jsem tu na fóru nový a přišla chvíle kdy bych se rád poradil. Letos na jaře jsem začal jezdit po téměř čtyřech dekádách, měl jsem z toho docela obavy, proto jsem nechtěl riskovat a pořídil jsem si 125cc model Masai Black Rod. Váží 111kg, sedlo je 75cm od země, klasický posaz, pro představu mám foto ve svém profilu. Motorečka fajnová, moc se mi líbí, koupil jsem ji na jaře novou, nevyskytla se sebemenší závada, ALE, potřebuju větší motor
Nepotřebuju jezdit rychle, stačí mi 80 - 90 na pohodičku, ale vadí mi jak se na mně lepí zezadu auta, v kopcích i nákladní... Uhýbám na krajnici, když neuhnu pokud to stav krajnice nedovolí, předjíždí stejně, přijde mi to mnohdy nebezpečné. Vyhovovalo by mi udržovat tempo v běžném provozu, pokud už se po takových komunikacích pohybuju.
A tak uvažuju mezi Yamahou SR400 teď nově inzerovaná
https://www.motorkar...-sr-400-1491390.html
a Jawou 350 OHC
http://www.mototechn...amp;products_id=1513
obě černé ať to mám jednodušší, obě myslím stejná váhová i velikostní kategorie.
Na Jawě jsem byl v Mototechnik podívat, perfektně mi padla do ruky, moc se mi líbila, ani na vzhledu ani na projevu motoru mně nic neuráželo, u Yamahy myslím že by to bylo stejné s návdavkem krapet větší "nóblesy" lahodící oku.
V mototechniku mám i nabídku na nově vyrobenou Jawu 2takt s tím, že by mi ji přestavěli do stylu Californian téměř do detailu, což mně zase láká spíš ze vzpomínek že jsem takovou před čtyřiceti lety měl. Od dvoutaktu mně odrazuje pouze to že jezdím dost i po městě, kde by byl myslím 4takt vhodnější, protože v malých rychlostech to zvládne i na nižší otáčky než klasická dvoutaktní "třinda"
Měřím 184, vážím pár deka přes sto kilo, to by myslím bylo v souladu s vybranými modely.
V souvislosti s Javou OHC jsem přemýšlel i o Romet classic 400 který tady i jeden uživatel má, mluvil jsem s ním, spokojenost, identické s Jawou ale levnější, ale ty už prodejem nejsou.
Omlouvám se za dost obsáhlý elaborát, chtěl jsem aby z toho bylo zřejmé co vlastně řeším. Těším se a děkuju za jakoukoli radu, zkušenost či názor, ať už s uvedenými modely nebo s jejich prodejci,
zdravím Michal
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha SR 400 vsJawa 350 OHC
Ne - ne - schránky jsou plechové. A to se mi na Jawě líbí, že ty schránky, blatníky, atd jsou z plechu, a ne jako u většiny soudobé produkce plastové. Vůbec ta Jawa jako celek s jejími různými detaily působí fortelně a poctivě.
Samozřejmě jsou věci (třeba tubusy budíků) z pastu s celkem zdařilou imitací chromu - ale to bych výrobci odpustil, protože být takové součástky ocelové, chromované, tak by byla cena motorky někde jinde...
Naposledy editováno 31.03.2020 22:26:01
PS: tu niekto na fóre prehodil tie zadné lampy za iné, bolo to krajšie.
PS: ešte som zabudol pochváliť ten nosič, kde je ten kick?
Naposledy editováno 01.04.2020 19:08:26
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha SR 400 vsJawa 350 OHC
no jo - kick start je z druhé strany - tak to budu muset nafotit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha SR 400 vsJawa 350 OHC
Hochu, hochu,
rozhodně ti nepřeju nic špatnýho a pokud si kupoval srdcem tak bys měl bejt na leccos připravenej...
Co já mám teda zkušenosti, tak stroj (Shineray) je dobrej, ale TRAGÉDIE je českej překupník a drzej plagiátor čínskýho plagiátu (originál Honda). Proč?
Když budeš potřebovat cokoliv, co není úplně primitivní (např. vyměnit olej nebo koupit BĚŽNEJ katalogovej náhradní díl) nikdo ti nepomůže, neporadí, nejzákladnější technický informace neřekne. Honda dá ruce pryč - Shineray je pro Hondu nelegální padělek. Jawa ovšem pro Shineray to samý - co je napsáno na motocyklu i na motoru a kdo je uvedenej v papírech jako výrobce - Jawa. V Jawě ti nic neřeknou, protože nic nevědí a eště ti budou DRZE tvrdit, že to vědět nemůžou (a nemusej!), protože to výrobce motoru neuvádí!! To samý - údajně - tvrdí i svejm "autorizovanejm" servisům!!!
