S tím,že už v roce 2024 se bude většina výrobcú motorů zabývat výrobou a vývojem jen elektrických motorů.Pro mě,motorkáře srdcem i duší je to zpáva,jako kdyby mě někdo vrazil nůž do zad.Takže jako mám ještě pár let,abych se svezl na normálním stroji?Co bude dál,nechají nás dojezdit,nebo všechno zakáží z důvodu nesplnění nesmyslných emisních norem?Co naše děti a naši vnuci?Budou už jen elektromotorky?Dovedete si představit jak to asi bude všechno vypadat. Vyrazit na cestu kolem světa nebo jen na Kavkaz s elektostrojem,asi utopije.Toto všechno je ale bohužel cíl těchto majitelů zeměkoule.A budeme si to moci užít aspon dokud to jde? ale ono už to nejde.Je mě z toho všeho tak nějak na blití.Co vy na to? Článek na Idnes/magazíny/auto.
Naposledy editováno 17.03.2021 08:46:17
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) konec UŽ ZA 14 LET
z toho nasledujiciho vykladu je teda problem v tom, ze ta elektrika za pet let padne o 16procent vic nez spalovak - nebo opet neco spatne chapu? A jen tak pro zajimavost, ktery spalovaci auto za pul mega spadne za pet let na pulku?
opravdu je to vse tim, ze brusel diktuje a chudaci automobilky proste musi skakat?
treba Volkswagenu ty spalovaky unie zakazala o 10let driv?
docela by me zajimalo, kdo z mistnich jezdi 15+ let starou velkou atmosferou bez kurvitek, dokud jeste muze...
Naposledy editováno 21.03.2021 15:50:12
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) konec UŽ ZA 14 LET
Borntobewild píše: charlie.vtx1800>
Cože? Assasin a něco překrucuje? To není možný
a uz ses doucil aspon zaklady fyziky?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) konec UŽ ZA 14 LET
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) konec UŽ ZA 14 LET
charlie.vtx1800 píše: ... Audi Q7 V12 v plný palbě nebo Škoda Oktavia 1,9 TDI "social edition"? Který auto je tedy "prakticky prodejný" a který "prakticky neprodejný"?
Tohle je ale demagogie ... a jeste dost hloupa.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) konec UŽ ZA 14 LET
assassin píše: a uz ses doucil aspon zaklady fyziky?
Jsi zly ...1 reakcí na tento příspěvek konec UŽ ZA 14 LET
Naposledy editováno 21.03.2021 16:11:17
… a taky si nejsem jistej, jestli k vlade privedly ODS,CSSD a ANO hlasy tech poblaznenych mladych s 50ti pohlavimi… nebo to spis byla ta generace co si pamatuje minulej rezim a na kazdou levou je hodne citliva….
Naposledy editováno 21.03.2021 16:23:54
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) konec UŽ ZA 14 LET
assassin píše: a to Q7 V12 TDI je priklad toho neprodejnyho auta, ktery vzniklo diky tlaku ekologu na emise?
Vidíš, už to zase překrucuješ. Ne, Q7 je příklad auta narvanýho tolik techniky, že jeho udržení v provozu po pár letech je kvůli servisním nákladům nerentabilní. S tím, jak bude stoupat přetechnizovanost aut, z nezanedbatelné části kvůli tlaku legislativy, tak jejich servis bude čím dál dražší a jejich udržení v provozu nebude za pár let možné.
A jak ses navezl "do opravdickejch pravičáků" a jejich starosti o to, aby i poslední vidlák na vsi měl čím jezdit - to bohužel ukazuje, že už máš slušně vymytou kedlubnu, protože ty ani netušíš, co to pravicový názor vlastně je. Skutečná pravice je totiž i o individuálních svobodách jednotlivce a asi se budeš divit, ale i ta možnost individuální dopravy pro posledního vidláka z prdelákova by mezi ně měla patřit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) konec UŽ ZA 14 LET
assassin píše: charlie.vtx1800>
z toho nasledujiciho vykladu je teda problem v tom, ze ta elektrika za pet let padne o 16procent vic nez spalovak - nebo opet neco spatne chapu? A jen tak pro zajimavost, ktery spalovaci auto za pul mega spadne za pet let na pulku?..
Ach ta matematika. Jestliže jedno auto spadne o 50% na ceně a druhé o 66%, tak to znamená, že to druhé spadne na ceně o 33% víc než to první, ne o 16%. , čili o třetinu rychleji ztrácí na hodnotě, což je podstatný rozdíl. A v absolutní hodnotě, kdy elektromobil stojí bez dotací téměř dvakrát tolik než adekvátní spalovák, je to ještě horší nepoměr ve ztrátě hodnoty. A ano, ztráta hodnoty spalováků se běžně pohybuje kolem 50% a elektromobilů 66% nejpozději do 5-ti let, spíše i rychleji.
1 reakcí na tento příspěvek konec UŽ ZA 14 LET
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) konec UŽ ZA 14 LET
assassin píše: pravo na individualni dopravu ve smyslu aby auta byla tak levna aby I posledni chudak mohl mit svoje auto - to mi prijde divny, v tomhle opravdu vyplachlej jsem...
V okamžiku, kdy je individuální doprava nutným předpokladem k ekonomické aktivitě a vůbec k životu někde na venkově, protože jiná alternativa není, tak dle mého pravičáckého názoru je.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) konec UŽ ZA 14 LET
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) konec UŽ ZA 14 LET
assassin píše: charlie.vtx1800> Tak treba neni problem v cene auta, ale v te ekonomicke aktivite, ze si ji clovek nevydela ani na dopravu...
Ach jo, je to marný, marný, marný. Jsou vsi, kde jsou spoje hromadný dopravy dva ráno a dva večer. Takže hromadná doprava nic neřeší. A ano, jsou lidi, co si na nový auto nevydělají a musí nějak dopravu individuálně vyřešit. Možná by stačilo vylézt ze svý sociální bubliny a zjistit, jak vypadá život možná třetiny populace...
Přitom by stačilo kdyby se změnil způsob prezentace elektro auto ne jako dopravní prostředek který spasí planetu a z člověka udělá jeho koupí v podstatě ekvivalent člena greenpeace, ale jako ALTERNATIVU pro ty kteří CHTĚJÍ jezdit např. hodně v městském provozu nebo pošta např. ale zároven nechat lidem kteří nechtějí elektro auto možnost koupit si dál auto se spalovacím motorem i když třeba nějak za použití selského rozumu upravit nabídky aut protože 3.0tdi s adblue dvěma egr a dvěma dpf je prostě už zvěrstvo..
Bohužel jako vždycky o prachy jde až na prvním místě a odnesou to právě ti vesničani kteří prostě nebudou mit ani na nákup elektro auta ani na placení drahého provozu spalovacího auta a v návaznosti na to se přestěhují do města protože prostě jiná možnost pokud nebudou chtít živořit nebude..
Omlouvám se za tu délku textu a za tyhle výšplechty, ale tohle téma mě všeobecně vytáčí..
Naposledy editováno 21.03.2021 18:29:26
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) konec UŽ ZA 14 LET
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) konec UŽ ZA 14 LET
stráťa píše: charlie.vtx1800> Pravicový názor by byl že je nikdo nenutí na té vesnici bez veřejné dopravy bydlet.
I jako pokus o vtip je to ubohý. Ale jestli to myslíš vážně, tak jsi opravdu hloupej. Pravicový názor totiž je, že každý si může vybrat kde bude bydlet a není důvod mu jeho rozhodnutí nějak znesnadňovat. A obyčejný selský rozum ví, že je nutné, aby lidi bydleli i na vesnicích, protože krávy, louky, lesy atd.
Jenže co bych vlastně čekal od sociálního inženýra, kterej má svý vlhký sny o sdílení aut atd. Neštěstím světa jsou pitomci, co při boji za lepší zítřky pro lidi, kteří o to vůbec nestojí, by neměli problém prolít poslední kapku jejich krve...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) konec UŽ ZA 14 LET
assassin píše: charlie.vtx1800> Tak treba neni problem v cene auta, ale v te ekonomicke aktivite, ze si ji clovek nevydela ani na dopravu...
navrhni alternativu - prodavačka s výučákem, dvěma malými dětmi na zš, chlap utek a neplatí. Pracuje za 18 t/měs brutto. Provozuje postarší fábii htp, páč žije 10 km od města a bus co by ji dovezl z odpolední, prostě neexistuje. Jak má víc zvýšit ekonomickou aktivitu?
