potřeboval bych ověřený, zaručený tip na přípravek, kterým by bylo možné uvolnit zapečený a zarezlý šroub na přírubě výfukového kolena z válce.
Jsou tam 3 šrouby, kryté matkami s čepičkou. U té jedné, která nejde povolit ta čepička upadla a šroub vypadá takhle :
Zbylé dvě matky jsem povolil, sice těžko, ale šlo to a namazal jsem šroub měděnou pastou.
No a potřebuji sundat tuhle třetí matku, zkontrolovat stav závitu pod matkou, případně ten šroub vyměnit.
Ale nejdřív musím povolit tu matici.
WD-40 je tam asi půl hodiny a zatím nic.
Děkuji za každý přínosný příspěvek.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapečený zarezlý šroub
PetrXX píše: Mohl bys mi jako laikovi popsat, jak to nasadíš na čouhající šteft?
Ciwe tohle vlákno má solidní potenciál
Co chceš vědět dál?
Já loni vytahoval bezpečnostní šroub na autě kde mi v servisu pistolí dojebali ten oříšek a já ho pak v garáži zlomil. Na ťuknul sem na tu kulatou hlavu tento vytahovák a na podruhé sem šroub vyndal. Funguje to parádně
Obdélník píše: Jednou jsem byl na veletrhu v Brně a tam v nějakém stánku ukazoval týpek lepidlo na kov. Přeřízl kulatinu, napatlal to nějakým lepidlem na kov a řekl, že za 2 hodiny proběhne trhací zkouška.
No chtěl jsem to vidět a tak jsem za 2 hodiny přišel k tomu stánku. Bylo tam hafo lidí a všichni jsme viděli, jak ten týpek upnul tu opatlanou kulatinu do trhacího stroje a zkusil pevnost toho lepeného spoje.
Kulatinu přetrhl, ale na jiném místě, než byl ten lepený spoj.
A tohle lepidlo (údajně), budu odpoledne mít k dispozici.
Takže, že by se nemuselo vařit ?
Samozřejmě, že to nejdřív zkusím nanečisto v dílně na nějakých šroubech.
Tak ted uz tady z toho je opravdu tanec v hovnech.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapečený zarezlý šroub
MartasUS píše: naťukneš kladivem, nasadíš trhák a točíš doleva. Čím víc se zabírá tak tím víc se vytahovák zahryzává.
Co chceš vědět dál?
Já loni vytahoval bezpečnostní šroub na autě kde mi v servisu pistolí dojebali ten oříšek a já ho pak v garáži zlomil. Na ťuknul sem na tu kulatou hlavu tento vytahovák a na podruhé sem šroub vyndal. Funguje to parádně
No chci vědět, jak ořech, dělaný na hlavu šroubu nebo matici, namlátíš na dřík nebo šteft a úspěšně to povolíš protože ta tvá sada je na ožvýkané hlavy a matice.
Chápu sice, že se dá šroubovákem zatloukat hřebík, ale vždycky mě to překvapí.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapečený zarezlý šroub
PetrXX píše: No chci vědět, jak ořech, dělaný na hlavu šroubu nebo matici, namlátíš na dřík nebo šteft a úspěšně to povolíš protože ta tvá sada je na ožvýkané hlavy a matice.
Chápu sice, že se dá šroubovákem zatloukat hřebík, ale vždycky mě to překvapí.
Ten vytahovák je na cokoli kulatého. Né jenom na vyžvejklé matky a šrouby. Asi si to očividně nezkoušel ještě. Já jo jak sem psal. Dokonce přesně jako ten týpek na videu.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapečený zarezlý šroub
MartasUS píše: Ten vytahovák je na cokoli kulatého. Né jenom na vyžvejklé matky a šrouby. Asi si to očividně nezkoušel ještě. Já jo jak sem psal. Dokonce přesně jako ten týpek na videu.
On je pomerne dost velky rozdil mezi ocelovym kolovym sroubem, zasroubovanym v ocelovem naboji, kde jediny problem je ozvejkana hlava a orezlym steftem, zarostlym v hliniku.Btw, ztracenej/dejebanej bezpecnostni orech ti vyrobce tech sroubu behem par dni posle novej bud podle kodu anebo podle fotky hlavy sroubu. Kdyz jsi moc blbej i na to, aby ses vyrobce zeptal, povolis ty ostatni srouby a jdes se projet, po navratu srouby dotahnes a ten bezpecnostni povolis rukou.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapečený zarezlý šroub
Medved píše: On je pomerne dost velky rozdil mezi ocelovym kolovym sroubem, zasroubovanym v ocelovem naboji, kde jediny problem je ozvejkana hlava a orezlym steftem, zarostlym v hliniku.
Proč to vůbec zkoušet co? Lepší a rychlejší je přivázat motorku předním kolem ke stropu ať je plocha v rovině. Pak tam nalepit na silikon víčko z petky a nalejt tam kyselinu. To je fakt. Tohle je lepší
1 reakcí na tento příspěvek Zapečený zarezlý šroub
CharlitoCZ píše: Já teda taky nechápu, proč se do toho jebat, neopravuj, co neni rozbitý.. Vyřeš to, až / jestli to bude opravdu potřeba, teď to akorát rozjebeš a zbytek sezóny si nezajezdíš. A hlavně to je zbytečný
e: aha, pozdě
Přesně to jsem chtěl napsat Proč to kurva rozebírá, když to není potřeba
kratkej01 píše: Na jedný moto nešlo povolit vejfukový matky bál jsem se že strhnu šteft v hliníku tak jsem to preventivně prostříkával wd 40.
Jednou jsem jel 100 km v dešti po dálnici a moc sem se s tím nepáral, přijel jsem do Hradce a na světlech něco klepalo,až doma sem zjistil že se matky povolily a některý upadly. Teplo od motoru, studená voda od předního kola a je to.