Zkrátka a dobře - já jsem za celý 3 (slovy: tři) roky ve středočeským kraji (možná, že je jinde líp) nenarazil na žádnej autorizovanej servis, kde by věděli nebo dokonce uměli něco víc než já, jako běžnej poučenej zákazník, kterej má trochu odbornější znalosti.
Jestli NÁHODOU narazíš na kvalifikovanej servis - dej mi, prosím, vědět
Jinak je to motorka hezká a když se na ní naučíš si VŠECHNO uděláš sám, tak i pěkně jezdí. Chce to ovšem vytrvalost a hodně času (mě to trvalo dva roky).
P. S.: Za socialismu se říkalo: "Motocykl Jawa si servisuje každý sám... Vono to, kupodivu, platí dodnes!
Jo, a eště něco ti poradím: V 70. letech jsem měl nějakou modernější ČZ 175 (477?) a u tý si pamatuju, že jsem koupit tzv, dvouklíčovej brzdovej štít, kerý se dal
jednoduše nahradi ten půvadní (jednoklíčovej). Pak to brzdilo vo dost líp.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha SR 400 vsJawa 350 OHC
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha SR 400 vsJawa 350 OHC
Bohužel, je to tak, jak píše Krokoš, no....
Ale pokud jde o chcípání motoru (s kerym sem si taky užil), tak tam je náprava velmi levná (ovšem pokud se obrátíte na Jawu, tak tam je rada velmi drahá - vrchní odborník doktor filosofie Kraft vám bude tvrdit, že se s tím nedá nic dělat a musí se počkat až se to ohřeje).
Kupodivu se vo tom píše v servisní knížce. (Když selžou všechny pokusy, je na čase si přečíst návod k použití!) Kecy vo tom, že s tím může štelovat jen odborník musíte ovšem ignorovat.
Doraz vstřikovací jednotky (pod kulatým černým krytem na pravý straně pod nádrží) funguje totiž analogicky jako doraz škrtící klapky u karburátoru - povolíte "kontramatičku" a nastavíte si prostě volnoběh vyšší - to je celý.
Ovšem BACHA! Ňákej idiot (v Číně? ale nedivil bych se že v Jawě!) zalepil závit tak festovním lepidlem na závity, že já sem při pokusu otočit "šroubkem", kterej má na druhým konci maličkej imbus, ho strhnul a musel sem si nechat vyrobit novej - závit navvíc nemá standardní stoupáni, je jemnej (M5 x 0,5 mm), takže sem se dost vyvztekal.
No, ale vode mne to máte zadarmo... (PAMATUJETE? Otočit šroubkem: 1 Kč; vědět kterým: 99 Kč)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha SR 400 vsJawa 350 OHC
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha SR 400 vsJawa 350 OHC
K čemu je maximálka 140, když na ni lezeš minutu. Kup si větší motku, třeba co já vím dvouválec Enfielda, můžeš se pak dál kochat a ploužit jak chceš, ale když nechceš nebo se potřebuješ pohnout třeba u předjíždění bez hrůzy v očích a kýblu nervů, tak prostě můžeš. Slabý motorky jsou nebezpečný, to je to samý jak Škodovky 105.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha SR 400 vsJawa 350 OHC
PS: silnejšiu motku mu radilo viac ľudí, no....každý svého štestí strújcem.
Naposledy editováno 01.08.2020 19:43:12
Pardon,
omlouvám se, pan vrchni revident a tajnej státní rada Kraft z Jawy už není jenom doktorem filozofie, ale von - snad, aby se samotnej Pámbu smiloval nad tím. jak je pitomej - si udělal i doktorát z teologie! To sem dřív nevěděl (vo jeho pitomosti teda vím už dávno).
To není nic proti humanitnímu vzdělání, Pánubohu, ani proti bádání, kolik andělů se vejde na špičku jehly, ale když chci kšeftovat s motorkama a nota bene eště bejt tak drzej, že tvrdím, že je VYRÁBÍM, tak bych moh' aspoň po tý technický stránce tomu trochu rozumět. Anebo mít ve "fabrice" někoho, kdo tomu ňák rozumí...
Nojo, jenže - nikdo takovej tam není!!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha SR 400 vsJawa 350 OHC
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha SR 400 vsJawa 350 OHC
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha SR 400 vsJawa 350 OHC
Codo píše: krokoš> Nostalgie - toť pochopitelná omluva. Ale na začátku byla otázka Yamaha nabo Jawa? Tak to moc nostalgicky nevyzerá...
Čau, nostalgie sem nostalgie tam, kocky sú vrženy a má co chtel, ako hovorí môj zaťko vo Vrchlabí, ja mám taky to co sem chtel. A ja mu na to tak ti treba, reklamácie neprijímame.
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha SR 400 vsJawa 350 OHC
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha SR 400 vsJawa 350 OHC
A dyž už sme u těch urážek a hejtování...
Co ty mě máš co urážet, ty zasranej sráči? Urážím snad já tebe, ty buzerante z Buzerantova? Koukej ať se pořádně trefíš do análu tvýho parťáka Petrunia (kerej je asi pomenovnej po známym starořímským řiťopichovi) a neser se do normálních lidí! Stejně tak, jako já nezpochybňuju tvoje pederastický prznění těch, kerý se rádi nechaj prcat do konečníku, tak se nestarej vo mě!
Ale abych ti dokázal, že nejsem proti teploušům nijak zaujatej, povím ti takovej vtip:
Mrdaj dva buzeranti a ten první (mrdanej do prdele) se přitom posere tak, že je všechno vokolo zasraný do vejšky i do dálky na dva metry.
Ten druhej říká: "Co to, kurva, děláš? Podívej se jak teď vypadám!"
"No, já za to nemůžu, že sem dřív hotovej než ty!!", vodpovídá ten první.
Řek' bych, že ten první bys moh' bejt ty...!
"No, já za to nemůžu, že sem dřív hotovej než ty!!", vodpovídá ten první.
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha SR 400 vsJawa 350 OHC
for krokoš:
téma tohoto vlákna není uzavřené jak by se mohlo zdát a výše to tak píšeš - doba dozrála, Jawu i přes její neduhy (které se doufám domluvenou výměnou klapky a vstřiku na záruku u prodejce vyřeší - alespoň na můj popis závady reagovali okamžitě, že stejný případ nedávno řešili, vyzkoušeli všechno možné až nakonec ve spolupráci s Týncem dospěli k tomuto řešení - což pro mně není jako dalšího postiženého špatné...)
No prostě doba dozrála, a dilema Jawa 350 OHC vs. Yamaha SR se vyřešilo - SRko už stojí vedle Jawy doma
Jen jsem byl krapet opatrnější s výběrem, nakonec jsem variantu SR400 zavrhl pro její komplikovanost s elektronikou, což je dáno pozdějšími roky produkce, a rozhodl jsem se podle řčení že v jednoduchosti je krása a nechal si dovézt 35 let starou SR500 model 48T. Esence jednoduchosti, motorka má pár základních drátů ke světlům, chodí klidně i bez baterky, jen si člověk každou jízdu musí jakoby"zasloužit" tím šlápnutím...
for Pen: hele je to dneska těžký - v době kdy peníze jsou až na prvním místě, vládnou na spoustě míst lidi který to jen a jen dělají pro ty peníze. Bohužel nějakej hlubší zájem, fandovství a takový ty věci se dnes vyskytujou velmi zřídka. A je asi jedno jestli chceme koupit motorku, auto, lednici,nebo potřebujeme nějakej následnej servis, služby, atd...
Prosímtě navštívil jsem teď v Lysé burzu, Jawa tam měla stánek, pan Kraft tam byl,prohodil jsem s ním pár slov - no, je to mladej kluk, generace mých dětí... nicméně Jawa tam pod jeho vedením ještě pořád funguje, mohli tam přijít zlatokopové kteří by ji už zavřeli...
Koupili jsme si značku za pár korun (myslím ve srovnání s jinými stroji) tak jí musíme něco odpustit a prostě najít vždycky řešení když něco přijde. Mimochodem já jí kupoval v moto Rakovník, syn majitele tam dělá servis, příjemnej kluk, tahá z Týnce rozumy, spoustu věcí ví sám (třeba i líp) a myslím že tam se ty problémy vždycky nakonec vyřeší
for Pech:
výše popisuju co mi k Jawě přibylo, s oběma motorkama není problém držet krok v běžném provozu, jedou z kopce i do kopce, a dálnicím se vyhýbám i autem - nejezdím po nich rád
Naposledy editováno 14.08.2020 23:22:17
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha SR 400 vsJawa 350 OHC
Kraft jako obchodní manažer působí slušným dojmem a možná, že je i úspěšnej jako politkářskej štrébr, to jo, ale technice nerozumí a nikoho jinýho podle mě ve fabrice nemá (možná i proto, že nechce - nevím). Podle toho to ale vypadá.
Chápu, že takovýhle svinský parazitování na relativně úspěšný čínský značce může bejt docela slušnej vejvar... ALE! Kdyby stejnej motocykl prodával většinovej výrobce pod značkou SHINERAY (z Jawy je tam jen pár plechovejch dílů), tak za to v bejvalým Československu NIKDY nemůže chtít tolik, jako když je na tom napsáno JAWA!
Taky si neumím představit, že by si zn. Shineray dovolila veškerý technický informace tajit. Kraft ovšem se suverénní drzostí řekne, že je výrobce motoru neuvádí, tudíž je Jawa nezná a nikdo na něj nemůže.
To by snad bylo lepší, kdyby zn. Jawa byla výhradně indická, v Týnci udělali z fabriky vietnamskou tržnici a pan doktor Kraft by se živil filozofováním. Alespoň by se zakladatel Jawy, pan doktor (taky!) Janeček nemusel otáčet v hrobě!!
pen píše: golfVII>
Kraft jako obchodní manažer působí slušným dojmem a možná, že je i úspěšnej jako politkářskej štrébr, to jo, ale technice nerozumí a nikoho jinýho podle mě ve fabrice nemá (možná i proto, že nechce - nevím). Podle toho to ale vypadá.
Chápu, že takovýhle svinský parazitování na relativně úspěšný čínský značce může bejt docela slušnej vejvar... ALE! Kdyby stejnej motocykl prodával většinovej výrobce pod značkou SHINERAY (z Jawy je tam jen pár plechovejch dílů), tak za to v bejvalým Československu NIKDY nemůže chtít tolik, jako když je na tom napsáno JAWA!
Taky si neumím představit, že by si zn. Shineray dovolila veškerý technický informace tajit. Kraft ovšem se suverénní drzostí řekne, že je výrobce motoru neuvádí, tudíž je Jawa nezná a nikdo na něj nemůže.
To by snad bylo lepší, kdyby zn. Jawa byla výhradně indická, v Týnci udělali z fabriky vietnamskou tržnici a pan doktor Kraft by se živil filozofováním. Alespoň by se zakladatel Jawy, pan doktor (taky!) Janeček nemusel otáčet v hrobě!!
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha SR 400 vsJawa 350 OHC
ano - přesně jak píšeš - stará Yamaha SR má naozaj svoje čaro a když jsem to takhle vyřešil, tak vlastně občasnou poruchu OHCčka řeším jízdou na Yamaze. To startování SRka je pro mně takovým rituálem, už tomu přicházím na kloub, při teplým motoru už ani nezvedám zadek ze sedla
A co je hlavní, na Jawu jsem přes její chyby nezanevřel, takže řešení ve stylu jak píše někde nahoře Codo o úspěšném prodeji a lepší příští volbě, nepřichází v úvahu!!!
golfVII píše: for krokoš:
ano - přesně jak píšeš - stará Yamaha SR má naozaj svoje čaro a když jsem to takhle vyřešil, tak vlastně občasnou poruchu OHCčka řeším jízdou na Yamaze. To startování SRka je pro mně takovým rituálem, už tomu přicházím na kloub, při teplým motoru už ani nezvedám zadek ze sedla
A co je hlavní, na Jawu jsem přes její chyby nezanevřel, takže řešení ve stylu jak píše někde nahoře Codo o úspěšném prodeji a lepší příští volbě, nepřichází v úvahu!!!
občasnou poruchu OHCčka řeším jízdou na Yamaze - abys časem na tý Yamaze nejezdil častěji než na Jawě
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
shánění a cena plynu do céóčka Jawa 350 OHC | Johny_Servis | 20 | 18.12.2023 v 12:35 MilanR1 |
Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti [1 ... 7, 8] Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Special, Jawa 350 OHC Scr... | Smradson | 216 | 24.7.2023 v 09:04 Dolin |
,Jawa 350 OHC na jakou hodnotu je n... Jawa 350 OHC | jarda24 | 19 | 12.10.2022 v 11:00 smitth |
Jawa 350ohc Čína strajkuje Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Special, Jawa 350 OHC Scr... | fsesto | 8 | 4.8.2022 v 18:10 fsesto |
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... | MarekPalovic | 56 | 28.12.2021 v 11:53 zelinar22 |