Nijak nereju, v mnohém máš pravdu, ale je kvantum lidí, kteří zkrátka nemají šanci (byť třeba jen dočasnou) svou ekonomickou aktivitu zvýšit.
ed: sory, jsem pomalej a nečtu. Charlie to napsal naprosto přesně
Naposledy editováno 21.03.2021 18:56:28
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) konec UŽ ZA 14 LET
K tomu druhému odstavci se ani vyjadřovat nebudu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) konec UŽ ZA 14 LET
Yura píše: navrhni alternativu - prodavačka s výučákem, dvěma malými dětmi na zš, chlap utek a neplatí. Pracuje za 18 t/měs brutto. Provozuje postarší fábii htp, páč žije 10 km od města a bus co by ji dovezl z odpolední, prostě neexistuje. Jak má víc zvýšit ekonomickou aktivitu?
Nijak nereju, v mnohém máš pravdu, ale je kvantum lidí, kteří zkrátka nemají šanci (byť třeba jen dočasnou) svou ekonomickou aktivitu zvýšit.
ed: sory, jsem pomalej a nečtu. Charlie to napsal naprosto přesně
To je děsně jednoduchý za poslední peníze koupí červenou lucernu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) konec UŽ ZA 14 LET
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) konec UŽ ZA 14 LET
Jo život na vsi néní jednoduchej soused na proti 6 dospělejch 7 aut.
Nebo treba ja mam auta dve, ze bych te pani s malymi detmi a bez alimentu jedno dal?
Naposledy editováno 21.03.2021 21:58:53
Naposledy editováno 21.03.2021 22:01:33
charlie.vtx1800 píše: Nenapsal jsem "neprodejný", ale "prakticky neprodejný" a myšleno tím bylo, že jsou jako ojetiny problematicky prodejné, tedy s velkou ztrátou hodnoty (v procentech z původní ceny) a dlouho leží někde v bazaru či inzerci. A týká se to všech mainstreamových značek, že jejich luxusní segment v plný palbě (tedy nejvyšší specifikaci, motorizaci, výbavě) je po pár letech prakticky neprodejný. Co se prodá jako dvanáctletá ojetina se stejným nájezdem (řekněme poctivých 250 tkm) rychleji a za vyšší % z původní pořizovací ceny? Audi Q7 V12 v plný palbě nebo Škoda Oktavia 1,9 TDI "social edition"? Který auto je tedy "prakticky prodejný" a který "prakticky neprodejný"?
Ale to tak bylo tak nejak vzdycky ne. Bezne se auta co puvodne stala 1-1,5 mio prodavaj po 8 letech za 300-400 tisic ?
Ze by je neslo udrzovat za rozumnej peniz me taky neprijde.
Ja si treba myslim, ze na nahradnich dilech me mercedes stoji min nez ta oktavka 1.9 tdi, protoze skodovka ma desne drahy dily.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Pyreneje,Sardinie,Korsika 2024 Yamaha XT1200Z Super Tenere | 31081 | 13 | 6.5.2024 v 08:13 Verka_ |
XT1200Z - elektrika - Blikaju pravé... Yamaha XT1200Z Super Tenere | hudekd | 11 | 4.3.2024 v 19:22 hudekd |
Yamaha XT1200Z super ténéré Yamaha XT1200Z Super Tenere | jannyjohn112 | 8 | 7.1.2024 v 11:03 _pat_ |
Teploměr vzduchu kecá Yamaha XT1200Z Super Tenere | MartyBar | 7 | 19.12.2023 v 06:30 Lopp |
Spojka Yamaha XT1200Z Yamaha XT1200Z Super Tenere | Boda | 11 | 17.12.2023 v 22:59 Slávek-TDM |