AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
assassin> jawy jsou taky drahé všude. Podívej se na mobile.de nebo britský autotrader. Stojí tam min. stejně jako u nás.
Naposledy editováno 11.02.2021 10:38:32
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Kazdopadne 120 je nejlepsi auto, protoze koncepce motor na zadni nápravě je proste dokonalá, ale 911 je krap kvuli tomu stejnému.
Zda se ze si toho dost nacetl, ale muj pan domaci ma dve soucasne 911, jednu jako daily a jednu jako vikendovku (obyc a gt3) a rozhodne e neztotoznuju s cim pises.
Tady se vyzdvihují jawy a skodovky, cena pionýra 30k a panelky 100k je odpovídající, ale 911 je predrazenej krap
A vytáhnout integrale? Znamej je dováží/renovuje a to je vtipné číst to v kontextu k nespolehlivosti 911, ze integrale je o dost lepsi auto
Naposledy editováno 11.02.2021 10:47:40
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Jaký má pán domácí generace? GT3 se ukázala s 996 a jako daily drive tipuju, že má 997. To jsou už moderní porsche, které s tou starou mají stejnou jen koncepci a název.
Tím nechci říci, že nemám rád porsche. Jsem jejich fanda a mám doma i knížku, kterou jsem dostal jako malý. Dokonce jsem jednou jako malý jel s tátou na nějaký veletrh v Německu a právě tam jsem seděl v 996 a dodnes ji chci (ta stojí jen 700k kč, což je OK). Dívám se na to objektivně, prostě staré 911 jsou zastaralé předražené krámy, které oproti soudobé konkurenci nabídli jen málo navíc. To se otočilo s gen 993, která se vydrápala zpět na vrchol a 911 tam je v podstatě dodnes.
K té spolehlivosti. Podvozek beru, na tehdejší dobu to je asi normální. Motorem bych se ale nechlubil. Teče z toho olej a motor se velmi rád zadírá, když se dlouho jede v zatáčce na plný plyn (tohle vyřešili až o 20 let pozdějí faceliftem 997!). Co se musí nechat, tak nabízel dobrý poměr hp/l.
Sám tady zastáváš názory, že ta 120 za ty prachy nestojí a je to šrot (což je dost možná pravda). To je úplně to samé s tou 911. Tady je krásná M635 CSI za stejné prachy jako třeba 911 z 89 . To BMW je vzácná série, vyrobeno pár stovek kusů, má větší výkon a je v lepším stavu. Je taktéž technologicky dále a určitě minimálně stejně spolehlivé (mechanika). Porsche, kterého bylo vyrobeno v 964 gen 60 000 je zastaralejší, mladší a dražší. Je ještě v horším stavu. Už chápeš kam tímto mířím? Nehádám se, že 911 jsou špatné auta, jen že ty staré jsou brutálně, minimálně o 40% nadhodnoceny. Není divu, že porsche v 90. letech krachovalo, protože nabízelo nekonkurenceschopná auta.
P.S. Za to nemůže auto ani značka. Porsche neurčuje cenu ojetin. Tu určují blázni jako třeba určují tu cenu u těch jaw. Je to úplně to samé. Někdo v tom vidí šroty a někdo poklad.
Naposledy editováno 11.02.2021 11:42:34
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Když mám řídit třeba Merivu, jsem nervozní, necítím se dobře. A na silnici zmatkuju. To se mi s Popularem nebo stodvacítkou nestává. Musím jet v klidu svých šedesát, což starší vozy ideálně umožňují. Když jedu 60 v Merivě, ženská nadává, at' zrychlím...naštěstí s ní jezdím jednou za rok...
Ale k motorkám: jdu lakovat prsíčka k pionýru. Protože dílnu nemám, tak se bude lakovat v kuchyni. To zase budou ženské řeči...prý to smrdí, práší... Nesmrdí. Nepráší. Protože je to spojené s motorkou.
Šedesátka to už je takový blbý. Umím si představit, jak tě ti za tebou občas nesnášejí
Naposledy editováno 11.02.2021 11:56:39
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Ano souhlas, ceny jsou prepalene, ale jsou prepalene celosvetove a dlouhodobe… takze srovnani se 120 neni uplne na miste…
ja leta chtel 928, objel jsem jich nekolik, mel slozenou zalohu na 2, platil jsem si firmu co mi 928 hledala na zakazku.. ale nakonec jsem dosel k tomu, ze auto podle svych predstav se svymi financnimi moznostmi nedam…
jinak treba podle teorie s manualni prevodovkou se docela dobre da poznat kdo s tim autem jel …
ja jsem uz neco malo v ostrejsim tempu najezdil a nestiham radit ani padalama v te obyc 911 … proste je to auta tak rychle, ze normalni smrtelnik v tom nemuze stacit radit. U gt3 je to holej nesmysl, kamarad ma objete Porsche driving academy, s 911, m2, m240i, 440i atd ma najeto spoustz tisic km a s gt3 si da pri hezkem pocasi 20min projizdku, vrati se s klepajicima rukama a radosti, ze je auto vcelku jde zase zpet do garaze
obe 911 jsou generace 991, zakladni carrera je 991 a gt3 je 991.2 .... oboje automat. jezdim od svych 22 let na litrovych sportech (takze dnes 19let) a z te gt3 jde strach… ridicsky nemam ani na tu obyc a ty auta porovnat absolutne nejdou.
Proto jsem rad, ze jsem se mohl svezt s jeho auty a vim, ze tohle opravdu nepotrebuju
Naposledy editováno 11.02.2021 12:56:56
Nové 911 Turbo S je nejrychlejší superauto na světě. Má nejrychlejší akceleraci a na okruhu je taktéž nejrychlejší. Poráží i 2x dražší a výkonnější auta. Všechno díky tomu, že porsche si vzalo výhody motoru vzadu a díky neskutečné technice omezilo zápory. Čuměl jsem recenzi na turbo S za 6M a je to mazec. I ta gt3 musí být neskutečný mazec a jsem rád, že porsche stále dělá tyhle auta. To já bych jednou chtěl caymana s tím základním boxerem a manuálem nebo renault-alpine A110.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Mluvil jsem s prodávajícím ( majitel servisu na Porsche z Jarošova nad Nežárkou ) a ten mi potvrdil že kdyby to byla jen zadokolka a v manuálu, byla by cena o minimálně 100.000,- vyšší.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Ale vážně, ty čtyřkolky se prej Porschákům moc nevyvedli, jinak víc informací tady, pan Bejda si rád povídá: https://www.autobejda.cz/
Možná by se ta cena dala ještě trošku stáhnout, mají to tam v komisi už docela dlouho, majitel má prý ještě jedno a tohle už nepotřebuje.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Jinak 964 je kult protoze posledni vzduchac...
Koudy01 píše: Prodal by si ho dnes za to, za co si ho tenkrát koupil - v poměru k výplatě. Investice do provozu a údržby ti vyváží tu radost a potěšení, kterou ti daná věc poskytovala. Každá zábava něco stojí. Podle mě si tenkrát těch 40k investoval moc dobře.
No já to moc chtěl... 1.) Líbil se mi 2.) Byl svižnější než české dvoutakty a navíc velice pohodlný, 3.) Líbilo se mi, že je to první seriový čtyřtakt z ČZ, kde jsem tehdy mj. pracoval a navíc je táta je vyráběl....
Všichni si klepali na čelo, proč jsem si místo něj, nekoupil půllitra... No tak jsem si půllitra koupil k němu, místo Posilubky a pincka, z výtěžku peněz za jejich prodej....
assassin píše: pech.> jen takovej malej detail, dneska ma pres 350koni zakladni 911... turbo ma temer 600koni turbo s uz hodne pres 600 ... ale ono to bylo asi k te 964...
Skoty: 911 je takova jawa, jenze se to za ty prachy prodava vsude, po jawe ve svete nestekne pes (kdyz tomprezenu)
To já nerozporuju, že dnešní Porsche je zase úplně jinde.... Ale ve své době to bylo něco nezvyklého, nezaměnitelného, co bylo schopno šlapat na paty červeným plackám z itálie a v Turbu to bylo natolik brutální, že to tuplem nemělo obdoby... Tím se z toho stala legenda... Proto je to dražší, než sice opravdu krásný, ale jinak zapomenutý Montreal, který nebyl konkurence pro Porsche, ale spíš pro nějaké lepší kupé BMW / Benz....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
assassin píše: Co myslis konkretne nepovedly? Ale ja nepovedené stroje sbírám
Jinak 964 je kult protoze posledni vzduchac...
To není pravda, poslední vzducháč byla 993.
4 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Rozebraný filtr z Tatry
Vyrobené sitko. Uvidíme co vydrží.
Naposledy editováno 11.02.2021 17:04:25
Nicméně když pominu úplně první generace 911, která byla z pohledu filozofie právě takovým tím plebejským, lehkým a spartánským sporťáčkem, jenže pro plebejce byla drahá... Ona už 356 - a to skutečně jen lepší brouk, byla poměrně drahá... Ale dělalo se jich celkem dost a poslední verze 356 nebyly zas o tolik horší, než první 911. Potom když se začaly dělat plnotučné verze 911, tak to už je živily opovrhované 912, 914, 924,944,Boxstery..... Přičemž od 914 dál, byly koncepčně jiné... Motor uprostřed... To nejlepší pro sporťák, který má být sporťákem od první čáry na výkresech... 924 a 944 šly poněkud stranou a také nebyly bez chyb, ale prodaly se jich kvanta.... Boxster, kterému záměrně přistřihli křídla, aby nebyl lepší než 911 té doby měl našplápnuto být lepší.... Ale to oni nepřiznají a s pokrokem techniky se ta nevhodná koncepce 911 dá prakticky zcela smazat z vlivu na její rychlost...
Takže 911 byla jako jejich topovka, ale živily je "auta pro sekretářky", protože jízdně byly také poměrně solidní, ale stály zlomek...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
A vadí Ti i přistěhovalci z východu? A Rusáci, kteří zde skupují nemovitosti? Proti Tě SPD také je?
Více na: https://www.motorka...=102467&pgr=2924
Copyright © Motorkari.cz
Kire-640 To jsi na špatné adrese. Tu SPD volím já a dobře vím proč. Ale myslím že vím proč pechovi vadí Rusáci mínˇ než Arabáši a Afričani. Zatím co slované makají od první generace přistěhovalců. Ani je nenapadne se nechat živit, ti druzí ani v osmé generaci makat nebudou. Jediné co od nich můžem čekat je kudla v zádech.
Naposledy editováno 11.02.2021 17:36:54
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |