globalmoto_duben_nolan





Téma: Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem
 
16.8.2020 v 13:28
Ahoj,
Nedá mi spát otázka jaký je rozdíl mezi řadovým a Včkovým 4 válcem. Jedná se mi asi spíše o vlastnosti výkonu a momentu, točivost.... Jediné co jsem dohledal na internetu, že co do šířky je Včková konstrukce užší.
Děkuji
Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem

16.8.2020 v 15:34 | Nahoru | #1

2 reakcí na tento příspěvek Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem

16.8.2020 v 15:58 | Nahoru | #2
Zjednodušeně řečeno: řadový má kultivivanější chod. Véčkový je ostřejší, jde agresivněji do otáček.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem

16.8.2020 v 16:51 | Nahoru | #3

Borntobewild píše: Zjednodušeně řečeno: řadový má kultivivanější chod. Véčkový je ostřejší, jde agresivněji do otáček.



Spíš má hutnější průběh... A většinou menší spičkový výkon... Širší pásmo využitelnosti.

(reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem

16.8.2020 v 16:51 | Nahoru | #4

Robertek píše: http://www.sinz.cz/archiv/docs/si-2006-04-224-243.pdf



Děkuji pročtu

To samé platí i pro dvouválce řazené do řady nebo do Véčka?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem

16.8.2020 v 16:55 | Nahoru | #5
t_freedom> Který má širší pásmo s menší špičkou? Včko? Protože co koukám tak většina SS má řadové čtyřválce, na druhou stranu v moto GP se používají spíše Včka. Samozřejmě, pokud se bavíme o moto GP bavíme se o extrému který jako běžný uživatel na pozemních komunikacích nemá příliš šanci vyzkoušet. O pořizovací cenně špičkových strojů, které si může si myslím málo kdo dovolit ani nemluvě

(reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem

16.8.2020 v 18:09 | Nahoru | #6
zezr>... Navazoval jsem... Takže jsem měl na mysli Včko

1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem

16.8.2020 v 19:36 | Nahoru | #7
To jsou moudra jak od sršáně ....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem

16.8.2020 v 19:41 | Nahoru | #8

Borntobewild píše: Zjednodušeně řečeno: řadový má kultivivanější chod. Véčkový je ostřejší, jde agresivněji do otáček.



..a myslis ted radovej po 90° nebo bigbang, resp. tu V4 se 180°klikou nebo s 360°klikou ? nemluve o uhlu mezi prednimi a zadnimi valci..

ad tema - hele to nejde takhle obecne rict, co konstrukce to jiny vlastnsti, v gp jezdi pulka pole s radovejma a druha s veckama, rc211 byla petivalec do V.. asi tak

E: Kohl> taky si rikam

Naposledy editováno 16.08.2020 19:42:36

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem

16.8.2020 v 20:02 | Nahoru | #9
kerut>
Říkám zjednodušeně . Samozřejmě záleží na svíraném úhlu. A ještě na spoustě jinejch věcech.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem

16.8.2020 v 20:07 | Nahoru | #10
Borntobewild> rozhodne vic zalezi na klice (zezr - googli heslo "firing order" ) nez na tom jak jsou usporadany valce, to usporadani jen muze(nebo nemusi) umoznit takovou nebo makovou konfiguraci v souvislosti s vyvazenim

..tusim (ruku do ohne ted nedam) ze nejake verze NSR500 meli upne kazdou ojnici zvlast, protoze Doohan udajne nemel rad bigbangy, tak s tim tenkrat experimentovali.. v dobach kdy nebyl omezenej pocet motoru to nebyl problem

Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem

16.8.2020 v 20:21 | Nahoru | #11
Hele jestli Ti nedá spát V motor mám jedno Vfr400 nc21 NDR papíry skoro kompletní za velice slušnou cenu na prodej

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem

16.8.2020 v 20:35 | Nahoru | #12
kerut> Myslíš asi každou klikovou hřídel zvlášť. Přece jenom je to dvoutakt a mít to dvě ojnice na jednom čepu nebo společnou klikovou skříň pro dva válce, asi by to bylo jenom na výstavu.

