globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

(reakce na) Jawablázni

3.7.2020 v 02:32 | Nahoru | #82921

PetrL3 píše: Milan1963> Elektrika (v tvém pojetí znamená MMA - ono vše kromě acetylenu a pod je elektrika, včetně kyslíkového kopí, céóčka, tigu) je lepší, když chceš svařit traverzu, koleje a pod. Spotřeba elektrod pro domácí použití je zanedbatelná, dnes si můžeš koupit invertor, ktetej váží kilo, dáš ho přes rameno a vaříš třeba na střeše. To s céóčkem tak snadný není.

Ale jinak, při dnešních cenách, určitě mag do každé dílny

To píšu jako hobbík, kterej doma používá jak mma, tig i mag.



Doma mám CO a koupil jsem jako doplněk invertor asi za 13 stovek v Globusu. Že jako na zkoušku za ty prachy. Napřed jsem to chtěl vrátit, že to ani nechytí oblouk, ale zkusil jsem jiný elektrody a překvapivě dobrý na domácí lepení. Police, regál... něco dovařit. Ale s CO je to jiná liga prakticky na cokoli, všecko čistý...

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

3.7.2020 v 07:48 | Nahoru | #82922
Nedávno jsem prodával vyladěnou MIG/MAG (CO2) jednofázovku. Udělal jsem jí předfuk, PWM regulaci posuvu, lepší hořák, ventil, chlazení, vyhlazení. Kdo svařovat umí, zavaří i takovým stojkem o cca 120A prakticky všechno co potřebuje, jen to déle trvá.... Pustil jsemjí za 6500,- a zájemců bylo kvanta a ještě dnes by senašlo dalších několik lidí co by jí chtěli. Já koupil za 3000,- dva kusy WP180, což je třífázová CO ale pořád poměrně malá, takže mobilní. vejde se do kufru Hatchbacku. Z tech dvou vraků jsem udělal dvě funkční svářečky, jednu jsem si opat vyladil moderní řídící jednotkou aby měla PWM, 2T/4T, body a pulsy, ovládání tlačítkem, aby se nemusel zapínat stroj pakeťákem... A jsem spokojen Svářečka vaří jak kule, ma mnohem lepší zatěžovatel proti jednofázové a je pořád poměrně malá. Moderní ekvivalent této svářečky je napříkla Omicron 204/205, Kit 205 atd.

Ohledně zatěžovatele - na to je třeba koukat. Jako reálně využtielný výkon lze uvažovat ten který se udává při zatěžovaleli kolem 40-60%. Některé papírovými parametry shodné svářečky mají zatěžovatel malý (10-20%) a to je pak nahovno. Potřebuješ zavařit dvě účka k sobě na překlad, uděláš metr svaru a svářečka se uhřeje a čekáš než se vychladí. Při 60% zatěžovateli to při ručním sváření můžete považovat za skutečně dosažitelný maximální výkon.

Ohledně materiálu - čistý má být vždy, pro všechny metody. Protože pokud se nechá rezatý, ošetřený nějakou barvou nebo jinou chemií, tak odpar z toho jak se tyto látky pálí kurví ochrannou atmosféru a je celkem jedno jestli ta atmosféra vzniká pálením obalu špejle elektrody, nebo přísunem ochranného plynu. Slyšel jsem také že se to nemusí čistit, protože to před svarem shoří... Ano, shoří, ale ochranná atmosféra má mít pro každou metodu jasné složení a exhalace z pálící barvy jí kazí, stejně jako oxidy z rezu...

CO2 je nejpoužívanější metoda jednak proto, že sváry jsou kvalitní, bez strusky, lze dosahovat vysokých výkonů (pokud to stroj umožňuje) a stabilních výskedků, protože nastavení stroje drží a pokud má synergic tak se i podle průběhu samo koriguje.

Wlsp je mašina do těžké výroby... Svým výkonem dodnes těžko (draho) nahraditelná, protože ta může vařit na 300A od rána do večera celý den, celý týden, celý rok... Jediné co ji zabije je zanedbaná údržba a nefunkční ventilátor. Její původní podavače za moc nestály, ale dá se to dnes nahradit podavačem moderním, který toto vyřeší. Domů to ale nikdo nepotřebuje...

Autogen je dneska věc takřka zbytečná. To už potřebuje jen málokdo a dělat s tím dneska opravy karoserií je vyloženě na palici. Zybtečné mrdání, drahý provoz a horší výsledky. Ohledně svařování je Tig schopen autogen plnohodnotně nahradit, ohledně řezání jej nahradí plasma, obojí funkčně lepší a provozně levnější a tak využití zůstává na to když prostě někdo potřebuje z nějakého důvodu ohřát hroudu železa do červena (předehřev silného dílu před svařováním velmi silného ke slabému, demontáže, atd...) Špejlovku usměrněnou dnes nahradí slušný invertor co se odnese v ruce, zapaluje sám a vaří jak kule.

K nákupu levného CO2, když už je vám líto dát 15-20000 za dvoukilo od české značky:

Zásadní je provedení podavače - nesmí být s planžetou, ale pákový s předpětím pružinou a možností seřízení.
Zatěžovatel - v požadovém výkonu ať má alespoň 40%, raději 60%
Ať má plynový ventil - některé levné svářečky jsou dělány na trubičkový drát a vůbec nejsou připraveny na provoz s plynem.

Kdo si chce koupit levné CO2, nechť si přečte tohle: Levné CO2 - jak se nenapálit - díl 1.

A tohle: Levné CO2 - jak se nenapálit, díl 2.

(reakce na) Jawablázni

3.7.2020 v 08:12 | Nahoru | #82923
Bimbam> Mno, na strojírenskou výrobu je pětka furt tenkej plech, to se nehádám, já uvedl pětku, protože si myslím, že doma těžko někdo bude vařit něco silnějšího. My jsme to naplno ještě nastavit nemuseli, ale pár silnostěnnejch profilů už to svařilo.

Konkrétně náš stroj dá 175A při zatěžovateli 60%.

Naposledy editováno 03.07.2020 08:16:08

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

3.7.2020 v 09:23 | Nahoru | #82924
pech.> posuď sám, co se dá dnes koupit za ty prachy nové, jak je to kompaktní a jeké to má funkce. Toto má i 4T.

https://www.maxtechn...ecka-mig-mag-tig-mma

Naposledy editováno 03.07.2020 09:23:56

Jawablázni

3.7.2020 v 11:21 | Nahoru | #82925
Tento víkend probíhá sraz péráků. Bohužel počasí momentálně . Ráno jsem potkal Libora ale nemůže znát všechno čím jezdím.

Naposledy editováno 03.07.2020 11:21:41

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

3.7.2020 v 11:31 | Nahoru | #82926
Jirka4137 > na Péřáky jsem ani nevzpomněl . Zejtra vyrážíme na Šumavu asi na 4 - 5 dní , esli vydrží pofafí . Jedu na Pulcovi , letos má najeto jen asi 550 km .

(reakce na) Jawablázni

3.7.2020 v 13:42 | Nahoru | #82927
oldajawa500> Chatky jsou už stejně dávno zabrané a většina známých se fláká zrovna po světě. Přemýšlím jestli se tam nahlídnu nebo ne.
https://www.motorkar...akce/akce/?aid=12994

Naposledy editováno 03.07.2020 13:44:25

Jawablázni

3.7.2020 v 14:38 | Nahoru | #82928
Když se tady tak tlachá o lecčem , tak si taky přisypu do mlejna pšenici. Už zase jsem musel měnit pětidírovou gumičku v palivovým kohoutku a to zhruba po roce - klasický problém - oteklé a zúžené dírky natolik, že už nedotejkal benál při rychlosti vyšší než cca 50 - 60 km/h. Tak jsem vyměnil s nadáváním, protože co to je za potvorguma že to vydrží rok a nebo rok a měsíc. Anebo teda co to je za potvoráckej benál, že ta guma zlobí. No co, vyměnil jsem a že si zajedu k bábě Černé pro pár nových abych měl pro případ potřeby. Nakráčím do kvelbu a ... NEMÁME nedodávají, objednáno už dlouho a podobný blabla . Udivenej smajlík. Tak jsem juknul na stránky prodejce na Radimku ( nemám to sice za rohem ale je to nejblíž ze všech ). Má jak ty klasický z černý gumy tak z GUMOKORKU . Máte s tím gumokorkem někdo zkušenost? Jestli se to nedrobí, jestli to nepuchří a podobně. ????? Nemá cenu za pár gumiček ( po 15 Kč kus) platit PPL nebo počtě 120 káčé navíc za doručení - to si pro to na Radimek dojedu sám . Teď otázka co objednat. Gumu nebo gumokorek ??

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

3.7.2020 v 15:09 | Nahoru | #82929
Gumokorek jsem kdysi zkoušel a vydržel tak rok, další jaro už benzín netek Nevim teda výrobce, tak nechci etovar hanit.
Řešim to tak, že dávám gumovej co kupuju u nás v krámu, ten mám vyzkoušíno že rok dva vydrží, ale i tak na jaře pokaždý preventivně měním a mám celou sezonu klid.

Jawablázni

3.7.2020 v 15:17 | Nahoru | #82930
Já si svoje poslední těsnění vyseknul sám z kusu gumy a to mi už neodešo. Tlošťka byla troch menší, než originál, trošku sem napružil pružinku a už sem to nikdy nemusel řešit. Ono kdxby se to nedělalo zbytečně z široké gumy, možná by i tyhle nekvalitní vydržely o sezonu dýl.

Naposledy editováno 03.07.2020 15:20:38

Jawablázni

3.7.2020 v 15:59 | Nahoru | #82931
Tak já taky přijdu se svou troškou do mlejna. V oblasti gumařiny jsem kromě výroby pláštˇů v Barumce působil taky na extruderu a vytlačoval (mimo jiné) benzínové hadice pro Jaguár. To že materiál při styku s benálem nemění tvar, proporce atp. způsobuje přidání grilamidu.
U palivových kohoutů na číze jsem měl stejný problém a kupoval těsnění od různých prodejců. Dopadlo vždycky stejně než jsem koupil kohout celý. Dokonce se dá koupit i kohout úplně jiný od výrobců kteří dodávají na Japonce. Myslím že tam bude životnost ještě delší.

Naposledy editováno 03.07.2020 16:03:40

Jawablázni

3.7.2020 v 17:19 | Nahoru | #82932
na několika renovovaných strojích mám nové kohouty tuším z ústí, nejstarší cca 6 let a nebyl kupodivu problém, na péroše se možná zaletím kuknout, ale mám ještě sekat zahradu na seno, včera zase průtž a dnes celé dopoledne soplilo.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

3.7.2020 v 17:40 | Nahoru | #82933
Péráčnící, já jedu ráno na 660 do Piešťan a po obědě bych se v klobuckém rodišti rád ukázal.. tož někdo dojeďte :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

3.7.2020 v 19:31 | Nahoru | #82934

PetrL3 píše: pech.> posuď sám, co se dá dnes koupit za ty prachy nové, jak je to kompaktní a jeké to má funkce. Toto má i 4T.

https://www.maxtechn...ecka-mig-mag-tig-mma



Lžou tam v parametrech. Na pohled to nevypadá marně. Pokud tam skutečně jsou IGBT tak budiž, podavač vypadá slušně a je na sice staré provedení,
ale běžně dostupných normalizovaných kladek, je to na pětikilovky s čímž už se dá žít. Má to antistick a má to vylepšené zapalování, ale....

Není možné z jednofázové svářečky při jištění 16A vytlačit víc než nějakých cca 130A podle účinnosti zdroje... Když bude joooooo super dělaný, tak o 15-20 víc a to už je na hranici fyzikálních zákonů a pro klasický odbočkový stroj je na hranici fyzikálních možností už těch 130A... Dá se s tím pro doma celkem slušně žít, o to nic,
ale udávaných 220A může být pouze nějaká špičková hodnota v řádu vteřin (V inv. zdroji je velká baterie kondů) nikoli trvalý proud... Pokud udělají brutální chlazení,
je možno mít třeba těch 130A ve 100% zatěžovateli ale dvě kila prostě z jedné fáze nikdy a v plném zatěžovateli tuplem ne.... To by muselo předjištění v jedné fázi být tak 20-25A a to za normálních okolností nelze a ani to výrobce neuvádí v údajích o příkonu. Jsou průmyslové rozvody 230V/32A - jsou na to speciální zásuvky které se objevují například na elektrocentrálách, ale zde ani zmínka ani o příkonu nad 16A ani o nutnosti pro plný výkon svářečky využít jinou zástrčku..

Jako bude to šikovná věc, ale lhát v parametrech mi sere natolik, že bych měl přes jinak slušné provedení morální problém s nákupem...
Radši si koupím věc u které se nelže, abych se mohl spolehnout na to, že když jsem dle potřeb stanovil parametry které stroj který požaduji musí
splňovat, že je skutečně splňuje...

Naposledy editováno 03.07.2020 19:35:16

(reakce na) Jawablázni

3.7.2020 v 19:42 | Nahoru | #82935

PetrL3 píše: V_i_c_i> Tak výjimky se nejdou ve všem. Třeba můj einhel má funkční plynulou regulaci podávání drátu
Ale se zatěžovatelem je to horší.

Zato moje čínský mma/tig jsem viděl vypnout tepelnou pojistkou snad jednou ze ty roky co ho mám při dlouhým vaření 160 A a je to stroj za 14 litrů. Je to o konstrukci. Má dva větráky a dobře řešenou bednu.



Měl jsem Einhell - černý, ten byl ještě v rámci možností OK. Regulaci jsem předělal na PWM, předfuk dodělal, chlazení vylepšil, hořák vyřešil... Na auta super - malé, regulacše byla před úpravami funkční, po úpravě na PWM skvělá, je to mobilní, a prastaré 4 stupňové Einhelly měly ještě slušné trafo, normální podavač a tlumivku...
Když jsem vařil jäkly, uhnal jsem ho po pár hodinách... Když jsem vařil hutní profily, uhnal jsem ho po pár minutách...
Pro automechanika po úpravách OK, pro běžného kutila celkem vyhovující, pro náročnejšího kutila už je zatěžovatel Einhellky (a všech ekvivalentů) problém....

U invertorových mašinek je výhoda, že to bez chlazení nepojede ani minutu, takže i sebehorší a sebelevnější invertor bude mít ventilátor a ve výsledku bude zatěžovatel lepší než u odbočky bez větráku vzdor menším rozměrům....

Jawablázni

3.7.2020 v 19:46 | Nahoru | #82936
Vici: hliníkové trafo není problém, pokud je dobře navržené...

(reakce na) Jawablázni

3.7.2020 v 19:51 | Nahoru | #82937

skodovak píše: PetrL3: Vysvětli pojem "hezký svár" Já ti udělám ukázkově vypadající svár, který ulomíš rukou :D A taky hnusnej, vošklivej poprskanej, kterej udrží bagr. Ve svárškoile jsem taky čučel, když jsem se naučil udělat hezký souměrný svár se správnou kresbou, a učitel řekl "tak estetika by byla, teď pevnost" a strčil to do lisu, a ono křup, nic moc

Jinak co tak jsem koukal, tak použitelné COčko bych asi dnes pod 13-14 nevybral, a to je otázka, zda se to vyplatí. Na dvacet prskanců do plechu ročně bych asi 10 a víc nedal.



Skodovak: když je rozstřikjak prase, tak tam hulíš moc drátu a nebo je tam nečistota... Je to cítit v pistoli, že má odpor... Strká ti proti ruce. Svár s rozstřikem ale zpravidla nebývá porézní... Nicméně když je problém jiný (rezatý materiál, blbý plyn nebo málo plynu, mastnota) tak svár vypadá na první pohled krásně hladký a je porézní jak houba na mytí nádobí... To se holt musí nakoukat...

(reakce na) Jawablázni

3.7.2020 v 21:55 | Nahoru | #82938
pech.> viděl jsem, testy a ta co má mít 210A dala skutečných 170A. Myslím, že to bylo video od youtubera kilerozz, ten servisuje svářečky, ale jistej si nejsem. Ruku do ohně za to nedám. Že kecají je jistý, ale pokud to vaří tak, jak ukazují ve videích ti, co to testují, tak za mě za ty prachy dobrej stroj.

Třeba já raději auto, kde výrobce udává 250 koní a má jen 200, než srovnatelné co má skutečných i udávaných 190. Sice mě to lhaní taky sere, ale to už za volantem (při sváření) nehraje roli. Pak už jde o vlastnosti a ne co prodejce s výrobcem tvrdil.

Naposledy editováno 03.07.2020 22:02:03

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

3.7.2020 v 22:17 | Nahoru | #82939
Kilerozze sleduju. On tam zkouší kde co a ukazuje pravdu.. A o tom to právě je... Pokud vytlačí 170A tak jako dobrý, ale proč tedy není v ůdajích 170A, což je velice slušná hodnota na hranici fyzikálních možností, byť nejspíš to ten příkon mírně překračuje - tepelná spoušť jištění je pomalá...

No lhaní mně sere.. Je mi milejší když bude mít auto udávaných 200k a bude je mít skutečně, než když bude udávat 300 a skutečně bude mít 230.... To je nahovno... Mašinky se vybírají podle parametrů. To je jako kdybych si kupoval dodávku, potřebuji určité rozměry ložné plochy a nosnost... Budou uvádět dve tuny, já je na to naložím
a ono se to rozpadne... To je naprosto stejné... Je na palici, když se lže, že abych mohl vozit dvě tuny, musím koupit třítunovou dodávku, protože výrobce lže a ta třítunová uveze jen dvě? Kdyby na ten pixle která dává 170A bylo napsáno 170A, tak OK a beru...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

3.7.2020 v 23:31 | Nahoru | #82940
hrnous> V 7 večer jsem se jel projet a vzal to přes Královec. Právě jsem se vrátil. Kdo by tam chtěl přespat tak se to ještě dá ve společenské místnosti.
Zrovna jsem chytil Petrovu přednášku jak byli se Šímou v Africe.( Jawa 660 Adenium)
Naposled jsem tam byl v sedmičce na lyžáku a nějak mě neleze do hlavy jak jsem ten kopec mohl vyšlápnout s báglama na zádech. (Skoro 700 m n. m.)

Naposledy editováno 03.07.2020 23:31:58

(reakce na) Jawablázni

3.7.2020 v 23:43 | Nahoru | #82941
pech.> semozřejmě to by byl ideální svět. Testy by nebyly potřeba, protože by člověk věděl, co je to zač už z údajů výrobce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

4.7.2020 v 12:13 | Nahoru | #82942
Jirka4137> Býti to blíž, rád bych Petra slyšel. On na Adeniu až tak moc nejezdí, ale do Afriky jel. Je to borec, s původní elektrikou tak daleko. Pokud vím, tak jich jelo šest, motocykly BMW, KTM a snad Honda Afrika. A Petr na Jawě 660.
Vloni mi Jarda Šíma soukromě řekl, že už by ale Jawu 660 mezi ty baworáky apod. raději nechtěl. K pouštnímu cestování zrovna určená není. O tom asi Petr taky mluvil, a o to je jeho výkon lepší.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

4.7.2020 v 17:44 | Nahoru | #82943
Milan1963> Ještě jel borec na Einfildu. Petr nic neříkal. Na cestě zpět je v alpách čekala ledovka teploty pod nulu a silný vítr. Motorka o tomto obsahu jednoválec samo není primárně pro cestu na Dakar. Kluci dojeli všichni a navštívili kemp kde se většinou zakončovala rallye Paříž-Dakar .
No člověk může cestovat,sbírat vetroše nebo být doma a budovat. Záleží co podědí.Žít z práce je tady tak sotva na přežití.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

4.7.2020 v 18:18 | Nahoru | #82944
Jirka4137> S tou prací máš bohužel pravdu , i když asi jak kdo a kde. Já jako dělník - skladník bych asi měl problémy. Ještěže mám druhé zaměstnání a k tomu podnikám.
Dnes jsem měnil olej v tlumičích Adenia. Bohužel Italové zapomněli vyvrtat výpustné otvory, tak jsem musel celý předek rozebrat, olej vylít a nalít nový. Se vším okolo práce na půl dne. U pumpy koupený tlumičový olej je jako voda, tak jsem ho smíchal s PP 44 , je hustý akorát. Motorku jsem hned projel a předek je znatelně klidnější.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

4.7.2020 v 18:56 | Nahoru | #82945
Milan1963> To je normální postup, když se mění olej ve vidlích. Má se to čistit komplet. Absence výpušťáků není ošizení.

(reakce na) Jawablázni

4.7.2020 v 21:03 | Nahoru | #82946

PetrL3 píše: Milan1963> To je normální postup, když se mění olej ve vidlích. Má se to čistit komplet. Absence výpušťáků není ošizení.



Tak. To je primární záměr donutit líného mechanika vykadat opravdu všechna hovna ven... Navíc ty M5-6 výpušťáčky co bávaly dříve obyčejně díky úsadám dole
netekly skoro vůbec nebo vůbec... Na starých českých vidlích taky nebyly a na novějších vidlích jak kdy...

Já bych potřeboval na Nakonecjaponci vyměnit pružiny za tvrdší nebo předepnout... Jak vížím za dva hubené, sneslo by se tužší pružení na předku, zadek je štelovatelný, tam se to hodí o zub vejš a je pohoda... Buď koupit pružiny nové, ale nevím aby nebyly stejné, nebo rozpěrky jako jsem udělal na smolíku... Tam byly přední vidlice vyloženě tragické... Volné, měkké tak že při brždění klepaly o doraz a já je vyladil pěkně na tuho, tlumí jak fíci, a motorka jezdí poslušně bez jakýchkoli šimů a i při plném brzdění je zcela stabilní... To je sice japonec taky, ale když schytám nějaký výmol, bejvá to někdy dost rána... nedávno jsem se svezl na jiné číze ze stejné doby a to bylo vrtkavé a nedůvěrné... Kolega si chválil podvozek smolíka (konstrukčně shodný, ale ve stavu bez chybičky) jak se pěkně chová.....

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

4.7.2020 v 22:43 | Nahoru | #82947
Vidlice Paioli u Jawy 650 výpustné šrouby mají. Proto jako normu beru, že mají být. Pionýr a pérák jsou přece jen něco jiného. Jinou motorku neznám.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.7.2020 v 10:46 | Nahoru | #82948
Milan1963> Když měním olej v tlumičích cca po dvou sezonach dávám i nové gufera a kontroluju slidery jestli nemají poškozený teflon. Slidery jsem měnil při poslední rozborce. Když se oklouže teflon vybrušuje se totiž pouzdro tlumiče a to není vůbec dobré.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

5.7.2020 v 10:56 | Nahoru | #82949
V září se u nás koná sraz Jawek a jiných strojků kdo by chtěl přijet https://goout.net/c...-2020/pcomf/+qxceq/.
Je to teprve 3. ročník místních Jawařů.
Nainvestovaných peněz v tom mají hodně bohužel jsou to trubky a na motorkáře to nedají. Pacienti.


Naposledy editováno 05.07.2020 10:58:52

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.7.2020 v 10:58 | Nahoru | #82950
Jirka4137> ještě by jim tam lezli lidi, né asi...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist