nikdy, kdo řídit uměl, tak dokud mu funguje mozek, oči a trochu ruce a nohy, tak aby to stačilo na ovládací síly v automobilu, tak žádnou brzdou provozu není.
P.S. jestli patříš k těm čoprákům, co jsou přesvědčeni, že rychlost vyšší než 65 km/h by je za jízdy (i po rovné silnici bez zatáček) zabila, tak raději nejezdi ani tím vlakem, někdy jede rychlostí i přes 100km/h, za příznivých povětrnostních podmínek.
P.S. 2 jak by bylo na světě krásně, kdyby na něm nebylo tolik blbců.
1 reakcí na tento příspěvek Zajeti motocyklu - quickshifter
A k tomu záběhu, při dnešní přesné výrobě už to není nutný nějak hrotit, během prvních 500 piánko, nedávat plnej, během jízdy semtam vystřídat kvalty, jezdit tak do poloviny max. otáček motoru.
Od 500 km už se dá tak do 75% otáček motoru...
1 reakcí na tento příspěvek Zajeti motocyklu - quickshifter
Na druhou stranu musím přiznat, že problém je možná ve mně a tazatel opravdu našel odpověď na svůj dotaz v informaci, že udatný čoprobijec z Pňovic vozí panímámu dýchavičným vehiklem, který nepředjede ani pomalu se pohybující relativně malý objekt. Za cenný poznatek by se dala rovněž označit informace, že každý čoprák je drsný Rambo na kterého se obyčejný smrtelník nesmí ani křivě podívat.
https://www.motorkar.../?t=221555&pgr=1
dan1024 píše: Až za měsíc někdo vznese dotaz na zajíždění s QS, určitě mu spousta kolegů doporučí v první řadě pročíst existující diskuze. I v tomto vlákně je to hned druhý příspěvek doplněný nenápadným sarkazmem kde najít tlačítko vyhledávání. Na první pohled je to sice rozumná rada, na druhou stranu je dost možné, že tazatele odradila podobná vášnivá diskuze mezi “čopr-buznama“ a “buznama sedlající jiné stroje“ (píšu v uvozovkách, protože nechovám žádné negativní emoce natož zášť vůči jezdcům na jakémkoliv stroji).
Na druhou stranu musím přiznat, že problém je možná ve mně a tazatel opravdu našel odpověď na svůj dotaz v informaci, že udatný čoprobijec z Pňovic vozí panímámu dýchavičným vehiklem, který nepředjede ani pomalu se pohybující relativně malý objekt. Za cenný poznatek by se dala rovněž označit informace, že každý čoprák je drsný Rambo na kterého se obyčejný smrtelník nesmí ani křivě podívat.
Hezky jsi to shrnul, jen bych si Tě dovolil poopravit, nejsem žádný čoprobijec, mě sere každý idiot, který se chová, jako by mu patřily všechny silnice a na ostatní účastníky provozu z vysoka kašle, schválně je zdržuje a nejlíp když jede prostředkem silnice, aby mohl omezovat a ohrožovat i ty protijedoucí a je mě úplně jedno jakým vozidlem se ten idiot pohybuje.
_Michal píše: Kohlstein> určitě ne, ale točit to nad 5500 otáček jim to jejich blok v hlavě nedovolí
Sorry, ale jakejkoliv chopper, za kterým jsem se musel táhnout, tak jel na totální pohodičku a zdržoval provoz.
Jestli to nebude tím, že chopper/cruiser je z principu motorka dělaná na pohodovou klidnou jízdu.
Výtáčet chopper/cruiser do plnejch je stejný nesmysl jako jezdit na nízký otáčky na supersportu.
Motorka na to není dělaná a "nemá to ráda".
Maxipes_Fík píše: P.S. jestli patříš k těm čoprákům, co jsou přesvědčeni, že rychlost vyšší než 65 km/h by je za jízdy (i po rovné silnici bez zatáček) zabila, tak raději nejezdi ani tím vlakem, někdy jede rychlostí i přes 100km/h, za příznivých povětrnostních podmínek.
P.S. 2 jak by bylo na světě krásně, kdyby na něm nebylo tolik blbců.
Já v 65km/h dost často řadím dvojku a taky se dost často kochám,ale v rychlosti za kterou bych na státovce přišel o papíry.Tudíž že bych tě já zdržoval se neboj..Ale narozdíl od tebe a tobě podobným mám pochopení i pro motorkáře třeba z věkově pokročilejších skupin.Jezdících většinou na chopperech,většinou nižších objemů a ti už jezdí no,někdy na pováženou,ale jezdí..Mě se to líbí a budu na tom dřepět stejně jako oni dokud se na tom udržím.A zpruzelý fofrbuzny mi budou moct víš co...
