bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
63%
15
Jezdim pořád.
38%
9

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

10.2.2021 v 15:45 | Nahoru | #88111
Borntobewild> Favorit 100 tisíc nestál. Kromě začátků...
Já chtěl novou Š 120. Než jsem našetřil 66000 kčs, byl rok 1989 a 120 skončily. Byly Favority. Jenže Favorit stál zpočátku 90 tisíc ! A čekalo se na něj 2 noci ve frontě před Mototechnou ( Pelhřimov , ale asi i jinde ) a v pořadníku. Na to jsem neměl...peníze, ani chut'. A potom zdražil na 125 tisíc...a dál....

Naposledy editováno 10.02.2021 15:46:59

(reakce na) Jawablázni

10.2.2021 v 16:15 | Nahoru | #88112

skodovak píše: ..pravidelně večer relaxuji nad tvým videem z expedice Rumunskem (aneb díky za objev First aid Kit). Hele nemáš náhodou to video ještě někde uložené v plné kvalitě?


Kouknu jsem na video a fakt dobrý Jen trochu škoda té kvality, ve které to je na tom rajčeti nahraný.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

10.2.2021 v 16:34 | Nahoru | #88113
Myslím, že ani Fáčko ani Felda ani řada 105 - 120 ( možná tak ještě erko ) nikdy ceněný veteráni nebudou. Byly jich vyrobený mraky, ničím nejsou vyjímečný a kvalita zpracování taky nic moc.
Možná si to u nás někdo koupí z nostalgie, ale světě po tom neštěkne ani pes.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

10.2.2021 v 17:16 | Nahoru | #88114
Koudy01: To je taky důvod proč se na to ptám S chutí bych si to zkouknul ve větší kvalitě.

(reakce na) Jawablázni

10.2.2021 v 18:05 | Nahoru | #88115
skodovak> I já. S kamošem stahujeme všechny dostupný koukatelný motovidea a pouštíme si to mimo jiné jako kulisu k rumovým motodýchánkům a grilovačkám na chajdě. Toto by mohlo být další video do sbírky. Kdyby autor dovolil a upnul to třebas na uloz.to

Jawablázni

10.2.2021 v 18:50 | Nahoru | #88116
Silony do fichtl trubek jsem dával taky. Byla to moje první oprava předních vidlí. Jen jsem je pak ještě protáhl výstružníkem z výdejny. Je to nějakých 35 let. Njn jako včera .

(reakce na) Jawablázni

10.2.2021 v 18:53 | Nahoru | #88117
Milan1963> Stál 89 000 Kčs. Tvrdé nekonvertabilní měny. Toho Formana dělám na výlety. Veterán to nikdy nebude jen k blbnutí.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

10.2.2021 v 19:13 | Nahoru | #88118

Koudy01 píše: Borntobewild> Tak von to asi před těma 30 rokama pravděpodobně nekupoval s tím, že na tom vydělá. Kupovat nový auto s tím, že ho jednou prodáš jako veterána, to asi ne. Spíš to někdo nedávno koupil za pár a nebo zdědil. A teď se na tom snaží napakovat. Jako všichni co prodávají Fanouše za víc jak 20 000.

Děda má taky Fáčko. Od novoty. V garáži. V zimě nejetý. Pár km na budíku. Kupoval si to před důchodem. Teď mu je 80. A takových je. Plnej bazoš.


Ten favouš na bazoši má mít najeto 7 tis. Kupovat nové auto se kterým nebudu jezdit, ať už cíleně nebo spontánně jsou dle mého nejnesmyslně projebané peníze.

Jawablázni

10.2.2021 v 19:33 | Nahoru | #88119

Aby to bylo genderově vyvážené. Můj první čtyřtakt. r.v. i barva sedí. Přesně takovou jsem měl.


Naposledy editováno 10.02.2021 19:41:55

(reakce na) Jawablázni

10.2.2021 v 19:34 | Nahoru | #88120
Borntobewild> Muzes zavolat a zeptat se, proc ma najeto tak malo. Duvodu muze byt asi tak milion.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

10.2.2021 v 20:35 | Nahoru | #88121
Chcete ho ? https://motorky.baz...1973-po-renovaci.php
Anebo toto...
My Češi jsme opravdu blázni. Kam až to půjde, nevím...https://motorky.bazos.cz/inzerat/132089460/jawa-250.php
A je tam ještě Jawa 500 OHC , před renovací, za 850 000....však se můžete podívat.
Jawa už není fenomén, ale bláznovství.

Naposledy editováno 10.02.2021 20:45:06

(reakce na) Jawablázni

10.2.2021 v 20:37 | Nahoru | #88122
Milan1963>

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

10.2.2021 v 20:41 | Nahoru | #88123
Milan: Naleštěná bída, lapač prachu... Mám jednu zásadu - musí mi všechno fungovat. Staré hodiny musí jít, starý telefon telefonovat, promítačka na 16mm filmy promítat, televize Tesla televizovat (ač u mě leda z VHS či DVD), auto jezdit, motorka taky jezdit. A za ty prachy? Něco co nejezdí a nemá doklady? To raději ušetřím pár korun a koupím tohle, i když to není motorka ani JAwa https://auto.bazos....95-v4-model-1976.php

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

10.2.2021 v 20:49 | Nahoru | #88124
skodovak> "V" doklady by ten pionýr získal klidně. Renovace určitě levná nebyla. Jenže i tak - pionýra za 70 tisíc ? Ač mám pionýry rád, tak toto... nerenovuju je, jen repasuju. Celková detailní renovace pionýra se nemůže vyplatit. To je podobné, jako chtít za Favorita 200. Bláznivina.
Ale - jestli to někdo dá ??

Naposledy editováno 10.02.2021 20:50:42

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

10.2.2021 v 20:54 | Nahoru | #88125

Koudy01 píše: pech.> A nerikalo se to stejny o Jawach, Pionyrech, tech starych Feliciich a stodvacitkach? Ja jen jestli to neni trochu ukvapeny nazor. Podle me prijde za nedlouho doma Favoritu a v zapeti pak Felicii. Ted se mu to nevyplati. Cpe do toho penize. Ale cpe do toho penize, ktery ma. Az penize mit nebude, myslim, ze se mu prodejem Felin muzou vratit. Sporenim v bance taky nezbohatnes. Ale aspon trochu ty prachy ulozis. Typka neznam, ale tomu co dela, asi i rozumim.
Jestli mu to vyjde, to je otazka, na kterou neznam odpoved a nemuzes ji znat ani ty. Leda by si umel predpovidat budoucnost.



Říkalo a taky to platí.... Sice jsou teď Jawy a škondůry předražené, ale přesto si na svůj chov vydělat nedovedou....

Jednak peníze klesají na hodnotě a "dražší" se to bude jevit i když není... Škondůra, taková normální, ale slušná a pěkná, v roce 2000 stála +-20 000 Takže asi tak dvě vejplaty obyčejného pepíka... Dneska stojí hezký kus reálně tak pade... A kolik máš vejplatu dnes? 30 000 nějaký slušnější dělník běžně bere... A i obyčejný operátor si sáhne na 20 000.. Takže kolik dneska stojí škondůr.... Opět dvě vejplaty... Erka, Felicie kabriolet apod, ty když byly pěkné, byly vždycky drahé....

Investiční auto musí s rezervou pokrývat náklad na chov - tedy údržbu, pojištění, skladování a inflaci... Garáž i v nějaké horní lhotě bude stát litr za měsíc, pojištění pár tisíc ročně taky spolkne, gumy stárnou, i když nejezdí... To máš taky tak 1000kč ročně, k tomu náplně, konzervace..... Auto co stojí, chřadne víc, než když jezdí, jen se pořád stejně lejská... Takže náklady na chov škondůra budou nějakých třeba 20000 ročně.. A za tu dobu ona svoji hodnotu nezvýší...

Takže je to pro někoho koníček, ale není to investiční kus....

To je jako třeba s Roadsterem.. Koupil jsem ho před 15 lety za 40kkč... Vejplatu jsem měl 9300,- Dneska se dá prodat skoro za kilo... Ale ta vejplata šla nahoru...

Takže na roadsteru jsem nevydělal rovněž zhola nic, a to je to wergl proti všem těm statisícům kejchaček, škondůr a dalších plív kurva mega vzácný....

Mám ho proto, že jsem ho mít chtěl.... Splnil jsem si sen. Víc to nepřineslo.

(reakce na) Jawablázni

10.2.2021 v 20:56 | Nahoru | #88126

assassin píše: Koudy01> Jo to verim, ze se jednou solitairy budou prodavat za nesmysl...



Jo, jako nějaký pěkný limitky, Solitaire, Black-Line, Sport-lině, Excelent... Ty nějakou hodnotu mít budou, jako TOP verze té doby... Ale obyčejné L/LS/LX ne...

(reakce na) Jawablázni

10.2.2021 v 21:02 | Nahoru | #88127

SkotyCZ píše: Jirka4137> Kdo vyhrál? Dáčka nebo Škoda? Na 80% tipuju škodu, protože SM jim vůbec nenadržuje .

Dodnes vzpomínám na duel Peugeotu 308 SW proti Octavii III 1.6TDI. Škodovka dostala body přesně tak (za místo pro cestující vzadu), aby vyhrála snad o 1 setinu známky. Závěr zněl, že octávka je nejlepší auto v kosmíru, peugeot je nezajímavý stín koncernu. Od té doby jsem zrušil předplatné a kupuji jen speciály s Vaculíkem. SM mi fakt velmi znechutil koncern a škodovku. Nepopírám, že to jsou dobré auta, ale jak je SM tlačí dopředu (přečtěte dlouhodobý test VW touranu - ) mi je krajně nesympatické.
P.S. ještě jsem si vzpomněl na test Fordu ecoboost 1.0. Kde motor byl moc "zbrklý" a "sportovní", zatímco 1.0 TSI to je ta jediná správná volba.



Vyhrála Dacia... Lepší auto za stejné peníze... Ona by Fábie nebyla zlá, líbí se mi... Ale ten opar motorů, které jsou buď slabé, nebo složité jak orloj a kombinované s nevhodnými převody, jsou prostě vlastnosti, pro které to nechám jiným a koupím si něco lepšího... Něco, co není stiženo přímovstřikovými problémy, čemu nehoří spojka, protože v rámci emisí ojebali převodovku a proto je ta základní technická podstata auta prostě nemocná... U Dacie se jim doposud daří, se těmto nemocem vyhýbat a i jiné opovrhované značky jako je Fiat a korejci, mají tu technickou podstatu bez těchto zbytečných a závažných chyb.... Takže zatím se dá koupit auto, co nemá vrozené vady... Ale obávám se že až ty generace aut, co se prodávají dnes skončí, bude to už všechno jedna prdel...

(reakce na) Jawablázni

10.2.2021 v 21:04 | Nahoru | #88128

assassin píše: Milan: uz jsem to tu jedno psal, to jsou opravdu silonova? V dnesni dobe kdy existuji super kluzne materialy ... se divim ze to nekdo nedela z POM apod...



Nejsou ze silonu, přestože vypadají stějně, je to odstříklé z nějakého polymeru..... Asi jediný díl, který není horší než původní....

(reakce na) Jawablázni

10.2.2021 v 21:05 | Nahoru | #88129

assassin píše: Milan1963> Osvedcene? Vzdyt to byla bolest te vidlice od zacatku a vlastne to ani nikdy nefungovalo



No vyšukalo se to hned, a umělo to i zajet do vidlice..... Dělal jsem je na soustruhu s osazením... Pak aspoň to dolní nezajíždělo...

(reakce na) Jawablázni

10.2.2021 v 21:09 | Nahoru | #88130

Koudy01 píše: Milan1963> jak pisu v editu, nejdrazsi na bazosi je Favorit za 240 a nejdrazsi Forman za 199. Kolem 100-150 jich tam je vic. Pak hromada kolem 40-50 a par srotu za min.

Az mne to dech vyrazilo.



Taky si všimni, jak tam visí dlouho.... POhádkové představy prodejců nejsou vždy kompatibilní s realitou....

Za kilo by to musel bejt Favorit BEST OF.... Tzn. limitka, najeto pár tisíc a netčený rzí.... Běžný krásný
kus, tam maxi půlku... Obyčejný šrotung pár tisíc dle toho jestli jede/nejede a jak dlouho má platnou STK...

(reakce na) Jawablázni

10.2.2021 v 21:14 | Nahoru | #88131

PinkPanther píše: Myslím, že ani Fáčko ani Felda ani řada 105 - 120 ( možná tak ještě erko ) nikdy ceněný veteráni nebudou. Byly jich vyrobený mraky, ničím nejsou vyjímečný a kvalita zpracování taky nic moc.
Možná si to u nás někdo koupí z nostalgie, ale světě po tom neštěkne ani pes.



Přesně tak... Nostalgie a celkem slušné svezení na to, že to je i vstupenka do komunity starých werglů.....

Už jsem to psal... Jsou to auta, která můžou někomu dělat radost... Ale investiční nejsou ani náhodou, doposud ani v limitce, obyčejné verze, kterých je plný bazoš už vůbec ne.... On si to někdo koupí, stejně jako tu kejchačku a bude se s tím vozit, ale nevydělá na tom... A mimo čechy to bylo obyčejné levné auto... Lidi si ho koupil, jezdili 10 let, pak ho prodali a šli pro nové... ten druhý, třetí a čtvrtý majitel to dojezdil na magnet a šup do vysoké pece...

(reakce na) Jawablázni

10.2.2021 v 21:15 | Nahoru | #88132

Borntobewild píše: Ten favouš na bazoši má mít najeto 7 tis. Kupovat nové auto se kterým nebudu jezdit, ať už cíleně nebo spontánně jsou dle mého nejnesmyslně projebané peníze.



Přesně...... To je jako koupit si barák a nechat ho chátrat, protože v něm nikdo nezatopí, nevyvětrá... Prostě nahovno...

(reakce na) Jawablázni

10.2.2021 v 21:17 | Nahoru | #88133

skodovak píše: Milan: Naleštěná bída, lapač prachu... Mám jednu zásadu - musí mi všechno fungovat. Staré hodiny musí jít, starý telefon telefonovat, promítačka na 16mm filmy promítat, televize Tesla televizovat (ač u mě leda z VHS či DVD), auto jezdit, motorka taky jezdit. A za ty prachy? Něco co nejezdí a nemá doklady? To raději ušetřím pár korun a koupím tohle, i když to není motorka ani JAwa https://auto.bazos....del-1976.php [/quote]

To je správné... Když už mít nějaký povoz, tak se s ním musí taky jít svézt....

Nepojízdný fekál bez papírů za sedm pětek? Nasrat na něj...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

10.2.2021 v 21:18 | Nahoru | #88134

Milan1963 píše: skodovak> "V" doklady by ten pionýr získal klidně. Renovace určitě levná nebyla. Jenže i tak - pionýra za 70 tisíc ? Ač mám pionýry rád, tak toto... nerenovuju je, jen repasuju. Celková detailní renovace pionýra se nemůže vyplatit. To je podobné, jako chtít za Favorita 200. Bláznivina.
Ale - jestli to někdo dá ??



Za 70 000 se dá koupit tolik lepších věcí, že koupit si za tu tuhle slovenskou debilitu a poukázka na hospitalizaci na uzavřeném oddělení....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

10.2.2021 v 22:10 | Nahoru | #88135
pech.> Jó, to já mám jeden wergl starý 30 let - většinově spolehlivý a dělá radost. Další wergl má 22 let a je to francouzské auto. To auto je levné provozovat/opravit (až na některé francouzské zrady). Dokud se mi nepotká motor nebo nezrezne kastle naprach, nemá cenu se ho zbavovat. Nemá to ESP ani ABS. Má to jeden airbag a posilovač řízení. Teď mi prasklo těsnění pod hlavou, tak rovnou udělám i rozvody a nové hadice chladiče. Celková cena cca 2500kč na dílech a dva dny v garáži. Pak to zas bude jezdit bokem po zamrzlých parkovištích o 106. No paráda, jestli i tyhle vlastnosti bude mít ta dáča nebo Tipo tak to je +. Ne možná pro 1. majitele, ale pro vesnického garážníka jo.
Důkaz, že lidé chtějí levná, jednoduchá a spolehlivá auta dokazuje to, že trh s ojetými auty se velmi zvětšuje. Hlavně u aut starších.

Jinak k těm investicím. Je to velmi nevyzpytatelné. Například, nejvíce nadhodnocené auto všech dob- Porsche 911.
911 je naprosto nafouknutá bublina. Např. gen 964, kolik se jich vyrobilo? Mraky, na exotické sportovní kupé to jsou mraky (cca 60 000). Jejich cena? Kolem 0,9k-1,4M Kč za základní carrery po 6. tureckém majiteli. A to jsou 30 letá auta. Nezapomeňte, že kdysi stály porsche úplně jiné ceny než dnes. Byly mnohem levnější. Jaguar E-Type? Hlavně ruční výroba, mohem méně kusů (cca 30 000); cena kolem 0,8-2M kč. Jsou to už skoro 60 let stará auta a měla by být mnohem dražší.
Jen čekám, až začnou ALFY růst na ceně, což je jedna z nejpokrokovějších značek minulého století. Alfa Romeo Montreal, vyrobeno jen 4000 kusů, 2,5l V8, cena? Asi 100k euro, což je cca 2,7M (911 Turba stojí ze stejné dekády minimálně 2,5x a to se jich vyrobilo podobný počet- cca 2-4k?). Je to velmi krásné auto, slaví už 50 let. Alfy nerostou, protože to jsou alfy, přitom to jsou neskutečně zajímavá auta (jako třeba ty saaby) a i třeba nová Giulia je velmi zajímavé auto, kterému bych dal přednost před třeba BMW 3 a giulie si vždy na silnici všimnu i ohlédnu.
I když mám porsche velmi rád a 911 bych chtěl jednou vlastnit, tak to ani náhodou nestojí ty peníze - lidi je kupují, protože to jsou Porsche. Stejně jako ty fáva nebo felicie.

Naposledy editováno 10.02.2021 22:59:38

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

10.2.2021 v 23:23 | Nahoru | #88136
Dělám pořádek v garáži, tak to dávám nejdříve sem než to vyvěsím na marketplace. Pár nových náhradních dílů na Š120 - lamela 190, cívka, spínací cívka ke startéru, regulátor, relé, ořech ke spínačce, brzdový spínač, příchytky a další drobnosti, ložiska kol, gufera, kryt aku, přípravky na přední a zadní uložení kol viz foto.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

11.2.2021 v 04:59 | Nahoru | #88137

SkotyCZ píše: pech.> Jó, to já mám jeden wergl starý 30 let - většinově spolehlivý a dělá radost. Další wergl má 22 let a je to francouzské auto. To auto je levné provozovat/opravit (až na některé francouzské zrady). Dokud se mi nepotká motor nebo nezrezne kastle naprach, nemá cenu se ho zbavovat. Nemá to ESP ani ABS. Má to jeden airbag a posilovač řízení. Teď mi prasklo těsnění pod hlavou, tak rovnou udělám i rozvody a nové hadice chladiče. Celková cena cca 2500kč na dílech a dva dny v garáži. Pak to zas bude jezdit bokem po zamrzlých parkovištích o 106. No paráda, jestli i tyhle vlastnosti bude mít ta dáča nebo Tipo tak to je +. Ne možná pro 1. majitele, ale pro vesnického garážníka jo.
Důkaz, že lidé chtějí levná, jednoduchá a spolehlivá auta dokazuje to, že trh s ojetými auty se velmi zvětšuje. Hlavně u aut starších.

