bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vyndání karburátorů
Ahoj přátelé, prosím o radu.

Potřebuju vyndat karburátory na GPZ900, už jsem je měl kdysi venku a nemůžu si za Boha vzpomenout jak se mi to povedlo.

Karburátory jsou za motorem a airbox za nima - tzn. neni pod nadrzi ale skoro pod sedlem a neda se vyndat - nejdriv musi ven karburatory. Asi bude nakej figl na to jak je vyndat, ale ja s nima nemuzu vubec hnout - povede se mi je dostat z airboxovejch prirub tak o 5mm, ale o to vic jsou zarazeny v prirubach k motoru.

Nemate nekdo nejakej tip prosim?:)
Diky moc!

Vyndání karburátorů

4.3.2011 v 12:33 | Nahoru | #1
A airbox jako první nevyndáš?

Hecht, teď jsem si všimnul, že píšeš, že airbox nejde vyndat

Naposledy editováno 04.03.2011 12:34:19

Vyndání karburátorů

4.3.2011 v 12:37 | Nahoru | #2
No, když karburátory dostaneš z airboxových přírub, tak bych ty příruby z airboxu zkusil sundat, měl bysi tam mít potom dost místa na vyndání karburátorů...ale těžko říct, GPZ 900 jsem nikdy neměl...

Vyndání karburátorů

4.3.2011 v 12:38 | Nahoru | #3
A nejde povolit a posunout ten airbox?

Vyndání karburátorů

4.3.2011 v 12:49 | Nahoru | #4
díky za odpovědi. Právě že airbox jde posunout, ale tak o tech 5mm:( Asi to zkusim vypáčit přes ty gumový příruby, ale je to prasárna. Nejvíc mě dere, že v manuálu prostě píšou: Vyndejte karburátory ale jak, to neeee

Vyndání karburátorů

4.3.2011 v 13:22 | Nahoru | #5
a co ty příruby, bejvaj nasunutý na karburátorech a vsunutý do airboxu. nejdou po uvolnění z karbur. zasunout do airb.?

Vyndání karburátorů

4.3.2011 v 13:36 | Nahoru | #6
Vladimir>diky, to zkusim!

Vyndání karburátorů

4.3.2011 v 13:48 | Nahoru | #7
Kdysi jsem četl v motocyklovkách, že demontáž a montáž karburátorů u GPZ 900 dohnala do ústavu nejednoho mechanika
Komfort demontáže záleží na stavu gumových hrdel - čím starší, tím tvrdší a tím víc namrkef

Vyndání karburátorů

4.3.2011 v 14:28 | Nahoru | #8
Jo tak tohle přesně jsem řešil u GPZ 550 Chce to hodně silné prsty a železné nervy

Vyndání karburátorů

4.3.2011 v 14:53 | Nahoru | #9
Pánové, díky, že ste mě na to martyrium aspoň trochu psychicky připravili. Jsou venku. Předpokládám, že ta horší část mě teprve čeká:(

Návod pro příští nešťastníky:

1) Máte-li rodinu, pošlete ji na chatu.
2) Odstraňte ze svého okolí všechny ostré předměty.
3) Připravte si panáka dobrého pití, až bude hotovo.

4) Potřebná výbava: Velký plochý šroubovák (nebo cokoli na páčení (ne moc ostré) ),
Varná konvice, velká injekční stříkačka, fén.

5) Uvolněte všechny svorky na přírubách, odpojte všechny bowdeny a hadičky.
6) Povolte 2 spodní šrouby na airboxu - tím se uvolní a vznikne vůle skoro centimetr.
7) Uvařte vodu, natáhněte do stříkačky a polijte s ní příruby u airboxu, podstatně změknou. Po celou dobu operace udržujte fénem příruby teplé. (Musí se pracovat rychle)
8) Silou tlačte karburátory dolů tak, aby se úplně uvolnily hrdla u motoru (páčení šroubovákem pomáhá.
9) Vyndejte karburátory směrem doleva. (Pozor ať nepotrháte příruby u airboxu a taky na výpůstní otvory dole, maj tendenci se zaháknout o šroub alternátoru a kabel startéru)
10) Dejte si toho panáka a modlete se, protože nandání zpátky je daleko horší.

Naposledy editováno 04.03.2011 14:54:05

Vyndání karburátorů

Skvělá odpověď, děkuji! 4.3.2011 v 15:43 | Nahoru | #10
před vracením příruby chvilku povař ve vodě, vydržej měkký dost dlouho abys stihl montáž. (lepší než je jen polejvat)

Vyndání karburátorů

22.3.2011 v 00:43 | Nahoru | #11
je to masakr, standartně to jde jen hrubou silou a za cenu toho že se ty příruby ohýbají. Zpátky to nejde už vůbec. dostat to do motorky a nacpat do hlavy jo, ale nacvaknout na to zezadu airbox - to prostě nejde. Nejlepší řešení jsou KN košíky

Vyndání karburátorů

22.3.2011 v 13:28 | Nahoru | #12
Vymenoval sem karbece na sve sestistovce a vyndany sem je mel behem chvile ale dat je zpatky to nebyla zadna prdel. Taky uz nevim jak sem to udelal.

Vyndání karburátorů

23.8.2015 v 21:51 | Nahoru | #13
Tak jsem po dlouhé době opět nasazoval karburátory. Tím jak gumy stárnou, je to těžší a těžší. Je několik způsobů jak toho dosáhnout.
1. koupit nový. Půjdou líp než starý a taky někdy nezbyde nic jiného, protože jsou už tak tvrdé, že i při konečném nasazení už správně nedolehnou na příruby karburátorů a podsávají. Koupit starý na inzerát bez ošahání tvrdosti problém nevyřeší. (zeptejte se svý přítulky ) Tohle bude případ tak 10 procent uživatelů
2. použít ty starý. Zbylých 90 procent ? Je vhodné pochopit tvar a princip nasazování, proto si je zkuste vyndat z Airboxu a překontrolujte. Každá guma je totiž jinak vyosená. Všechny jsou vevnitř v Airboxu zahnutý směrem dolů. Mají v půlce osazení. Pomůcka je, že každá má seřízlý venkovní osazení, ty musí být u sebe, mezi 1 a 2 karburátorem a mezi třetím a čtvrtým. A nakonec zobáček v osazení směrem dolů, pokud tam ještě je.
Postup nasazování komponentů je dán - nejdříve Airbox, pak karburátory (trochu namazat pomůže) a pak dosadit gumy. To znamená že už by měly být nachystané napůl cesty, zastrčené do Airboxu. Změknout je horkou vodou a nějak je tam vsunout dodatečně asi nebude jednoduché, ať už venkem nebo vnitřkem Airboxu. Už jsem četl radu jak na osazení navléknou smyčku z drátu a po nasazení karb. táhnout ven, něco jako sklo na autě strunou, ale v případě ztvrdlých gum to bude opět ten stejný problém.
Mě se osvědčil postup, kdy jsem nasadil box, gumy uvnitř, čouhaly ven jen hrdla, nezapomenout mít navlíklý zajišťovací pružinky, otevřít boční kryt a vyndat filtr. Pak nasadit karburátory. Použít fén nebo horkovzdušku a s citem (pár sekund) zvenku nafoukat teplý vzduch do Airboxu, nejdříve směrem dozadu na poslední gumu. Raději míň než utavit box. Taky tu gumu budete držet rukou a tlačit směrem z boxu ven, takže žádná vysoká teplota, stačí málo. Pokud tam nestrčíte ruku, musíte někoho poprosit. Zvenku si můžete pomoct tlustým šroubovákem a vypáčit ji postupně celou ven a nasadit na přírubu karburátoru. Neprotrhnout ! Když zvládnete jednu, další už půjde líp. Je zbytečný je zahřívat všechny najednou.
Nakonec dotlačit Airbox i s gumama na karburátory a dotáhnou dva spodní šrouby. Pár milimetrů k dobru.
Není to geniální řešení, ale po těch útrapách pro mě jediný schopný. Snad se časem objeví nějaký další vylepšený postup.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kam na servis s GPZ 900 R [1, 2] Kawasaki GPZ 900 RED-MAN 33 16.1.2022 v 19:14 RED-MAN
Kde mi obnoví honování bez výbrusu Kawasaki GPZ 900 Klasik 6 5.10.2020 v 16:26 docent
Kde mi obnoví honování bez výbrusu [1, 2] Kawasaki GPZ 900 Klasik 51 29.9.2020 v 17:52 Kafoholik
Prosím o pomoc, repase tlumičů Kawasaki GPZ 900 Georgezz 8 3.5.2020 v 08:28 Georgezz
objednávky membrán karburátorů Honda CB 500, Kawasaki GPZ 900, Yamaha XS 400 SmokinCBR 5 16.3.2017 v 09:47 SmokinCBR


TOPlist