Nedá mi spát otázka jaký je rozdíl mezi řadovým a Včkovým 4 válcem. Jedná se mi asi spíše o vlastnosti výkonu a momentu, točivost.... Jediné co jsem dohledal na internetu, že co do šířky je Včková konstrukce užší.
Děkuji
1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem
2 reakcí na tento příspěvek Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem
Borntobewild píše: Zjednodušeně řečeno: řadový má kultivivanější chod. Véčkový je ostřejší, jde agresivněji do otáček.
Spíš má hutnější průběh... A většinou menší spičkový výkon... Širší pásmo využitelnosti.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem
1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem
Borntobewild píše: Zjednodušeně řečeno: řadový má kultivivanější chod. Véčkový je ostřejší, jde agresivněji do otáček.
..a myslis ted radovej po 90° nebo bigbang, resp. tu V4 se 180°klikou nebo s 360°klikou ? nemluve o uhlu mezi prednimi a zadnimi valci..
ad tema - hele to nejde takhle obecne rict, co konstrukce to jiny vlastnsti, v gp jezdi pulka pole s radovejma a druha s veckama, rc211 byla petivalec do V.. asi tak
E: Kohl> taky si rikam
Naposledy editováno 16.08.2020 19:42:36
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem
Říkám zjednodušeně . Samozřejmě záleží na svíraném úhlu. A ještě na spoustě jinejch věcech.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem
..tusim (ruku do ohne ted nedam) ze nejake verze NSR500 meli upne kazdou ojnici zvlast, protoze Doohan udajne nemel rad bigbangy, tak s tim tenkrat experimentovali.. v dobach kdy nebyl omezenej pocet motoru to nebyl problem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem
1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem
Gahan> proc si proboha misto druhy nc21 neporidis nc30 ? v uk bys podle me furt neco obevil, dohodni se s londonerem at ti to vokoukne jinak bych mel jednu takovou tu "skoro jako antihop" spojku z 30ky kdybys chtel.. ne uplne komplet, chybi ta drazkovana podlozka pod matici, ale pevnej kos na tri desky a volnobeznej na dalsich sedm (samo ne svoji, jakojeste jednu navic..) chtel jsem tu volnobezku a nejaky dalsi veci pouzit na stavbu uplne volnobezny spojky, ale nakonec jsem objednal mensi volnobezku.. taky mam jednu komplet z nc24 ale z ty bude ta volnobezna praveze jo a skoro komplet prevodovku na ten tvuj vehykl mam taky, vsechny kolecka zdravy, (fous jiny prev. pomery, akorat nc21/24 ma devka odlisne drazkovany, jinak rozmerove uplne ty samy stejny hridele )
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem
...nevím přesně, jak to bylo, ale něco se mě motá v kebuli.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem
3 reakcí na tento příspěvek Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem
Někdo napíše neco ve smyslu velkýho zjednodušení... neb tazatel se ptá asi v dost obecný rovine. Dokonce podotkne, že je to obecný, že v M GP asi budou rozdíly smazaný.
No a přijde pan odborník, aby tu to GP pěkně vytáhl, vzpomene na všechny slepý uličky konstrukcí a je to.
Nikdo tu neřešil crossplane u řady, nebo jiný přesazení čepů, což je de facto večko.
Možná, ne každej roztáhne ocas jako páv, pokaždý aby dokázal co všechno ví... Nemusí to bejt zrovna Sršáň...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem
Na tu s oválnými písty jsem nedávno narazil na Mobile.de. Ale na to bys musel zastavit byt rodičů a konečně začít pracovat.
Tohle má asi stejný smysl jako Modrý Mauricius. Rarita, prakticky k hovnu s šílenou cenou a nemožným servisem.
A to poslední je, prosím, co? vypadá to jako HPT
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem
Včko má plynulejší a mohutnější zátah, nahoře to vymře. Opět se bavím o jednoduchém motoru, bez elektroniky, s karburátory.
Dnešní motorky, nadupaný elektronikou jsou o něčem jiném. Tam i řadovej čtyřvál táhne všude stejně. Ale tohle není moje parketa.
O crossplane kci si počti zde:
https://www.motorkar...ha-yzf-r1-13642.html
Naposledy editováno 17.08.2020 08:05:45
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem
Kerut>... Slepý uličky jsem spíš myslel oválný písty, nebo V-čkovej pětiválec... Nikdo tu nepsal o špičkový technice.
Ale už nechci tancovat v hovnech...
1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem
E - a nezobecňovat.
Naposledy editováno 17.08.2020 09:12:14
nicmene vsechny civilni VFR (moje ne hec) maji casovani podobny klasickymum radaku, kdyby sis zabehl ke gahanovy poslechnout nc21 (180° klika) a ke me nc30 (360°klika) tak ten rozdil i uslisis na prvni poslech.. dulezity je proste casovani, ne az tak geo. usporadani motoru (rada, vecko, boxer)
https://en.wikipedia...ig-bang_firing_order
Wilde> dluzim ti jeste jednu odpoved, i kdyz ji mas zde na strance kousek vejs, rc211 byla petivalec do V
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem
Tvůj výklad bych asi dal já... ale někdo kdo ani neví co je ojnice, střih ventilů a jak je uložená klika... ale jak říkám...je to jedno...
Kohlstein> Dotaz je položen tak začátečnicky, že si přímo říká o obecný výklad
ano přesně tak jsem se snažil doplnit první odpověď...
být stručný (vystihnout princip bez milionu detailů kolem) a neukazovat hned vše co znám je umění, které se stále učím a stále mi moc nejde... a když se mi to dle mýho docela povede, v návaznosti na předpisatele... zase špatně a jsem za blba ...( nebo Šilera)
Naposledy editováno 17.08.2020 10:01:26