bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Kam na servis s GPZ 900 R
10.1.2022 v 01:25
Ahoj, když už je teda zima a kecá se o kokotinách (frajeři jezdí celoročně, já vím), řekl jsem si, že se zeptám, kam dát do servisu mojí GPZ. Původně jsem se do toho chtěl pustit sám, ale jednak už jsem zhýčkanej od Street Tripla, kde pokračuji ve vyplňování servisky servisem, a jednak mám pořád k řešení důležitější věci. GPZ je druhá generace (A10), na tacháči má jenom 55K (mám i nějaké papíry ze servisu od předchozího majitele, tak jsou ty kilometry třeba i skutečný).

Co je potřeba udělat:
- Karbce - někde okolo 4-5K je díra v plynu. Takže minimálně vyčistit a seřídit, případně i repas.
- Vyřešit přehřívání - v létě dojedu z Ruzyně na kulaťák a ručička už je v červeným poli. Vím, že chlazení je docela achilovka tohohle modelu (prostě jsem musel mít něco, co bude mít podobný komplikace jako M54ka v mým Báwu), ale už jsem si načetl nejrůznější možnosti a je i možný, že jenom blbě ukazuje budík (nevím, jak to ověřit). V nejhorším by se prostě jen udělal manuální spínač ventilátoru a doufalo se, že to bude stačit, ale radši bych to pořešil důkladněji. Tohle mě trápí nejvíc.
- Standartní servis - vyměnit, co jde vyměnit, namazat, co se má namazat, zkontrolovat... Jasný, olej si můžu udělat sám, ale když už tak bych to nechal udělat komplet. Druhá generace už nemá AVDS, takže vidle jsou standartní, ale stejně je sám dělat nechci (jsem na to moc levej, natvrdlej a línej).
- Prasklý podsedlový plasty, odřenej klín pod motorem, takže opravit a přelakovat (poškrábanou nádrž budu muset přežít vzhledem k tomu, že pod lakem je origo kropenatá samolepka, kterou těžko někdo sežene). Chápu že tohle není práce pro servis, ale bylo by fajn dát to někomu, kdo to dokáže zajistit.
- Líbilo by se mi dostat jí na původní výkon modelů A1-A2, jenže jiný karbce včetně lanek (nebo jenom dekly, to se mi nepodařilo zjistit), airbox nebo jeho úprava, otevření výfuků + sežízení... no docela sraní a faktem je, že lítá pěkně i teď, takže tohle není vyloženě nutné. Ale zas kdyby s tím měl někdo zkušenosti...
- Vyřešit každej další problém, na kterej se případně (určitě) narazí. To, že chybí pár šroubků, je rozbitej zámek sedla a podobný píčoviny neřeším, s tím si zvládnu poradit sám.

Jsou tam prostě věci, který si stejně sám neudělám, tak koketuju s myšlenkou někomu to dát. Teplickýho Charlieho na to asi neukecám dokud nedorekonstruuje (a možná ani pak) a nikoho jinýho neznám. Navíc kdyby se mělo pořádně vyřešit to přehřejvání, tak by to asi chtělo někoho, kdo už se v tom vrtal. Taky to nechci dát nějakýmu Frantovi z Horní Dolní, kterej to akorát dosere, a jít si pak za jeho zmrzačení sednout.

Neměl by někdo tip na někoho ideálně v rozumné vzdálenosti od SZ Čech (do Asie to nepovezu)? Nebo případně kdyby byl někdo zkušenější ochotnej poradit, byl bych taky rád. Třeba jsem jenom kokot (každopádně), co řeší píčoviny (běžně) a můžu to dát kamkoliv, ale stejně bych radši tip na někoho solidního. Nepotřebuju to mít na začátek sezóny a s tím, že by to něco stálo, počítám.



Jinak to obludný sedlo už jsem vyměnil za originál a plotny už jsem se taky zbavil.
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Kam na servis s GPZ 900 R

12.1.2022 v 19:47 | Nahoru | #31
Ale jo, vím, že M54 je dobrej motor. Jen teď zlobilo zrovna chlazení, tak mě to pobavilo=D Kupodivu s ventilátorem ani víčkem problémy nemám. To čidlo hladiny, pumpa a ventil topení se odporoučeli do věčných lovišť. A stejně to pořád na volnoběh netopí=D Ale na tu viskospojku schválně mrknu, jak je na tom.

(reakce na) Kam na servis s GPZ 900 R

12.1.2022 v 21:11 | Nahoru | #32
RED-MAN> Na volnoběh to netopí, protože ti nefunguje elektrická pumpa v okruhu topení. Na volnoběh 600-700 otáček se hlavní pumpa točí moc pomalu na to aby to topilo. Auta, co pumpu na topení nemají, na volnoběh topí bídně, je to vlastnost, ne závada. Nejsem si jistý, zda existovaly trojky bez té pumpy, možné to je.
Čidlo hladiny vody je nějaká specialita E46, vyšší řady ho nemají. To že máš problém s víčkem, poznáš až když něco praskne, pokud ho jednou za čas neprofoukneš. Když si uděláš připravek s autoventilkem, můžeš měřit tlak, na jaký to víčko nafoukneš než upustí.

Kam na servis s GPZ 900 R

16.1.2022 v 19:14 | Nahoru | #33
Tak servis dohodnutý na jaro u pána, kterého dopručoval Obdélník. Akorát plasty musím nechat udělat někde zvlášť. Měl by někdo tip i konkrétné na to?




Šlo by to vyřešit i takto, ale to je fakt moc=/
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kde mi obnoví honování bez výbrusu Kawasaki GPZ 900 Klasik 6 5.10.2020 v 16:26 docent
Kde mi obnoví honování bez výbrusu [1, 2] Kawasaki GPZ 900 Klasik 51 29.9.2020 v 17:52 Kafoholik
Prosím o pomoc, repase tlumičů Kawasaki GPZ 900 Georgezz 8 3.5.2020 v 08:28 Georgezz
objednávky membrán karburátorů Honda CB 500, Kawasaki GPZ 900, Yamaha XS 400 SmokinCBR 5 16.3.2017 v 09:47 SmokinCBR
Vyndání karburátorů Kawasaki GPZ 900 Sinfected 13 23.8.2015 v 21:51 Georg34


TOPlist