Zkoušel jsem hledat již v diskuzi, ale nic nenašel a tak zkouším otevírat diskuzi pro mě podobným, či pro ty kteří to již mají za sebou a zdárně vyřešili.
Po čtyřicítce jsem se rozhodl, že vytáhnu své hýždě z auta a posadím je na jednostopu, jenže s respektem k těmto strojům vůbec nevím, jaký stroj si pořídit.
Vzhledem k nulovým zkušenostem, ty na staré Jawě 350 v 17 letech se nepočítají ?, se nedokážu rozhodnout.
Mé nízké sebevědomí v schopnosti ovládat dobře motorku, mi velí koupit si něco kolem 300ccm. Také s ohledem mé výšky 170cm uvažuji o naháči a s nižším posezením.
Můj tip padl na Yamaha MT03, Honda CB 300r a po různých testech jsem vyloučil tedy motocykly značek z Číny jako Zontes, Benelli, či CF moto.
Byl bych rád, kdyby majitelé těchto motorek Yamaha či Honda mi napsali zkušenosti nějaké a hlavně, jak dlouho baví nováčka motorkáře taková motorka??
Je mi jasný, že člověk se rozjezdí, naučí a pak již kouká po něčem silnějším. Otázka ale po jaké době? Jestli třeba po roce dvou, tak jestli se nevyplatí již koupit rovnou silnější stroje. Yamaha MT07 či Honda CB 650R nebo 500F. Popřípadě nechat si snížit výkon těchto strojů a pak až když se cítí je nechat zase otevřít.
Mám ohledně toho velké dilema, protože samozřejmě dát cca 130 tisíc korun a výš je dost peněz a člověk na to kouká i jako na nějakou investici, která musí být výhodná.
Netuším jaké to je přesednout z třístovky na šestistovku. Jistě hned pozná, že má zadkem o 30 kilo víc a o 30 koní víc.
Nejsem povahou nějaký Závodník, nejde mi o rychlou jízdu a překonávat své hranice v řízení nějakého stroje. Chci se vydat na výlety v rámci mého kraje, najet třeba sto km po okolí, zastavit se na hezkých místech, vzít přítelkyni na nějakou tu romantickou vyjížďku a tak. Zkrátka pohoda.
Nějak jsem se rozepsal ? snad si to někdo přečte a dokáže mi pomoct se rozhodnout, třeba někdo řešil úplně to stejné, co já.
A jinak takové podtéma. Motorky Voge. Včera jsem to objevil a líbí se mi retro naháč Voge 300ac, kdy 500ac ještě víc a zatím i pětistovka je do 35kw, takže to nebude nějaký divoch. Je tu někdy kdo motorky vlastní či již projel, viděl??
Je mi jasné, že čínské motorky ještě dlouho budou k pohrdání, že nabízí především dobrou cenu a výbavu, ale jednou bude zlom, kdy budou dávat i smysl z jiných úvah, budou úplně jako to, co většina chce. Značky s dlouhou tradicí a kvalitou.
Díky za pozornost.
1 reakcí na tento příspěvek Motorky pro začátečníky - diskuze
Takze dobre zvaz, jestli zrovna nahac, aby si za rok nezjistil, ze vykonove ti to staci, ale treba budes radeji jezdit po silnicich nizsich trid a tam treba silnicni nahac ma hrozne tvrdy a nepohodlny podvozek atd.
Kdyz pak budes 100% vedet, jakou kategorii, tak uz je to jen otazka kolik do toho chces dat a co ti bude nejvic sympaticke i s ohledem na ceny, dostupnost dilu, servisovatelnost (sam vs. nejaky servisak) a objem/vykon bych v tvych letech povazoval uz za nepodstatny - nejses 21 lete pako, ktere se potrebuje zuby nechty drzet silnicniho torpeda, co leti 200 za hodinu
Otazka: proc ne CF moto ? (ja jenom ze jsem na to neslysel zadnou zlou recenzi a pokud by se mi nejaka opravdu libila, urcite by byla v uzsim vyberu)
1 reakcí na tento příspěvek Motorky pro začátečníky - diskuze
Otázkou zůstává jestli zvolit naháč, polokapotáž, cest. enduro atd.