Jinak k těm investicím. Je to velmi nevyzpytatelné. Například, nejvíce nadhodnocené auto všech dob- Porsche 911.
911 je naprosto nafouknutá bublina. Např. gen 964, kolik se jich vyrobilo? Mraky, na exotické sportovní kupé to jsou mraky (cca 60 000). Jejich cena? Kolem 0,9k-1,4M Kč za základní carrery po 6. tureckém majiteli. A to jsou 30 letá auta. Nezapomeňte, že kdysi stály porsche úplně jiné ceny než dnes. Byly mnohem levnější. Jaguar E-Type? Hlavně ruční výroba, mohem méně kusů (cca 30 000); cena kolem 0,8-2M kč. Jsou to už skoro 60 let stará auta a měla by být mnohem dražší.
Jen čekám, až začnou ALFY růst na ceně, což je jedna z nejpokrokovějších značek minulého století. Alfa Romeo Montreal, vyrobeno jen 4000 kusů, 2,5l V8, cena? Asi 100k euro, což je cca 2,7M (911 Turba stojí ze stejné dekády minimálně 2,5x a to se jich vyrobilo podobný počet- cca 2-4k?). Je to velmi krásné auto, slaví už 50 let. Alfy nerostou, protože to jsou alfy, přitom to jsou neskutečně zajímavá auta (jako třeba ty saaby) a i třeba nová Giulia je velmi zajímavé auto, kterému bych dal přednost před třeba BMW 3 a giulie si vždy na silnici všimnu i ohlédnu.
I když mám porsche velmi rád a 911 bych chtěl jednou vlastnit, tak to ani náhodou nestojí ty peníze - lidi je kupují, protože to jsou Porsche. Stejně jako ty fáva nebo felicie.



No u 911 Turbo jde o to, že je to sporťák, kultovní a je prostě zcela nezvyklý - jediný své koncepce, co má 300 koní atd... Montreal je krásný i pokrokový, ale jízdně byl proti svým konkurentům ve svém čase a ve své ceně prostě citelně horší... A ono se to dodnes ví. Přestože o to dneska až tak nejsem, s cenou to pohne...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

11.2.2021 v 07:01 | Nahoru | #88138

pech. píše: To je jako třeba s Roadsterem.. Koupil jsem ho před 15 lety za 40kkč... Vejplatu jsem měl 9300,- Dneska se dá prodat skoro za kilo... Ale ta vejplata šla nahoru...

Takže na roadsteru jsem nevydělal rovněž zhola nic, a to je to wergl proti všem těm statisícům kejchaček, škondůr a dalších plív kurva mega vzácný....

Mám ho proto, že jsem ho mít chtěl.... Splnil jsem si sen. Víc to nepřineslo.


Prodal by si ho dnes za to, za co si ho tenkrát koupil - v poměru k výplatě. Investice do provozu a údržby ti vyváží tu radost a potěšení, kterou ti daná věc poskytovala. Každá zábava něco stojí. Podle mě si tenkrát těch 40k investoval moc dobře.

Naposledy editováno 11.02.2021 07:33:10

(reakce na) Jawablázni

11.2.2021 v 07:09 | Nahoru | #88139
SkotyCZ> Na Montreala v oranžové mam políčeno, až vyhraju sportku nebo až budu dědit od zatím neznámého strýčka z Ameriky. Moc pěkný autíčko.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

11.2.2021 v 07:31 | Nahoru | #88140
pech.> jen takovej malej detail, dneska ma pres 350koni zakladni 911... turbo ma temer 600koni turbo s uz hodne pres 600 ... ale ono to bylo asi k te 964...

Skoty: 911 je takova jawa, jenze se to za ty prachy prodava vsude, po jawe ve svete nestekne pes (kdyz tomprezenu)

Naposledy editováno 11.02.2021 07:37:40
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 5 23.4.2024 v 07:51 cmiral
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist