Téma: Problém s baterií - nedobíjí vs přídavné světla z Alíku
21.7.2020 v 15:34
Protože je tu málo témat o elektrice, tak jsem jedno založil.
V poslední době jsem měl problém s vybíjením, teda spíše s nenabíjením baterie, který jsem úspěšně vyřešil.
Zapoměl jsem totiž zapojit zpět konektor do regulátoru, při "údržbě".
...čtyři kratší vyjížďky to vydrželo, ale ke konci už jsem to musel dvakrát roztlačit.
Při hledání příčiny jsem ale narazil na jiný problém, a to velký odběr přídavných světel.
Mám tam dvě ty čínské diodové mrdky, za 200,- , u kterých píšou 10W. Mám je více než dva roky, jedno nevydrželo déšť, koupil jsem další, ale jinak, za ty love, byl jsem spokojen. Svítí to/oslňuje dobře.
Motka teď normálně funguje, dobíjí 14,4 -14,5 ale jak zapnu ty přídavné lampy, okamžitě pokles na cca 12,5V a naměřil jsem jim odběr 10,5A !!!
Jasně, čínské mrdky, ale totok? Samozřejmě to kuchnu a pokusím se něco zjistit.
Kdo to taky máte, hoďte na to oko!

V poslední době jsem měl problém s vybíjením, teda spíše s nenabíjením baterie, který jsem úspěšně vyřešil.
Zapoměl jsem totiž zapojit zpět konektor do regulátoru, při "údržbě".

...čtyři kratší vyjížďky to vydrželo, ale ke konci už jsem to musel dvakrát roztlačit.
Při hledání příčiny jsem ale narazil na jiný problém, a to velký odběr přídavných světel.
Mám tam dvě ty čínské diodové mrdky, za 200,- , u kterých píšou 10W. Mám je více než dva roky, jedno nevydrželo déšť, koupil jsem další, ale jinak, za ty love, byl jsem spokojen. Svítí to/oslňuje dobře.

Motka teď normálně funguje, dobíjí 14,4 -14,5 ale jak zapnu ty přídavné lampy, okamžitě pokles na cca 12,5V a naměřil jsem jim odběr 10,5A !!!
Jasně, čínské mrdky, ale totok? Samozřejmě to kuchnu a pokusím se něco zjistit.
Kdo to taky máte, hoďte na to oko!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s baterií - nedobíjí vs přídavné světla z Alíku
.
Naposledy editováno 09.11.2020 21:35:23
Naposledy editováno 09.11.2020 21:35:23
HMS píše: Kohlstein> Jenže regulátor napětí nezkratuje cívky při omezení výstupního napětí na trvalo a každý zkrat na cívce vyvolá prve nárust proudu a pád napětí, když na prostředním obrázku zkratuješ za chodu žárovku,tak propadne napětí a proud se zvedne(v obvodu alternátoru) a zvedne s odběr motoru a až potom se srovnají hodnoty na ty co jsou na třetím obr.,tzn. při regulaci provozního napětí budou cívky namáhány max.proudem.
No a co, že budou namáhány max. proudem? Výkon odebíraný průměrně z poháněcího motoru bude při zkratu nižší, než při maximální zátěži.
Závěr je takový: při snížení odběru proudu (nahrazení LED s nižším příkonem) je k dispozici vyšší výkon pro jízdu.
Naposledy editováno 24.07.2020 08:37:53
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kawasaki versys 650 2011 Kawasaki Versys 650 | berny777 | 10 | 30.12.2020 v 19:02 berny777 |
Prvá motorka po skútri - Suzuki V-S... [1, 2] Suzuki DL 650 V-Strom, Kawasaki Versys 650 | w0rm | 55 | 8.12.2020 v 20:04 w0rm |
kawasaki versys 650 stojan předního... [1, 2] Kawasaki Versys 650 | vopák | 38 | 3.12.2020 v 13:26 vopák |
Nolan n100-5 Kawasaki Versys 650 | jandam | 22 | 30.11.2020 v 18:35 Drakosaurus |
Versys neobvyklé zvuky z výfuku. Kawasaki Versys 650 | chytrej | 23 | 20.10.2020 v 10:50 Codo |