P.S 2- naprosto s tebou souhlasím
1 reakcí na tento příspěvek Zajeti motocyklu - quickshifter
assassin píše: SuperSic58> Jestli neni rozdíl mezi motorkou za 500+ a motorkou za pulku …
Nesmysl, zkrátka to soudruzi v japonsku nenaladili uplně ideálně. Jsou i levnější bajky a QS jim řadí hladce i to i dolu a zase naopak i některým prémiovkám to údajně řadí tvrdě. Možná to chce doladění přes soft, kdoví.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajeti motocyklu - quickshifter
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajeti motocyklu - quickshifter
Ale taky víme, že různé oleje dokážou řazení zkomplikovat nebo usnadnit, tak jestli to nebude nějak souviset s tím Fuchs Silkolene?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajeti motocyklu - quickshifter
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajeti motocyklu - quickshifter
Killtime se rozebíral třeba tady:
https://www.motorkar...mp;pgr=1#goto9806590
Ten killtime by taky nemusel fungovat jen jako tvrdý vypínač jiskry, ale i jako měkký, tzn. že by v nějakém úseku vypínal každou druhou nebo každou třetí jiskru a a zároveň to může zmenšovat předstih před vypnutím a po opětovném zapnutí.
Pro představu, tříválec MT-09 pálí v 6000rpm každých cca 6,7ms a killtime je asi 10 zápalů, tedy 60-70ms, takže prostor pro doladění by tam být měl.
Edit - a taky záleží, co je tam za senzoriku a jestli vůbec funguje.
Naposledy editováno 23.07.2021 17:42:06
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajeti motocyklu - quickshifter
dan1024 píše: SuperSic58> no ja bych prave souhlasil s assassinem. soudruzi z Yamahy rozhodne jsou schopni naladit QS, ale pro masinu za <300 jim bud nestoji za to do toho investovat cas a finance, a nebo, a to je horsi, to pro ne neni problem, ale z marketingovych duvodu nemuze mit MT09 stejne dobry QS jako R1 za vice nez dvojnasobek. MT09 je porad prece jenom rozpoctovka. na doladeni pres SW bych asi moc nespolehal, seriove ridici jednotky obecne nejsou moc otevrene nejakemu ladeni. duvod je asi zrejmy. a investovat dalsi nemale penize do profi reseni je na zvazeni kazdeho soudruha. a to uz nemluvim o tom, ze je problem sehnat nekoho, kdo ty komponenty umi namontovat a opravdu dobre odladit. pouzivej, co mas, a nespekuluj
ju doladění se dělá, dokonce na 09 uměj přidat i QS na podřazování s aut. meziplyny, řídicí jednotka se dá přehrát, jen se to musí umět. A jak jsem psal vejš, i prémiový motorky za půl míče a více můžou mít tvrdej QS a rozpočtovky za 200 super vyladěnej. Tuhle to psal karas v motohousu (kterej projel snad každou motorku jako novinář), že mu většina QS přijde, že nejsou pro převodovku zrovna pohlazení jak řazení se spojkou...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajeti motocyklu - quickshifter
tomu, ze vetsina QS neni pro prevodovku zrovna pohlazeni, verim. jak jsem psal vyse, kdyby to bylo tak jednoduche naladit to do sametova, urcite by to vyrobce jako Yamaha udelal a nekazil si povest tim ucukanym provedenim. porad jsem presveceny o tom, ze ty odladene QS maji o hodne vice vstupnich parametru nez jen aktualni otacky a zatez, ovlivnuji vice veci nez jen killtime zapalovani a tim padem i samotne algoritmy nejsou jenom o trivialni linearni iterpolaci ciselne hodnoty killtime nalezene v tabulce podle otacek.
co se tyka uvahy ohledne odladeneho QS v levne masine a ucukaneho v masine za pul mega, tam takovou osobni zkusenost nemam, spise naopak. ale rozhodne jsem netestoval tiolik masin jako Karas. je mozne, ze pokud porovnas QS v drahe masine pred nekolika lety a v dnesni za 200, vyjde z toho lepe ta levnejsi. QS se jako vsechno vyvyji a prvni provedeni byly logicky jednodussi a tim padem i mene komfortni. ja mam osobni zkusenost z roku 19, kdy jsem vybiral MT a zkousel stroje v odpovidajici cenove relaci. v te dobe mi prisel o neco lepsi QS treba v Duke790, ale take to nebylo o nekolik trid. a pak loni na podzim, kdy jsem si pujcil StreetFightera (a zjistil, ze bez nej uz nemohu zit) a vzapeti po nem otestoval i kokurenci. Tuono mi prislo srovnatelne, v SuperDukovi o malinko tvrdsi, ale porad o nekolik levelu nad masinami jako MT. pokud vis o nejakem super jemnem QS v masine za 200, skoro bych byl az v pokuseni si tu predvadecku pro porovnani pujcit :) popravde by me i vcelku zajmalo, jak je na tom QS v novem Monsteru. jestli tam Ducati zurocila usili venovane do vyvoje QS pro drazsi stroje nebo to naopak oklestila z marketingovych duvodu.