1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem

16.8.2020 v 21:51 | Nahoru | #13
Kohl> nn dve kliky mela nejaka suzu, tusim rgv ? ohedne sani u cvajtaktu me to nedocvako, jasne ze jo, no sem vul kazdopadne vim ze tam prave posouvali cepama sem a tam a zkouseli vseijaka ruzna casovani, vyvazeni, hodne si s tim hrali

Gahan> proc si proboha misto druhy nc21 neporidis nc30 ? v uk bys podle me furt neco obevil, dohodni se s londonerem at ti to vokoukne jinak bych mel jednu takovou tu "skoro jako antihop" spojku z 30ky kdybys chtel.. ne uplne komplet, chybi ta drazkovana podlozka pod matici, ale pevnej kos na tri desky a volnobeznej na dalsich sedm (samo ne svoji, jakojeste jednu navic..) chtel jsem tu volnobezku a nejaky dalsi veci pouzit na stavbu uplne volnobezny spojky, ale nakonec jsem objednal mensi volnobezku.. taky mam jednu komplet z nc24 ale z ty bude ta volnobezna praveze jo a skoro komplet prevodovku na ten tvuj vehykl mam taky, vsechny kolecka zdravy, (fous jiny prev. pomery, akorat nc21/24 ma devka odlisne drazkovany, jinak rozmerove uplne ty samy stejny hridele )

(reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem

16.8.2020 v 22:04 | Nahoru | #14

Kohlstein píše: To jsou moudra jak od sršáně ....



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem

17.8.2020 v 00:02 | Nahoru | #15
Kohlstein> a nemělo to 32v NSR náhodou dvě ojnice na píst? 4 klikovky?
...nevím přesně, jak to bylo, ale něco se mě motá v kebuli.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem

17.8.2020 v 01:18 | Nahoru | #16
ramlik> dve ojnice na pist a 32V melo RC40


NSR500 je tahle bestie, cvajtakt, GP500


...a tohle je taky zajimavy (..uz tu o tom byla rec)

3 reakcí na tento příspěvek Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem

17.8.2020 v 06:52 | Nahoru | #17
Mě se vždycky líbí ty ironický kecy.
Někdo napíše neco ve smyslu velkýho zjednodušení... neb tazatel se ptá asi v dost obecný rovine. Dokonce podotkne, že je to obecný, že v M GP asi budou rozdíly smazaný.
No a přijde pan odborník, aby tu to GP pěkně vytáhl, vzpomene na všechny slepý uličky konstrukcí a je to.
Nikdo tu neřešil crossplane u řady, nebo jiný přesazení čepů, což je de facto večko.
Možná, ne každej roztáhne ocas jako páv, pokaždý aby dokázal co všechno ví... Nemusí to bejt zrovna Sršáň...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem

17.8.2020 v 08:01 | Nahoru | #18
kerut>
Na tu s oválnými písty jsem nedávno narazil na Mobile.de. Ale na to bys musel zastavit byt rodičů a konečně začít pracovat.
Tohle má asi stejný smysl jako Modrý Mauricius. Rarita, prakticky k hovnu s šílenou cenou a nemožným servisem.
A to poslední je, prosím, co? vypadá to jako HPT

(reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem

17.8.2020 v 08:02 | Nahoru | #19
t_freedom> ne, to fakt neni zadny zjednoduseni ale absolutni picovina, a neni to o slepejch ulickach, napr. hahaha ma radovej bang, bmw ma uplne obycejnou ctyrku s uplne nejtrivialnejsim casovanim.. takhle to proste nejde kategorizovat ani pri jakemkoliv zjednoduseni

(reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem

17.8.2020 v 08:03 | Nahoru | #20
Borntobewild> abych zacal delat na plnej uvazek kvuli motorce, to bych musel bejt fakt totalni magor

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem

17.8.2020 v 08:04 | Nahoru | #21
t_freedom> Zjednodušeně - pokud se budeme bavit o starých, holých řadových motorech s karburátorem, kde charakteristiku neřídila elektronika, tak dole mrtvo, v 7-8tis. ot., to začíná něco dělat.
Včko má plynulejší a mohutnější zátah, nahoře to vymře. Opět se bavím o jednoduchém motoru, bez elektroniky, s karburátory.
Dnešní motorky, nadupaný elektronikou jsou o něčem jiném. Tam i řadovej čtyřvál táhne všude stejně. Ale tohle není moje parketa.
O crossplane kci si počti zde:
https://www.motorkar...ha-yzf-r1-13642.html

Naposledy editováno 17.08.2020 08:05:45

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem

17.8.2020 v 08:11 | Nahoru | #22
Robertek>... Ale takhle nějak to v zásadě bylo myšlený... Počtu si rád, ale už jsem toho přečetl dost, neboj.

Kerut>... Slepý uličky jsem spíš myslel oválný písty, nebo V-čkovej pětiválec... Nikdo tu nepsal o špičkový technice.
Ale už nechci tancovat v hovnech...

1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem

17.8.2020 v 08:15 | Nahoru | #23
To, jestli táhne odspoda je dáno také načasováním ventilů. U autových motorů, pokud nemá variabilní časování je buď naladěn na menší výkon a pak táhne odspoda, nebo má při stejném objemu vyšší výkon, který ale ožívá až v otáčkách. Zpravidla dvouventilové motory bývaly oproti čtyřventilovým naladěny na tah odspodu.

(reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem

17.8.2020 v 08:49 | Nahoru | #24
t_freedom> Ten článek byl myšlen pro zakladatele.

(reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem

17.8.2020 v 08:59 | Nahoru | #25
Borntobewild> Jj - v praxi krásně vidno u Bandit 600 vs. XJ 600.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem

17.8.2020 v 09:10 | Nahoru | #26
t_freedom> Lepší bude nezjednodušovat.
E - a nezobecňovat.

Naposledy editováno 17.08.2020 09:12:14

(reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem

17.8.2020 v 09:23 | Nahoru | #27
Kohlstein> Dotaz je položen tak začátečnicky, že si přímo říká o obecný výklad

(reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem

17.8.2020 v 09:44 | Nahoru | #28
t_freedom> tak ovalny pisty s tematem samo nemaj nic spolecnyho, to bylo pro ramlika kvuli zamene nsr500 a nr750
nicmene vsechny civilni VFR (moje ne hec) maji casovani podobny klasickymum radaku, kdyby sis zabehl ke gahanovy poslechnout nc21 (180° klika) a ke me nc30 (360°klika) tak ten rozdil i uslisis na prvni poslech.. dulezity je proste casovani, ne az tak geo. usporadani motoru (rada, vecko, boxer)

https://en.wikipedia...ig-bang_firing_order

Wilde> dluzim ti jeste jednu odpoved, i kdyz ji mas zde na strance kousek vejs, rc211 byla petivalec do V

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem

17.8.2020 v 09:56 | Nahoru | #29
Kohlstein> otázkou zůstává, zdali to pak dotyčný i nějak pojme ...
Tvůj výklad bych asi dal já... ale někdo kdo ani neví co je ojnice, střih ventilů a jak je uložená klika... ale jak říkám...je to jedno...

Kohlstein> Dotaz je položen tak začátečnicky, že si přímo říká o obecný výklad



ano přesně tak jsem se snažil doplnit první odpověď...

být stručný (vystihnout princip bez milionu detailů kolem) a neukazovat hned vše co znám je umění, které se stále učím a stále mi moc nejde... a když se mi to dle mýho docela povede, v návaznosti na předpisatele... zase špatně a jsem za blba ...( nebo Šilera)

Naposledy editováno 17.08.2020 10:01:26

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem

17.8.2020 v 10:04 | Nahoru | #30
t_freedom> Njn, mcz fórum je takový odjakživa
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist