V poslední době jsem měl problém s vybíjením, teda spíše s nenabíjením baterie, který jsem úspěšně vyřešil.
Zapoměl jsem totiž zapojit zpět konektor do regulátoru, při "údržbě".
...čtyři kratší vyjížďky to vydrželo, ale ke konci už jsem to musel dvakrát roztlačit.
Při hledání příčiny jsem ale narazil na jiný problém, a to velký odběr přídavných světel.
Mám tam dvě ty čínské diodové mrdky, za 200,- , u kterých píšou 10W. Mám je více než dva roky, jedno nevydrželo déšť, koupil jsem další, ale jinak, za ty love, byl jsem spokojen. Svítí to/oslňuje dobře.
Motka teď normálně funguje, dobíjí 14,4 -14,5 ale jak zapnu ty přídavné lampy, okamžitě pokles na cca 12,5V a naměřil jsem jim odběr 10,5A !!!
Jasně, čínské mrdky, ale totok? Samozřejmě to kuchnu a pokusím se něco zjistit.
Kdo to taky máte, hoďte na to oko!
1 reakcí na tento příspěvek Problém s baterií - nedobíjí vs přídavné světla z Alíku
1 reakcí na tento příspěvek Problém s baterií - nedobíjí vs přídavné světla z Alíku
Tož, měl jsem ještě jedno nové v rezervě, tak jsem ho důkladně vzal silikonem, aby do něj nezateklo a vyměnil za to špatné. Ale naposledy, už to nekoupím.
Teď mě nezbývá než čekat, co na to stator. Ten dostal chudák zabrat.
...naštěstí nejezdím delší trasy, max. cca 1h v kuse, dohromady jsem s "tím" mohl najet cca 350km. Bohužel tam byla 15A pojistka, vyměnil jsem za 5A. Odběr jednoho světla je teď cca 0,9 A. Baterie to taky přežila, naštěstí.
1 reakcí na tento příspěvek Problém s baterií - nedobíjí vs přídavné světla z Alíku
...já su enem středoškolák (ve čtvtek nám bylo dycky zle, no a v pátek už to nemělo cenu), takže mám mezery ve vzdělání.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s baterií - nedobíjí vs přídavné světla z Alíku
ramlik píše: Jakože se nezahříval víc, než je zdrávo? A nezatížený/odpojený trpí více?
...já su enem středoškolák (ve čtvtek nám bylo dycky zle, no a v pátek už to nemělo cenu), takže mám mezery ve vzdělání.
U motorek kde je utopenej v oleji jede ten altik porad na max - neni regulovaný buzením treba jako u aut - a regulace u nej probíhá tak, ze přebytek energie regulátor vyzkratuje. Tzn ano altik je na tohle dimenzovany a zahřívá se stejne at uz jej zkracuje regulátor nebo svetlo.
Na rozpojenych kontaktech se ve vysokých otáčkách generuje vysoké napětí a tam nakej problem nastat muze - na provoz s rozpojenymi kontakty to navržené neni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s baterií - nedobíjí vs přídavné světla z Alíku
assassin píše: U motorek kde je utopenej v oleji jede ten altik porad na max - neni regulovaný buzením treba jako u aut - a regulace u nej probíhá tak, ze přebytek energie regulátor vyzkratuje. Tzn ano altik je na tohle dimenzovany a zahřívá se stejne at uz jej zkracuje regulátor nebo svetlo.
U 2T není v oleji a je to ten samý altík.
Už se to tu jednou řešilo, ale myslím si, že zkratovaný alternátor netopí celý svůj výkon, a tím pádem ani neodebírá z motoru. Pokud není napětí, tak ani maximální proud neudělá výkon. A napětí při zkratu je jen vlivem vnitřního odporu vinutí a to je nízké.
1 reakcí na tento příspěvek Problém s baterií - nedobíjí vs přídavné světla z Alíku
Už jsme to brali.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s baterií - nedobíjí vs přídavné světla z Alíku
Naposledy editováno 09.11.2020 21:35:23
(reakce na) Problém s baterií - nedobíjí vs přídavné světla z Alíku
HMS píše: Kohlstein> Jenže regulátor napětí nezkratuje cívky při omezení výstupního napětí na trvalo a každý zkrat na cívce vyvolá prve nárust proudu a pád napětí, když na prostředním obrázku zkratuješ za chodu žárovku,tak propadne napětí a proud se zvedne(v obvodu alternátoru) a zvedne s odběr motoru a až potom se srovnají hodnoty na ty co jsou na třetím obr.,tzn. při regulaci provozního napětí budou cívky namáhány max.proudem.
No a co, že budou namáhány max. proudem? Výkon odebíraný průměrně z poháněcího motoru bude při zkratu nižší, než při maximální zátěži.
Závěr je takový: při snížení odběru proudu (nahrazení LED s nižším příkonem) je k dispozici vyšší výkon pro jízdu.
Naposledy editováno 24.07.2020 08:37:53
Ano, altik ve zkratu odebírá mensi vykon nez altik pri projektovanem odběru.
Ty vychazis z úvahy, ze altik da dejme tomu 200W - ty beres 50W a regler zkratuje 150W - jen v tom okamžiku zkratu to teda neni 150W ale treba 100W (2/3)
Pak zapojis 5W zátěž a regler zkratuje 195W - ale opet diky zkratu min - 2/3 je 130W
Takze v jednom pripade odebiras z motoru 150W a v druhem pripade 135W
Akorat v praxi tam nejakej výkonove prvek spina a rozpíná ten zkrat, v tehle okamžicích v obvodech probíhají pomerne složité přechodové jevy. Takze kdyz budes měřit realnej systém, nejspis tam nebude zásadní rozdíl.
Teoreticky to muzem pitvat vesele dal, ale on ten zkrat ve vinutí způsobí vyssi teplotu, teplota zase ovlivnuje ele veličiny, ty prechodovy jevy pri sepnuti a rozepnuti spínače jsou popsány diferenciálníma rovnicema - Vzpomínka na reseni takových obvodu - laplaceova tensformace me budila ze spaní jeste nedavno
A je to ta úspora energie. Jinde se řeší ušetření desetin % a tady se mrhá energií. Závěr je takový, že konečně má nějaký smysl použít úspornější LEDky místo žárovek atd.
Podobný důvod jsem řešil na jiném foru s reproduktorem. Účinnost reproduktorů jsou desetiny % a kam se asi ztrácí ty ostatní Waty dodaného výkonu? Nikdo nevěřil, že se protopí a většinu vyzáří magnet a koš reproduktoru. Musel jsem dokazovat měřením oteplení...
1 reakcí na tento příspěvek Problém s baterií - nedobíjí vs přídavné světla z Alíku
Edit: Logovat proud Ve vodiči z alernatoru
Jakou plochu a teplotu má 100 V wattů žárovka a jakou plochu a teplotu má regulátor? Podle mě to bude topit dost podobně
Naposledy editováno 24.07.2020 13:20:02
1 reakcí na tento příspěvek Problém s baterií - nedobíjí vs přídavné světla z Alíku
Proud ve vodiči z alternátoru nic neřekne - ten tam teče vždy - i při zkratu.
(reakce na) Problém s baterií - nedobíjí vs přídavné světla z Alíku
s tim vykonem u dvacky to bude samozrejme bude pravda, ale ten alternator bude "brzdit" vzdycky bez ohldu na to jestli proud potece do svetel nebo do zkratu... nicmene horsi vliv bude mit dle meho spis samotna hmota rotoru na klice (i kdyby v nem vyzkratovanej stator nebyl) pri roztaceni do otacek, nez ten relativne staticky brzdny moment v urvni desitek nebo stovek wattu.. vono i u dvacky to brzdeni bude sotva procento kroutaku/vykonu (v rozumnych otackach) zatim co rotor vazi urcite vic nez to procento kliky a navic ma jeste nezanedbatelnej polomer (oproti hrideli napr.)
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Něco spolehlivého na odjetí dovolen... [1, 2] Suzuki DL 650 V-Strom, BMW F 650 GS, Kawasaki Versys 650 | Modra_Vafle | 41 | 28.7.2024 v 21:00 Kohlstein |
dovolená z batuzkem Kawasaki Versys 650 | Janlai | 1 | 9.7.2024 v 19:59 kalous72 |
chyba 33 Versys 650 Kawasaki Versys 650 | RRspeed | 1 | 8.7.2024 v 17:13 Krautkopf |
Versys 650 - error code 32 "subthro... Kawasaki Versys 650 | RiosCZE | 5 | 20.5.2024 v 12:32 Krautkopf |
kawasaki versys 650 - chcípání Kawasaki Versys 650 | aklenot | 1 | 30.4.2024 v 09:30 Krautkopf |