za odkaz na vlakno diky, prosel jsem to. neni tam sice detailni technicky rozbor, ale i z prispevku lidi, co se v tom zjevne hrabali, vyplyva, ze pouhym poladenim hodnot killtime to cukani uplne neodstranis. dokonce tam padla i uvaha na tema vice vstupnich parametru, jak jsem od zacatku psal :)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajeti motocyklu - quickshifter
Kohlstein: Jak rikas, jde v zásadě jen o killtime, ale je tam mnoho konstrukčních odlišnosti systém od systemu a pak se to komplikuje - ten “soft” náběh, kdy to vynechá zapaly jen na některých válcích apod. Pak jsou ruzne senzory, da se nastavit pri jake sile na radicku to rozpoji zapalko - tzn kompromis jestli se kvalt najisto doradi a tim jak hodne tlakem na radicku nicis vidlicky apod. No a pak jsou systémy co vypínají vstřikování (dynojet bez ignition modulu) a nebo systémy co vypínají obojí. Vypínání paliva ma opet svoje specifika - nevýhody.
Sipersic: nahodou nekde muze fungovat i levnej systém. Ale obecne nejdou za levno delat presne a do detailu vyladene veci. Na tech “rozpočtových” motorkach je to videt v podstate na každém dílu. Svému účelu urcite slouží dobre, ale nemuze po nich clovek chtit to co po 2x drazsim stroji
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajeti motocyklu - quickshifter
Z principu, quickshifter je závoďácká záležitost, kde se hledá, jak ušetřit desetinu vteřiny, a nějaké pohodlí nebo životnost převodovky jsou nepodstatné. A původ quickshifteru patří do doby dvoutaktů, kde je potřeba řadit furt.
Možnost využívání quickshifteru na normální ježdění je o celkovém přístupu od návrhu převodovky a spojky, jaké budou setrvačné hmoty a vůle v bočních ozubech. Ale to je jenom začátek. Nějaký killtime nezaručí, že za všech podmínek budou mít zařazovaná kola stejné otáčky. Aby to pracovalo bez znatelných rázů, musí ty systémy pracovat se vším možným, jako je předstih, dávka paliva, vynechání jednotlivých zážehů, a nejlépe k samotnému přeřazení za pomoci serva, aby při přeřazování došlo ke srovnání otáček v převodovce.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajeti motocyklu - quickshifter
Maxipes_Fík píše: P.S. jestli patříš k těm čoprákům, co jsou přesvědčeni, že rychlost vyšší než 65 km/h by je za jízdy (i po rovné silnici bez zatáček) zabila, tak raději nejezdi ani tím vlakem, někdy jede rychlostí i přes 100km/h, za příznivých povětrnostních podmínek.
tak na hlavnim pardubickym koridoru je vesmes bezne kilodvacet a nekde i to stosede, to ale moc nedavaj nase lokomotivy (pendolina ale jo),.. navic u vlaku ktery jezdi ryhle ty svine řadej vagony bez stahovaciich oken.. (nejaky bezpectnostni pravidlo, ajznbonaci z trebovy mi to vysvetlovali kdysi na zavodech) ..
..nicmene zazil jsem ze nam po poruse pujcili k uplne obyc R-ku, (dnes uz prakticky skoro courak) s uplne obycejnejma prastarejma rychlikovejma vagonama (jeste 8/kupe) v trebove tauruse (no neptej se me na byrokracii kolem, ale proste ji tam zaprahli) ...aby to dohnal aspon trosku, smazil to co trat povolila, a to uz bylo koukani z votevrenyho vokna povim ti docela hukot (dle stopek a kilometrovniku u trati mistama tech 158 regulerne jel )
kerut píše: tak na hlavnim pardubickym koridoru je vesmes bezne kilodvacet a nekde i to stosede, to ale moc nedavaj nase lokomotivy (pendolina ale jo),.. navic u vlaku ktery jezdi ryhle ty svine řadej vagony bez stahovaciich oken.. (nejaky bezpectnostni pravidlo, ajznbonaci z trebovy mi to vysvetlovali kdysi na zavodech) ..
..nicmene zazil jsem ze nam po poruse pujcili k uplne obyc R-ku, (dnes uz prakticky skoro courak) s uplne obycejnejma prastarejma rychlikovejma vagonama (jeste 8/kupe) v trebove tauruse (no neptej se me na byrokracii kolem, ale proste ji tam zaprahli) ...aby to dohnal aspon trosku, smazil to co trat povolila, a to uz bylo koukani z votevrenyho vokna povim ti docela hukot (dle stopek a kilometrovniku u trati mistama tech 158 regulerne jel )
Já vím, to byla trochu nadsázka, rychlostí 135 km/h jezdily rychlíky v úseku Pardubice Choceň s parním Albatrosem v čele už v roce 1954
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Monster krovka Ducati Monster | Quattro224 | 7 | 18.2.2022 v 12:47 Quattro224 |