Originální díly PARTSDEPOT





Téma: Problém s baterií - nedobíjí vs přídavné světla z Alíku
Protože je tu málo témat o elektrice, tak jsem jedno založil.

V poslední době jsem měl problém s vybíjením, teda spíše s nenabíjením baterie, který jsem úspěšně vyřešil.
Zapoměl jsem totiž zapojit zpět konektor do regulátoru, při "údržbě".
...čtyři kratší vyjížďky to vydrželo, ale ke konci už jsem to musel dvakrát roztlačit.
Při hledání příčiny jsem ale narazil na jiný problém, a to velký odběr přídavných světel.
Mám tam dvě ty čínské diodové mrdky, za 200,- , u kterých píšou 10W. Mám je více než dva roky, jedno nevydrželo déšť, koupil jsem další, ale jinak, za ty love, byl jsem spokojen. Svítí to/oslňuje dobře.
Motka teď normálně funguje, dobíjí 14,4 -14,5 ale jak zapnu ty přídavné lampy, okamžitě pokles na cca 12,5V a naměřil jsem jim odběr 10,5A !!!
Jasně, čínské mrdky, ale totok? Samozřejmě to kuchnu a pokusím se něco zjistit.
Kdo to taky máte, hoďte na to oko!

1 reakcí na tento příspěvek Problém s baterií - nedobíjí vs přídavné světla z Alíku

24.7.2020 v 13:16 | Nahoru | #1
Můžeš tam dát nějakej jednoduchej logger a nejezdit kilometry se světlama A bez,Jestli na motorce ušetříš 100 W tak to stejně nedává žádný zásadní význam když se tam maří kilowatty kde se dá

Edit: Logovat proud Ve vodiči z alernatoru

Jakou plochu a teplotu má 100 V wattů žárovka a jakou plochu a teplotu má regulátor? Podle mě to bude topit dost podobně

Naposledy editováno 24.07.2020 13:20:02

(reakce na) Problém s baterií - nedobíjí vs přídavné světla z Alíku

24.7.2020 v 23:14 | Nahoru | #2
assassin> regl bude protapet jen odpory na polovodicich ne ? 100W je docela hodne uz, minimalne na tu dvacku rekl bych ... seriovej odpor k tomu delaj draty, dalsi ztraty budou v zeleze... neco realne zmerit bude tezky, tech druhu ztrat je tam moc a v kazdem rezimu maji jiny podil na zmarene energii (zmarene mysleno jako z pohledu motoru, tzn i svetlo treba..) BTW 100W zarovka je teda horka silidne, stovka stupnu tam bude urcite (naslineny prst zasyci...) coz je pro polovvodice skoro moc (jo, uz se mi povedlo odpajet SO8 FET vykonem, a dokonce to i relativne prezil,.. ale vic nez 70°C by se ani hodne odolnejm polovodicum delat nemelo, a uvnitr bude vic nez na zebrech - termo ) kazdopadne srovnavat zarvku a regl moc nejde ani termo ani el.

s tim vykonem u dvacky to bude samozrejme bude pravda, ale ten alternator bude "brzdit" vzdycky bez ohldu na to jestli proud potece do svetel nebo do zkratu... nicmene horsi vliv bude mit dle meho spis samotna hmota rotoru na klice (i kdyby v nem vyzkratovanej stator nebyl) pri roztaceni do otacek, nez ten relativne staticky brzdny moment v urvni desitek nebo stovek wattu.. vono i u dvacky to brzdeni bude sotva procento kroutaku/vykonu (v rozumnych otackach) zatim co rotor vazi urcite vic nez to procento kliky a navic ma jeste nezanedbatelnej polomer (oproti hrideli napr.)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kawasaki versys 650 2011 Kawasaki Versys 650 berny777 10 30.12.2020 v 19:02 berny777
Prvá motorka po skútri - Suzuki V-S... [1, 2] Suzuki DL 650 V-Strom, Kawasaki Versys 650 w0rm 55 8.12.2020 v 20:04 w0rm
kawasaki versys 650 stojan předního... [1, 2] Kawasaki Versys 650 vopák 38 3.12.2020 v 13:26 vopák
Nolan n100-5 Kawasaki Versys 650 jandam 22 30.11.2020 v 18:35 Drakosaurus
Versys neobvyklé zvuky z výfuku. Kawasaki Versys 650 chytrej 23 20.10.2020 v 10:50 Codo

TOPlist