Naposledy editováno 06.11.2021 09:47:54
1 reakcí na tento příspěvek Kde mi obnoví honování bez výbrusu
1 reakcí na tento příspěvek Kde mi obnoví honování bez výbrusu
www.kovonastroje.cz/sk/Auto-moto/Pripravky-na-honovani-valcu/
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kde mi obnoví honování bez výbrusu
Pokud má válec minimální ovalitu a je bez rýh či jiných defektů, pouze jsou stopy po honování oleštěné a místy málo patrné, tak skutečně stačí pouze přehonovat - aby olejový film z válce nemizel a nedocházelo k jeho předčasnému a rychlejšímu opotřebování.
Tohle však nejlépe zhodnotí brusič - po vizuální kontrole a měření.
2 reakcí na tento příspěvek Kde mi obnoví honování bez výbrusu
Opět radím - sežeň si kontakt na někoho, kdo se tím živí a dovez mu to. Zkontroluje to, přeměří to - a když tam na to bude materiál, tak přehonování není absolutně žádný problém a hlavně tě to nebude skoro nic stát.
Co písty, v jakém jsou stavu..?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kde mi obnoví honování bez výbrusu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kde mi obnoví honování bez výbrusu
Naposledy editováno 26.09.2020 12:05:14
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kde mi obnoví honování bez výbrusu
Robertek píše: Zakladatel dle mého mínění podal srozumitelný, technicky dobře popsaný dotaz, který dává smysl. A očividně o motorech něco ví, nebo má alespoň načteno.
To myslíš vážně?
Hláška "honování na pracovní ploše válců úplně zmizelo" je podle tebe srozumitelný, technicky dobře popsaný dotaz?
Jak jsi doporučil Láďovi: Když nevíš, tak prosím mlč.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kde mi obnoví honování bez výbrusu
2 reakcí na tento příspěvek Kde mi obnoví honování bez výbrusu
Co to znamená "honování na pracovní ploše válců úplně zmizelo"? To jsi na to kouknul a usoudil, že je válec v háji?
Honování je finální úprava povrchu v řádu setin milimetru s cílem zlepšit kvalitu povrchu a odstranit geometrické vady (ovalitu, kuželovost).
To, že na válci nevidíš stopy po honování neznamená, že je něco v nepořádku. Pokud máš pochybnosti, nech si válce změřit. Teprve podle měření má smysl uvažovat o dalších krocích.
Mňojo:
Ono se každý děsí kombinace “vrtačka, kartáč, doma”. Jenže ono je to opravdu někdy to nejlepší a tomu motoru opravdu výrazně pomůžeš. Jen mít správnou velikost kartáče, umět měřit a nebát se toho.
Např. u dnešních nepovedených přímovstřiků, kde se smývá olejový film a ještě k tomu se jezdí s ucpanými tryskami, je to bežná praxe a někteří mechanici, ale i firmy nabízejí pouze honování - když to tolerance dovolí.
Já NEŘÍKÁM, že je to ideální a ťip ťop řešení. Jen říkám, že se tím nechá prodloužit životnost válce/ů a tím pádem celého vehiklu.
2 reakcí na tento příspěvek Kde mi obnoví honování bez výbrusu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kde mi obnoví honování bez výbrusu
Co to znamená "honování na pracovní ploše válců úplně zmizelo"? To jsi na to kouknul a usoudil, že je válec v háji?
Honování je finální úprava povrchu v řádu setin milimetru s cílem zlepšit kvalitu povrchu a odstranit geometrické vady (ovalitu, kuželovost).
To, že na válci nevidíš stopy po honování neznamená, že je něco v nepořádku. Pokud máš pochybnosti, nech si válce změřit. Teprve podle měření má smysl uvažovat o dalších krocích. [/quote]
Například krom motoráren i Orlík Česká Třebová.
Ale je třeba znát parametry.
Honování, jeho provedení je naprosto zásadní pro funkci kroužků a musí se správně křížit, být správný počet a úhel křížení na mm čtvereční a hloubka.
Výrobce kroužků definuje jak má být honování provedeno pro dané střední rychlosti pístů.
Po kroužcích je třeba zapátrat, například u Goetze, a podle nich oslovit brusírnu jestli má patřičné kameny aby to vyhonovala.
Goetze dělala firma v Brně, dneska je to myslím Česomot, ale pár let už to nedělám, tak nemám čerstvé info.
Ale pokud neznáš materiál válců, je to problém který nikdo nevyřeší. Umí ti změřit drsnost, i tvrdost, ale to nemusí stačit. Pokud má motor vložky, je lepší koupit nové, nebo je vyrobit ze známého materiálu a správně vyhonovat podle toho co seženeš za kroužky.
Tzv. zrcadlo , ztráta honování povede k netěsnosti a ztrátě výkonu a zároveň k zadření pístů , protože povrch nedrží olej a má velkou třecí plochu.
tzv.zrcadlo je chyba záběhu, kdy motor běžel na nízké otáčky a kruhy neustřihly špičky těch vrcholků, došlo k jejich ohnutí a zaoblení. Kruhy se nezaběhnou a pak se netočí...Střední rychlost pístu byla nízká.
Dále při záběhu má vliv směs, pokud je bohatá typicky na volnoběh a sytič, opláchne olej a i to má za následek zrcadlo.
Pokud se zrcadlo udělá při provozu, došlo v výraznému přetočení.
Nevhodné kroužky , to pak platí ve všech případech.
Pochopitelně po přehonování je třeba dát písty správných rozměrů. Dodavatelů je dost, Mahle, Schmidt a hodně Italů. Lze koupit i výkovky z kvalitního materiálu od těch značek a nechat vyrobit, ale je třeba vědět jaký mají mít tvar. Pak zvážit a sesadovat, taky cesta.
Naposledy editováno 26.09.2020 21:42:04
Mě zrušil honování bordel v oleji,ale zároveň to udělalo navrchu rantl.Ale pokud si to otevřel dřív,může to být stejný případ.Nebo nevhodné kroužky.
Klasik píše: Ty válce jsou zjevně po čerstvém výbrusu. jsou tedy dokonale oválné i válcové. jedině co není na místě kde běhá píst ta křížová struktura po honovacím noži. Tam kde píst neběhá, je tato struktura pěkně zachována. Usuzuji tedy, že by stačilo projet válce honovací hlavou a ubrat jen minimum materiálu tak, aby se tam ta křížová struktura opět vytvořila. Mezera mezi pístem a válcem by se tedy zvětšila, ale pokud by se to udělalo v řádu jednotek setin, tak bych stále byl v toleranci - pokud je tedy mé měření správné.
Však jo, to je přesně ten případ, kdy stačí pouze citlivě přehonovat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kde mi obnoví honování bez výbrusu
Klasik píše: Ty válce jsou zjevně po čerstvém výbrusu. jsou tedy dokonale oválné i válcové. jedině co není na místě kde běhá píst ta křížová struktura po honovacím noži. Tam kde píst neběhá, je tato struktura pěkně zachována. Usuzuji tedy, že by stačilo projet válce honovací hlavou a ubrat jen minimum materiálu tak, aby se tam ta křížová struktura opět vytvořila. Mezera mezi pístem a válcem by se tedy zvětšila, ale pokud by se to udělalo v řádu jednotek setin, tak bych stále byl v toleranci - pokud je tedy mé měření správné.
No, musím si tú mienku o Klasik poopraviť. Myslel som si totiž, že tomu trošku rozumie. No , keď napísal, že tie valce sú dokonale oválne.... A ďalšia perla, tam kde píst neběhá je struktúra pekne zachována..... tam kde piest nebehá bude zachována aj po 100 000 km, bude zachována na večné veky ako naša láska k Leninovi. Tak tady končím tvá Máňa.
Co jsi nameril ty a s jakou odchylkiu pocitas pri pouziti slova dokonale? Cim jsi to meril?
Jinak ja na Mce opravil pridreny pist smirkem a stejne tak jsem obnovil i honovani. Jen zrnitost uz si nepamatuju. A od te doby ma najeto dalsich cca 8 tisic km.
Naposledy editováno 27.09.2020 10:21:33
1 reakcí na tento příspěvek Kde mi obnoví honování bez výbrusu
2 reakcí na tento příspěvek Kde mi obnoví honování bez výbrusu
1. Založit vlákno a vznést dotaz
2. Z šedivých nor okamžitě vylezou pochybovači, kteří k tématu nic nemají ale přesto si neodpustí rýpnutí typu: “Nikdy jsem o tom za svůj život neslyšel, tak to přeci musí být nesmysl”.
3. Ten, kdo má co říct je pochybovači lynčován
4. Pochybovači začnou pochybovat o svých názorech a už se tu neukážou
5. Mezitím se najde člověk, co si ze všech začne dělat srandu
6. Zakladatel chudák neví, jaký názor si vybrat
7. Pochybovač no.1 přijde a řekne: “Je to takhle a takhle, protože umím dobře chytat za slova a rozhodit všem sandál! Už mě tu neuvidíte, nestojíte mi za to”.
8. Zakladatel uzná, že kloudného názoru se mu zde nedostane, naštve se a konečně zvedne telefon a zeptá se odborníků na svém místě.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kam na servis s GPZ 900 R [1, 2] Kawasaki GPZ 900 | RED-MAN | 33 | 16.1.2022 v 19:14 RED-MAN |
Kde mi obnoví honování bez výbrusu Kawasaki GPZ 900 | Klasik | 6 | 5.10.2020 v 16:26 docent |
Prosím o pomoc, repase tlumičů Kawasaki GPZ 900 | Georgezz | 8 | 3.5.2020 v 08:28 Georgezz |
objednávky membrán karburátorů Honda CB 500, Kawasaki GPZ 900, Yamaha XS 400 | SmokinCBR | 5 | 16.3.2017 v 09:47 SmokinCBR |
Vyndání karburátorů Kawasaki GPZ 900 | Sinfected | 13 | 23.8.2015 v 21:51 Georg34 |