Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.
Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...
Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.
98-00: první generace
01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž
03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...
04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________
Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer
LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE
Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:
Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***
Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo
Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.
Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000
RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000
Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...
Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...
Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)
Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
R.a.g.n.a.r píše: strakon> kluci z FB aprilie maj od zítra v motodoupeti v Humpolci. Já se zánětem hrtanu doma...ti bylo ale něco soukromého utajovaneho ne:)
je tu na to spesl vlakno VDW 2020 a v milovnicich italskych krasek taky tuna infa...
ja taky uz zase simuluju nemoc, me o tom povidej
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
R.a.g.n.a.r píše: tomasd.> asasina nemam daleko, bydlím na Ruzyni, jen sem o něm slyšel ale neměl tu cest
ja toho o RSV nevim moc. nejaky info jsem dnes vytahl z fizzera. zkontroluju nastaveni TPS, asi by bylo fajn zjistit co tam vlastne je - vyfuk, sani, chip
a mam sirokopasmovou lambdu - tzn jsem minimalne schopnej zjistit co se tam deje se smesi, pripadne potakama na jednotce doladit. nemam na to moc casu, tzn zkouknu a pak to budem konzultovat s vama tady
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
R.a.g.n.a.r píše: assassin> ta lambda je fajn, ted jsem tam dával chip FR100 na ladak a KN. Tocim trimama jak blázen doleva doprava, poznám hovno, ten motor si mele furt svou
Jj to znam, udelal jsem si kdysi yosh box co umi upravovat mapy v Suzuki jednotce, točil jsem s tim a nevedel kde jsem lambda tohle dost ulehčí1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Assassine jaky mas nazor na Autotune? obcas mja napadne myslenka pwc+autotune, aj ked ta cena teda nic moc. Takze v podstate dyno bude asi lepsi verzia z tehoto pohledu, ne?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
byl tu na navsteve tomasd - vysledek. motorka ma KN filtr a RP vyfuk. v airboxu jsme nenasli zadnou restrikci. ale je mozny, ze jsem hledal na spatnem miste. prej se striha nejakej drat, tohojsem si nevsiml.
v jednotce je chip ktery je podle popisku serie - sedi s popiskem na nalepkach jednotky. To tavne lepidlo je porusene, nejspis byl chip venku,
kontroloval jsem nastaveni TPS, bohuzel kamkoliv otocim TPS senzorem tak budiky v diag rezimu ukazuji jednicku… takze tady bude nejaka bota. TPS svuj odpor meni, jednotka reaguje na nastaveni. kdyz jsem dal do dorazu, kde by Mela ukazovat minus jedna, byla motorka hodne chuda, ze pri pridani zdechla… ale porad to ukazovalo 1.
takze se pri nastavovani TPS nebylo ceho chytit - nastavil jsem ho tedy pri bezicim motoru, podle ucha a lambdy ve vyfuku.
smes na volnobeh ok, mozna lehce bohatsi. pri jizde bez zateze az zbytecne bohate nekde kolem 12AFR … pri akceleraci je to spis chudsi AFR 13,5 - mozna misty i malinko chudsi. takze by asi chtelo to TPS jeste pohnotu smerem aby to bylo pri akceleraci bohatsi a ten volnobeh/ez zateze doladit potakama. to je ale spousta casu a kdyz se misto brzdy jezdi s budikem na riditkach, je to dost riskatni a vse to komplikuje-prodluzuje. nejvetsi problem vidim v tom, ze jednotka neukazuje to nastaveni TPS, takze se neni moc od ceho odrazit, je mozne aby se tohle zmenilo jinym softem? kdyby se treba nekdo vrtal v tom origo chipu?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
napadaju mna dve veci, teda len jedna, na tu drhu si nevim narychlo spomenut ale nekdo mna na to upozornoval.
Gabro vzdycky odporuca pri ladeni podtlaku atd, vytocit volnobezny doraz aby volnobeh klesel co najniz.
Tak nevim ci to nemohlo byt aj tym. Ono je tam klasicke stelovaci kolecko, ale este aj dorazovy srubek, kterym sa da volnobeh nastavit tez. Ja s nim mam nastaveny volnobeh vys, lebo kvuli airboxu sa mi tam to stelovatkp neda.
Tu druhu vec si nevim vcil spomenut. Ale myslim, ze by to mohlo byt tym tps. Aspon sem uz vic krat cital ze u zle nastaveneho tps to robi kraviny.
Add autotune: take mi bylo odporucane, ze jesli budu pouzivat autotune, tak v podstate si s tym len vytvorit "idealnu" mapu a pouzivat tu.
Pravda je, ze ked sem sa pytal Gabra naposledy, ci si mam na ten jeho chip este doladit mapu s autotune, tak mi napisal ze netreba, v podstate ze uz len otacat heftem tak casto jak to ide On je ten jeho Fiona chip celkem proflakly v Ap svete. S tym co sem jezdi s 54mm vstrekama to take jelo hodne moc dobre uz.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
oioi01 píše: Taky sem ted konecne propojil konektor a zapl zapalko.... a diag 1
Takze se jen povoli tps senzor a zkousi se otacet na strany, dokud nebude ukazovat 0?
A dela se mezi tim pootacenim jeste neco? Otaceni heftem, nastartovani??? Jen pootocim a zase zapnu zapalovani?? Dik
musis vysroubovat doraz klapky co s nim nastavuje volnobeh, abys mel jistotu, ze je klapka nadoraz zavrena...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Prave nefunguje... reakce na otevreni plynu je uplne rozhasena.... ani na zadni mi to nejde jako na podzim....
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... | kokoška. | 19 | 1.1.2024 v 16:56 kokoška. |
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 | lukasst | 9 | 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr |
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 15 | 29.12.2022 v 17:29 assassin |
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 13 | 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie |
Opravna sada spojkove pumpy Rsv 100... Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 0 | 16.4.2022 v 19:05 Supermotojunkie |