Chtěl jsem napsat, ať tu hlavu důkladně prohřeje nejlépe jízdou. Hliník se roztahuje víc než ocel a je větší šance že ten šteft vyšroubuje celej.
kratkej01 píše: Na starejch autech se dávaly na vejfuk matky mosazný s těma problém nebyl.
Na autech BMW jsou mosazný matky držící svody na hlavě doteď. I tak, když jsem 17 let starý motor rozebíral, polovinu těch matek jsem vyšrouboval i se šteftama. To samé na dalších dvou hlavách, co jsem si rozebíral na díly. Nutno říct, že ty štefty byly v hlavě našroubovaný jen tak volně. Ta mosazná matka sice nepřiroste ke šteftu, ale ten závit šteftu v ní naboptná rzí.
MartasUS píše: Ten vytahovák je na cokoli kulatého. Né jenom na vyžvejklé matky a šrouby. Asi si to očividně nezkoušel ještě. Já jo jak sem psal. Dokonce přesně jako ten týpek na videu.
Máš pravdu že tohle jsem nezkoušel, ale pořád se nemůžu zbavit dojmu, že ty na šroub s ulomenou hlavou taky ne. Těch šest hran tam imo nebude úplně náhodou.
Ale proč ne :)
Ostatně soudím, že v tomto případě je to už úplně jedno.
Předpokládám, bez urážky, že pokud nepomohla několikrát opakovaná a nakonec i potvrzená rada, ať se do toho nesereš, že nemá ani smysl psát, ať to dáš někam do dílny a necháš to na lidech, kreří o tom něco ví..
Ale za mě beztak, přivařit a vytočit. Tim lepidlem stejně nic lepšího nedokážeš
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapečený zarezlý šroub
PetrXX píše: Blbost. Tahem to urveš spíš, než utahovákem, tuplem pokud má nastavení síly. Nechat jej chvíli klepat, pak přidat volume doprava. Vrtání je až poslední možnost a vždycky hrozí průserem.
Mám k dispozici všechno možné, včetně indukce a v praxi tohle řeším běžně(bloky převodovek a motorů,chladiče) má zkušenost je poklepat, zkusit naše-vaše rozhýbat, pokud nejde nahřeji indukcí,poklepu,zkusím stejně,pokud se urve rovnou vrtám,moc se s tím nemám čas párat, páč máme celkem ranec na hodinu a dávám většinou rovnou z.vložku.
P.s. Rukama, na rozdíl od utahováku poznáš zda má snahu,tím ho prostě urveš-má zkušenost.
Naposledy editováno 28.07.2021 22:02:23
MartasUS píše: Medved> aha. Takže mám vyměněné 3 kola (zimní na letní) a oříšek mi prdne u čtvrtého. Auto na heveru a v toolboxu koukám na tento vytahovák kde vím, že ten šroub vyndám za minutu . V ten moment mám někam telefonovat a pídit se po ořechu který by přišel za týden. Na to bych se vysral i kdybych měl čas. Ty bezpečáky sem hodil do kopřiv a dal tam zpět normální šrouby. To mi přijde jako o dost schůdnější a rychlejší cesta, ale za to ty koukám jdeš na vše horší nebo hloupější cestou
Podle tvych ostatnich nesmyslnych radobyodbornych blabolu rozesetych po tomto webu je mi celkem jasne, ze tak jednoduche to nebylo. Jsi matlal a radis hovadiny vyctene buhvikde. Az nekdy v zivote neco zkusis udelat vlastnima rukama, mozna pochopis, ze nekdy je lepsi veci nedelat tou nejrychlejsi cestou a ze ruzne postupy se taky nemusi hodit na vsechny situace. I kdyz to, ze ty neco pochopis je asi moc silny predpoklad.Foustka píše: ..........P.s. Rukama, na rozdíl od utahováku poznáš zda má snahu,tím ho prostě urveš-má zkušenost.
...
edit: ale tohle nevysvětlíš lidem, který potřebujou na všechno momenťák (tj. nemaj z praxe vycvičenej cit, kterej pak už neztratíš klidně ani po dvaceti letech)
Naposledy editováno 29.07.2021 11:26:39
2 reakcí na tento příspěvek Zapečený zarezlý šroub
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapečený zarezlý šroub
Co se týká toho lepidla na kov, tak mi nebudete nikdo vůbec věřit, ale to lepidlo vůbec nedrží.
V pondělí by mohlo klapnout indukční nahřívátko, které bych měl mít půjčené ze servisu.
To by mohlo pomoci.
Dám vědět, jak to dopadlo.
1 reakcí na tento příspěvek Zapečený zarezlý šroub
3 reakcí na tento příspěvek Zapečený zarezlý šroub
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapečený zarezlý šroub
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapečený zarezlý šroub
Nepůjdu si přece koupit COčko jen kvůli dvěma šroubům.
Pak už ho nikdy nepoužiju.
Naposledy editováno 30.07.2021 14:48:32
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Conti Road Attack 3 [1, 2, 3] BMW R 1100 RS | FrancisR | 76 | 30.4.2024 v 06:38 Marcusk |
výfuk Dominator na BMW 1100 RS BMW R 1100 RS | Martin50 | 11 | 6.2.2024 v 17:20 FrancisR |
Prasklý výfuk, možnost opravy výměn... BMW R 1100 RT, BMW R 1100 RS | Martin50 | 3 | 19.1.2024 v 10:21 xbabka |
Přídavná světla R1100RS BMW R 1100 RS | novekostatko | 15 | 14.2.2023 v 22:13 Brůča. |
R 1100 synchronizace BMW R 1100 RS | Obdélník | 9 | 7.4.2022 v 08:46 FrancisR |