To si prostě musíš vyzkoušet....
Naposledy editováno 02.05.2021 09:53:28
2 reakcí na tento příspěvek Motorky pro začátečníky - diskuze
1 reakcí na tento příspěvek Motorky pro začátečníky - diskuze
Na tvém místě bych pořídil nějakou 2-3 roky starou 500ccm. Pokud si netroufáš na "dospělou" 600+, v pořádku. Kup si menší. Ale ne novou. Stejně ji prodáš, protože se rozjezdíš, zjistíš co chceš, jak chceš jezdit...a to se s první motorkou trefí málokdo. Rozdíl mezi pořizovací a prodejní cenou tě potom nebude tolik bolet.
Kupovat silnou a škrtit je nesmysl. Bude těžší, hůř ovladatelná než motorka s nižším objemem a navíc nepojede, protože jsi jí zavřel. To není cesta.
Co se týče kvality čínských/korejských/...motorek, nedokážu to posoudit. Asi to bude celkem spolehlivý. Ale při následném prodeji budeš tratit víc než u zavedené japonské značky. A pokud půjdeš do 300ccm, tak prodávat budeš brzy. Ono francouzské/italské auto taky tratí na hodnotě víc než Oktávka s "nesmrtelnou" 1,9tdi....
edit.: Jo, skvělá anketa
Naposledy editováno 02.05.2021 10:30:26
Jistě chápu, že naháč nebude nijak pohodlný, však nehodlám jezdit nějaké dálky na jeden Zátah, takže ne přes rozbité silnice.
Ano nepotřebuji se s motorkou honit, lámat to v zatáčkách, co se dá atd. V Rámci rychlostních předpisů se chci projíždět po okolí. Vyčistit hlavu, povozit přítelkyni, výletovat.
Pro mě je obsah a výkon podstatný z důvodu, že bych nerad si pořídil 300 ccm a nezjistil po Sezoně, že to musím moc točit a pořád řadit, kdy to pak není o té pohodě. Kdy třeba u 500 ccm bych byl spokojenější, ale jen se bál výkonu a Váhy a koupil právě menší stroj.
O ještě silnějším stroji neuvažuji vůbec, na ježdění mimo kraj mám auto, takže spíš chci motorku jako koníčka ne jako dopravní prostředek.
Cf moto?? No i zde je takový test na malého naháče a když si přidám 20 tisíc mám již Yamahu, která je zkratka v mnoha směrech lepší, dle Testu tedy. Tak asi proto ne CF moto. Jo kdyby to bylo levnější o 40tisíc ~ tak bych i o něm uvažoval a lepší Yamahu pomíjel.
Naposledy editováno 02.05.2021 11:43:24
Měřím 170 a mám 75 kilo, nerad bych aby Velká motorka ovládala mě místo já ji. Vzhledem k respektu se možná zbytečně podceňuju a vážně nějaká pětistovka či šestistovka by byla úplně v pohodě.
Moje obavy jsou i z výkonu, že mě vyšší kubatura bude střílet po silnice jak prak kámen. S váhou motorky netuším, nějaká 3 kila mají 190 kilo a to mají i 5ti kila jiných značek. Většinou Řeším i výšku, já potřebuji stát oběma nohama na zemi, být na špičkách, tak mě to znervózňuje. To je jak malý kluk co si půjčí od Velkého bráchy jeho Velké kolo .
Ano o naháči jsem přesvědčen na 100% . Na pohled je pro mě naháč zkrátka motorka, znám negativa, ale když ten zbytek se mi zkrátka nelíbí nějak. Nejlépe nějaký neo retro naháč, vzhledem k mému věku
Trochu si to myslím úplně stejně. Že se na tom povozím po okolí, vrátím se do svých 17-18 let když přeháněl Jawu 350 a řeknu si, že jsem nešel do silnějšího stroje, že jsem se nemusel zase tak bát.
Otázkou zůstává, kdy třeba u Yamahy je cenový rozdíl 40 tisíc mezi MT 03 a 07 a co když by mi na to moje ježdění 3 stovka Vážně stačila? Devadesátku tam má člověk za 6 sekund, jezdí to za 3 litry a sto km s přestávkami to ani nezničí zadek a Záda.
Co když by vyšší kubatura byla jen o tom honit si ego, že nemám motorku pro holky či druhou nejmenší a zatím by výkonem Vážně stačila? Kdy naopak 5 ti kilo a výš ani nevyužil ? Možná v kopcích a při jízdě Ve dvou, ale jinak??
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorky pro začátečníky - diskuze
Ano vyšší sedla, šíře motorky celkově pro prcka jako jsem já dost napoví, jak se na ní budu cítit. Mít pod zadkem stroj na který musím šplhat bere hodně sebevědomí a přidává nejistoty. Zase možná probouzí víc respektu a člověk zkrátka neulítne. Nenechá se unést výkonem.
Ano je pravda, že 300ccm se asi prodává hůř, poté co přestane bavit. I zde je spousta inzerátů na takové objemy a docela již dlouho a možná dlouho jen protože majitelé od nových slevili o 10-15 tisíc, což není dost atraktivní ani.
Nebýt z toho tak vyprdlý, šel bych do Yamahy MT 07 650ccm místo MT 03 320 ccm. Jenže právě již je to větší ,silnější, těžší.
Nerad bych dopadl, že to bude Těžší na ovládání jak při jízdě i v klidu. Nemluvě, že jde o 40tisíc korun navíc.
Dobře škrtit motorku je blbost. Chápu jak to myslíš. Prakticky větší motorka je horší na ovládání než menší a zatím to ještě nejede. Když někdo zvládne ovládat větší, zvládne i její výkon plnohodnotný.
Starších motorek se bojím z důvodu, že nejsem mechanik a nerad bych místo ježdění Šetřil na opravy. Ani auta nekupuji starší. Možná nějaká 2 roky stará, když někoho přestala jen bavit, tak třeba i jo.
Popravdě chtěl bych motorku, která mi vydrží na hodně let, nejsem ten typ, co Věci stále prodává a kupuje další. Proto bych byl Rád , abych nešlápl vedle a vydržel s motorkou třeba i deset let.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorky pro začátečníky - diskuze
Líné to rozhodně není, pokud nebudeš cestovat okolo světa ve dvou a s bagazi, tak má výkonu dostatek.
Ohledně silnějších motorek > ano, šestikilo se dá uškrtit, výkon bude menší, ale hmotnost zůstane stejná.
A v praxi vidím každý den, jak je právě hmotnost u začátečníků důležitá.
Čím lehčí a ovladatelnější motorka, tím rychleji se lidé učí, nemají takový strach a nejsou tolik v křeči jako např. u 650ccm.
Ta 650 je hodná, strašně hodná motorka, dokáže jet na šestý převodový stupeň na volnoběh, ale pokud si na dvojku přidáš víc plynu než chceš, dá Ti to sežrat.
Trikilo odpustí vše, donutí tě naučit se řadit, bude tě víc bavit, manipulace s motorkou je sranda, v krizovkach ocenis 150kg vs 200kg , provozní náklady jsou zanedbatelné > spotřeba pod 3 litry, gumy, řetěz, brzdy > všechno vydrží dvakrát tolik..
Takže podle mě i když máš v hlavě srovnáno, na lehčí budou tvé začátky radostnější a progres učení se rychlejší.
Za jak dlouho tě přestane bavit nikdo neví, někdo najede za sezonu 2tis.km, někdo 20tis.km..
1 reakcí na tento příspěvek Motorky pro začátečníky - diskuze
Nezalezi vůbec na věku a pohlaví, někdo má předpoklady, skočí na to a jezdí jako bůh a někdo nemá předpoklady a trápí se na tom.
Bez toho aniž bych Tě viděl aspoň deset minut jezdit je těžké radit.
Píšu tu asi podesáté příklad moji polovičky (a čekám kdy mě někdo řekne že už jsem s tím trapnej).
Začala na Kawe ER5, příjemná motorka, ale váha bezmála 200kg.
Dost se na tom trápila, nevěřila si a moc jí to nebavilo.
Kawa šla do světa, teď má CB300 a je to úplně někde jinde, takže asi tak..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorky pro začátečníky - diskuze
KubaLC8 píše: 300ccm tě přestane bavit ještě tu sezónu co na tom začneš.
To je pravda, člověk na sobě musí tvrdě zamakat ježděním na šestistovce a pak na litru, aby na tu třístovku nějak dorostl a bavila ho. (Bez ironie a sarkasmu )
2 reakcí na tento příspěvek Motorky pro začátečníky - diskuze
Druhá věc pak bude, jestli zůstaneš u naháčů, nebo se přesuneš jinam. Já třeba kdysi jezdil velkýho čopra a už čopra nechci, bolely mě z něj záda. Cendura jsou na mě zase vesměs moc vysoký, kapotovaný cesťáky nejsou zas vhodný na takový ty poprcávačky kolem komína a okolí a silničky mi přijdou příliš nepohodlný a nepraktický. Takže mám naháče a vím, že to je vončo, protože odzkoušeno. Ty si taky potřebuješ odzkoušet, abys prostě věděl.
No a taky je potřeba časem zjistit, jak tě bude bavit jezdit. Líný kochačky, nebo svižně či hodně svižně...?! Podle toho pak můžeš sahat nebo nesahat po konkrétních motorkách.
Takže já bych ve tvým případě spíš začnul na nějaký jetině v dobrým stavu, žádným dělu, ale na nějakým lehčím rozumným držáku, aby to šlo pozdějc zase prodat nějakýmu jinýmu začátečníkovi, a teprve potom bych nacpal peníze do toho, co už budeš fakt chtít.
Naposledy editováno 02.05.2021 13:26:18
1 reakcí na tento příspěvek Motorky pro začátečníky - diskuze
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorky pro začátečníky - diskuze
Výkon mi na tom nechybí, jak je to lehký tak to jede dostatečně, předjet se s tím dá v pohodě, že je maximalka 150 mi neva, na dálnicích s motorkou nejezdím a na okresky to stačí..
A je to prostě strašně hravá motorka, pošleš to kam chceš, je to jak kolo s motorem, provozní náklady nula nula prd..
Guzzinu mám na cestování ve dvou a teď zvažuji co pořídit pro zábavu.
Zatím mám v merku Vitpilena 701, to bude výkonově přeci jen zábavnější, o tom žádná.
Ale já nezačínam, mám v jedné stopě přes 200 tis.km, takže asi tak..
Ale když si půjčím cb300 od mladý, tak rozhodně nemám pocit že mě nudí nebo že je slabá..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorky pro začátečníky - diskuze
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorky pro začátečníky - diskuze
Ano, pro mě jako pro začátečníka je opravdu důležitá výška, šířka a Váha motorky. Menší proporce přináší větší sebevědomí a na ovládání se to pak projeví.
Věřím, že 3 kilo bude zábavné pro Řazení, ovládání v zatáčkách, i manipulace s ním, vytáčení motoru, takový závodník v Rámci rychlostních limitů. To mi připomíná auta co máme doma, já diesel, kdy jezdím na pohodu skoro bez řazení a žena malé autíčko motor ještě atmosféra, kdy to člověk musí vytáčet, aby jelo a pořád Řadit, protože chybí krouťák. A to je to, co nevím jestli chci. Honit otáčky, řadit, vytáčet, místo pohody a užít si jízdu jako druh relaxu. V autě u mojí ženy, si člověk užije adrenalin a ačkoliv jede pomalu, působí Ta jízda akčně, jenže to unavuje i. Ve svém autě si Víc užiju cestování, je to silný diesel, který zkrátka jede a jede.
Nevím zda tyhle rozdíly u aut, řeší i motorky jejich kubatura. Netuším, jestli s 3 kilem můžu zažít i pohodu, ale i tu akční jízdu a u 6ti kila jen tu pohodu, protože na akční jízdu ještě nic neumím. Kdy jak je psáno, že 6ti kilo již tolik neodpouští. Také bych ale Rád ženu vyvezl, což si neumím moc představit na 3 stovce.
Je to Těžké rozhodování, protože nerad bych motorku po roce či dvou toužil vyměnit. Mám Radši dlouholetější vztah s dopravním prostředkem.
Oni i následné prodeje a koupě nových strojů člověka zaměstnají místo, aby si na těch 2 kolech užíval.
Potřeboval bych se trefit do černého jak se říká. Což je takto těžké. Ale i tak za názory děkuju.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorky pro začátečníky - diskuze
Jinak máme v autoškole i Hondu CB500 rv 2017 a je to taky fajn motorka, takže klidně i tuto bych zařadil do výběru.
Nechci nikoho strašit, to rozhodně ne, já jen že to vidím každý den..
Edit: prodat motorku a koupit jinou dnes není až takový problém, na trhu je toho spoustu, nových motorkářů každý rok taky spoustu, je to jen kus železa, netřeba se do toho zamilovávat a nechávat si to celý život
A bez vyzkoušení stejně nevíš..
Udělej si výlet do Kolína, naplanuju ti 90 minut individual, můžeš zkusit 125ccm, 300 ccm, 500ccm, 650ccm a uvidíš sám..
Navíc ti dám na cvičáku základy které pak jako když najdeš..
Naposledy editováno 02.05.2021 14:03:52
Silná a těžká motorka a já nejsem zrovna kulturista .
Dalo by se říct, že by Se mi Též líbil větší krouťák na tu pohodlnější a línější projížďku. Ale kdybych za to chtěl vzít, tak zase nechci, aby mi to utrhlo ruce 3 kilo versus 6 ti kilo. Nemluvě, že co samotné ovládání ve vyšší rychlosti, když umím prd.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorky pro začátečníky - diskuze
Paradoxně jsou motorky s dostatkem kobyl a ne úplně nejlehčí (+200kg), které se taky vodí sami a třeba díky čtyřválu mají výkon až za půlkou a tudíž není potřeba vidět jen to stádo koní.
Třeba uvedená Honda CB650R má asi o 20 kobyl víc než MT-07, ale hodně vysoko a kdo ji netočí, tak té dvouválcové yamaze nestačí...
Zase se toho tolik neboj, já jsem taky nenarostl a s Versyskou 650 (220kg) jsem se docela sžil. Jo mimochodem Z900 je na řízení jednodušší...
Jestli jsi bez zkušeností, tak si kup lehce servisovatelnou (japonce) starší vránu na sezónu a pak uvidíš. Dobrej allrounder je za mě malej stromek. Může se stát, že ti zůstane.
Naposledy editováno 02.05.2021 15:58:26
1 reakcí na tento příspěvek Motorky pro začátečníky - diskuze
Musím něco osedlat a zkrátka ohmatat, jinak se asi nerozhodnu. Přesto díky Za názory a rady.
dva_hrnce píše: Stanzki> s tím autem to chápu, mám to stejně.
A bez vyzkoušení stejně nevíš..
Udělej si výlet do Kolína, naplanuju ti 90 minut individual, můžeš zkusit 125ccm, 300 ccm, 500ccm, 650ccm a uvidíš sám..
Navíc ti dám na cvičáku základy které pak jako když najdeš..
Tohle je nejlepší odpověď!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorky pro začátečníky - diskuze
dva_hrnce píše: Codo> hele mě to trikilo baví třeba víc než Breva 1100.
Výkon mi na tom nechybí, jak je to lehký tak to jede dostatečně, předjet se s tím dá v pohodě, že je maximalka 150 mi neva, na dálnicích s motorkou nejezdím a na okresky to stačí..
A je to prostě strašně hravá motorka, pošleš to kam chceš, je to jak kolo s motorem, provozní náklady nula nula prd..
Guzzinu mám na cestování ve dvou a teď zvažuji co pořídit pro zábavu.
Zatím mám v merku Vitpilena 701, to bude výkonově přeci jen zábavnější, o tom žádná.
Ale já nezačínam, mám v jedné stopě přes 200 tis.km, takže asi tak..
Ale když si půjčím cb300 od mladý, tak rozhodně nemám pocit že mě nudí nebo že je slabá..
Hele, o tom, že malá šikovná motka může bejt větší zábava nepochybuju. Na druhou stranu pokud pojedeš delší štreky, nota bene ve dvou a naloženej... manažerský auťáky taky nejsou litrový...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorky pro začátečníky - diskuze
Codo píše: Hele, o tom, že malá šikovná motka může bejt větší zábava nepochybuju. Na druhou stranu pokud pojedeš delší štreky, nota bene ve dvou a naloženej... manažerský auťáky taky nejsou litrový...
Jj, souhlas..
A stejně nejvíc vzpomínám na Trabanta, jak se měnily zadržený motory a tak..
Dneska je to s 2.5 benzínem v automatu komfort, ale nuda
Stanzki píše: dva_hrnce> Díky Za Reakci.
Ano, pro mě jako pro začátečníka je opravdu důležitá výška, šířka a Váha motorky. ... To mi připomíná auta co máme doma, já diesel, kdy jezdím na pohodu skoro bez řazení a žena malé autíčko motor ještě atmosféra, kdy to člověk musí vytáčet, aby jelo a pořád Řadit, protože chybí krouťák. A to je to, co nevím jestli chci. Honit otáčky, řadit, vytáčet, místo pohody a užít si jízdu jako druh relaxu. V autě u mojí ženy, si člověk užije adrenalin a ačkoliv jede pomalu, působí Ta jízda akčně, jenže to unavuje i. Ve svém autě si Víc užiju cestování, je to silný diesel, který zkrátka jede a jede.
Nevím zda tyhle rozdíly u aut, řeší i motorky jejich kubatura. ...
Jo tak tohle přesně znám. Přesně! Proto jsem skončil u mýho eNCéčka. Výkon na objem 750 ccm relativně malej, zato krouťák slušnej a dostupnej v celým spektru otáček. Motka ve všem vychází vstříc, jde jak hodiny, odpouští, je nezáludná a jak se říká hodná. A výborně maskuje svoji váhu, kterou poznáš jen když ji tlačíš (myslím tím do garáže), protože má kvůli konstrukci a sklonu válců motoru velmi nízko těžiště. Dávkovat výkon je snadný, je to řadovej dvouvál, ale s charakterem véčka, takže tě nenutí točit a prostě zahučí a jede. Proto taky skoro nežere, i přes objem 750 jezdím běžně do 3,5 litru. A to svižně. Pouze ten fun faktor nemá nijak vysokej, ale svézt se dá i tak pěkně. Pro mě to je dlouho hledanej ideál. Přesně mi sedla. Ale každej jsme jinej, podle vkusu každýho soudruha
Naposledy editováno 02.05.2021 18:09:14
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jaký nejlepší laďák na CB300R Honda CB 300R | Jezevec125 | 18 | 8.5.2024 v 20:18 ruinin |
Průměr řídítek a montáž plexištítu ... Honda CBR 300R, Honda CB 300R | ruinin | 1 | 8.5.2024 v 16:40 ruinin |
Klasika nebo scrambler do 100 tisíc [1, 2] Royal Enfield Interceptor, Benelli Leoncino 500, Hon... | jincom | 49 | 8.1.2024 v 10:47 Pítrs888 |
CB300R problém se starty Honda CB 300R | dva_hrnce | 21 | 5.4.2021 v 18:57 dva_hrnce |
Vhodné menší moto k cestování Honda CRF 250L, BMW G 310 R, Honda CB 300R | tomsoon | 10 | 28.3.2019 v 10:23 cizek007 |