aktuálně - od sedmi ráno do půl páté odpo se nahrnou mimopražští a je problém zaparkovat, jinak naprostá pohoda
v kostce:
na p4 spoluvlastním dům, kde i bydlím (spíše občas přespím a 3x v týdnu tam pár hodin něco řeším, většinou souvisejícího s chodem bytovky). nemám tam trvalé bydliště, což by nebyl problém zařídit, spíš jsem se vyhýbal té onanii okolo výměn dokladů a změn smluv, když to mám na původní adresu 10 minut.
standardně využívám služebních vozidel zaměstnavatele (většinou jezdím jedním, občas jiným...nezáleží to úplně na mě) a mám dodávku kvůli motorkám.
jelikož nejsem schopen jezdit ve více autech najednou, chtěl jsem "kartu na jméno, nikoli spz".
24.000/rok a občasné přejezdy pro dodávku, která bude parkovat mimo zóny
pokud si napíšu "na kartu" služební spz, občas tam nebudu moct (respektive platit 40 kč za hodinu), pokud soukromou, budu 3-4x týdně střídat 2x denně auto mimo tuhle zónu (pokaždé ztráta půl hodiny času). vychází líp služební spz a pro dodávku si někam dojedu (asi na jižňák, kde se parkuje ještě hůř...zvlášť se sedmimetrovým autem).
1.200/rok za spz + "hodinovou sazbu" a občasné přejezdy
reálně 12.000/rok
nejlevnější, co mě napadá - nechat spz dodávky napsat na sousedy (a dát jim nějaký prezent).
2x 1.200/rok na spz + "hodinovou sazbu"
reálně 6.000/rok
pokud bych neměnil trvalé bydliště, včetně onanie okolo, pak jsem pouze spolumajitelem nemovitosti a kromě prvního případu připočtu 11.000 - jelikož tam ještě chvíli bydlet chci, pak se vyplatí změnit
napadá vás jiná varianta, jak "parkovat v klidu"? pro mě parkování v klidu právě přestává
www.parkujvklidu.cz
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) parkovací zóny v praze
Borntobewild píše: Zcela vážně a racionálně. Doprava a parkování v Praze se regulovat prostě musí, páč se tam cpe mnohem víc aut, než se tam vejde. Co mi přijde jako hovadina, zvýhodňovat rezidenty. Ten, kdo si dobrovolně vybere bydlení v centru Prahy si vybral způsob života, do kterého prostě vlastní auto a jeho parkování před domem nepatří. Je nesmysl snažit se, aby auto každého obyvatele trvale stálo na ulici. Naopak je potřeba, aby se k těmto obyvatelům dostali řemeslníci, kurýři a jiné služby.
Za mě modré zóny poté, co zavedli, že si mohu jednoduše zaplatit parkování z telefonu jsou v pořádku. Až na to, že by měli všichni měli platit stejně. Rezidenti by se měli motivovat k tomu, aby v těchto místech nezabírali cenné místo nevyužitým autem a využívali třeba carsharingu.
Divide et impera. Vrchnosti tenhle stav vyhovuje, protože se hádáme měšťáci vs vesničani, každej nejlíp ví jak má ten druhej žít a jakej bič na něj uplést. Proto se tu tak dobře daří rudý svoloči.
Individuální doprava prostě patří k době, to je třeba přijmout jako nevyhnutelnost a vzdát se tzv zklidňování a podobných hovadin co nadělají víc škody než užitku. Ti lidi nejezdí autama just for the lulz, ale proto, že to pro ně představuje optimální kompromis mezi cenou a výkony. Vesničani do pražské špičky taky nejezdí jen aby nasrali měšťáky, ale třeba za prací, protože v horní dolní prostě práce není a bez peněz se žije dost blbě.
Místo toho abychom se strkali mezi sebou by bylo dobrý se ptát, proč vrchnost pindá jak nejsme ochotni dojíždět za prací a na druhé straně nám to dojíždění seč to jde komplikuje. Ptát se, kam tečou prachy z modrýho moru a kde jsou ta slibovaná p+r parkoviště co měla být dřív než modrý čáry, například.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) parkovací zóny v praze
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) parkovací zóny v praze
Borntobewild píše: Zcela vážně a racionálně. Doprava a parkování v Praze se regulovat prostě musí, páč se tam cpe mnohem víc aut, než se tam vejde. Co mi přijde jako hovadina, zvýhodňovat rezidenty. Ten, kdo si dobrovolně vybere bydlení v centru Prahy si vybral způsob života, do kterého prostě vlastní auto a jeho parkování před domem nepatří. Je nesmysl snažit se, aby auto každého obyvatele trvale stálo na ulici. Naopak je potřeba, aby se k těmto obyvatelům dostali řemeslníci, kurýři a jiné služby.
Za mě modré zóny poté, co zavedli, že si mohu jednoduše zaplatit parkování z telefonu jsou v pořádku. Až na to, že by měli všichni měli platit stejně. Rezidenti by se měli motivovat k tomu, aby v těchto místech nezabírali cenné místo nevyužitým autem a využívali třeba carsharingu.
Zcela vážně máš pocit, že jako člověk bydlící v centru nemám nárok mít auto a parkovat v blízkosti domu? A ještě mě chceš motivovat na sdílenou dopravu? A to jako proč? Aby senochrupové měli víc místa, kam odstaví své přes den nepotřebné auto, aby večer odjeli do zeleně svých satelitních domků. A argument řemeslníků je slabý. Za dobu, co jsou modré zóny mi nikdy řemeslník neodmítl přijet. A že se hůř parkuje v centru není tajemství ani pro řemeslníky.
Když rovné podmínky, tak všem. Kdo si zvolil život na okraji Prahy, ať přijede do Prahy vlakem a pokračuje sdílenou dopravou. Nevidím jediný důvod k tomu, aby měli výsadu mít své auto zaparkované před mým domem. To radši víc stromů, než buranů odstavujících sem své fábie.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) parkovací zóny v praze
Když jsem stavěl barák, měl jsem povinnost na jednu bytovou jednotku zajistit 2 parkovací místa na pozemku a další místo jsem v ceně pozemku zaplatil na ulici. (Reálně mám samozřejmě možnost parkovat na zahradě tak 8 aut.)
Když se stavěly domy na Vinohradech, ti majetnější jezdili drožkou, nikdo před domem neparkoval. Ta parkovací místa tam prostě nejsou. Pokud vlastníš byt v činžáku, patří ti jen ten byt. Nic z toho, co je před barákem, pokud jsi tam kus pozemku nekoupil a neudělal si z něj parkoviště, ti nepatří. Jediné právo, které bys k tomu pozemku měl mít oproti jiným je to, že jako rezident s trvalým bydlištěm jde část tebou zaplacených daní do městské části. Stejnětak jako tvůj soused, který potřebuje aby mu přijel servisák na kotel, stejnětak jako majitel obchodu nebo provozovny, ke kterému jezdí zákazníci, jako firma, do které jezdí zaměstnanci. Nebo turisti, kteří za to parkování do městské kasy řádně zaplatí. Já svá auta parkuju na pozemku, který mi patří a za který jsem zaplatil. A když někde zaparkuju, zaplatím adekvátní částku za pronájem toho pozemku na kterém stojím úměrně poptávce po parkování na něm.
Borntobewild píše: FiZzeR> Jedna věc je dojíždění vidláka někam do Vršovic. Tam by pomohla pr parkoviště a fungující mhd. Ale v centru, kde na metr čtvereční veřejné plochy připadá 5,5 obyvatele a 8 kanceláří, se prostě doprava a parkování musí řešit jinak. A jedno z řešení je férové zpoplatnění, aby tam parkoval opravdu jen ten, kdo to potřebuje.
Jediný opravdu férový řešení je generální ban padni komu padni nebo původní model "kdo dřív přijde, ten dřív parkuje". Cokoli jinýho jen zvýhodňuje nebo znevýhodňuje určité skupiny na základě adresy v občance nebo tloušťky peněženky.
Borntobewild píše: Já svá auta parkuju na pozemku, který mi patří a za který jsem zaplatil. A když někde zaparkuju, zaplatím adekvátní částku za pronájem toho pozemku na kterém stojím úměrně poptávce po parkování na něm.
Ono se ti ale s takovou zanedlouho může stát, že si téma autama budeš moct jezdit akorát tak po tom dvorečku, protože jinde taky nebudou chtít abys tam parkoval
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) parkovací zóny v praze
Kolik bys byl ochoten zaplatit za vyhrazene parkovaci stani? Resp. mas predstavu, kolik stoji vybudovat jedno misto?
6 reakcí na tento příspěvek parkovací zóny v praze
Jiný smutný příběh jsou sídliště, kam jezdí jen obyvatelé a jejich návštěvy a kde soudruzi vyprojektovali jedno parkovací místo na 3 byty.
Na druhou stranu, jsou města, kam auto ani nezajede, páč se tam nevejde a taky tam žijí lidé.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) parkovací zóny v praze
Samo nesmí mít žádný auto, takže idealně nějakýho duchodce odchytni na ulici a neodolatelnou nabídkou .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) parkovací zóny v praze
Nebo to nechávat pohozený mimo silnici na trávě (ale chce to kouknout do katastru, aby to fakt bylo mimo komunikaci) - pak je to jen neoprávněný zábor a pokud tě u toho nechytnou za ruku nebo se sám nenapráskáš jako řidič co tam zaparkoval, tak ti můžou leda tak vykouřit prdel.
Zkus se zeptat Číkuse, ten má docela přehled, třeba ho něco napadne
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) parkovací zóny v praze
... mně nedali kartu ani na moje auto, protože kvůli kovid podvodu jsou úřední paraziti na prázdninách a nejde (hned) přepsat...
Naposledy editováno 11.11.2020 09:22:44
Edit: že mu pujčuju auto na dobu 1roku ...
stejně jako by jsi měl mít nějakej papír když máš pujčený cizí auto a jedeš do ciziny..
někde jim to stačilo, ale je možný, že zas udělali nějakou debilní změnu a už to nepujde
Naposledy editováno 11.11.2020 09:30:44
1 reakcí na tento příspěvek parkovací zóny v praze
Naposledy editováno 11.11.2020 09:41:09
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) parkovací zóny v praze
E: to mi pripominas nocni presuny fronterou lesem,.. zavora se zamkem, no problem
Naposledy editováno 11.11.2020 09:46:46
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) parkovací zóny v praze
pač jezdí auta eltodo, ty to snímaj a dle databáze vyhodnocujou stání..musíš tam snad byt (ted nechci kecat) zaznamenanej 2x do hodiny nebo pul hodiny) auto musí prostě udělat dva prujezdy
2 reakcí na tento příspěvek parkovací zóny v praze
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) parkovací zóny v praze
Borntobewild píše: Malešice>
Prdlajs. Šlo to vercajkem, co jsem měl v autě. Jenom narovnat ohnutý plocháče na koncích. Stačí sikovky, hasák nebo např. trubka s dírou.
Borntobewild píše: A to je takovej problém, prostě zaplatit 30kč parkovné? Z hospody taky utíkáš bez placení, páč je ti líto zaplatit za pivo?
A to je takovej problém prostě zaplatit pár stovek pokuty?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) parkovací zóny v praze
jetam píše: Malešice> ono ti nezbyde pokud nedostaneš kartu nic jinýho, než za u kazdýho pokuty si s nima budeš dopisovat, ala nouzové zastavení a podobně.
pač jezdí auta eltodo, ty to snímaj a dle databáze vyhodnocujou stání..musíš tam snad byt (ted nechci kecat) zaznamenanej 2x do hodiny nebo pul hodiny) auto musí prostě udělat dva prujezdy
Autíčka jsou neškodný, pokud parkuješ na hovado (tj mimo čáry) nebo se zakrytou značkou. To musí naklusat městská šlapka.
FiZzeR píše: A to je takovej problém prostě zaplatit pár stovek pokuty?
Princip, vole. V době modrého moru jsem se nutně potřeboval někam dostat a neměl jsem žádnou legální možnost, jak tam zaparkovat. Takže fuck.
Dneska může v Praze kdokoli kdekoli legálně zaparkovat. Když už náhodou musím jet co centra plechofkou, tak prostě zaplatím parkování.