AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
kuba350 píše: A už maj i první reklamace na indiána U 3 ks nestříká stříkačka po pár stovkách km
Dovezli jich myslím 200 do ČR a 50 na Slovensko.
Tady v Liberci lítají co vím 4 kousky a jeden v Tanvaldě.
Někdo říkal, že ta "předprodukční" co se tu testovala byla mizerná a zbytek bude zpracováním už OK.
Kulový. Kvalita provedení je stejná. Ta cena v Indii je kolem 70 tis. a tomu to kvalitativně i odpovídá.
Už jsem to tu psal. Pokud jsi Ind a jedeš do práce s kolegy na střeše autobusu,
nějaké ISO normy a kvalita ti vrásky dělat nebude.
Už jsem na tom i jel, asi bych tomu ujel s panelkou jak nic.
Díky tomu zadušení katem a tou váhou a slabým motorem to je prostě mrtvý.
Jako jede to, ale nějak míň než by člověk čekal.
A hezký to je, čím dál tím líp a čím blíž tím hůř.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Ony totiž majů v sobě nalisovaný nebo zalítý kus zřejmě oceli - ono sedýlko.
A já nejsu zas takový znalec, abych tutově věděl, co se s tým dá dělat.
Co vím, tak když je to už kapken oťukané a hladina je moc vysoko, dá se ten kus želézka nejakým vhodným příchystkem poťuknůt důle.
Esli by se to dalo vyklepnůt úplně, na soustruhu sedéko opravit (nebo prachsprostě otočit) a následně zaklepnůt s eventuelní podložkou nahoře zpátky, to nevím.
To by právě mohl osvětlit Tonda, jsa machr přes tady tyto peklostroje.
Beru to jako sportovní nářadí. V žádném případě bych s takovou motorkou nejednal tak že by přišla k úhoně.
Téměř každá motorka která mě prošla garáží šla dál v lepším stavu než jsem koupil.
Naposledy editováno 12.10.2020 18:41:17
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
S XT jistě dokážeš hodně, ale to je vyvážená konstrukce na základě desítek let zkušeností, se kterou má J660 shodnou jedinou věc a to je motor... Zbytek je ve stylu co kde zbylo a co se kde našlo, oblečený do vzhledu předchůdce Dakara, který byl první věcí, která alespoň z dálky nevypadala jako dílo nedostatečně zručného kutila (Classic a Style), ale byl alespoň "svůj". Vigor má také svojí kvalitu, jen je to konkurence...
Měl jsem jich několik a tu poslední jsem dal pryč když mě kamarád zepsnul že s tím najíždím do zatáček jak s Japoncem, kroutí se to jak prádlo ve ždímačce a nemá už na to žaludek se dívat.
Jenom lehce podotýkám sám jezdí s XT tak že od stupaček mu jdou jiskry. Já jen využívám dynamiku stroje.
https://www.motorkar...0-dakar-1545352.html
Naposledy editováno 12.10.2020 19:13:59
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Ona se z toho pořádná motorka udělat nedá... Dá se tam leccos pochytat aby to bylo tak nějak funkční, ale pod pojmem pořádná motorka se skrývá něco úplně jiného...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
jen líná 175 ccm. S třindou jsem se vždycky musel nějak zatáčkou prožvejkat.
Problém tam ale zase byl že u 487 se kolikrát nachystal oblekl zpotil tlačil ale nevyjel.
Asi už zůstanu u té Yamahy a ještě to tady zaplevelím MZetama.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
jen líná 175 ccm. S třindou jsem se vždycky musel nějak zatáčkou prožvejkat.
Problém tam ale zase byl že u 487 se kolikrát nachystal oblekl zpotil tlačil ale nevyjel.
Asi už zůstanu u té Yamahy a ještě to tady zaplevelím MZetama.
Nol líná 175 - když to vezmeš tak první 477 měla 15 koní ze 175ccm, 634 měla 21koní z dvojnásobného objemu... Při své váze jela reálně o hovno líp, jedinou výhodou bylo to, že tolik necítila spolujezdce a mohl na tom jezdit i lempl který neuměl řadit, což 477 vyžadovala, aby se držela ve správné tónině a tím i plném výkonu......
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Poptám se kluků na bližší (SWM) = sám jsem také zvědav na tyto jejich nové stroječky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Podobně se v inzerci objevilo čtyřkilo pod dalším novým názvem za taky velice sebevědomou cenovku (eh, je dražší, než třeba Duke390, který je technologicky na dost jiný úrovni a podobně drahá, jako Romet 400 i se sajdkou ). Somoto
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: Nol líná 175 - když to vezmeš tak první 477 měla 15 koní ze 175ccm, 634 měla 21koní z dvojnásobného objemu... Při své váze jela reálně o hovno líp, jedinou výhodou bylo to, že tolik necítila spolujezdce a mohl na tom jezdit i lempl který neuměl řadit, což 477 vyžadovala, aby se držela ve správné tónině a tím i plném výkonu......
Jo ve zrychlení jsem jim tenkrát stačil, ale na maximálku mně ujeli. A spotřeba byla taky poloviční, -jako obsah.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
mito7 píše: Asi jinej konstruktér než u nás.
Jenom škoda, že si nějakého konstruktéra nenašli i na rámy.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Sema píše: Jenom škoda, že si nějakého konstruktéra nenašli i na rámy.
ono designér taky asi trochu pokuřoval
Než to pochopili třebas u KTM, tak jim to trvali asi čtyři roky.
V Jawě ani v ČZ to nepochopili nikdy...
Rámy MZ byly takové proto, že ta páteř byla deformační zóna.
Fungovalo to.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
A o tem to je...jak se sbírá MZ z vinglu? A jak ony dva čs. stroje?
Ze srandy říkám - šéfkonstruktér MZty byl ing. Kaaden. U nás v Jawě třebas Křivka. Kaaden dělal v Penemuende s von Braunem rachejtle.
A takový rozdíl je mezi MZ a Jawou... .
Nejen v sériových, ale i ve sportovních speciálech, tam byl rozdíl přímo nepochopitelný.
Ale třeba je to jen rukama.
Emzeta měla taky podčtvercový motor a proto letěla jak z praku. Číza to směřovala ke čtyřtaktu-správný směr ale to bylo na soudruhy moc složité. Tzn kdyby se držela mírného pokroku v mezích zákona mohli jsme mít o kousek lepší strojovny.
Naposledy editováno 13.10.2020 18:35:45
mito7 píše: Jo ve zrychlení jsem jim tenkrát stačil, ale na maximálku mně ujeli. A spotřeba byla taky poloviční, -jako obsah.
Běžná svižná jízda na 477 je kolem 5l, Smolík 250 zhruba totéž... 350 byla schopná vzít hodně, ale v běžné jízdě taky kolem 5l...
Jenže kolem 5l mi jezdí i půllitr co je dynamikou a celkově vlastnostmi o tři galaxie jinde, Jediný parametr je s J350 zhruba shodný a to je
hmotnost stroje...
Bimbam píše: Mito - no, to o tom emzetím "šnorchlu" je známo, mockrát to třeba velmi chválil Zdenál - že díky tomu emzety jezdily jak čert, karbec dál od motoru je prostě ideální pro dvoutakty. Prostě to líp dělá směs.
Nojak čer jezdily z jiných důvodů, byly jinak časované (podobně jako 477, do toček)... Ale protože byly jinak časované tak to bez toho šnorchlu dole nechodilo hladce, ale tvrdě... Tak se dal šnorchl, čímž se sice trochu zpomalily reakce na změnu otevření karbce, ale zlepšil se spodek, rozptýlily ty divočejší přechody a jezdilo to najednou tak hezky....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Zdenalbenal píše: Martine, právě to "...nic víc" je třebas o toho Zetoru a nebo třindy potřeba jak koze drbání.
A o tem to je...jak se sbírá MZ z vinglu? A jak ony dva čs. stroje?
Ze srandy říkám - šéfkonstruktér MZty byl ing. Kaaden. U nás v Jawě třebas Křivka. Kaaden dělal v Penemuende s von Braunem rachejtle.
A takový rozdíl je mezi MZ a Jawou... .
Nejen v sériových, ale i ve sportovních speciálech, tam byl rozdíl přímo nepochopitelný.
No oni v čz uměli udělat ty vzteklé motory.. Výkon to mělo, ale nebylo to pro každého... Protože když chtěli výkon, tak to prostě načasovali,
nakrmili kanálama, tím se to rozdovádělo do otáček a výkon byl na světě...
Němci to ale naladili líp.... Měli ten stejný výkon, ale ten motor bežel jenak pružněji ale především kulturně... Bez zbytečného kraválu, vyřešené uchycení motoru aby motorka nevibvrovala (největší bolest 477, 455 a jejich příbuzných...) Prostě to bylo lepší. ČZ pak vylepšilo podvozek, že byl opravdu slušný, ale ten motor už od dob následníků prvních hranatic, jen víc a víc kurvili... Takže aby alespoň na hraně plnil normy, tak o ten výkon zase přišel... Ale o tu nekulturu nikoliv...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |